Tomáš / Škoda 120 L Tomáš / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Tomáš#K | 08.07.14 22:43 | 270x v oblíbených
Škoda 120 L



Rok výroby: 1986

výrobní série číslo: 39

typ motoru: 742.12

odstín laku: Škoda 8125 Šípková červená



Pár slov na úvod:

Toto auto jsem zdědil po rodičích. Původně mělo sloužit jen na moje první kilometry za volantem, ale jelikož jsem velký fanda do škodovek, začal jsem ho prakticky hned opravovat a vylepšovat… Dnes už je téměř po kompletní renovaci. Zbývá jedna podstatná věc – plechařina a lak, protože auto má z doby kdy ještě běžně sloužilo v denním provozu dost škrábanců a obouchaných plechů. Vzhled auta se snažím nechat sériový – tak je podle mě nejhezčí. Všechny nepůvodní úpravy jsou ,,vratné“ a jsou spíš technického rázu.



Stručný popis:



Karoserie:

Původní, myslím poměrně zachovalá. Nové oba přední blatníky, nový lak na předním čele.

Spodek i dutiny vystříkané, celá karoserie zespodu natřená několika vrstvami Tlumexu.



Podvozek:

- Kola: KN Meteor II. 5 J × 13“ originál exportní Škoda. (Včetně rezervy).

- Pneu: Continental ContiEcoContact 3, 175/70 R13.

- Tlumiče: originál PAL lehce přitvrzené od p. Kůrka

- Všechny gumové díly na podvozku jsou nové, stejně tak všechny brzdové a spojkové trubky a hadice, lanovody ruční brzdy, hadice topení, vše co vede ve středovém tunelu, komplet brzdy, atd, atd…

- Veškerý spojovací materiál je nový

- Všechny šroubové spoje na podvozku zakonzervovány grafitovou vazelínou.



Přední náprava:

- Po kompletní renovaci v srpnu 2008, postavená převážně z nových dílů. Co není nové, je opískované a nově nalakované.

- Vyztužená nápravnice, uchycení řízení a všechny ramena – vše podle Š 130 L/A.

- Pružiny 260 mm od Sakyho.

- Brzdy 4pístové ze Š 130 (s propojkami), vrtané kotouče.

- Díly nápravy lakovány v kombinaci černá/červená a to několika vrstvami barvou Hammerite.



Zadní náprava:

- Kyvadlová původní Š 120 L.

- Po kompletní renovaci v srpnu 2007.

- Díly opískované a nalakované komaxitem v kombinaci černé a červené barvy. Některé díly lakované antikorozní barvou Hammerite.

- Nové zadní pružiny.



Motor:

- Škoda 742.12 (Škoda 120 L) bez výkonových úprav.

- po celkové renovaci v roce 2010

- nová hlava motoru s vsazenými sedly ventilů z tvrzeného materiálu pro možnost spalování bezolovnatého benzínu, nové ventily

- upravená vodítka ventilů s dodatečně namontovenými gufery pro menší spotřebu oleje

- nová pístní sada od firmy Kolbensmidt (válce, písty, pístní kroužky, pístní čepy)

- kliková hřídel přebroušená na 1. opravárenský rozměr, k ní nové ojniční i hlavní pánve

- nová horní ojniční pouzdra

- nová zdvihátka ventilů

- nový rozvodový řetěz i kola

- motor kompletně přetěsněn

- horní plocha bloku motoru zarovnaná na frézce o 0,1 mm

- blok motoru vyčištěn od všech olejových i vodních usazenin. Včetně mazacích kanálů.

- elektrochemicky leštěná olejová vana

- výfuk s vlnovci a upravený držák výfuku se silentbloky

- výfukové svody a výfuk našopované hliníkem (pokovení)

- tvrdé silentbloky motoru

- leštěné díly včetně bloku motoru

- chromované díly

- některé díly lakované v kombinaci černá/červená

- červené Flexo návleky na některých hadicích v motorovém prostoru

- kabely v motorovém prostoru omotané textilní páskou

- rychloběžný startér Š Felicia (1 kW)

- motorový olej minerál Mogul Extreme 15W-40 (API SL).



Převodovka:

Z výroby pětistupňová na kyvadlovou nápravu se stálým převodem 4,22. Jedná se o zvláštní výbavu. Je zapsaná i ve velkém TP.

V roce 2014 celkově zrepasovaná panem Herbstem, bývalým zaměstnancem vývoje Škoda v Česaně. Obal převodovky vyčištěn tzv. omíláním.



Interiér:

Až na detaily sériový Lkový.

- Audio: Rádio Sencor SCD-3454MR (přehrává mp3), aktuálně pouze 2× zadní repro RTO 80 W.

- Zadní plato očalouněné kobercem.

- ,,Budíky“ s otáčkoměrem.

- Na zakázku vyráběné autokoberce vlastního návrhu do interiéru a do kufru od Newman-tuning. Na interierových vyšitý nápis Škoda.

- Cyklovač stěračů – dobový doplněk z roku 1987.

- Černou kůží čalouněný volant, řadící páka a páka ruční brzdy.

Jinak je všechno v interiéru originál původní z výroby.



Exteriér:

Původní stav. Nové plastové kryty všech světel. Nové přední i zadní zástěrky. Dobové podložky pod SPZ - Mototechna a Škoda Made in Czechoslovakia. Na zadním okně nálepka s dobovým logem Škoda.



Další úpravy:

- centrální zamykání na dálku

- elektrické otvírání kapoty motoru i kufru

- dálkově ovládaný odskok kapoty kufru

- ,,tajný“ vypínač proti krádeži

- dvojité ukostření motoru

- odstraněný předřadný odpor na cívce (kvůli startéru z Felicie)

- poflockovaný vnitřek schránky před spolujezdcem, kryt baterky a kryt posilovače brzd v kufru

- kompletně očalouněn přední kufr kobercem, některé díly v kufru chromované nebo leštěné, kabely a brzdové hadičky potaženy flexo návleky.

- spínač na větrák chladiče. (Automatické zapínaní zachováno také).



Aktuality:

Sezóna 2014 začala brzy na jaře výměnou převodovky za repasovanou 5Q. Když už byl kvůli převodovce venku motor, vyřešil jsem i unikání chladící kapaliny. Nakonec to skončilo kompletní demontáží motoru (už zase ! ) a novým nastavením přesahu vložek válců.



Plány do budoucna:



- Sehnat zadní sedačky v lepším stavu.

- opravit ohnuté přední čelo.

- Používat auto nadále jen pro občasné vyjížďky pro zábavu, za hezkého počasí. ;-)

Tomáš / Škoda 120 L - komentáře:

09:05:15
31.08.2008
Tomáš#K
-> Tuner#2: :-) Moc Děkuju za pochavalu od Tebe. To potěší, protože tvoje auto je fakt špička. ;-)

K tomu kufru: Přiznávám, že předtím nebyl úplně O.K. protože tam kdysi zatékalo, tak jsem nejdřív celý prostor kufru vybrousil od rezu a jiných hnusů co tam byly (rezistin) a pak celý nalakoval černou protikorozní barvou Hammerite. Teprv pak na ,,zdravý" podklad jsem lepil ten koberec. Obyčejnám chemoprenem. Jde to krásně tvarovat, koberec nemá žádný gumový podklad. Tímto bych chtěl poděkovat Zdenkovi z Lovo, který mi dal tip na koupi koberce. Díky!
23:33:07
30.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tomáš#K: No nápravu bych ještě zkousnul, mám taky skoro tak pěknou, ale kvůli kufru jsem si poslintal klávesnici... Kdo to má furt utírat? 40 Ten koberec je asi lepený - klasika chemoprénem?
23:26:15
30.08.2008
Tomáš#K
-> Tomi: Díky za takovou chválu, ale tolik si jí snad to auto ani nezaslouží. Ono to hlavní co je nejvíc vidět stále ještě zbývá udělat... Zvenku to zkrátka nevypadá nic moc... Ale koukal jsem na tvůj stroj! Držím palce ať to dotáhneš do zdárného konce. Podle fotek děláš kvalitní, pečlivou práci, tak držím palce!
22:11:18
30.08.2008
Tomi
Zdravim,musim udělit pochvalu je to moooc krasná škůdka tak krásná že mi aji oči malem nezůstali tam kde maji byt 3 moc krasna práce přesně tak doufam že dopadne i ten muj pokus 4 6
15:06:40
30.08.2008
Tomáš#K
-> minno: njn, není se čemu divit... Všichni se snaží takhle stará auta dostat do šrotu a dílů ubývá a takových ,,bláznů" jako jsme my je asi málo.
12:54:39
30.08.2008
minno
-> Tomáš#K: keď vykúpiš posledné zásoby, ešte je to dobre, na Slovensku už nie sú ani tie, zohnať sa už nedá skoro nič, diely na nápravu aby človek zháňal po desiatkách mototechien aby aspoň niečo kúpil....10
09:28:51
30.08.2008
Tomáš#K
-> Vencars: S některými díly začíná být problém. Několikrát se mi stalo, že vykoupím poslední zásoby. nevim odkud si ale já nakupuju v Praze v autodílech Krč (www.autodilykrc.cz)/ nebo na Bělohorské na Praze 6 (www.2r.cz), něco se dá sehnat taky tady www.autopotreby.cz/
22:08:29
29.08.2008
Vencars
-> Tomáš#K: libec šááde káámo 4 4 prozradíš mi kde jsi sehnal ty new díly na nápravu?? 4 prosím 4 muj dodavatel jaksi pomalu s tímhle končí a nějaké věcičky bych potřeboval4 díík moc6
21:39:58
29.08.2008
Tomáš#K
-> David29 - antiDriver: -> skoda_105_L: Díky za pochvaly. Na Spořilově pracuju tak tam někdy stojím. Mám na autě pár nových věcí - snad se to bude líbit. Co nejdříve přidám fotky a další info...
12:02:48
29.08.2008
minno
-> Tuner#2: jááj som si to zle prečítal, tak nič no1
11:55:04
29.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Ne nemělo. skoda_105_L tady píše , že mu dal plný počet bodů a jiné body já teda neznám. Tady žádné body naštěstí nejsou4
11:42:55
29.08.2008
minno
-> Tuner#2: to malo patriť asi pre David29 - antiDriver :)
22:13:31
28.08.2008
MATTESS
-> Tuner#2: 3
22:01:11
28.08.2008
Tuner#2 - zrušená registrace
-> skoda_105_L: No to bude mít Tomáš radost, ještě, že teď v Mostě na polygonu Tě za kurz tři body umažou...
21:52:24
28.08.2008
skoda_105_L
Moc krásná škodovka a hlavně v dobrých rukách jak tak koukám na tu práci. Plný počet bodů. ;)
22:04:38
27.08.2008
David29
-> Tomáš#K: Libovka 1 Viděl sem te na Spořilově... kde mimochodem bydlim 1 zajdem na pivko? 40
01:58:20
04.06.2008
dole
pekny,pekny...alespon je videt ze ty jednicky po celou na stredni si mel zaslouzene 4
16:13:16
22.05.2008
Tomáš#K
-> Turbo Péďa17: Není zač. Díky za pochvalu!
Extreme Tyres