*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 290x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

20:51:42
23.07.2013
haso
-> MOLSO: 3 3 3
12:47:21
23.07.2013
Maros
-> MOLSO: asi som ta nepochopil,ale neva :D
11:59:56
23.07.2013
Jawák - zrušená registrace
-> MOLSO: 3 3
10:50:24
23.07.2013
MOLSO
-> Maros: tak bacha aby si neletel cez budu 1
09:42:11
23.07.2013
Maros
Pekna je,dufam ze aj ja moju dostanem do povodneho stavu ako je tvoja:) tiez mam 85 rocnik vyrobenu vo Vrchlabi:)
09:37:06
23.07.2013
vhml
-> VeTeV 22.07.13 19:18:21: já měl dokonce 250mm. A jsem strašně rád že jsou pryč :-)
19:18:21
22.07.2013
VeTeV
-> Pavel P..: ty vole, to je skoda.... ale uprimne, jezdit se na nich fakt neda 8
19:15:57
22.07.2013
Pavel P..
-> VeTeV: protože je každej hodil do šmelcu3
19:14:06
22.07.2013
VeTeV
-> Pavel P..: ty jo koukam ze 260kypujdou zase nekam do sveta :-) vaz si jich, moc uz jich ve svete neni :-)
16:17:12
22.07.2013
Pavel P..
-> minno: já bych zůstal u žiguláckých tlumičů... ty jsou podlě mě na to vhodný akorát a jsou dostupný za slušnou cenu.4
14:29:32
22.07.2013
minno
-> Eidy: akurát mi prišla výplata a mám na účte 630 € na celý mesiac, tak určite idem do toho3
13:56:02
22.07.2013
Eidy
-> minno: SPAX na měkko? Já to nezkoušel, takže nemůžu říct, ale tlumič je to kvalitní a je jen za 100€ 1 .
13:47:23
22.07.2013
dragon_cb_cz
-> minno: Pokud seženeš Kayaby, tak ty... ale shání už se blbě.
13:44:43
22.07.2013
minno
-> Tuner#2: no neviem kto to má ako ponastavované, ale čo do bežnej premávky mi prišlo vždy že to každému s extra tvrdým podvozkom na bežnej - rozbitej ceste odskakuje a ten ľahký predok škodovky potom odskakuje celý, t.j. nepruží koleso voči karosérii ale skáče celé auto. Treba potom furt korigovať volantom. Ako sa zmienil kdesi aj vhml, s takým podvozkom treba udržiať patričné tempo, aby to dobre fungovalo.



Na závody asi fajn, ale nie najazdiť s tým 20tkm ročne ako ja v bežnej premávke.



Inak platí čo som písal, chcelo by to aj trochu "dlhšie" pružiny a trochu menej tvrdé.



-> Eidy: a vieš poradiť nejaké kvalitné netvrdé tlmiče? Také čo nestoja 150 € za kus a viac :)) Lebo vy sa tu bavíte o tom stále v rovine závodníkov, nie však v rovine bežného jazdenia.
23:11:42
21.07.2013
Eidy
-> minno: Ono tuhost tlumení dělají hlavně tlumiče, čili tvrdit, že T2 pržiny jsou moc tvrdý, je trochu zvláštní. Když je posadíš na kvalitní NEtvrdý tlumiče, tak si myslím, že to bude ok.
23:03:42
21.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Tak 260tky jsou stejně tuhé jako série, čili když fikneš sérii na 260, tak jsi na tom ve finále ještě lépe s tuhostí. To, že je z tenčího drátu nevadí, tuhost určuje i počet závitů, můžeš mít tuhou pružinu z 12mm a měkkou z 13mm drátu. S pružina odemě jsi už v nějakém autě co nemělo vyšponované GAZy do tuha jel?
22:35:24
21.07.2013
Pavel P..
-> myschaak AZNP K.Hora: tátův známej jezdil na stejšnu pružiny z vagonu... a odvozila půl baráku za komančů3
22:31:10
21.07.2013
Eidy
-> Pavel P..: Sakryš, máš pravdu. Mám hlavu děravou.
22:30:00
21.07.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Pavel P..: dej tam lisťáky z tatry ať víš co je tvrdý3
22:26:48
21.07.2013
Pavel P..
-> Nwkt: takže taky na pytlik...8
Extreme Tyres