*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 290x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

10:34:53
12.11.2008
Labros
-> Pavel P..: Updatuj si popis, nový blatníky už máš, a jaro už taky bylo 3
22:05:21
11.11.2008
mAATT
-> Pavel P..: 3 3
22:00:50
11.11.2008
Pavel P..
-> mAATT: a sakra.. tam se koukám učej samý piráti silnic3
21:57:51
11.11.2008
mAATT
-> Pavel P..: od Dopravního podniku, mám to od školy4 (btw od stejný školy jako ten nejmenovaný člen3 )

3 3 3
17:47:14
11.11.2008
Pavel P..
-> mAATT: a u jaký autoškoly jezdíš?



onen nejmenovaný člen sem snad nejezdí, jinak by tu bylo všechno nabouraný.3
17:42:27
11.11.2008
mAATT
-> Pavel P..: přesně, na lak to nejezdí, ale stejně by mě to sralo kdyby to nemělo stejnej odstín1 no já nevim asi jo, kam mi řžek tam jsem zahnul, ale asi jo když to říkáš3 většinou vyjíždim z Depa Hostivař a kam mě zatáhne tam jezdim3 ale tak bát se snad nemusíš, doufám že ze mě nebude druhý nejmenovaný člen (kterého to určitě všichni znají)1 3
17:11:46
11.11.2008
Pavel P..
-> mAATT: díky a ty jezdíš ve Strašnicích? to abych přeparkoval na chodník 2 jinak blatníky jsou tmavší, je to původní odstín.. uvidíme až vyleštim zbytek jestli se to srovná, když ne tak mi je to jedno, lak se jenom vozí.1
16:19:20
11.11.2008
mAATT
-> Pavel P..: včera jsem okolo ní projížděl v autoškole4 vypadá moc hezky, ale zdálo se mi že ty přední blatníky jsou o hodně tmavší než zbytek kastle4
22:16:44
02.11.2008
Pavel P..
-> J3STER: to netušim... se uvidí.1
22:13:56
02.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: No to jsem zvědav jak ti to bude s tím DDSR jezdit. Má to vůbec obohacovací systém? Někde jsem četl, že první typy DDSR-ka v zatáčkách vynechávaly. 1
22:09:50
02.11.2008
Pavel P..
-> J3STER: víko je stejně vysoký, dal jsem jí tam aby se sání prodloužilo a karbec nebyl tolik ohřejvanej od motoru... ale musel jsme doladit filtrbox aby to sedlo, ale brzo tam pujde DDSR takže podložky zase vyhodim.
22:07:51
02.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: Jo, a proč jsi dával silnou podložku pod karbec? Že by kvůli vyžšímu hliníkovému víku ventilů?4
22:04:41
02.11.2008
Pavel P..
-> J3STER: 4 1
22:03:26
02.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: Vzal jsem víčko z karbecu s přidřenou klapkou co jezdil na plyn. Je perfektně rovné. Prošlo totiž testem prosvícení baterkou na karburátoru.....ostatní prosvítaly. Tak to mám komplet Hurááá2
20:32:29
02.11.2008
Pavel P..
-> J3STER: hihi já už tam šroubek dávno nemám... je tam jen krátká M6ka zalepená tmelem a filtrbox drží pružina z brzd ke šroubku na sání.1 1
15:58:11
02.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: Ještě musím koupit benzínovou hadici a jedno těsnění pod karbec. Mimochodem to těsnění s oválným otvorem značně zasahovalo do průřezu otvoru v přírubě sacího potrubí. V současnosti na stole ve sklepě připravuju druhý záložní. U něj je víčko taky trošku prohlé ale snad to nebude vadit. Rozhodně ten šroub co přidržuje fiktrbox zahodím tak daleko co to půjde. Už mám nachystaný bastl ála klips co je na filtrboxu na 136-kách. A tu díru po šroubu jistí šroub s podložkama a gumou náležitě rozklepnutý, aby mi matka nezahučela do sání.3 Taky se toho šroubu zbav, originál neoriginál.4 A ETZ-ku budu pokoušet až potom.1
14:25:38
02.11.2008
Pavel P..
-> J3STER: no vidíš... já měl na karbecu zase šišatý kanály takže nešla druhá klapka a celkově stál za hovno... a už ti to s tim ETZ nastartovalo?
07:14:44
02.11.2008
J3STER
-> Pavel P..: A je to jasný.....karburátor. Úchyty na karburátoru jsou tak prohlé nahoru, že mezi víčko a karbec strčím nehet.8 Jsou to ty dva úchyty vepředu u podtlakové membrány II. komory. Doufám, že to půjde srovnat. Napadlo mě to opatrně klepnout přes dřívko paličkou ale neodvažuju se. Nejlepší bude ubastlit přípravek, a pod lisem to pomalu srovnat. 12
18:44:45
31.10.2008
Pavel P..
-> J3STER: pokud mas mastnotu ve filtrboxu tak je neco spatne, ja to mam uplne suchy jak s bohatou nebo chudou smesi. Nase 120 co zrala litr oleje na 500km tak ta mela filtrbox plnej oleje ze to i kapalo ven a filtr byl cernej jak uhel.
17:26:25
31.10.2008
J3STER
-> Labros: Jo taky jsem na technické dost dlouho čekal a motor vychladl. Beztak mi to seřizoval nedostatečně zahřáté. Povídal: máš to bohaté.....ochudíme. Pak to tak dobře jako před tím nejelo.8
Extreme Tyres