*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 290x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

10:35:43
01.10.2010
Pavel P..
-> VeTeV: já se na to vyseru... nápravu zrepasuju a bude po prdeli.5
10:28:22
01.10.2010
VeTeV
-> Pavel P..: teda ty si pěkně užíváš - mě to připomíná toho pána v ďáblicích s červenou 130 - měnil měnil, zahočel v tom 15tis a stálo to pořád za hovno - vyměnilo se úplně vše co šlo a nesouměrnost jak kráva ... STK podmazal a sere na to a jezdí - pro tu basu tejdně do Glóbusu dojede a víc netřeba 4
10:00:55
01.10.2010
minno
-> Pavel P.. 10.09.10 20:56:16: no pekne :) to si nechal dôjsť ten gulák do takéhoto štádia? veď to muselo byť za jazdy hrozné, nie? A to mne sa už zdá, že by som už mal vymeniť aj moje guláky po dvoch rokoch, lebo sa mi už zdajú byť vyvaklané, ale podľa tohto tvojho vidím, že si robím ešte zbytočné starosti a ešte pár rokov vydržia :))
09:55:25
01.10.2010
Pavel P..
-> Labros: tak já měl zase křivej náboj... pač nějací umělci kteří na tom kdysi měnili ložiska asi neznali stahovák a náboj sundavali tak že mlátili do náboje ze všech stran až ty kraje se šteftama ohnuli... tak jsem dal jinej rovnej ale bylo to stejný.
upraveno 1x, naposled 01.10.2010 09:56:29
23:35:00
30.09.2010
Labros
-> minno: jj ono flekování na škodovce nemá moc společnýho se stavem brzd, moji nebyl nikdy problém zaflekovat, ale taky jsem na ní nikdy neměl nový pneu... a soudit něco podle snad 10 let starých pneu.. to nemá velkou vypovídací hodnotu 4
23:31:45
30.09.2010
Labros
-> Pavel P..: hehé máš Labrosův syndrom 3 s tím mě pustili už na poslední STK tam jak jsi mě poslal do Měcholup či kýho čerta.. koukali na to na válcích jak se to mrcasí.. můj názor je že mám křivou hřídel, dokonce jsem měl už vyhlídlou novou na aukru ale pak mi modrou ukradli a pak už jsem na novou nenarazil.. a je jasný že pokud je křivá hřídel tak buben hází a nejde vymezit vůle a pak ta strana brzdí míň.. takže tohle budu taky řešit, ale ještě nevím jestli hřídelí nebo kovošrotem... 4
upraveno 1x, naposled 30.09.2010 23:32:06
23:31:30
30.09.2010
minno
-> Labros 30.09.10 23:24:15: takto to brzdilo mne nedávno, keď som dal druhovýrobne pakne (Ferodo), ktoré boli krivé a zároveň mnou trochu upravené aby mi vošli do nových bubnov. Pri kľudnej jazde nič, pri silnom zadupnutí šlo auto do jarku...problém udržať to na ceste.....

Teraz s prvovýrobnými pakňami a novými kotúčmi to brzdí už dobre, ale dostať auto do fleku so všetkými 4-mi, to u mňa ani nepoznám že také niečo je vôbec možné :) obvykle flekuje len predok a aj to často len jedno koleso (hlavne na mokru s mojimi super gumami :)
23:29:02
30.09.2010
Pavel P..
-> minno: rozdíl 45% mezi zadníma kolama.... ale skákalo to tam jak kdyby byl buben šišatej.
23:28:24
30.09.2010
Labros
-> Nwkt: tak ať na STK přinese dobrozdání že jezdí dědkostyl a že mu ty brzdy stačí tak jak jsou 3
23:27:17
30.09.2010
Labros
-> minno: že mi to připadalo jako provokace na Pavlose 4 a evidentně byl problém že jedna strana brzdila málo
23:27:01
30.09.2010
Pavel P..
já se na to vyseru.... ještě tam zkusim dát původní bubny a odvzdušnit to, snad se to zlepší.8
23:25:21
30.09.2010
minno
-> Labros: čomu sa smeješ? :)

-> Pavel P..: nechce sa mi čítať všetky príspevky, tak preto sa pýtam, v čom presne bol na STK problém? nesúmernosť? hádzavosť? nízka účinnosť?
23:25:14
30.09.2010
Nwkt
-> Labros: Zase neblázni, tak rychle Pavel nejezdí 3
23:24:30
30.09.2010
Nwkt
-> Pavel P..: Z mýho pohledu to taky bylo ok a 40% rozdíl mezi L a P kolem se jim nelíbil 3
23:24:15
30.09.2010
Labros
-> Pavel P..: další moje moudro, když mně se tohle stalo na STK, tak taky jsem si myslel že to brzdí normálně, ale když jsem to pak na okresce rozjel na nějakých 80-100 a zadupnul to tak jsem sakra poznal že je něco špatně.. sotva sem to udržel na silnici a slyšel jsem že vzadu chtělo flekovat jen jedno kolo. při klidný jízdě se to neprojevilo.
23:22:42
30.09.2010
Labros
-> minno: 3
23:21:30
30.09.2010
Pavel P..
-> minno: jako z mojeho pohledu to brzdí v pohodě ale na STK to dělalo blbosti.
23:20:25
30.09.2010
minno
-> Pavel P..: máš ešte stále nejaký problém s brzdami?
23:18:06
30.09.2010
Pavel P..
-> Labros: všechno je tam nový... teda kromě prasátka který jsem měnil už dřív.
23:16:31
30.09.2010
Labros
-> Pavel P..: asi neobjevím ameriku, ale když já tohle jednou řešil na červený tak to chtělo novej samostav.. ale to asi už máš..
Extreme Tyres