skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
*Pavel P. Š130L* - komentáře:
23:40:28
23.06.2011
23.06.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: tak já jí vyzkoušim... snad to u nás někde seženu, naposled jsem tu epoxidku sehnal až v podnikový prodejně Barvy Laky.. jinde to neměli ani to neznali.
23:37:02
23.06.2011
23.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 23.06.11 23:24:13: Jo ta PURka by mohla být skvělá, už jsem o tom slyšel a vesměs chválu.
23:24:13
23.06.2011
23.06.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: tak asi zůstanu u klasický syntetiky i když ta taky neni žádná výhra.
zaujalo mě tohle... www.sincolor.cz/naterove_ hmoty_vrchni_rozpoustedlov e_polyuretanove.htm
zaujalo mě tohle... www.sincolor.cz/naterove_ hmoty_vrchni_rozpoustedlov e_polyuretanove.htm
23:18:42
23.06.2011
23.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 23.06.11 23:15:35: Vrchní mě zklamala, ale možná to bylo tím, že jsme jí stříkali. Mám černou na kolech a i když jsem dodržel poměry, tak byla pořád měkká. naštěstí se to zatáhlo lakem (ten byl dodaný k metalíze a vyšel na všechny 4 kola) a je to cajk, ale byl jsem posranej aby se to nezvedlo nebo nezkrabatělo. Uvídím až něco vezmu štětcem.
23:15:35
23.06.2011
23.06.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: zkusim to... snad to bude držet, na opískovamy povrchu to drží krásně
teď přemejšlim jestli nekoupit i epoxidovou vrchní barvu.
teď přemejšlim jestli nekoupit i epoxidovou vrchní barvu.
23:03:27
23.06.2011
23.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 23.06.11 22:57:41: Tady www.sincolor.cz/tal_2010/
tal_09_s2300.pdf je technický list, ale nic o tom nepíšou. Jedině jim zavolat, ale vzhledem k tomu jak drží tak bych se nebál jí dát ani na hliník
22:57:41
23.06.2011
23.06.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: kdy už Tě tu mám... nevíš jestli ta epoxidová základovka je vhodná i na lehký kovy jako je zinek? na plechovce je sice napsáno pro ocelové a jiné kovové povrchy ale nic konkrétního, jinak teda musim říct že je fajnová, včera natřeno a dneska už pěkně vytvrdlý, plech pod silentblok se mi přilepil k podlaze a urval jsem ho i s kusem betonu z podlahy v garáži.
22:55:50
23.06.2011
23.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P.. 23.06.11 22:53:16: Jo táááák, jasný, chápu pěkně si hraješ
22:53:16
23.06.2011
23.06.2011
Pavel P..
-> Tuner#2: asi takhle Jeníku... posháněl jsem několik vleček v průběhu času a z toho vybral nejlepší šikmý ramena a příčku a ty nechal opískovat s tim že z toho bude poskládaná finální náprava... jenže po vytáhnutí původní vlečky jsem zjistil že je v bezvadnym stavu a tak jsem jí taky nechal opískovat a rovnou našopovat zinkem... a ted přijde to dilema z který že vlečky tu vyvolenou nápravu udělám takže proto dělám obě a jednu pak holt zabalim a schovám.
22:49:19
23.06.2011
23.06.2011
palinator
-> Tuner#2:
Pročbyné?
Pročbyné?
22:40:50
23.06.2011
23.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
Pavel P.. 23.06.11 22:20:39 napsal:
→ Sepp: díky… původní vlečka je už v zinku a
nepůvodní v epox. základu Tak tohle nepobírám, Ty renovuješ dvě vlečky? Proč?
→ Sepp: díky… původní vlečka je už v zinku a
nepůvodní v epox. základu Tak tohle nepobírám, Ty renovuješ dvě vlečky? Proč?
22:39:44
23.06.2011
23.06.2011
Sepp
-> Pavel P..: boha jeho, ty mě tak sereš
22:20:39
23.06.2011
23.06.2011
Pavel P..
-> Sepp: díky... původní vlečka je už v zinku a nepůvodní v epox. základu
22:12:30
23.06.2011
23.06.2011
Sepp
Hezká práce se zadní nápavou.
10:11:26
20.06.2011
20.06.2011
Arnold
-> Mr.Lumpy: autogenem nebo co to vlastne bylo
09:59:04
20.06.2011
20.06.2011
MOLSO
-> Mr.Lumpy:
09:49:57
20.06.2011
20.06.2011
Mr.Lumpy
-> MOLSO: a potom ještě smaží vajce
23:06:14
19.06.2011
19.06.2011
Pavel P..
-> Star LC20: zatim v klidu ale vim moc dobře co tam dělali když tam stálo kábro na zahradě.... takže někteří by potřebovali profackovat
23:03:27
19.06.2011
19.06.2011
Star LC20
-> MOLSO: jj taky sem si na to vzpomněl
23:01:08
19.06.2011
19.06.2011
MOLSO
-> Star LC20: to horst fuch striela vzduchovkou do kapot a nuti holuby srát po autech