Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 01.09.20 19:38 | 1043x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny

- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i krátký popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. Táta si pak koupil Felicii, auto měl v užívání děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový“ tuning společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem, proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu).

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR/B.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ) a přes to 2 x vrchní dvousložková polyuretanová barva Color West.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen shore 80 by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm by Petr Urban, navařené rozšíření na unibal 10mm
- dvojitý unibal na uchycení stabilizátoru ke spodním ramenům
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou (kratší) délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 23mm by ATE
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- propojky 4P by Jindas s jednou pancéřovou hadicí Goodridge
- desky Ferodo racing DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky kompletně ovařená, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- tvrdé silentbloky v šikmém ramenu shore 80 by Pemit
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky Škoda 130 by Rubena
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke karoserii dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče o průměru 239 x 10mm by Brembo
- brzdiče Škoda Octavia s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- pancéřová hadice Goodridge
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Paja120l
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Nankang AR-1 195/50 R15 semi slick TW 80

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 semi slick TW 100

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Jako základ je použitý motor 1289ccm z Felicie MPi

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- upravená příprava směsi by Petr Urban/Urban motor
- trysky a vzdušníky dle doporučení Urban motor, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený a vyvážený setrvačník
- duralová řemenice s rotorem na snímání otáček pro ŘJ
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka Urban motor 280°/280°, zdvihy 7,05/7,05mm
- svíčky NGK BCP6ES
- plně programovatelné zapalování by Darabos s vlastní křivkou předstihu (konzultováno s Urban motor)
- omezovač otáček nastaven na 7000 rpm
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- esterový olej Yacco Galaxie GT 10W60
- palivo 100 oktanový benzín
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol
- na stěně a nosníkách nalepený tepelný štít s Alu folií

Převodovka: Jako základ byl použitý 5q ze Škody 125L.

- stálý převod SP 4,22
- převody 3,083 / 2,12 / 1,571 / 1,26 / 0,96 by Frei racing
- ocelová víka diferenciálu
- zaslepený náhon tachometru
- olej Mogul 80W-90 API GL-4

Interiér: Maximálně odlehčený s L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než z modelu GL/Rapid.

- vnitřní ochranný šroubovaný rám by Krob motorsport
- koncovky/spojky vlastní návrh, vizualizace 3D a výroba by Wena
- vevařená zadní rozpěra mezi tlumiče by Krob motorsport
- volant OMP Corsica průměr 330mm s vlastním logem Škoda by Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I
- držáky sedaček dle FIA by Krob motorsport
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka dle FIA
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- zkrácené řazení short shift by Paja120l
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií
- kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- budík na tlak oleje od firmy KMGY
- otáčkoměr MERA Lumel s polepem design by Ferrari
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by bibendum30
- interiér kompletně zbavený tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta.

- výkon motoru cca. 90HP
- točivý moment cca. 125Nm
- maximální rychlost cca. 185km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most - 2:12,77 (sucho, 10°C, semislicky Nankang AR-1)
- nejrychlejší čas Nordschleife BTG – 9:59,98 (sucho, 25°C, semislicky Nankang AR-1)

Videa:

- zde je odkaz na video z Nordschleife
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube: tuner2carphotos

https://www.youtube.com/w atch?v=KebiPtIngwE&t=5 52s

Poděkování: Za vznik auta vděčím celé rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil) a hlavně své milé a tolerantní manželce Marušce. Za kamarádů patří velký dík za pomoc Wénovi, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. V současné době používám zrcadlovku Nikon D750 s objektivy Nikkor 24-120mm/f4, Nikkor 50mm/f1,8 a Nikkor 70-300mm/f4,5-5,6. Fotím čistě pro zábavu a radost zejména automotive tématiku.

Zde jsou odkazy na mou práci:

www.instagram.com/tuner2c arphotos

Instagram: tuner2carphotos

Facebook: tuner2carphotos

Kontakt:

tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

22:03:07
04.07.2019
Eidy
-> Tuner#2: Jo takhle. No tak to jo.4
18:23:02
04.07.2019
Tuner#2
-> Eidy 04.07.19 18:01:57: jasný. Tohle je jen rychlovzorek na pokusy a test svaření, ty další budou už na čisto 4
18:01:57
04.07.2019
Eidy
-> Tuner#2: No pěkný. Přebrousit potrhanej povrch a bude to pecka.
15:43:59
04.07.2019
Tuner#2
Zase o krok blíže 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 04.07.2019 15:43:59
06:37:57
01.07.2019
MATTESS
-> el.tomas: v Darové jsme byli v pondělí4
05:21:20
01.07.2019
-> U-Geen: skoro jo 3
22:31:56
30.06.2019
U-Geen
-> T: na to vareni dneska stacila i jenom lupa ne? :-)
22:23:08
30.06.2019
el.tomas
-> Tuner#2 30.06.19 16:35:06: Bylo to právě v týdnu, jak jsi jel do té Darové. Echo na FB zní dobře, dohledám Tě tam.. 4
21:38:38
30.06.2019
Tuner#2
-> vhml 30.06.19 00:55:14: JJ taky jsem to zvažoval se otočit 1

-> Kocvin 30.06.19 03:23:46: Tady fakt super silničky. 4

-> el.tomas 30.06.19 15:44:21: Můžu dát případně pak echo na FB, ale veřejně se mě to dopředu moc psát nechce 4

-> T 30.06.19 21:24:37: Tak to věřím, že slušně zavařeno 3
21:24:37
30.06.2019
-> Tuner#2: slušnej výlet...já místo výletu jsem raději dneska v tom teploucku vařil věnec 40
16:35:06
30.06.2019
Tuner#2
-> el.tomas 30.06.19 15:44:21: kdy to bylo? Na Volduchy jsem jel asi někdy v týdnu, na tenhle výlet jsme měli sraz na Benzine. Jinak rád bych, uvidím podle volna, bývá to náhodná akce podle počasí a času.
upraveno 1x, naposled 30.06.2019 16:35:56
15:44:21
30.06.2019
el.tomas
-> Tuner#2 24.06.19 23:28:45: Ta akce vypadá pěkně a já si říkal, kam jedeš. Jak jsi vyjel z domova, tak ta šedivá O1, co neustále zpomalovala abys ji dojel, tak jsem byl já a chtěl jsem Ti mávnout a tys pak odbočil směrem na Volduchy. Kdybych věděl, kam jedeš, tak bych se přidal taky 4

Ten roadtrip vypadá dost dobře, budeš plánovat ještě nějakou takovou akci? 6
03:23:46
30.06.2019
Kocvin
-> Tuner#2: Hezká projížďka.. Určitě to někdy v rámci Běšin zkusíme, Kvilda už začíná být nuda.. 1
00:55:14
30.06.2019
vhml
-> Tuner#2 29.06.19 21:47:14: jo z dálnice do Tejna to clovek cestou z prace kolikrat otoci i 2x 3
23:18:58
29.06.2019
Tuner#2
23:14:48
29.06.2019
Eidy
-> Tuner#2 29.06.19 21:47:14: Moc pěkný. Tomu říkám pořádná projížďka. Trochu závidím.
Až to budu mít složený, dám si to taky.
22:48:23
29.06.2019
Tuner#2
-> venni 29.06.19 22:24:47: Já tam jezdím rád, ale vždy jsem jezdil na Nýrsko/Rudu apod. a tohle má taky svoje kouzlo min. ty místa co jsem psal 4
22:44:18
29.06.2019
Tuner#2
-> SO545 29.06.19 22:38:44: Jasný, na sériové gumě by to ani moc nešlo, ale ty semislicky při teplotách jako dnes lepí pěkně a motorka má do zatáčky v tomhle nevýhodu. Asi ho to překvapilo a tak mě pak pustil. Ještě 2km jsme tomu pěkně topili, dojeli auto a to je s autem pak problém, přece jen tam musí být víc prostoru. Takže nás potom za chvíli dojeli i kluci s RSem a R32 3
upraveno 3x, naposled 29.06.2019 22:47:37
22:38:44
29.06.2019
SO545
-> Tuner#2 29.06.19 22:26:36: jazdim podobne...moto je fakt pomalsia v zatackach ale malokto jazdi autom na hrane tak aby ma obehol...4 a v lesoch toho miesta moc nieje a hlavne je problem obehnut autom pomalsie auto ...co mne problem / ani nebezpecnu situaciu / nerobi...1 . A to jazdim rozumne aby som sa vratil domov... U mna su limit seriove stupacky a stojan....ale aspon ma to drzi na uzde.
22:26:36
29.06.2019
Tuner#2
-> SO545 29.06.19 22:19:35: Já se klidně bez mučení přiznám, že jediné kde dodržujeme jsou obce, ale jinak mimo jedem na oči a dohled s ohledem na ciklisty a možné překážky (tzv. nejedu tam kam nevidím). Když mě bral na té masině, tak byla čtyřka před omezovačem a to je tempo za které by byla pokuta i na dálnici, ale pak přišly zatáčky a tam je motorka prostě pomalá. 1
Extreme Tyres
Čt 31.12. Silvestrovská AOS | pá 12.06.2020 - so 01.05. 15. COVID-19 SRAZ MORAVSKÝ K.. | další akce...