Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 08.04.19 22:35 | 1030x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. V cca. 60tkm zkolaboval motor díky jedné špatné vložce už z výroby a tak se motor rovnou předělal na 120L. Táta si pak koupil Felicii a auto měl děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový tuning“ společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem a proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit + zarovnání, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu) a řada z nich je i s vylepšením vzhledem k současným možnostem.

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika Primer, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ Sincolor) a přes to 2 x vrchní barva Alkyton.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm p. Svozil, navařené rozšíření na unibal 10mm
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru by Pemit
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 20mm by Kalmar
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- desky Ferodo DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke karoserii dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče Brembo pro VW o průměru 239 x 10mm
- brzdiče Škoda Octavia I s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Saky
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Nankang AR-1 195/50 R15 semi slick TW 80

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 semi slick TW 100

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Je původem z Felicie 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- upravená příprava směsi by Urban motor
- trysky a vzdušníky dle doporučení Urban motor, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený a vyvážený setrvačník
- duralová řemenice
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka Urban motor 280°/280°, zdvihy 7,05/7,05mm
- svíčky NGK BCP6ES
- plně programovatelné zapalování by Darabos s vlastní křivkou předstihu (konzultováno s Urban motor), omezovač otáček nastaven na 7000 rpm
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- esterový olej Yacco Galaxie GT 10W60
- palivo 100 oktanový benzín
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol
- na stěně a nosníkách nalepený tepelný štít s Alu folií

Převodovka: Je to 5q ze Škody 130L.

- stálý převod SP 4,22
- ocelová víka diferenciálu, zaslepený náhon tachometru
- olej Castrol manual EP 80W-90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- volant OMP Corsica průměr 330mm
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I, držáky made by TUNER
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka splňující FIA normy
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- zkrácené řazení short shift by Paja120l
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií, odstraněný tachometr, který nahradil budík na tlak oleje od firmy KMGY a kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
- zadní část kompletně zbavena tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta. Všechny údaje jsou přesně změřené.

- výkon motoru zatím nezměřeno (s bývalou vačkou 92HP)
- točivý moment zatím nezměřeno (s bývalou vačkou 122Nm viz. fotka grafu z brzdy)
- maximální rychlost se současným SP 4,22 cca. 190km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most - 2:12,77 (sucho, 10°C, semislicky Nankang AR-1)
- nejrychlejší čas Nordschleife BTG – 9:59,98 (sucho, 25°C, semislicky Nankang AR-1)

Videa:

- zde je odkaz na video z Nordschleife
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube: tuner2zlutka

Škoda 136L/A (Žlutka) on Nordscheife 10.06.2018 stint 6


Poděkování: Za vznik auta vděčím celé své rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil...), svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Mildovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. V současné době používám zrcadlovku Nikon D750 s objektivy Nikkor 24-120mm/f4, Nikkor 50mm/f1,8 a Nikkor 70-300mm/f4,5-5,6. Fotím čistě pro zábavu a radost zejména automotive tématiku.

Zde jsou odkazy na mou práci:

www.instagram.com/tuner2_ automotive_photography
www.zonerama.com/Tuner2/6 89484

Kontakt: tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

21:29:16
25.04.2019
Tuner#2

O Velikonocích jsem byl v cabrio galllery. Moc pěkné místo a povídání s p. Kalinou: www.facebook.com/groups/s kodavirt?multi_permalinks= 10151310452904977&noti f_id=1556137214182407& notif_t=feedback_reaction_ generic
11:01:32
23.04.2019
Bery

-> Tuner#2: jj. proto říkám - jiná disciplína. já mám max 157 +/-. ono se jezdí ta trať různě. dole je navíc to parkoviště namotaný, nad tím padákem se jezdí vybočení - ten pytel z asfaltu do křoví...
20:50:30
22.04.2019
Tuner#2

-> Bery 22.04.19 07:14:04: Tu rovinku ale předpokládám bez retardéru? Jinak mě to zase na ringu jelo 185km/h a v současnosti je čtyřka kolem 160ti... Univerzálně to udělat nejde. 8
07:14:04
22.04.2019
Bery

je znát jiný typ auta. dolů z kopce lítám na 5ku a tu dolní rovinu jedes v omezovaci
07:01:59
22.04.2019
Tuner#2

-> Eidy 22.04.19 01:04:31: znát bude nižší hmotnost bez spolujezdce, je to tam dost kopcove. Video opět klame. 4
upraveno 1x, naposled 22.04.2019 07:02:41
01:04:31
22.04.2019
Eidy

-> Tuner#2: Permanentku. 4
Druhá jízda mi přijde rychlejší. Buď druhý směr Žlutce líp seděl nebo sis víc troufal, ale zdá se to svižnější. Tohle by byla trať tak pro Zdrubáka. Já se na těch úzkých bojím.
Pěkný. 4
23:56:26
21.04.2019
Tuner#2

-> Eidy 21.04.19 23:49:10: Spolujezdec na prvním videu je Kamil (fotograf) jel se mnou RSem. 4 Jinak rady rozdával Jakub Michalovič (snb fela tady v minulosti viz. foto níže) a bylo to fajn. Nechtěl jsem ho zase tak moc využívat, když ten zbytek účastníků si to platil, ale v mezičase jsme pěkně pokecali o ringu. Ke Caymanu co má na půjčování si koupil GT3RS a letos si dopřál pernamentku - 2200éček a po akci tam akorát odjížděl. 5
upraveno 3x, naposled 21.04.2019 23:57:38
23:49:10
21.04.2019
Eidy

-> Tuner#2: Já chápu, že kvůli jedné Bělé si nebudeš stavět a měnit skříň. To jen že proti okruhu je to sakra znát. A co říkal spolujezdec? Byl od nich nebo jak?
23:46:51
21.04.2019
Tuner#2

Tady ještě naháním známého Volvo:
Track & Safety akce Bělá pod Bezdězem 18.4.2019 odpoledne 2
23:30:04
21.04.2019
Tuner#2

-> Eidy 21.04.19 23:20:55: Trať je extra úzká, je to na šířku auta a prakticky kromě jednoho místa bez možnosti na chybu, takže se jelo řádně s respektem. Vypustil jsem po tom co ukázal palec jako poslední kolo, bylo to tak v instrukcích. Špajska by na takové blbnutí byla dobrá kratší, ale zase přesun na místo by byl utrpením. Už takhle točím 4000rpm abych se někam přesunul. A meziplyn povětšinou byl, což je myslím i slyšet, bohužel 1/2 to prostě nedává, přes zimu půjde na stůl. 4
23:20:55
21.04.2019
Eidy

-> Tuner#2: Co to, žes to pak vypustil? Na vychlazení? Tady na tý trati je ta špajzka dlouhá, mi přijde. A asi bych se tam bál nějak víc rozvášnit. Nevypadá to moc široký.
A chce to meziplyny. 2
16:36:41
21.04.2019
Tuner#2

Na kanálu mám dva onboardy z Bělé, tady s kamarádem na sedadle spolujezdce.

Track & Safety akce Bělá pod Bezdězem 18.4.2019 dopoledne 1

upraveno 1x, naposled 21.04.2019 16:37:44
22:31:02
19.04.2019
Tuner#2

22:30:16
19.04.2019
Tuner#2

22:30:01
19.04.2019
Tuner#2

22:28:38
19.04.2019
Tuner#2

22:28:20
19.04.2019
Tuner#2

22:28:07
19.04.2019
Tuner#2

Pár fotek ze včerejšího ježdění Track & Safety v Bělé pod Bezdězem. Bylo to super! Jak teorie v podání Jakuba Michaloviče, tak ježdění na dráze. Ráno jedním směrem, odpoledne opačně ve vlastních autech. Následovalo svezení v závodním Subaru STI a na závěr povídání s Filipem Marešem a jeho spolujezdcem Honzou Hlouškem. Co mě dostalo při odjezdu úplně nejvíc, bylo to, když za mnou přišel právě Honza Hloušek a při pochvale auta říká, že to auto zná z virtu už dlouho a pamatuje si jak jsem dával pruhy na dveře. Mazec! Ještě jednou děkuji všem za hlasy! Díky!
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 19.04.2019 22:28:07
21:19:55
15.04.2019
Tuner#2

Tak to klaplo, dovolená v práci nahlášena, tak ještě zítra dozapojit elektriku (musel jsem totálně překopat cestu od čidel k budíku na teploty vody a oleje, protože je rušila zapalovací lišta) a ve čtvrtek hurá na okruh do Bělé. Díky všem za hlasy. 4
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 15.04.2019 21:19:55
08:40:28
09.04.2019
Qwak

-> Tuner#2: to já taky.. a radši sem to smazal 3 3
22:38:35
08.04.2019
Tuner#2

Konečně jsem se dokopal k úpravě popisu za poslední dva roky.

Největší změny proběhly na motoru a v sekci focení, kde jsem přidal dva aktuální odkazy na mou tvorbu. 4
20:32:11
08.04.2019
Tuner#2

20:28:17
08.04.2019
Péďa17

-> Tuner#2: Už jsem ti ho tam daval 199
19:54:13
24.03.2019
Tuner#2

-> Markold 24.03.19 08:57:46: komplet sroubovany, jednodušší provedení než má Eidy. 4
08:57:46
24.03.2019
Markold

-> Tuner#2: Co to bude zač, komplet rozebiratelný nebo jen některé jako má Eidy?
19:20:58
22.03.2019
Eidy

-> Tuner#2: Voe, to je krasohled! 3
19:02:59
22.03.2019
Tuner#2

Dneska jsem byl domluvit nějaké to lešení a přivezl vzorek tlubky, pro realizaci spojek. Sezóna ještě nezačala a já se těším na zimu 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 22.03.2019 19:02:59
11:27:41
19.03.2019
Čokin

-> Tuner#2: 7200 na omezovaci to už je pěkná hodnota. To se na to taky těším, pokud Chovanec stihne hlavu. Ted omezuju na 6800.
09:17:06
19.03.2019
Kilián

-> Nwkt: -> Tuner#2: ok, dik za info
08:26:07
19.03.2019
Nwkt

08:10:51
19.03.2019
Tuner#2

-> Kilián 19.03.19 07:51:43: Ahoj, měl jsem půjčené dva, abych vyloučil chybu prvotního nastavení.

Tenhle červený je od -> Nwkt: 4
upraveno 1x, naposled 19.03.2019 08:13:13
07:51:43
19.03.2019
Kilián

-> Tuner#2: Ahoj, na obrázku tam vidím stroboskop, jaký konkrétně typ používáš? Já si ho chci ted koupit a vůbec netuším jaký vzít, jestli potřebuji, aby to umělo i úhel sepnutí kontaktů atd. Budu ho používat na seriový motor( jednak po go a některé před go).
22:22:11
18.03.2019
Tuner#2

-> T 18.03.19 10:17:33: aha, to je škoda, termíny jsou pořád stejné, konec října a března. 4 Užijte si dovču. 4
10:17:33
18.03.2019

-> Tuner#2: auto není hotové a já mám dovolenou.....čekal jsem do poslední chvíle a na stránkách bylo pořád, že bude v Mostě jiná akce, tak se ubytování potvrdilo a týden na to přišel termín 10
07:58:28
18.03.2019
Tuner#2

-> T 18.03.19 07:43:26: To věřím, proč vlastně teď nejedeš?
07:43:26
18.03.2019

-> Tuner#2: zatím jenom vyprávím 3 ale docela se na to těším, jenom mám obavy, že se budu znova učit jezdit 3
22:27:08
17.03.2019
Eidy

-> Tuner#2: Ladit nee. Pořád ještě nebrzdí. Jen se tu zastavil na pokec, měl cestu kolem.
Jsem zvědavý na vás oba, až se na podzim setkáte na okruhu. 4
Extreme Tyres
so 22.06. Hanácké Škoda sraz 2019 | pá 05. - ne 07.07. Pohofest 2019 | další akce...