Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka

komentáře | popis | fotky | Tuner#2 | 11.07.19 23:00 | 1031x v oblíbených
Popis uspořádání fotografií

- foto č. 1 - 30 je přehled nejlepších fotografií vzhledu z aktuální sezóny
- foto č. 31 – xxx je přehled prací na autě od roku 2000 až do současnosti

U každé fotografie najdete i popis.

ŠKODA 136L/A alias ŽLUTKA

Auto je původem Škoda 105L r.v. 1986. První majitel byl strýc, který si pak pořídil Škodu 130L a auto prodal tátovi. Pak sloužilo k běžnému užití u nás v rodině. V cca. 60tkm zkolaboval motor díky jedné špatné vložce už z výroby a tak se motor rovnou předělal na 120L. Táta si pak koupil Felicii a auto měl děda a po dědovi jsem se stal majitelem já. Ze začátku bylo auto zcela sériové, pak přišla řada na „samolepkový tuning“ společně s MATTESSem :o) Následně jsem se seznámil s TUNERem a proběhlo pár „ilegálních závodů“ :o) a tím začalo mé bádání co a jak na autě vylepšit. Začalo to snížením předku pomocí zkrácení pružin o závit + zarovnání, podložkami pod zadní kola, centrálním stěračem apod. Prostě věcmi s kterými začíná snad každý. V létě roku 2002 jsem se rozhodl, že auto dostane nový lak a nějaký silnější motor. Původně jsem nechtěl měnit nápravy, ale díky TUNERovi, který mě přesvědčil o lepších vlastnostech vlečné nápravy jsem nakonec koupil 5q a vlečku od Danovo kamaráda Jardy. Na podzim roku 2002 to začalo a na začátku jsem neměl vůbec tušení, že dokončení auta se protáhne až do roku 2005 a v podstatě až do dnešních dnů, protože úprav není nikdy dost :o) Žlutka prodělala přestavbu na Škodu 136 L (včetně zápisu do TP), vše pokud možno s použitím nových a nebo repasovaných dílů. Většina úprav se nese v duchu 130L/A (proto to Áčko v názvu) a řada z nich je i s vylepšením vzhledem k současným možnostem.

Popis provedených úprav

Skelet: Na velmi zachovalé karoserii se měnily prahy a zadní lemy (ač to nebylo třeba a klempíř (švagr) u toho brečel :o) Měnili se také přední blatníky, čelo, zavařovala se díra po stěrači, odvětrání v C sloupku a upravovalo se zadní čelo, aby se motor lépe odvětrával. Po vyvaření šlo auto do laku a po dlouhém vybírání jsem zvolil odstín Škoda 6225. Jedná se o vypalovací akrylát. Potom jsem auto přivezl z lakovny, dal na špalky a po vyndání náprav a všech trubek začala oprava spodku. V postatě pouze očištění a obroušení všech drobně napadených ploch až na čistý kov a následný nátěr základem a přes to tlumexem. Exteriér auta je jinak v podstatě sériový, protože jen tak vyniknou nadčasové tvary eMka. V sezóně 2015 jsem se vrátil ke dvojici stěračů a zadní čelo jsem vyměnil za nové s ventilací jako měla 130LR.

Podvozek: Přední náprava prošla repasí a zadní kyvadlová náprava byla vyměněna za úhlovou z Rapida. Všechny díly nápravy jsou opískované a buď v zinku a nebo 2x v základu (dříve syntetika Primer, dnes podstatně lepší dvousložkový epoxidový základ Sincolor) a přes to 2 x vrchní barva Alkyton.

- přední náprava vyztužená dle L/A specifikace
- předělané misky dorazů, výměna za rovnou páskovinu 4mm s výztuhou
- předělaný doraz horního ramene, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- vyztužené uchycení tlumičů
- navařený úchyt pro unibalové uložení stabilizátoru
- ovařená a vyztužená nápravnice, držáky řízení a upravené kozlíky
- podložky 6mm pod kozlíky horních ramen pro nastavení negativního odklonu
- tvrdé silentbloky na uložení horních i spodních ramen by Pemit
- stabilizátor průměr 20mm p. Svozil, navařené rozšíření na unibal 10mm
- tvrdé silentbloky na uložení stabilizátoru by Pemit
- přední pružiny 185mm, průměr drátu 14mm, tuhost 133kN (o 200% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu (za podpory Eidyho) od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- kotouče s vnitřním chlazením o průměru 247 x 20mm by Kalmar
- 4 pístkové brzdiče, rozšířené kvůli širšímu kotouči mezikusem s těsněním
- desky Ferodo DS 2500
- zmenšený průměr nábojů kvůli širšímu brzdiči a úspoře rotační hmoty
- převrtaný náboj na rozteč 4 x 100mm včetně úpravy středícího kroužku
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 2° 15” a sbíhavost 0,0mm

- zadní náprava vyztužená dle L/A specifikace
- nová příčka převodovky, ovařené úchyty šikmých ramen
- nová šikmá ramena vyztužená dle L/A
- nová podélná ramena, vyztužená dle L/A a tvrdé silentbloky
- zadní pružiny 275mm, průměr drátu 14mm, tuhost 84kN (o 300% tvrdší než sériová)
- pružiny jsou vlastního návrhu od firmy Invel plus
- tlumiče plynokapalinové Protlum sport se zakázkovou délkou těla a nastavením
- náprava přikurtovaná ke karoserii dvojitým pásem, aby nehrozilo vypadnutí pružiny z uložení
- kotouče Brembo pro VW o průměru 239 x 10mm
- brzdiče Škoda Octavia I s pístkem 41mm a upravené lanovody na ruční brzdu
- desky Galfer original Škoda/VW
- náboje v zinku pro rozteč 4 x 100mm by Saky
- Al průchozí podložky podle druhu kola
- nastavení geometrie, odklon - 3° a sbíhavost 2,8mm

- kola na okruh a street „race“ ATS DTC Superlight 7 x 15“ s váhou pouhých 6,06kg
- pneu Nankang AR-1 195/50 R15 semi slick TW 80

- kola na slalomy Fondmetal (original Mazda) 7 x 15” váha 7,5kg
- pneu Toyo Proxes R888R 195/50 R15 semi slick TW 100

- kola na delší poklidné cestování a srazy Ronal Turbo 7 x 15“
- pneu Nokian V 195/50 R15

Motor: Je původem z Felicie 1,3 MPI 50 kW koupený s údajně necelými 20tkm.

- sání ze Škody 136L
- karburátor nový Sedr 136
- upravená příprava směsi by Urban motor
- trysky a vzdušníky dle doporučení Urban motor, difuzory sériové 22/24
- vzduchový filtr K&N
- elektrická nízkotlaká pumpa Facet
- upravená klika pro ložisko na mrkev
- odlehčený a vyvážený setrvačník
- duralová řemenice
- snížená hlava o 0,6mm
- upravené sací a výfukové kanálky v hlavě a k tomu slícované sací potrubí
- vačka Urban motor 280°/280°, zdvihy 7,05/7,05mm
- svíčky NGK BCP6ES
- plně programovatelné zapalování by Darabos s vlastní křivkou předstihu (konzultováno s Urban motor), omezovač otáček nastaven na 7000 rpm
- svody od hlavy 4 in 1 a celonerezový příčný tlumič nad příčku od Bohouše Krejčího
- svody našopované hliníkem, omotané páskou ThermoTec a natřené kovářským Alkytonem
- tlumič omotán páskou ThermoTec
- alternátor 70A z Fábie
- esterový olej Yacco Galaxie GT 10W60
- palivo 100 oktanový benzín
- blok natřený Galvinolem a 2 x Alkytonem
- sání a víko ventilů v komaxitu s broušeným logem
- téčka z mědi na zapojení vody do výhřevu sání
- vyztužené uchycení a tvrdé silentbloky uložení motoru
- v motorovém prostoru kompletně odstraněn plastizol
- na stěně a nosníkách nalepený tepelný štít s Alu folií

Převodovka: Je to 5q ze Škody 130L.

- stálý převod SP 4,22
- ocelová víka diferenciálu, zaslepený náhon tachometru
- olej Castrol manual EP 80W-90 API GL-4
- sériové odstupňování rychlostí

Interiér: Skoro série s normální L-kovou přístrojovkou, protože se mě líbí víc než GL/Rapid.

- volant OMP Corsica průměr 330mm
- logo Škoda na volantu made by TUNER a Pilot 105
- sedačky Sparco EVO I, držáky made by TUNER
- 3“ pásy OMP, navařené platle pro oka splňující FIA normy
- prodloužená a přihnutá k řidiči řadící páka s originál hlavicí
- zkrácené řazení short shift by Paja120l
- Al pedály OMP, plynový pedál podložený pro vyrovnání s brzdovým
- přístrojový štít z Al potažený černou fólií, odstraněný tachometr, který nahradil budík na tlak oleje od firmy KMGY a kombinovaný digitální budík na teplotu vody a oleje od JF performance
- nad otáčkoměrem je 5 diod signalizace shift light od JF performance
- velurové koberce s logem Škoda vlastního návrhu by Newman
- zadní část kompletně zbavena tlumení (asfalt, plastizol)

Kufr:

- rozpěra mezi přední tlumiče a na ní navařený rošť držáku baterie
- duralový držák baterie + kufr s nejnutnějším nářadím, díly a klíčem na kola
- baterie Banner 44Ah

Technická data: Určitě všechny zajímá výkon motoru, rychlost a zrychlení auta. Všechny údaje jsou přesně změřené.

- výkon motoru zatím nezměřeno (s bývalou vačkou 92HP)
- točivý moment zatím nezměřeno (s bývalou vačkou 122Nm viz. fotka grafu z brzdy)
- maximální rychlost se současným SP 4,22 cca. 190km/h
- zrychlení 0 - 100km/h pod 10s
- hmotnost 870kg (plně vybavené auto s ½ benzínu v nádrži)

- nejrychlejší čas na autodromu Most - 2:12,77 (sucho, 10°C, semislicky Nankang AR-1)
- nejrychlejší čas Nordschleife BTG – 9:59,98 (sucho, 25°C, semislicky Nankang AR-1)

Videa:

- zde je odkaz na video z Nordschleife
- všechna ostatní videa jsou dostupná na mém kanálu youtube: tuner2zlutka

Škoda 136L/A (Žlutka) on Nordscheife 10.06.2018 stint 6


Poděkování: Za vznik auta vděčím celé své rodině (moc mě mrzí, že se toho nedožil dědeček, který mě hodně pomáhal a fandil...), svojí milé a tolerantní přítelkyni Marušce, MATTESSovi, TUNERovi, Pilotovi 105, Zdanymu, krtovi, Hanušovi, U-Geenovi, Mildovi, Danovi, Jiříkovi, p. Opatrnému, p. Tomsovi, p. Procházkovi, p. Fridrichovi, p. Regnerovi a všem na které jsem zapomněl nebo nenapsal konkrétně. Moc děkuji!

FOTOGRAFOVÁNÍ

Mým dalším velkým koníčkem je fotografování. V současné době používám zrcadlovku Nikon D750 s objektivy Nikkor 24-120mm/f4, Nikkor 50mm/f1,8 a Nikkor 70-300mm/f4,5-5,6. Fotím čistě pro zábavu a radost zejména automotive tématiku.

Zde jsou odkazy na mou práci:

www.instagram.com/tuner2_ automotive_photography
www.zonerama.com/Tuner2/6 89484

Kontakt: tuner2@seznam.cz

Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - komentáře:

17:19:48
14.07.2019
Tuner#2

-> T 14.07.19 15:51:10: ještě není ani venku a rozborka bude v zimě. 4
15:51:10
14.07.2019

-> Tuner#2: co tomu teda bylo ?
15:37:29
14.07.2019
Tuner#2

Nedělní odpoledne...
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 14.07.2019 15:37:29
11:30:58
10.07.2019
Tuner#2

-> OndraKrupi 10.07.19 10:37:19: To taky doufám, žádnou další poruchu bych nechtěl 3

Jinak M@rtin vyprávěl jak běžel, naštěstí se to samo dobelhalo za cíl 1
10:37:19
10.07.2019
OndraKrupi

-> Tuner#2: No, tak motor a převodovka, doufám že už nic dalšího 4 že jsme vše našli....

-> Tuner#2 07.07.19 00:27:26: To psal Šafi, protože já střídal M@rtina na časomíře, aby se najedl. Nicméně slabá tečka znamená že dojedeš, sice pomalu ale dojedeš 3 3 3

Jinak chudák M@rtin ti hned běžel na pomoc s burgrem v ruce, tak se chtěl obětovat

1 takže nejen Eidy, který asi bude rovnou vozit plaťák s sebou, ale i další chtěli pomoci 15 15
18:15:29
07.07.2019
Tuner#2

17:42:45
07.07.2019
Skili

-> Tuner#2: Ber to tak, že na Pohofestu se odhalí ty slabé články, které když pak odstraníš tak o to budeš mít na příští ročník lepší auto, ale potom se zase objeví jiné slabší články.3 1
00:27:26
07.07.2019
Tuner#2

Jinak teda pořadatele podezírám ze sabotáže, už i puntík mě tam udělali takový poloviční s vizí, ten tu druhou jízdu už nedá 3 Ne dělám si srandu, bylo to prima a příští rok pokud to jen půjde snad to třetice prolomím tu smůlu. 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 07.07.2019 00:27:26
00:24:56
07.07.2019
Tuner#2

Pohofest 2019...


...já se tam snad budu bát jezdit 3 Poslední dva roky to má stále stejný konec, jednou motor, podruhé převodovka 1 Nakonec to vypadá jen na ohnutou vidličku v kombinaci s přidřeným synchronem a řazení se Vrbovi povedlo po úplném vychladnutí rozhýbat, ale i tak jdou rychlosti 2,4 a R vyřadit jen s velkým úsilím a pomoc v podobě plata byla už na cestě. Za to patří velký dík Eidymu, kterému jsem pokazil návštěvu srazu. Díky pane!
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 07.07.2019 00:24:56
22:03:07
04.07.2019
Eidy

-> Tuner#2: Jo takhle. No tak to jo.4
18:23:02
04.07.2019
Tuner#2

-> Eidy 04.07.19 18:01:57: jasný. Tohle je jen rychlovzorek na pokusy a test svaření, ty další budou už na čisto 4
18:01:57
04.07.2019
Eidy

-> Tuner#2: No pěkný. Přebrousit potrhanej povrch a bude to pecka.
15:43:59
04.07.2019
Tuner#2

Zase o krok blíže 5
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 04.07.2019 15:43:59
06:37:57
01.07.2019
MATTESS

-> el.tomas: v Darové jsme byli v pondělí4
05:21:20
01.07.2019

-> U-Geen: skoro jo 3
22:31:56
30.06.2019
U-Geen

-> T: na to vareni dneska stacila i jenom lupa ne? :-)
22:23:08
30.06.2019
el.tomas

-> Tuner#2 30.06.19 16:35:06: Bylo to právě v týdnu, jak jsi jel do té Darové. Echo na FB zní dobře, dohledám Tě tam.. 4
21:38:38
30.06.2019
Tuner#2

-> vhml 30.06.19 00:55:14: JJ taky jsem to zvažoval se otočit 1

-> Kocvin 30.06.19 03:23:46: Tady fakt super silničky. 4

-> el.tomas 30.06.19 15:44:21: Můžu dát případně pak echo na FB, ale veřejně se mě to dopředu moc psát nechce 4

-> T 30.06.19 21:24:37: Tak to věřím, že slušně zavařeno 3
21:24:37
30.06.2019

-> Tuner#2: slušnej výlet...já místo výletu jsem raději dneska v tom teploucku vařil věnec 40
16:35:06
30.06.2019
Tuner#2

-> el.tomas 30.06.19 15:44:21: kdy to bylo? Na Volduchy jsem jel asi někdy v týdnu, na tenhle výlet jsme měli sraz na Benzine. Jinak rád bych, uvidím podle volna, bývá to náhodná akce podle počasí a času.
upraveno 1x, naposled 30.06.2019 16:35:56
15:44:21
30.06.2019
el.tomas

-> Tuner#2 24.06.19 23:28:45: Ta akce vypadá pěkně a já si říkal, kam jedeš. Jak jsi vyjel z domova, tak ta šedivá O1, co neustále zpomalovala abys ji dojel, tak jsem byl já a chtěl jsem Ti mávnout a tys pak odbočil směrem na Volduchy. Kdybych věděl, kam jedeš, tak bych se přidal taky 4

Ten roadtrip vypadá dost dobře, budeš plánovat ještě nějakou takovou akci? 6
03:23:46
30.06.2019
Kocvin

-> Tuner#2: Hezká projížďka.. Určitě to někdy v rámci Běšin zkusíme, Kvilda už začíná být nuda.. 1
00:55:14
30.06.2019
vhml

-> Tuner#2 29.06.19 21:47:14: jo z dálnice do Tejna to clovek cestou z prace kolikrat otoci i 2x 3
23:18:58
29.06.2019
Tuner#2

23:14:48
29.06.2019
Eidy

-> Tuner#2 29.06.19 21:47:14: Moc pěkný. Tomu říkám pořádná projížďka. Trochu závidím.
Až to budu mít složený, dám si to taky.
22:48:23
29.06.2019
Tuner#2

-> venni 29.06.19 22:24:47: Já tam jezdím rád, ale vždy jsem jezdil na Nýrsko/Rudu apod. a tohle má taky svoje kouzlo min. ty místa co jsem psal 4
22:44:18
29.06.2019
Tuner#2

-> SO545 29.06.19 22:38:44: Jasný, na sériové gumě by to ani moc nešlo, ale ty semislicky při teplotách jako dnes lepí pěkně a motorka má do zatáčky v tomhle nevýhodu. Asi ho to překvapilo a tak mě pak pustil. Ještě 2km jsme tomu pěkně topili, dojeli auto a to je s autem pak problém, přece jen tam musí být víc prostoru. Takže nás potom za chvíli dojeli i kluci s RSem a R32 3
upraveno 3x, naposled 29.06.2019 22:47:37
22:38:44
29.06.2019
SO545

-> Tuner#2 29.06.19 22:26:36: jazdim podobne...moto je fakt pomalsia v zatackach ale malokto jazdi autom na hrane tak aby ma obehol...4 a v lesoch toho miesta moc nieje a hlavne je problem obehnut autom pomalsie auto ...co mne problem / ani nebezpecnu situaciu / nerobi...1 . A to jazdim rozumne aby som sa vratil domov... U mna su limit seriove stupacky a stojan....ale aspon ma to drzi na uzde.
22:26:36
29.06.2019
Tuner#2

-> SO545 29.06.19 22:19:35: Já se klidně bez mučení přiznám, že jediné kde dodržujeme jsou obce, ale jinak mimo jedem na oči a dohled s ohledem na ciklisty a možné překážky (tzv. nejedu tam kam nevidím). Když mě bral na té masině, tak byla čtyřka před omezovačem a to je tempo za které by byla pokuta i na dálnici, ale pak přišly zatáčky a tam je motorka prostě pomalá. 1
22:24:47
29.06.2019
venni

-> Tuner#2 29.06.19 21:48:17: alespoň ses povozil v našem pěkném kraji,palec hore1
22:19:35
29.06.2019
SO545

-> Tuner#2 29.06.19 21:47:14: zajtra taham moto z garaze ja /ale rovinky nejazdim/ hodim nejake to sedlo pobliz tatier... rad by som vas stretol... 1 Jazdim slusne ale cez jahodnu - stos - dedinky - certovicu atd sa akosi utnem... je pravda ze obcas aj 90km/h je velka rubacka...4
22:12:57
29.06.2019
Lubes120

-> Tuner#2 29.06.19 21:48:55: ja som dnes trafil tak nacecaneho komara ze aom mal krvavý flak na škodovke asi 8x8 cm 3
21:48:55
29.06.2019
Tuner#2

Mrtvol hodně... 3
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 29.06.2019 21:48:55
21:48:17
29.06.2019
Tuner#2

Nakonec jsme občas ještě improvizovali, takže celkem něco přes 300km.
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 29.06.2019 21:48:17
21:47:40
29.06.2019
Tuner#2

21:47:14
29.06.2019
Tuner#2

To si takhle člověk prolistuje poslední číslo časopisu speed, najde článek o nejlepších silničkách na Chodsku a hned má plán na víkend 1 Super svezení s kamarády s O1RS a VW R32. Za mě nejhezčí silnice od dálnice do Horšovského Týna (taková česká Nordschleife i s pěknou kompresí) a pak výjezd na Železnou. Pak je moc pěkný úsek od Babylonu, tam nás předjel na rovině motorkář a když jsem mu byl asi 5km za zadkem, tak mě se zvedlým palcem pustil zpět před sebe. 5

Sice tady budu za piráta, ale alespoň na chvíli odlehčím Qwakovo kartě 3
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 29.06.2019 21:47:14
23:29:16
24.06.2019
Tuner#2

23:29:01
24.06.2019
Tuner#2

23:28:45
24.06.2019
Tuner#2

Dneska super výlet s MATTESSEm a Kamilem na Škoda tour 2019 do Darové. Narazili jsme i na členy rakouského Škoda clubu a když pán říkal, že má 120tku cabrio, tak bylo a jasno a říkám fialovou? No nejen tu, ještě má Garde Meise a řadu dalších pokladů. No nakonec z toho byl pokec díky překladu kluka ze Škoda auto až do setmění... 6
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 24.06.2019 23:28:45
20:29:06
16.06.2019
Tuner#2

Včerejší Běšiny super! Spolu s bratránkem a Milanem jsme posbírali pár pohárů a já mám největší radost z toho ze sprintu do 1400ccm. Vačka a zapalování odvádí svou práci skvěle.
zvětšit Tuner#2 / Škoda 136L/A / Žlutka - obrázek od Tuner#2 vložen 16.06.2019 20:29:06
Extreme Tyres