MATTESS / Š105 L 1987 MATTESS / Š105 L 1987

komentáře | popis | fotky | MATTESS | 24.05.11 21:30 | 25x v oblíbených
Auto koupil můj brácha rok staré v roce 1988 s najetými 17000km. Občas jsem se s ní svezl, přestup ze Š100 s dost velkou vůlí v řízení do auta s hřebenem (a bez vůle) byl jako v jiném světě
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)


postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.

Proběhlo první focení s Tunerem#2

V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.

2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).

2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.

2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude

2010:
V prosinci dojezdila nadobro

2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))

MATTESS / Š105 L 1987 - komentáře:

18:12:35
16.11.2004
Ampér
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
06:01:14
06.11.2004
MATTESS
-> Tuner#2: Urcite toho jeste najede plno. Ale to vis, ted sni bude jezdit prevazne tata. Ted bude spis v zaslouzenym duchodu 1
15:32:44
05.11.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
Tak v tomhle povoze, teď vrčí můj motůrek ze Žlutky - doufám, že ještě nejezdí mnoho km...

-> MATTESS: Hlavně mu pořádně šlap na krk - je zvyklej, tak ať si neodvykne 3 1
16:42:22
04.10.2004
kirri - zrušená registrace
-> MATTESS: 22 52 22
11:11:30
03.05.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: Hezký text - je dobře že si jí necháváš - na kalby to bude good :o))
07:10:05
03.05.2004
MATTESS
Po dlouhém čase jsem přidal fotky a doplnil text. Ale nečekejte nic převratnýho, spíš naopak
18:40:52
16.10.2003
Komár 1981
To All:
Nevite, jestli tohle delaj nekde pobliz Prahy (Brno a Plzen neberu, ze jsou pobliz6 ). Nechal bych si tak udelat i ty domorobo svody, co mam tak zrzavy... Dik1
20:32:08
14.03.2003
Dan
Yugo......
To jest kár....
Tudle sem něgde čet recenzi a považovali to v dnešní době za "neovladatelný" auto 47
Fyzicky náročný řízení a manipulatse s nim a tak 49
14:03:57
14.03.2003
Luděk
Ano ano,proto nejlepčí auta jsou Yugo,Dacia a Lada4
13:46:35
14.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
no jestli ma ta audina vydrzet, tak by do ni mel investovat spis setrilak nez snobak (kterej de po luxusu a za 5 let votoci 3 auta nez ze by 10 let jezdil v minikáru), ale co si budem povidat, tady v ty zemi je spousta lidi co maj tolik penez, ze si mohou dovolit kupovat lacine veci.
13:22:44
14.03.2003
Luděk
Holt českej trh nemá tolik zazobanejch snobů,resp. ti,kteří mají dukáty,taxi koupí úplně jiný auto.
12:56:35
14.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
Luděk : jojo, A2, zrovna jsem v SM cetl, jak nedoceneni auto to na ceskym trhu je. Za ty prachy se ale nedivim, no.

Kazdopadne dekuju za vysvetleni 2
15:22:06
10.03.2003
Luděk
Mno já bych si nejradši takhle nechal upravit celou kastli a konkuroval bych Al21
20:42:17
08.03.2003
U-Geen
Díky za vysvětlení. Taky si takto necham upravit svůj zrzoun :-)
17:21:24
08.03.2003
Fén
Při šopování se roztaví drát v acetylénovém plameni a následné nastříkání na otryskaný ocelový povrch, kde tvoří souvislou vrstvu, zabraňující průniku vlhkosti a kyslíku k povrchu oceli.
16:53:44
08.03.2003
rOMAN
Mattes ti to napsal ze je pohlinikovanej...cca 200kc
16:52:55
08.03.2003
U-Geen
Říká se tomu šopování, prostě se na to chemicky nanese vrstva hliníku, přesnej postup neznam.
15:30:36
08.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
A cim je to natreny, ze to nesleze pri prvnim zahrati?

Ja chci taky natrit svuj seriovej fejfuck, ale vim ze normalni barva vzdycky sleze :-)
09:18:06
08.03.2003
MATTESS
rOMAN ma pravdu, je to seriovej s koncovkou a je pohlinikovanej. Ted je na Rapidu. Tohle auto byste dneska asi nepoznali
20:36:16
07.03.2003
rOMAN
Dyt to vypada jako original vyfuk jen ma navarenou tlustou koncovku
Extreme Tyres