skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže, toto je tátův stroj a pro mne meta co se týče chování auta a motoru. Je to téměř originální 135 GL, která prošla lehkou tuningovou úpravou v tehdejším západním Německu (úpravy jsou pravděpodobně shodné s rapidem 136G - v tu dobu tam nabízeným). V úpravách byly zahrnuty tyto komponenty: podvozek SACHS (dnes už bohužel bez SACHS tlumičů), výfuk sebring (je napsaný pouze v techničáku, nikdy se nám do ruky nedostal), kola Ronal a pravděpodobně i ošetření podvozku čímsi pro nás neznámým....
Postupem času se dostalo na úpravy a opravy:
Motor
- přestavba na 136
- vačka 280/280(malé zdvihy) Škoda Motorsport - Favorit sk. A
- podložené pružiny ventilů
- snížená hlava+leštěné a zvětšené kanály
- zvětšené kanály sacího potrubí
- úprava karburátoru(odstranění podtlaku), přetryskování
- čidla tlaku a teploty oleje
- tranzistorové zapalování
- příčný výfuk (ve vývoji jsou svody 4do1 vedené nad příčkou motoru)
Podvozek
- ponechány pružiny SACHS
- upravené(výrazně přitvrzené) orig tlumiče
- přidána rozpěra mezi přední tlumiče
- v předu chlazené kotouče dle LR/H
- vzadu kotouče - soukromá malosériová výroba
- pneu Yokohama A539 185/60x13
- v plánu je výměna zadní nápravy za vyztuženou podle L/A
Interier
- upraven středový panel přístrojové desky (zapínače přesunuty na místo popelníku, na vzniklém místě tři budíky z Lady 2107 - teplota+tlak oleje a voltmetr)
- sedačky rapid
- na předních dveřích madla rapid
- kruhové přístroje s chomovými obroučkami
- upravené ručky přístojů (kolorizace)
- úprava kontrolek+kontrolka ruční brzdy
Exterier
- spoiler zadní kapoty je "originální" tuningový díl Plzeňského díla
- zadní kapota s odvětráváním - prototyp AZNP Vrchlabí - takže žádné vevařené mřížky z Karosy atp.
- zrcátka Engelmann
- nerez lišty z modelu L(užovky) na hranách dveří, střešní a prahové
- bílé bliknkry vzadu, přední a boční kouřové
- zadní čelo podobné Š130LR
- lakované rámy dveří a viditelná část B sloupku černou matnou barvou
Postupem času se dostalo na úpravy a opravy:
Motor
- přestavba na 136
- vačka 280/280(malé zdvihy) Škoda Motorsport - Favorit sk. A
- podložené pružiny ventilů
- snížená hlava+leštěné a zvětšené kanály
- zvětšené kanály sacího potrubí
- úprava karburátoru(odstranění podtlaku), přetryskování
- čidla tlaku a teploty oleje
- tranzistorové zapalování
- příčný výfuk (ve vývoji jsou svody 4do1 vedené nad příčkou motoru)
Podvozek
- ponechány pružiny SACHS
- upravené(výrazně přitvrzené) orig tlumiče
- přidána rozpěra mezi přední tlumiče
- v předu chlazené kotouče dle LR/H
- vzadu kotouče - soukromá malosériová výroba
- pneu Yokohama A539 185/60x13
- v plánu je výměna zadní nápravy za vyztuženou podle L/A
Interier
- upraven středový panel přístrojové desky (zapínače přesunuty na místo popelníku, na vzniklém místě tři budíky z Lady 2107 - teplota+tlak oleje a voltmetr)
- sedačky rapid
- na předních dveřích madla rapid
- kruhové přístroje s chomovými obroučkami
- upravené ručky přístojů (kolorizace)
- úprava kontrolek+kontrolka ruční brzdy
Exterier
- spoiler zadní kapoty je "originální" tuningový díl Plzeňského díla
- zadní kapota s odvětráváním - prototyp AZNP Vrchlabí - takže žádné vevařené mřížky z Karosy atp.
- zrcátka Engelmann
- nerez lišty z modelu L(užovky) na hranách dveří, střešní a prahové
- bílé bliknkry vzadu, přední a boční kouřové
- zadní čelo podobné Š130LR
- lakované rámy dveří a viditelná část B sloupku černou matnou barvou
Mirek / 135 GL - komentáře:
21:24:39
21.12.2006
21.12.2006
havlik
krásný
21:23:09
21.12.2006
21.12.2006
Mantrabeach
jednoduché a pěkné.jinak hezký kola.