skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stav k 17.2.2011 - se slzou v oku vzpomínám
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Barman - komentáře:
12:26:33
27.01.2005
27.01.2005
TG
ty polepy jsou pekny.....jinak (5)
20:41:28
16.01.2005
16.01.2005
Roupik
Škoda ji prodat, ale rodina je přednější
15:30:41
25.12.2004
25.12.2004
Crack
další pěkný polepy na přístrojovce,kdes to sehnal?
22:56:00
12.10.2004
12.10.2004
killbill
Máš ještě tu vačku Favo ? Kdyžtak se ozvi na email dik.
10:08:29
08.09.2004
08.09.2004
Barman - zrušená registrace
-> Stepan: Pošli mi prosim mobil.
Pořídil jsem svíčky Champion a zatím fungují dobře. Cena za jednu za cca 50 Kč
Pořídil jsem svíčky Champion a zatím fungují dobře. Cena za jednu za cca 50 Kč
00:14:14
12.08.2004
12.08.2004
R@ZOR
-> Štěpán: A kolik tě stály?
11:30:29
07.08.2004
07.08.2004
Štěpán
Mas jeste viko ventilu a zdvihatek?Poslal by si to? dekuji za odpoved a zatim cus. Svicky:Zkuste Denzo iridium,mel jsem take problemy se svickama,na novem motoru je uz mam tak 2600Km,0 udrzba,ale zatim jsou super.Kdyby nekdo chtel dam presne oznaceni jake jsem tam daval :-)
12:33:22
06.05.2004
06.05.2004
Baghira
čus, sorry že jsem nemohl pokecat, ale měl jsem v práci hrozně lidí a nestíhal jsem. No svíce mi fungujou řekl bych dobře, předevčírem jsem je po 4tis/km kontroloval a pohodička. Kabely taky zatím paráda. Tím že je teď teplo tak mi to i hned startuje a zřejmě jsem objevil i závadu, proč to startovalo blbě a to v tom, že mi při startování u garáže najednou vyplyvla celá elektrika a já zjistil, že mi upadl (zoxidoval) kabel od baterky ke startéru, tak to muselo předtím mít hroznou ztrátu a nezbylo už na svíčky :-).
09:43:42
19.02.2004
19.02.2004
Meap
Zdarec, uz jsem celkem nedockavy na ty fotky co jsi fotil pri nasem setkani v RK. Nenasel by jsi si chvilku a neposlal mi je? Dik.
08:14:59
17.02.2004
17.02.2004
Baghira
Zdravím, tak jak dopadla laborace s kabelama, jestli si to zkoušel? Nebo to byl nakonec jinej problémek?
16:36:11
15.02.2004
15.02.2004
Barman - zrušená registrace
Je fakt, že s Brisk Siver svíčkami to občas cuká hlavně v nižších otáčkách. S kabely problémy nemám alespoň zatím.
23:32:26
07.02.2004
07.02.2004
Radůz
máš super koberce :d
21:43:24
04.02.2004
04.02.2004
Baghira
Koukám, že máme dost podobný motory... Já jsem teď ale vyměnil ty svíčky Silver a dal jsem čtyřbodový Bosche. Je to celkem znát, prostě ty jednobody na tenhle motor asi nejsou úplně super. Jinak chci vyměnit i ty teslácký kabeli. Mají sice malej odpor, ale hrozně se kurvěj a mám s nima furt problémy. Asi zkusim taky Bosch silikon.
17:29:55
04.02.2004
04.02.2004
Barman - zrušená registrace
Rozdělovač prodávají v GESU v Prostějově už repasovaný - je jako nový
21:08:18
03.02.2004
03.02.2004
Honzik
-> Barman: Ten rozdělovač sis repasoval sám nebo to dělala nějaká firma (která)?
18:40:32
03.02.2004
03.02.2004
liguere
-> Simi 19.01.04 14:57:58:
vyridils mu? co povedal?ten tachac by som chcel
vyridils mu? co povedal?ten tachac by som chcel
11:32:47
25.01.2004
25.01.2004
R@ZOR
-> Barman: Prodáváš ještě tu vačku z toho Fáčka a ty budíky? Možná bych to vzal.
09:45:16
20.01.2004
20.01.2004
Majkl
zpet, uz vim, dobry, sem v obraze
09:44:40
20.01.2004
20.01.2004
Majkl
ale ze sou takhle vedle sebe prece normalne sou ty maly na krajich ne???
09:27:53
20.01.2004
20.01.2004
CHIP
-> Majkl: Z ceho by jako mely bejt ... jsou to klasicky skodovacky hranaty ... ty co se davali na konci ... myslim od 88 ... A ma tam bily podklady ... tot cele ... ale hezhe ze ??