Ogi/Evina Ogi/Evina

komentáře | popis | fotky | ogi | 18.05.08 09:59 | 17x v oblíbených
Historie tohoto vozu se začala psát v roce 1987, kdy byl vyroben v Mladé Boleslavi. Je to Škoda 120 L nyní Škoda 120 EVO II El Bouda 3). Já jsem druhým majitelem a koupil jsem jí v bazaru 25. září 2004. Byla v originálním stavu a mělo najeto kolem 22 tis. Stála mě 24000 Kč. První majitel byl důchodce, takže byla ve skvělém stavu. Akorát pravá přední část byla opravena po nehodě ale kompletně vč. laku a byl ťuklý levý zadní blatník. Auto bylo ještě původním majitelem vybaveno 5ti kvaltem (nejspíš ještě v autosalonu, je i zapsán v TP) a tažným zařízením. Kdysi tam bylo i rádio, co prozradili kabely od repráků, část panelu a asi metrová anténa.
Myslel jsem si, že kromě běžné údržby nebudu muset s autem nic dělat (plechařina…), ale nakonec to dopadlo jinak.
Po koupi došlo k výměně oleje a seřízení motoru. Ten asi nepoznal ostřejší jízdu, druhý stupeň karburátoru byl zatuhlý a nefungoval.
Asi 14 dní po koupi se konal sraz v Běšinech (podzim 2004), tak jsem s kámošem (Luky, Mejra, Maňas, Krysa a Sumec) vyrazil. Na autě přibyla pouze stříbrná clona na čelním okně, jmenovka na bočním okně a sériové kryty klik nahradili hladké z favorita. A při převodu jsem si vyměnil SPZtky.
Po srazu jsem namontoval sportovní volant nejasného původu a sundal jsem ten giganticky dlouhej prut z antény :o) Volant údajně pochází z nějakého německého závodního auta, poté byl přes bronzovou nábu namontován do 110R a pak přes několik majitelů doputoval až ke mně. Já ho měl taky do Erka, ale po prodeji jsem ho po úpravě náby dal do 120. Středovou matku kryje dřevěná krytka se škodováckým znakem. Někdy v listopadu jsem koupil zimní gumy (Debica Frigo) a palubovku z Rapida. Ta dostala výplně z hliníkového slzičkového plechu a po vánocích se stěhovala do auta. Zanedlouho po palubovce se naskytla možnost koupit WRC křídlo a tak jsem neváhal a koupil ho. Pak ještě přední masku od Martínka a bílé kryty předních a bočních blinkrů. Na auto se to dostalo taktéž po vánocích. A protože jsem byl celý rok hodný, Ježíšek mi přinesl rádio a repráky :o) A tak mě po Silvestru čekala montáž. Repro jsou třípásmové ovály Mac Audio umístěné na dřevotřískovém zadním platě, které je potaženo kobercem a rádio Panasonic CQ-C 1300AN. Anténa z Felicie se zabydlela v zadní části střechy.
Pak jsem si spokojeně jezdil až do 4. února 2005. To jsem dostal smyk na náledí a poslal auto přes střechu do lesa. A pak mi začalo období víkendů v dílně, často jsem si bral \"dovolenou\" i ze školy abych s prací drobet hnul :o) Po bouračce mi zůstaly zdravý čtvery dveře, zadní čelo, jeden zadní blatník, zadní nárazník, přední okno, maska, blinkry a jedno světlo. Ze druhého se nárazem odlepilo sklo, ale jinak mu nic nebylo. Zbytek karoserie včetně střechy KO. Odneslo to i křídlo. Jako bonus se ještě o pařez urazilo spodní rameno na přední nápravě a horní mírně změnilo tvar. Zbytek auta přežil. Naštěstí mi strejda poskytl azyl u něj v autoservisu, takže jsem mohl dělat hezky v teple a navíc vybaven CéOčkem a dalším potřebným nářadím. Chtěl bych mu za to moc poděkovat a hlavně rodičům za poskytnutí finančních prostředků, bez nichž by to nešlo
Měl jsem v plánu jet si opraveným autem pro vysvědčení, což se podařilo. Poprvé jsem vyjel 27. června. Když se opravy chýlily ke konci, začaly se vymýšlet drobné úpravy. A tak byly zavařeny a zacínovány okapničky na střeše a průduchy na „C“ sloupcích a zadní čelo nahrazeno čelem ze Škody 130 ve kterém byly pod světly vyřezány otvory. Jinak zůstala karoserie bez úprav. Pak se auto odebralo do lakovny. Původně mělo dostat zelený lak, po prostudování vzorníku a doporučení lakýrníka byla vybrána modrá barva ze vzorníku BMW (no, já osobně jí tedy na baworu nikdy neviděl, ale škůdce sluší).

Nalakovány navíc byly i kryty klik, plast ze zadní kapoty a zrcátka Beskyd sport, která nahradila původní. Pak už mě čekala ta příjemná práce-nastrojování. Auto navíc dostalo zadní bílé lampy, zadní mlhovky dostaly bílé kryty z couvaček, na přední masce přibylo „véčko“ z Fabie RS a přední sklo dostalo fóliovou clonu v barvě.
Na přední kapotě jsou závodní hliníkové rychlouzávěry a vzadu gumové rychlouzávěry. Ale na obou kapotách zůstaly i origo zámky, přece jen se dnes dost krade :o) A zadní okno ozdobila nálepka skodateamu. Zadní sedačky jsem vyměnil za rapiďáckou a po bouračce se na auto již nevrátil závěs, ten se odebral do věčných lovišť :o) Ještě byly nataženy nové brzdové trubky.
Vevnitř přibyly ipury na dveřích, zadní sedačka fialová z rapida a přední béžové sedačky z Rapida.

Zhruba čtrnáct dní po dodělání auta jsem roztahoval kámošovo auto, on to „ňák neukočíroval“ a naboural do mě zezadu. Odneslo to naštěstí jen zadní čelo, který jsem vyklepal a zadní nárazník, respektive jen výztuha, která se zlomila, plasty zůstaly zdravý.
Pak došlo k montáži otáčkoměru a plastový podklad budíků nahradil taky slzičkový alu plech.
Koncem srpna 2005 jsem se vypravil do Prahy pro kola. Jsou značky Intra, 6X13, ET 28, rozteč 4X100. Pochází údajně z nějakého starého BMW. Původně na nich byly pneu 165/70 Firestone F- 580 a Michelin Energy a na autě byly namontovány přes 2,5 cm podložky se změnou rozteče. Dnes už jsou podložky jen vzadu a ve předu jsou převrtané náboje. Obouvají nyní pneu Barum Brilantis 165/70.
16.9.2005 mi ukradli rádio. Auto ani nevyháčkovali ale rozbili trojúhelníkový okno u PP dveří. Navíc rozlámali i středový díl palubovky.
Nové autorádio jsem koupil 25.10. Je to opět Panasonic ale novější typ: CQ-C1301NE.
Zimu 2005 bylo auto odstavené abych ho neničil v soli. Plánoval jsem to i do dalších let, ale kvůli dojíždění do práce auto letošní zimu (2006) jezdilo.
V červenci 2006 došlo k montáži LPG zařízení BRC (denně dojíždím do Plzně do práce, cca. 20 Km ). Nejdřív jsem se tomu bránil, ale dnes mám na plyn najeto cca. 15000 a nemůžu si to vynachválit.
V srpnu 2006 jsem namontoval přídavná světla Wesem(2x dálkové a 2x mlhovky). Přes ně jsou kryty Hella.
A v dubnu 2007 byly namontovány přední fialové sedačky z Rapida.

V září 2007 jsem se konečně pustil do Do motoru 742.136, ktarý asi rok zahálel ve stodole. Po rozebání se zjistilo že je zralý na celkovou GO. Takže byly přebroušeny vložky, nové písty, kroužky, snížená hlava a přebroušené ventily a sedla. Motor je komplet přetěsněn, je přebroušená klikovka, stočený setrvák a ten je svážen s klikou a řemenicí. Vačka je v motoru 260 od Schwejka. Je nová lamela spojky a přítlačák. Vodní pumpa a rozdělovač jsou po GO. Startér je z Felicie. 5emenica ne altíku, klice a vodní pumpě jsou zelené. Doma ještě čeká na montáž příčný výfuk a svody 4-1 od p. Hlušičky.
Po motoru proběhla montáž 4. pístů z rapida. Brzdiče jsou po celkové GO, kotouče nové Lucas a destičky Frenocar. Ale asi bude výměna, min. destiček za Feroda, tyhle při brždění strašně pískaj a špiní kola. A možná vyměním i koutouče za vrtané Feroda.
V únoru pak proběhla přestavba na 136, takže motor je v autě legálně.
Přestavba prošla i bez montáže úhlovky, tu už mam také doma, ale čeká ji GO a vyztužení. To je zatím vše

Ogi/Evina - komentáře:

22:02:50
04.07.2013
ogi
Tak Evinu si dnes odvezl nový majitel. Myslím a jsem rád, že bude v dobrých rukou.
17:02:31
02.06.2007
MerHanz
MOc pěkná, co dodat...
17:31:36
19.11.2006
ogi
Jojo, i střechu. Naštěstí má strejda autoservis a v tý době zaměstnával výbornýho klempíře. Ten mi i cínoval okapničky a pasoval střechu. Jinak kromě laku komplet moje práce.
17:23:44
19.11.2006
minno
vtedy ste menili aj strechu?
17:19:51
19.11.2006
ogi
Co myslíš tim masakrovánim??
23:56:17
15.11.2006
da.mastaza
boha mi je luto toho auta takto ho stale masakrowať....:(
20:09:41
15.11.2006
ogi
Na článku už se pracuje, nejdřív si ho připravim a pak ho sem hodim komplet.
23:04:55
14.11.2006
Luky
-> Ogi: Jsem byl nejdřív kapku v šoku že mi uniklo že tu máš článek, ale koukam že on tu vlastně není 3
22:33:53
17.10.2006
hany
to je moc pěkný stroj 4 ještě chvíli a už tam nebude co vylepšovat 4
Extreme Tyres