skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
11:36:51
12.05.2010
12.05.2010
havlik
-> Kapřík: No ono by se mohlo stát že to bude ukazovat totální blbosti když prodloužíš ty drátky. A hlavně měl sem to v kompu a zdálo se mi že to měří kraviny i tam:)
11:35:46
12.05.2010
12.05.2010
stika87 - Maschinenführer
-> Kapřík:
11:32:53
12.05.2010
12.05.2010
Kapřík
-> Tuner#2: nejseš ty seš ten kluk z Plzně co bude mít škodovku v časáku ale nemá centrál (joke)
Aspoň budeme mít v problematice teplot vzduchu v motorovém prostoru a jak to tam lítá a fouká konečně jasno
Aspoň budeme mít v problematice teplot vzduchu v motorovém prostoru a jak to tam lítá a fouká konečně jasno
11:18:36
12.05.2010
12.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: Super nápad, jen na tyhle elektronický vymoženosti nejsem.
08:56:21
12.05.2010
12.05.2010
jarda.u1
-> Kapřík: jasne,jsem na vysledek zvedavy
08:47:09
12.05.2010
12.05.2010
Kapřík
-> jarda.u1: já už to měl v hlavě dýl...jen teď mě napadlo že vlastně nemusím nic kupovat, ale stačí vykuchat tohle z PC.. No s umístěním čidel si pohraju Myslím, že v samotném sacím traktu už se vzduch ohřívá minimálně..ale to všechno tímhle změřím. Výsledky samozřejmě zveřejním. Počítám o víkendu by to mohlo být hotové
08:37:45
12.05.2010
12.05.2010
jarda.u1
-> Kapřík: Hmm,neni to tak trosku muj napad? Neco podobneho jsem navrhoval T2 u jeho auta,kdyz badal nad teplotou svodu.Ne,taky me to zajima,jen bych dal to treti cidlo nekam k tomu vstupu do toho sportovniho filtru,abys mohl porovnat jak se zahriva vzduch pri proudeni sacim traktem.
08:18:37
12.05.2010
12.05.2010
Karel.
-> Kapřík: ona to právě pikačovina není, je celkem důležitý vědět, jaká ve skutečnosti ta teplota tam je. Taky to jede jinak když je chladno po dešti, pak se líp laborovat, kam umístit filtr a další věci
08:17:18
12.05.2010
12.05.2010
Kapřík
-> Karel.: jj, sice je to pikačovina, ale celkem mě zajímá jaký teploty se tam vzadu pohybují. Uvidíme. S tímhle bych to měl změřit všechno. Sám su zvědavej jak teplej vzduch moje provedení sání saje do motoru
08:04:49
12.05.2010
12.05.2010
Karel.
-> Kapřík: dobrej nápadpak dávej průběžný info, celkem mě to zajímá, třeba bych se opičil
07:52:41
12.05.2010
12.05.2010
Kapřík
Takže abych se nenudil, vymyslel jsem si novou činnost (a jak by řekl Havlík, budu "tunit")
Vykuchal jsem z PC panel na měření teploty, vykuchal jsem z něj desku a display, zabuduji to do středového panelu z feldy co mám v autě (do toho spodního otvoru těsně nad řadící pákou). Čidla natáhnu do motorového prostoru. Jsou celkem 3..takže jedno půjde přímo do sání (abych věděl teplotu vzduchu co jde do motoru). Druhé půjde do motorového prostoru nad výfukové svody. Třetí půjde do motorového prostoru nad rozdělovač..tam někam..Uvidíme co to naměří
Vykuchal jsem z PC panel na měření teploty, vykuchal jsem z něj desku a display, zabuduji to do středového panelu z feldy co mám v autě (do toho spodního otvoru těsně nad řadící pákou). Čidla natáhnu do motorového prostoru. Jsou celkem 3..takže jedno půjde přímo do sání (abych věděl teplotu vzduchu co jde do motoru). Druhé půjde do motorového prostoru nad výfukové svody. Třetí půjde do motorového prostoru nad rozdělovač..tam někam..Uvidíme co to naměří
10:52:36
11.05.2010
11.05.2010
Kapřík
-> Tuner#2: dobrá informace..snad to bude rozumný pán a půjde se s ním domluvit Rád bych zkusil i krapet jiné nastavení. Zajímalo by mě jak se takové 2 stupínky můžou projevit na výkonu. Ideální nastavení motoru je základem úspěchu
10:45:46
11.05.2010
11.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: Mě to měřil dokonce 3x, ono největší cena je ukurtování a vůbec použití brzdy, dle mě za další měření je to o dohodě.
10:40:11
11.05.2010
11.05.2010
Kapřík
-> Tuner#2: tys měl dělaný 2 měření že? Právě přemýšlím, že bych na brzdu vzal strobo a zkusil jedno měření tak jak to mám nastavené (cca těch 14 - 15st. na volnoběh - tedy prakticky stejný předstih jako máš ty), a při druhém měření zkusit 2 stupínky přidat nebo ubrat. Co by to s tím udělalo.
Teď je otázka zda by ale nebyly lepší 2 měření za současného nastavení a pak jedno měření zkusit jiné nastavení. To bude asi nejlepší. Co si pamatuju tvoje grafy z brzdy, nějaké drobné rozdíly tam při těch 2 měřeních byly že? Měření vyjde na 500 Kč, tak asi zainvestuji když už tam budu. Otázkou je jestli zkusit ty 2 stupínky přidat nebo ubrat
Teď je otázka zda by ale nebyly lepší 2 měření za současného nastavení a pak jedno měření zkusit jiné nastavení. To bude asi nejlepší. Co si pamatuju tvoje grafy z brzdy, nějaké drobné rozdíly tam při těch 2 měřeních byly že? Měření vyjde na 500 Kč, tak asi zainvestuji když už tam budu. Otázkou je jestli zkusit ty 2 stupínky přidat nebo ubrat
10:36:41
11.05.2010
11.05.2010
Kapřík
-> Tuner#2: hrozný že Já už su z toho taky na prášky
10:33:51
11.05.2010
11.05.2010
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík: Teda ty napínáš, už začínám být nervózní, že budeš mít víc
10:29:14
11.05.2010
11.05.2010
Kapřík
Takže nový termín brzdy je čtvrtek 20. května ve 12 hodin Tak jsem zvědavý jestli už to konečně vyjde. Je to jak detektivka..
21:30:21
07.05.2010
07.05.2010
Kapřík
-> minno: dobře ty možná zítra něco vyfotím jestli bude hezky
21:27:59
07.05.2010
07.05.2010
minno
-> Kapřík: lenže nás tie tvoje fotky nezaujímajú no tak dobre, ale len trochu, no tak ich sem už daj. tak dáš ich sem alebo nie?!!