skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
POPIS AUTA
Původ
Auto jsem zakoupil od dědice, který ho zdědil minulý rok po svém otci, původním majiteli. Auto stávalo od roku 2007 na Pardubickém sídlišti, původní majitel zelinář jej používal na běžné ježdění a vůbec jej nešetřil. Auto jsem vídal dlouhodobě opuštěné na parkovišti před panelákem s prázdným kolem a utrhanými stěrači a delší dobu jsem přemýšlel, že na něm nechám vzkaz s nabídkou o koupi, než jsem se ale rozhoupal, objevila se na Ráji veteránů. Byl jsem nenáročný a chtěl jsem vůz za každou cenu zachránit protože jsem věděl že by to asi nikdo jiný neudělal, tou dobou jsem prodával svojí druhou škodovku tak jsem s nákupem tohoto kousku moc dlouho neotálel :D Auto stálo po úmrtí majitele velmi dlouho bez povšimnutí, odjelo sice po ose ale na jeho nastartování bylo potřeba vynaložit hodně síly (zpuchřelé hadice k AC pumpě, přicpaná tryska v karburátoru, atp.)
Je to červen 1988, barva zeleň Topolová. Na tachometru má 86 tisíc ale nějaký ten rok nefungoval.
Agregát
Jen stručně
- 742.120
- čtyřkvalt
- výfuk série
Do budoucnosti
-Nechat lokálně vyvařit. (Vyřešeno)
-Vyřešit nefuknční otáčkoměr a nájezd kilometrů (kilometry vyřešeny, vypadlá hřídelka v budících)
-Udělat STK (Vyřešeno)
-Jezdit do rozpadnutí.
Nějaký kecy kolem
Auto jsem koupil místo projektu Š.100, kterou jsem před pěti lety koupil, a letos v dubnu prodal. Splnil jsem si tak dlouholetý sen o provozní Škodovce na které se můžu seberalizovat a můžu s ní legálně s bílými značkami na cestu bez nutnosti řešení testací atp. Původní cena vozu byla celkem přemrštěná, ale podařilo se mi ji stáhnout dolů :D
Interiér byl a je katastrofa, musel jsem sehnat nové lucasy, všechny čtyři tapce do dveří, tapce céčkových sloupků, opravit rozlámaný středový panel, sehnat originální hlavici řadící páky, řidičova sedačka je K.O a stejně tak lampička osvětlení interiéru, ale to jsem zatím neřešil.
Karoserie je podprůměrná, zatím jsem vyměnil zadní děravé dveře ale jinak je Škodovka až na budíky plně funkční, bliká, troubí, brzdí, jede. Původní majitel s ní jezdíval z Pardubic až do Prahy takže s provozním servisem nelenil, na autě jsou nové přední brzdy, nový brzdový válec, B. kapalina, manžety na poloosách, čepy, přetěsněný motor a další věci.
Bylo potřeba dotáhnout ruční brzdu, pač byly lanovody úplně vytahané a ruční brzda zabírala asi až na jedenáctém zubu.
Po chvilce užívání vozu přestal fungovat jeden z blinkrů v blatníku, po rozebrání byl vevnitř úplně shnilý a rozpadl se na kusy.
Po první testovací jízdě sem zjistil že se mi zezadu při rozjezdu do kopce ozývá zajímavý zvuk, dodnes jsem nezjistil co to bylo ale už to víc neslýchám :D
Auto chci nechat lokálně vyvařit a normálně s ním jezdit, neříkám že denně, ale určitě víc než jen párkrát do roka na sraz.
Auto plánuji nechat v "patině", nebo vlastně v "původním stavu" aby vypadalo tak, jako tyhle auta v ulicích pamatuji třeba před deseti lety, určitě jej nechci nechat celé lakovat, a dávat ho do TOP stavu a rozebírat ho do šroubku, na auto totiž zbyla poslední nejhorší garáž co mám, a v těch lepších jsou zajímavější kousky.
Původ
Auto jsem zakoupil od dědice, který ho zdědil minulý rok po svém otci, původním majiteli. Auto stávalo od roku 2007 na Pardubickém sídlišti, původní majitel zelinář jej používal na běžné ježdění a vůbec jej nešetřil. Auto jsem vídal dlouhodobě opuštěné na parkovišti před panelákem s prázdným kolem a utrhanými stěrači a delší dobu jsem přemýšlel, že na něm nechám vzkaz s nabídkou o koupi, než jsem se ale rozhoupal, objevila se na Ráji veteránů. Byl jsem nenáročný a chtěl jsem vůz za každou cenu zachránit protože jsem věděl že by to asi nikdo jiný neudělal, tou dobou jsem prodával svojí druhou škodovku tak jsem s nákupem tohoto kousku moc dlouho neotálel :D Auto stálo po úmrtí majitele velmi dlouho bez povšimnutí, odjelo sice po ose ale na jeho nastartování bylo potřeba vynaložit hodně síly (zpuchřelé hadice k AC pumpě, přicpaná tryska v karburátoru, atp.)
Je to červen 1988, barva zeleň Topolová. Na tachometru má 86 tisíc ale nějaký ten rok nefungoval.
Agregát
Jen stručně
- 742.120
- čtyřkvalt
- výfuk série
Do budoucnosti
-Nechat lokálně vyvařit. (Vyřešeno)
-Vyřešit nefuknční otáčkoměr a nájezd kilometrů (kilometry vyřešeny, vypadlá hřídelka v budících)
-Udělat STK (Vyřešeno)
-Jezdit do rozpadnutí.
Nějaký kecy kolem
Auto jsem koupil místo projektu Š.100, kterou jsem před pěti lety koupil, a letos v dubnu prodal. Splnil jsem si tak dlouholetý sen o provozní Škodovce na které se můžu seberalizovat a můžu s ní legálně s bílými značkami na cestu bez nutnosti řešení testací atp. Původní cena vozu byla celkem přemrštěná, ale podařilo se mi ji stáhnout dolů :D
Interiér byl a je katastrofa, musel jsem sehnat nové lucasy, všechny čtyři tapce do dveří, tapce céčkových sloupků, opravit rozlámaný středový panel, sehnat originální hlavici řadící páky, řidičova sedačka je K.O a stejně tak lampička osvětlení interiéru, ale to jsem zatím neřešil.
Karoserie je podprůměrná, zatím jsem vyměnil zadní děravé dveře ale jinak je Škodovka až na budíky plně funkční, bliká, troubí, brzdí, jede. Původní majitel s ní jezdíval z Pardubic až do Prahy takže s provozním servisem nelenil, na autě jsou nové přední brzdy, nový brzdový válec, B. kapalina, manžety na poloosách, čepy, přetěsněný motor a další věci.
Bylo potřeba dotáhnout ruční brzdu, pač byly lanovody úplně vytahané a ruční brzda zabírala asi až na jedenáctém zubu.
Po chvilce užívání vozu přestal fungovat jeden z blinkrů v blatníku, po rozebrání byl vevnitř úplně shnilý a rozpadl se na kusy.
Po první testovací jízdě sem zjistil že se mi zezadu při rozjezdu do kopce ozývá zajímavý zvuk, dodnes jsem nezjistil co to bylo ale už to víc neslýchám :D
Auto chci nechat lokálně vyvařit a normálně s ním jezdit, neříkám že denně, ale určitě víc než jen párkrát do roka na sraz.
Auto plánuji nechat v "patině", nebo vlastně v "původním stavu" aby vypadalo tak, jako tyhle auta v ulicích pamatuji třeba před deseti lety, určitě jej nechci nechat celé lakovat, a dávat ho do TOP stavu a rozebírat ho do šroubku, na auto totiž zbyla poslední nejhorší garáž co mám, a v těch lepších jsou zajímavější kousky.