GIM / 105L Kakánek GIM / 105L Kakánek

komentáře | popis | fotky | gim | 01.08.22 14:20 | 5x v oblíbených
Toto je mé druhé auto, manželkou pojmenované Kakánek. Jedná se o auto, které bylo celou dobu v rodině. Moje babička ho koupila v dubnu 1983 (takže se asi potkala s mojí oranžovou na lince) - původně to byla bílá užovka, v roce 1986 ji poslal strejda pod Tatru s pískem a z auta byla placka. Proběhla přestavba na eMko v této krásné kakánkové barvě, z původního auta zbyl akorát motor s převodovkou a části interiéru. Nápravy jsou široké, ale s maticovým řízením. Babička v roce 2002 zemřela a auto se bohužel, či naštěstí posunulo ke strejdovi, který s autem vůbec nejezdil. V roce 2004 ho umístil do depozitu, zaparkoval do garáže a tam odpočívalo až do jara 2022.



Mamka letos na jaře mezi řečí zmínila, že by se strejda chtěl škodovky zbavit. Neváhal jsem a vyrazil směr Dvůr Králové, po obhlídce na mě dýchla nostalgie, protože s tímto autem jsem kroužil své první kilometry za volantem na parkovišti u hřbitova. Každopádně auto bylo v "super" stavu. Celou dobu bylo garážované, kastle je rzí netknutá. Nápravy bez vůlí, motor po záběhu - má najeto reálných 49.000 km. Babička s tím jezdila akorát na nákupy po Dvoře a na hřbitov, nejdál bylo v lázních Velichovky. Bohužel jsou klasicky pomuchlané plechy dveří a zadní blatníky od parkování do úzké garáže, ale nic neopravitelného. Slovo dalo slovo a škodovku jsem v dubnu koupil.



Prvním problémem bylo ji vůbec dostat z garáže, po 18 letech stání zarezly zadní brzdy a hadice k nádrži prostě vysublimovala (gumové koleno mezi trubkou od hrdla do nádrže). Půl kanystru benzínu vyteklo na podlahu garáže :-/ vyřešilo se hadičkou do kanystru a po 18 letech nastartovala jak zamlada, nedalo to ani moc přemlouvání, karbec samozřejmě totálně zatuhnutý, ale vrčela. Po chvíli cukaní se podařilo i utrhnout zadní brzdy a hurá na podvalník.

2 měsíce stála a během červencových svátků jsem se konečně dostal ke zprovoznění. Opravil jsem brzdy, vyměnil kapaliny, olej, filtry,... Dal jsem původní karbec z oranžové, nějaké seřízení předstihu a karburátoru. A tradá na technickou. Teď ji čeká převoz na druhou chalupu s garáží a pustím se do dalších oprav.

Po prvních kilometrech za volantem jsem si připoměl mládí. Z jízdy mám smíšené pocity, je překvapivě tichá, nikde nic nemlátí a nerezonuje, to je super. Ale motor prostě nejede, zkusím rozjezdit a uvidíme, přeci jen je to auto "čerstvě" po záběhu.



Z plánů do budoucna: tím, že se nejedná o původní auto, tak k tomu nemám zvlášť ochranitelské pudy, takže něco málo upravíme, aby trochu líp a komfortněji jelo.

- Doma se mi válí pístní sada na 120 s klikovkou a blokem. U kamaráda mám přislíbenou LS hlavu a eRkovou vačku, tak to přes zimu zkusíme dát dohromady. Možná LEKR a mokrý 5q.

- Dal jsem kola z oranžové - na nové nápravě jsou náboje z eMka a kopretiny jsou málo vyfrézované na korektní dosednutí.

- Přední nápravu bych dal rád s hřebenovým řízením.

- Zkusím doladit plechařinu, ať není tak dobitá a to bude tak vše.



Hlavně ať jezdí.

GIM / 105L Kakánek - komentáře:

23:11:32
25.02.2025
gim
Kvůli nedostatku času a narození mimča uvažuji o prodeji. Od zprovoznění jela akorát na STK a párkrát na hřbitov, jinak stojí, což je škoda. Mrzí mě to, ale oranžová mi je bližší. Pokud byste někdo měli zájem, dejte vědět. Je funkční, akorát přes zimu umřela baterka, dám novou. Eko zaplaceno a STK do 5/26. Kopretiny po dohodě. Nepotřebuji nutně prodat, ale rozumné nabídce se nebráním.
08:48:55
05.08.2022
gim
-> DEKODOVAC: To jen proběhlo mytí 20 letého prachu. Leštění teprve nastane 3 ale taky mě překvapilo jak moc prokoukla.
19:16:53
03.08.2022
DEKODOVAC
Kolesá a preleštené a hneď je to úplne iné auto !
Extreme Tyres