Kanaďanka / Škoda 120GLS Kanaďanka / Škoda 120GLS

komentáře | popis | fotky | eljay | 24.10.19 16:09 | 28x v oblíbených
Zdravim z Kanady! Som velmi rad, ze som nasiel tuto stranku.
Asi pred rokom som zacal len tak hladat inzeraty s skodovkami, kedze tu su velmi raritne. Predavali sa tu len par rokov v 80-tych rokoch. Celu historiu ich predaja nemam zatial nastudovanu.
Potesilo ma, ked som zbadal 120-tku na predaj nedaleko (relativne povedane). 1. majitel od roku 1985. Niekedy pred 20 rokmi ju zaparkoval. Ze vraj potrebuje novy klukovy hriadel.
Tak v auguste 2019 mi ju priviezol odtahovak a zacal tento pribeh.

Mojim snom (tak asi ako kazdeho tu) je S110R. eRku mal moj otec na Slovensku a velmi velmi by som rad raz taku mal. Ale tu v Kanade nie su vobec a ako vidim ceny, tak tento sen sa zrejme nikdy nesplni. Ale ak by niekto tuzil po kanadskej 120GLS-ke, rad vymenim za eRku v akomkolvek stave! :)

Spat ku 120-ke...

Na fotkach nevyzerala zle, ale jej stav zblizka je dost ubohy. :( Nevidim ziadne diery, ale ma povrchovu hrdzu a zospodu je tiez dost "zapecena" aj ked stala v suchej stodole.
Mojim cielom nie je ju restaurovat do top stavu. Hlavne ju chcem najprv spojazdnit. Aj to bude trvat dlhsie kedze casu na nu nemam vela.

Aj ked nie som expert na skodovky, na prvy pohlad sa zda, ze kanadsky trh dostal top model GLS a k tomu par veci pre tento trh.
Napriklad:
- zadne bocne cervene svetla
- predne bocne odrazky
- ozdobny cierny pruzik po boku
- zadne pasy (neviem, co boli standard v Europe)
- na budikoch kontrolka na zapnutie pasov (co som nevidel na ziadnej skodovke na Slovensku)
Taktiez som sa docital, ze karburator bol nejak upraveny aby presiel kontrolou.

Tak ideme na to!

Kanaďanka / Škoda 120GLS - komentáře:

19:14:21
15.11.2019
ondie
Mě by docela zajímalo,jak tam ta kanadská license plate drží,takhle za 2 ze 4šroubů .. dyť to musí hrozně plandat a vibrovat ne?
22:31:18
11.11.2019
eljay
Nie velky progres, ale trochu som ocistil spodok a poobzeral sito. Vyzera horsie ako som dufal - teda, bude tam viac roboty. :( Kompletny repas oboch naprav a brzd bude isto nutny ku pojazdnemu stavu.
Zatial som vsetko nastriekal sprejom proti korozii aby sa hrdza spomalila. Na jar to budem musiet ocistit a poriadne osetrit a natriet.
Nateraz ja opat dole zo stojanov a ide von zimovat a potom sa zacinam sustredit na motor.
Vdaka za rady. Dufam, ze sa mi coskoro podari vybrat klukovku a zmerat ju aby som vedel ako salky kupit.
08:00:06
29.10.2019
Bukaj
-> bouchy: Myslím, že tyto drobnější díly (ložiska, kroužky atd) by nemusel být tak velký problém poslat z CZ do CAN a tady u nás se zatím hůře shánějí (ale nejsou nesehnatelná) jen originál rozměry. S výbrusovými šálami není žádný problém.4
07:54:06
29.10.2019
bouchy
-> Bukaj: Nebude potíž se šálama atd.? Pač když vidím, co stojí sada pístů neznámýho výbrusu, totéž kroužky, šály,... nyní teda klikovka, ale za týden vložky6 Klikovku vyvážit určitě, asi by se to mělo dělat během výbrusu.
07:50:59
29.10.2019
vhml
-> Bukaj 29.10.19 07:13:54: vzhledem k dostupnosti bych teda prvně koupil pánve a brousil až podle nich
07:29:35
29.10.2019
Luky
-> Bukaj: jen musí kanadský brucič vědět že mezi výbrusy je 0,25 mm rozdíl, aby to kreativně nesjel třeba o 0,4 mm nebo tak něco... 1
07:13:54
29.10.2019
Bukaj
-> eljay: Výbrus funguje tak, že klikovku odneseš do brusírny (k motoráři) a on si s tím už poradí. Podle toho, jak moc to vybrousí (napíšou, nebo řeknou ti to) koupíš sadu hlavních a ojničních ložisek. Dělají se maximálně 4 výbrusy, každým výbrusem z čepů klikovky ubyde 0,25 mm materiálu, v případě, že je klikovka poškozená více do hloubky, může brusič udělat rovnou II. výbrus...

Jinak hlava půjde stejně dolů, jinak nevyndáš písty, nezkontroluješ vložky a přesahy a těsnění pod hlavou bych u motoru v takovémto stavu měnil bez zaváhání rovnou4
05:04:23
29.10.2019
Polyš
Makovice -je hlava motoru.
03:53:31
29.10.2019
eljay
-> Bukaj: Dakujem. Takze ta klukovka je na 130-tku?! Ach jaj. Hej, je poriadne tazka. Priniesla sa tu v kufri. Postou by to bolo velmi drahe. Hmm, takze asi ten vybrus je moja jedina moznost.
Ako to funguje? Vyberiem klukovku, zmeriam vsetky plochy a podla toho najdem najblizsi specifikovany vybrus a na ten rozmer kupim ojnicne puzdra? Tie by som asi mal odniest spolu s klukovkou na vybrus aby to "trafili"? Alebo im staci specifikovat rozmer na vybrus?

-> Tom Troll: Co je to makovica? :) Kryt bubna?
Saci kos a trubicku teda vymenim.
Nikde nevidim brzdove strmene, takze planujem ich rozobrat a repasovat s novymi piestami a tesneniami a trubickami.
Taktiez rozmyslam, ci mam pripravit zadnu aj prednu napravu na rozobranie. Teda uvolnit srubky, ktore sa daju predtym ako ju vyveziem na zimny spanok. Musim si to nastudovat ako na to.

Motor je dnes vecer na stojane! 1
21:35:05
28.10.2019
Tom Troll
-> eljay: jak řiká bukaj, setrvačník i klikovku vem do nějaký nástrojárny - "machine shop", na setrváku srovnat stykovou plochu a na klice přebrousit, s tim že nový ložiska na výbrus se daji koupit v pohodě. Snad ta koroze na druhym ojničnim čepu nebude tak hluboká 8
Když už tam budeš tak by moh bejt rozum dát stočit od koroze přední kotouče a mozná bubny, jestli nemáš náhradu. Každopádně jestli pujde dolu makovice tak tu srovnat taky...
Koš i s sací trubkou a nejspíš i s kolečkama čerpadla a nastavit vůli - někdo se v tom hrabal a těžko říct co byla prvotní příčina selhání.
upraveno 1x, naposled 28.10.2019 21:36:10
21:24:57
28.10.2019
Bukaj
-> eljay:
Barva by měla být červená šípková 8125.
Sací koš by bylo lepší vyměnit - nejen kvůli poškozenému sítku, ale i kvůli zohybanému držáku,
původní ojnice by mělo stačit očistit od rzi (asi bych nešel do nějakého chemického čištění, ale raději bych to ručně odrbal jemnou drátěnou kefkou).
Setrvačník bych také jen očistil a bude fungovat.
Spojkovou lamelu bych klidně zacoval původní, ale odvrtal bych nýty a nanýtoval nové obložení.
Nová klikovka - hlavní problém bych neviděl v těch nepovedených vyvažovacích vývrtech ale v tom, že je to klikovka pro motor 130 a ne 105/120. Do 120 bloku ji nedáš...8
Asi nejjednodušší by bylo dát původní klikovku na výbrus, než shánět v Kanadě novou...
...u nás není takový problém potřebné díly sehnat, jen by asi byl problém to do Kanady posílat poštou... Klikovka není zrovna lehká věc (tuším nějakých 15 -20 kilo)...

A spodek auta - stálo někde na trávě pod plachtou, že ano? Takto vypadají auta, která stojí na místě, kde jde vlhkost zespoda ze země...7
14:16:47
28.10.2019
eljay
Takze motor je von!
Dva horne sruby nam dali zabrat, ale kreativne sme ich vyklepali zvnutra a potom sa motor oddelil od prevodovky! Vytiahli sme to zeriavom, na ktorom teraz motor aj visi.
i.imgur.com/KBgICDo.jpg
i.imgur.com/LCLmgxz.jpg
i.imgur.com/NWEa2rl.jpg
i.imgur.com/QF8nfmd.jpg

Prva otazka: hriadel prevodovky sa trosilinku kyve. Je to OK? Alebo tam nema byt ziadna tolerancia? Prevodovka bola podlozena pocas vyberu motora.

Po vybrani, sme dali dole aj olejovu vanu. No, zda sa, ze bola pouzivana ako ulozny priestor! haha
Takto to tam vyzera:
i.imgur.com/BsO8crP.jpg

Sietka olejoveho sania je trosku poskodena (mozno aj z mojho tocenia motora, kedze tam bola len polozena). Treba to cele vymenit?
i.imgur.com/ySqZZmI.jpg
i.imgur.com/uhC7NF5.jpg

V motore, zial nebol olej. :(
i.imgur.com/DDPWdU0.jpg
Piesty sa ale pohybuju lahko.

Dalsia zavazna otazka...
Mam tento novy hriadel:
i.imgur.com/SGTUIUW.jpg
i.imgur.com/liN1TlC.jpg
i.imgur.com/PLAf1vV.jpg

Zda sa, ale ze bol nejako poskodeny pri vyrboe, alebo sa ho niekto pokusal odlahcit, ci co. Proste vyzera to takto na dvoch miestach:
i.imgur.com/JfUsOkF.jpg
i.imgur.com/Kmw2VrW.jpg

Dal som sa na to pozriet jednemu chlapikovi, co repasuje hlavy a ten povedal, ze niekto to zrejme vrtal bez chladenia a vrtak sa tam roztavil, alebo tak nejak. A hovori, ze kedze neskladam Ferrari V12, staci to len zabrusit aby neboli ostre hrany, vycistit vsetko a pouzit.
Takze otazka znie: vyzera to pouzitelne? Mam len dat skontrolovat niekomu balans, ci ani to nemusim? Alebo mam vybrat s motora ten originalny hriadel a zmerat ho a dat vybrusit a kupit ojnice prislusnej velkosti?

gDalsia oblast: zotrvacnik a spojka.
i.imgur.com/KsciiKo.jpg
i.imgur.com/Fo5PH1O.jpg
Zrepasovat a pouzit? Dufam, ze aspon zotrvacnik je pouzitelny. Ale ako kontrolujete treciu plochu, kedze je vsunuta a nie na povrchu ako u inych, kde sa to da lepsie skontrolovat?
Spojka sa zda, ze mam este dost materialu, ale asi dam novu, ze? Teda kotuc aj pritlacny tanier.

A spodok auta vyzera takto:
i.imgur.com/tzgHqDZ.jpg
i.imgur.com/MdGOVyG.jpg
i.imgur.com/B0qN87k.jpg
Musim obist vsetko a pozriet, ci nie su nejake diery, ale na pohlad OK. Zadne brzdy a poloosi vyzeraju uboho, ze?

Kedze ju potrebujem dat zimovat vonku, moje dalsie kroky sa budu sustredit na vybratie odhlucnenia, ktore mi je luto vyhodit ako originalne (Izomat nalepky su stale tam!), ale zrejme uz prezilo svoju zivotnost. Potom obrusim, co sa da a natriem priestor motora.
Dalej rozobrat zadne bubny a skontrolovat ich stav, ci potrebuju komplet repas, alebo podrzia casom. Ako pozeram, tak to bude zabava, kedze kryt bubna je castou, co drzi kolesa?

Co este vidite z fotiek, co by som mal dat vzadu na zoznam veci "spravit hned"?

Vdaka!

--
P.S. ospravedlnujem sa za zle technicke pomenovania casti!
upraveno 3x, naposled 28.10.2019 14:20:15
13:05:17
28.10.2019
eljay
-> Tom Troll 26.10.19 18:32:08:
Dakujem. Zda, ze zaklad tam nejaky bude. :)
Tento vikend sa mi podarilo s pomocou kamarata dat motor von! Popisem v dalsom odkaze s par otazkami.

-> ondie 25.10.19 14:14:47: Ano interier vyzera OK. Laka ma sa donho pustit, ale mechanika je priorita.

-> Bukaj 26.10.19 09:18:03: Ako Tom povedal, prahy neboli menene, ale ano zda sa, ze niekto velmi amatersky striekal zadne veko, ci co a nezakryl velmi motorovy priestor. Farba sedi celkom dobre, takze museli zrejme pouzit spravny odtien cervenej. Mimochodom, aka to je farba a kde sa da zohnat? To len pre (daleku) buducnost.
Kanadske zadne celo vyzeralo takto. Vsetky mali oznacenie hore na spojleri, a ciste celo. Na znacku tam su dve dierky, kedze znacky mame viac stvorcove ako podlhovaste.

Neskor pridam popis vyberu motora a dalsie obdivuhodne zistenia! :)
02:09:46
27.10.2019
Bukaj
-> PeeterCZ: -> Tom Troll: Díky, zajímavé info. 6
18:32:08
26.10.2019
Tom Troll
-> Bukaj: -> PeeterCZ: Je pravda že v kanadě nemělo prahovky jediný auto, ale to samý platí pro většinu západní evropy na všech modelech. Nevim proč, ale prahovky se tam vyskytují dost sporadicky a zatím jsem nedokázal přijít na důvod.

-> Bukaj: Druhej spínač ve dveřích je protože všechny kanadský auta měly bzučák kterej se spustil s otevřenejma dveřma, vypnutym zapalovánim a zapnutejma světlama. Pod palubkou je na to jedno relátko. 4
12:19:19
26.10.2019
PeeterCZ
-> Bukaj: Že to nemá prahové lišty je v pořádku, tak je to origo. Pro Kanadu byly všechny škodovky bez prahových lišt, specialita pro tento trh (asi kvůli tomu, aby to pod nimi nerezlo).
09:18:03
26.10.2019
Bukaj
Každopádně zajímavá je4
Třeba na to, že byly v minulosti opravovány prahy (chybí prahové lišty i díry po nich) a zadní blatníky a přesto v servisu na blatnících po lakování (asi ne moc profesionálním, když zastříkali i motorový prostor) obnovili linkování i boční otěrové lišty (GLS pro Evropský trh měla boční lišty plastové s čepy skrz plech, tyto jsou gumové lepené - nevím, zda jsou standardem pro kanadský trh nebo nějaká pozdější úprava). Také by mne zajímalo, proč jsou zdvojené dveřní spínače ve sloupu předních dveří - že by ten druhý byl pro nějaké zabezpečení (alarm?). Další zajímavostí je zadní čelo bez děr pro tabulku poznávací značky - to je nějak dodatečně zakamuflované (podobně, jako díry pro plastový štítek s označením typu), nebo nejsou vůbec vyseklé? Pokud vím, tak všechny výlisky tohoto typu zadního čela měly díry pro SPZ i znak...
...a v motorovém prostoru je víc zajímavostí - nejen fabrických, ale též lidové tvořivosti (například hadice od expanzky k termostatu - nepochopil jsem, co se tam majitel snažil tvořit... 3

Přeji pevné nervy a výdrž při zprovozňování, ač to opravdu vypadá, že spodek bude víc, než jen povrchově orezlý. Ale navenek vypadá celkem slušně4
14:14:47
25.10.2019
ondie
Stejně jako kontrolka pásů,je vzácná i kontrolka sytiče..
Jinak to vypadá dobře,zdá se že vnější stav by šel ještě dost vyčistit,rozleštit,vydeta ilingovat.
Ale mechanika je jak píšeš přednější.
18:11:29
24.10.2019
Tom Troll
-> eljay: Vypadá o dost líp než byla popsaná ve vlákně s oživovánim, rozhodně super základ. 4
Převodovku podlož, jestli se s autem nebude hejbat tak neni potřeba podvěšovat, ikdyž to je taky řešení. Motor vyndavej i s "hrazdou", tyč na který jsou sb motoru přišroubovaný a čtyřma šroubama drží na nosnících na boku motorovýho prostoru.
Pro kanadu bylo více méně všechno na autě upravený, je toho fakt dost.
S lakem si zatim nedělej hlavu, zatim vypadá fajn a řešil bych ho až po dostání auta na silnici.
Projekt budu s nadšením pozorovat 1
16:15:20
24.10.2019
eljay
Prva mysteriozna vec sa vyriesila za pomoci Sherlocka Holmesa (akak Borderer) v tomto vlakne!
skoda-virt.cz/cz/.../1927 85-ozivovanie-120gls

Klukovy hriadel je v stave, ze potrebuje byt vybraty a vymeneny, alebo vybruseny. Olejova van sa drzi len par srubkami, ale je v nej trochu olej (dobra znamka!).
Znamena to, ze motor ide von a potom zistim ako dalej.
Takze teraz pozeram ako ho vybrat. Zda sa to jednoduche, takze zrejme len musim podporit motor a prevodovku zospodu a odsrubovat od prevodovky, odpojit kable a hadicky/trubicky a vytahnut rovno dozadu. Zadne celo mam uz dole.

Moja vseobecna otazka je, ze ci sa mam snazit zachovat tento povodny lak (ak sa to tak da este nazvat) aby zostali tie ozdobne pruzky, alebo zabudnut na to aby som sa snazil o povodny stav, kedze bude treba vybrusit hrdzu a natriet nanovo aj tak. Inac prelakovanie nie je nejak v mojich planoch. Momentalne len nechcem aby hrdzavela dalej.
upraveno 1x, naposled 24.10.2019 16:18:03
Extreme Tyres