Škoda 120L Škoda 120L

komentáře | popis | fotky | amik-cz | 22.10.19 19:44 | 39x v oblíbených
Škodule 1986 zachráněná před sešrotováním na poslední chvíli, snad se mě zábavou za to odvděčí. A zábava začala....dřel sem na laku,pomohlo Tempo, dodal ipury na dveře, ty nalakovaný plechy mě dělaly nervozního, jako že to je nebezpečná pastička. Teď je to masiv.Ipury mě dodal kluk stejně postiženej. Sehnal sem jeden použitý blatnik a jeden nový. Přece jenom dole v koutkách nejsou perfektní.Koupil sem i péčka a lem podběhu, kdyby náhodou byl rezavej. Aby nebylo málo, tak sem vzápětí reakce na můj inzerát koupil další dva nové blatníky,podotýkám, že fakt za hubičky.Takže jsem vyzásobenej. Asi bych měl dokoupit další škoduli. Dal sem kryt na volant z GLS. Působí větší, kdybych do něj měl náhodou třísknout hlavou tak aby mě zachránil. Momentálně řeším velikost pneumatik, 165 70 13 nebo 165 80 13, ty mě mimochodem přijdou víc humpolácký. V TP není o pneu legálního rozměru ani zmínka. Teď ještě bych chtěl vyměnit zadní koberec, mam ho nesmyslně naříznutej u šaltpáky a vím o tom. Asi někdo opravoval silentbloky v řazení ( a nebo chtěl, jelikož jsem uplně nový našel za sedadly a trvalo mě než sem přišel na to kam to patří) , nechtěl tahat koberec a tak to nařízl. Mam ho slíbenej, tak uvidíme. Vyměnil sem zadní plato u okna za nepoškozené, na mojim byla díra, asi převážel pán činky. Nevim proč je nedal do kufru, protože v něm to vypadá, jako že tam nikdy nic nebylo.

Tak život jedný stodvacítky byl ukončen, doufám, že těch pár dílů z ní někomu pomohlo a udělalo radost.

Škoda 120L - komentáře:

19:57:34
03.12.2018
kraska98
-> Kocvin: Ona to asi byla fakt jen otázka peněz.



No myslím, že je snad jen jediný zaručený způsob, aby ti zůstaly světla pěkné co nejdéle. Jezdit se starými a nové nasadit vždy jen na sraze, nebo na focení. 3
19:56:07
03.12.2018
Bukaj
-> Rudá Máňa 03.12.18 19:47:33: Zajímavé je i to, že u užovek z jiného materiálu byly pouze zadní skupinové svítilny a svítilny interiéru (až do modelu 88, kdy byla zavedena interierová svítilna se snímatelným sklíčkem v černém rámečku), zatímco blinkry a osvětlení SPZ byly stále ze "stejného" materiálu, jako světla u Octávií, MBček, stovek a ostatních vozů až do Favorita. Naopak Favorit měl z původního "šisujícího" plastu boční blikače (první Favority měly identické boční blinkry jako 742, modernizovaný Favorit měl jinak profilované sklíčko a jiné těsnění, ale stále z "původního" plastu), krytku osvětlení kufru (stejná svítilna, jako u 742 modelu 88 a 89, ale s rámečkem ze šedého plastu) i sklíčka osvětlení SPZ...

Přemýšlel jsem, jestli třeba ty užovčí zadní světla neodléval úplně jiný závod v rámci (nebo mimo rámec) RVHP z úplně jiného materiálu...?
19:54:20
03.12.2018
Kocvin
Otázka spíš je, proč nevyráběli v autopalu, v 90. letech kryty na eMko z granulátu pro favorita.. To by člověka vyloženě nasralo..

Nebo spíš proč to tak nedělali od náběhu výroby fáčka na konci 80. Vždyť světla favorit nešisovaly snad nikdy..
19:53:10
03.12.2018
Tom Troll
-> Bukaj: Já je mám původní a jsou v podobně dobrym stavu, viz karta, a auto má najeto k 90ti, ale celej život bylo garážovaný... A to je to konec výroby jak zmiňuješ. Původností jsem si docela jistej, ikdyž data jsem nekontroloval.
19:51:44
03.12.2018
palinator
-> Bukaj:

Nejlepší byla dědova "88, kde u jednoho světla byla vyšisovaná horní část (červená) krytu zadního světla a u druhýho ne. 9 3 Jinak vše vyšisované stejně. A světla 100% původní. Třeba někdy najdu nějakou fotku.
upraveno 1x, naposled 03.12.2018 19:52:00
19:48:31
03.12.2018
Bukaj
-> Pavel110 - zrušená registrace 03.12.18 19:32:21: Sůl na plast světel nemá absolutně žádný vliv co se chemického působení týče.

Ta naše nešťastná světla (a další plastové díly) ničí z 99% UV záření - tedy slunko. Ani teplo, mráz, déšť, ropné látky, sůl,... ve srovnání s UV zářením krytům světel neškodí.4

-> kraska98 03.12.18 19:36:38: To bych asi také vyloučil - z dlouholetých zkušeností vím, že je to jak jsem psal výše. Ve škodovkách se vrtám od první poloviny 90. let a praxe hovoří jasně6
19:47:33
03.12.2018
Rudá Máňa
-> Bukaj: Mohu potvrdit, Rapid i 120 jsou oba 88 a všechny plasty vyšisované tj. Blinkry předek bok a světla a opravdu nechápu, ze u úžovky se prostě nešisují, zkrátka proč v materiálu nepokračovali, ač by to bylo nákladnější, cenu vozu mohly nepatrně zvýšit, u Favoritů už se nešisují6
19:41:32
03.12.2018
Bukaj
-> Rudá Máňa: Tak ona i kvalita směsi, ze které se odlévaly kryty světel dost kolísala v průběhu výroby. Dalo by se říci, že čím novější výroba, tím horší kvalita (menší odolnost vůči UV), ale neplatí to obecně. Nicméně jisté je, že poslední dva roky (88 a 89) výroby škodovek byla kvalita světel nejhorší. Stejně tak mizerné kvality (možná ještě horší) byly kryty světel a blinkrů, vyráběné v devadesátých letech (made in Czech Republic).

Nejkvalitnější sklíčka předních blinkrů byla z let 83-85 (model 84 a 85) - poznají se podle sytěji oranžové barvy a prakticky nešisují, zatímco sklíčka s logem Autopalu (zajímavostí je, že u sklíček předních blinkrů změnili logo, ale nechali nápis Made in Czechoslovakia) byla mléčná po pár letech provozu...

Stejně tak kolísala i kvalita souběžně vyráběných plastových světel v PAL Nový Jičín na všechny naše vozy - zřejmě podle toho, jaký jim dodavatel dodal granulát...

..výjimkou byly jen a pouze zadní světla na užovku, která prakticky nešisují (kdo dnes ví, jak to tehdy bylo v PAL n.p. s dodávkou materiálu)...4
19:38:53
03.12.2018
Rudá Máňa
-> kraska98: Tak já jsem si původní nechal, jen jsem z celobílých vyřízl tu zpátečku a zbytek leštil až do odpadnutí3
19:36:38
03.12.2018
kraska98
-> Bukaj: Kdysi dávno jsem tady na virtu četl, že zadním světlu neprospívá, když je myješ různými saponáty a alespoň jednou ročně by se měly ošetřit silikonovým olejem a vydrží o dost déle.
19:32:21
03.12.2018
Pavel110 - zrušená registrace
-> Bukaj: Jistý podíl na to mají např i solené silnice, takže to by mohlo vykazovat že auto je v zimě nejeté, ale jak píše Rudá Máňa, prostě žloutnou i u těch nejméně jetých5
19:26:15
03.12.2018
Rudá Máňa
-> Bukaj: Já měl též v době koupě najeto okolo 80tisíc, škodovka v zimě nejetá, stále garážovaná, poslední 2 roky nejetá, a dokonce o dva roky mladší než má amik-cz, ale takhle pěkný světla jsem neměl, byly extrémě zažloutlý :-)
upraveno 1x, naposled 03.12.2018 19:33:15
19:10:19
03.12.2018
Bukaj
-> Pavel110 - zrušená registrace 03.12.18 17:13:06: Pokud bylo auto garážované, tak světla mohou vypadat klidně lépe, než tato i bez nějaké "péče". Ono také jakou péčí bys chtěl zamezit vlivu UV záření? 4 Kilometrový průběh vozidla nemá na stárnutí plastů světel pražádný vliv, roli v tom hraje pouze sluneční záření (popřípadě jiný zdroj UV záření)5
17:18:05
03.12.2018
Jindra610
-> amik-cz: Tak to byly určitě cesty k doktorovi na nákup a zpět3
17:13:06
03.12.2018
Pavel110 - zrušená registrace
-> amik-cz: Tak to jsou světla asi měněná, auto např. po bouračce, pokud jsou však původní tak to je musel někdo hoodně opečovávat
15:32:38
03.12.2018
amik-cz
Ano, je to agave, auto bylo celý život garážované a najeto má 80,za posledních deset let ujelo pouze 7 tis km
15:31:53
03.12.2018
Alan54
Jak někdo chttěl dát takovou krásku do šrotu8
15:31:19
03.12.2018
Alan54
Krásná škodovka 9
14:15:39
03.12.2018
Jindra610
Krásná škodovka, odstín agave ?4 obdivuji ty pěkný zadní světla, ty stačí jen udržovat ve stavu v jakém jsou4
14:06:03
03.12.2018
Pavel110 - zrušená registrace
Pěkný zadní světla, to snad ani nejsou původní, takhle pěkný nevydržely ani u těch nejméně jetých škodovek po 50 tisících už žloutly, leda, že by tvá škodovka ještě nedosáhla 50 tisíc
Extreme Tyres