Škoda 120L Škoda 120L

komentáře | popis | fotky | amik-cz | 22.10.19 19:44 | 39x v oblíbených
Škodule 1986 zachráněná před sešrotováním na poslední chvíli, snad se mě zábavou za to odvděčí. A zábava začala....dřel sem na laku,pomohlo Tempo, dodal ipury na dveře, ty nalakovaný plechy mě dělaly nervozního, jako že to je nebezpečná pastička. Teď je to masiv.Ipury mě dodal kluk stejně postiženej. Sehnal sem jeden použitý blatnik a jeden nový. Přece jenom dole v koutkách nejsou perfektní.Koupil sem i péčka a lem podběhu, kdyby náhodou byl rezavej. Aby nebylo málo, tak sem vzápětí reakce na můj inzerát koupil další dva nové blatníky,podotýkám, že fakt za hubičky.Takže jsem vyzásobenej. Asi bych měl dokoupit další škoduli. Dal sem kryt na volant z GLS. Působí větší, kdybych do něj měl náhodou třísknout hlavou tak aby mě zachránil. Momentálně řeším velikost pneumatik, 165 70 13 nebo 165 80 13, ty mě mimochodem přijdou víc humpolácký. V TP není o pneu legálního rozměru ani zmínka. Teď ještě bych chtěl vyměnit zadní koberec, mam ho nesmyslně naříznutej u šaltpáky a vím o tom. Asi někdo opravoval silentbloky v řazení ( a nebo chtěl, jelikož jsem uplně nový našel za sedadly a trvalo mě než sem přišel na to kam to patří) , nechtěl tahat koberec a tak to nařízl. Mam ho slíbenej, tak uvidíme. Vyměnil sem zadní plato u okna za nepoškozené, na mojim byla díra, asi převážel pán činky. Nevim proč je nedal do kufru, protože v něm to vypadá, jako že tam nikdy nic nebylo.

Tak život jedný stodvacítky byl ukončen, doufám, že těch pár dílů z ní někomu pomohlo a udělalo radost.

Škoda 120L - komentáře:

20:42:40
03.12.2018
Tom Troll
-> Rudá Máňa: Formu neni "těžký" vyrobit, a granulát normovanej... spíš ať na tu Formu někdo dá toho ~ půl míče a ať je dost poptávky aby dávalo smysl je vyrobit v takovym počtu že by byly levnější než originály. 4
20:36:39
03.12.2018
Kocvin
-> Rudá Máňa: Není co vymýšlet, stačí jí jen rozjet.. 4
20:35:01
03.12.2018
Rudá Máňa
-> kraska98: jojo, holt kvalita, kéž by už někdo vymyslel druhovýrobu
20:32:54
03.12.2018
kraska98
-> Tomaso435 03.12.18 20:12:23: Jo, ty světla má Jimbeam. Mají snad 15let a furt jsou pěkné.
20:18:15
03.12.2018
Bukaj
-> kraska98 03.12.18 20:00:27: To by bylo super, kdyžtak dej vědět 4
20:16:49
03.12.2018
Bukaj
-> palinator 03.12.18 19:51:44: Jo, ta kvalita ke konci výroby fakt dost kolísala. A Asi se to týkalo jen světel, montovaných na auta - nikdy jsem se nesetkal s CS světlem, prodávaným jako náhradní díl, aby byl v té nejvíce šisující variantě (málo červeného a oranžového pigmentu, zpátečka hodně do modrofialova, jako u Autopal CZ verze)...

Jinak na 130L mám nové kryty 10 let, předtím ještě rok jezdily na jedné spotřebce, od jejíhož majitele jsem je tehdy koupil výměnou za nové Hirsche a stále vypadají dobře, neboť auto většinu času stojí v garáži. Nicméně dovolené v Chorvatsku a Francii se na nich již lehce podepsaly...3

A na 130 LPG (negarážované auto pro denní jezdění) mám levé světlo 4 roky staré a pravé dávané o rok později a je to poměrně propastný rozdíl (hlavně když jsem dával to nové pravé světlo, tak mne překvapilo, o kolik za rok provozu zašlo...) 8

img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../7_553_177543__20 18-12-03_20-14-31_72.jpg
20:14:05
03.12.2018
Kocvin
-> Tomaso435: Nebyly to ty slovenské, jak někde psal Bukaj?
20:12:23
03.12.2018
Tomaso435
-> Kocvin: existovali světla na šáde co nebledli ... a vypadali pořád stejně nově a modře.. neměli na sobě vubec nic... okýnka pro homologace atd byly prázdný.
20:07:41
03.12.2018
Kocvin
-> Bukaj: Je to možné, že s tím má co dělat technologie výroby.. A nebo jak píše Lukáš, možná chtěli zachovat příznivé ceny ND na eMko i po revoluci, tak do toho sypali ten namodralý šmejd..

-> Tomaso435: Zajímavé poznatky. Nicméně by mě takový stav světel i na 120 po letech rozhodně neurážel, tak jako to co se s nimi ve skutečnosti děje.. 1
upraveno 1x, naposled 03.12.2018 20:08:05
20:00:27
03.12.2018
kraska98
-> Bukaj 03.12.18 19:57:49: Zkusím se zeptat ve škole profesora. Prý pomáhal vyvýjite v PALu mimo jiné právě zadní světla na 120ku. Třeba by mohl vědět jak to bylo.
19:59:53
03.12.2018
Tomaso435
-> Kocvin 03.12.18 19:54:20: u fáčka je asi nejnáchylnější na křehnutí bílá na zpátečce ... ona nijak nešisuje, je to takovej normální stav, ale děsně křehne... spousta sklíček má ruzně na ploše praskliny jako by se to vlivem něčeho začalo samo tříštit ... a kolem šroubu je to asi klasika že se to jednou urve těma ránama s dveřma ... jinak co fest šisuje , tak světlo z pozdější výroby ND. to ta oranžová je pak taková čiro vyloužtlá :-D no a blikač u kouřových světel je taky celkem zažloutlej oproti novýmu světlu... boční blikače ty s tím horizontálním šrafováním trpěj stejně jako ty zpátečka a nešisujou. ty ostatní sou zase pevnostně ok ale zajdou...
19:57:49
03.12.2018
Bukaj
-> Kocvin 03.12.18 19:54:20: Přesně to by mne také zajímalo - ale zřejmě proto, že to prostě byla jiná linka, stavěná na jiný plast (jiná teplota a tlak lití)?
19:57:34
03.12.2018
kraska98
-> Kocvin: Ona to asi byla fakt jen otázka peněz.



No myslím, že je snad jen jediný zaručený způsob, aby ti zůstaly světla pěkné co nejdéle. Jezdit se starými a nové nasadit vždy jen na sraze, nebo na focení. 3
19:56:07
03.12.2018
Bukaj
-> Rudá Máňa 03.12.18 19:47:33: Zajímavé je i to, že u užovek z jiného materiálu byly pouze zadní skupinové svítilny a svítilny interiéru (až do modelu 88, kdy byla zavedena interierová svítilna se snímatelným sklíčkem v černém rámečku), zatímco blinkry a osvětlení SPZ byly stále ze "stejného" materiálu, jako světla u Octávií, MBček, stovek a ostatních vozů až do Favorita. Naopak Favorit měl z původního "šisujícího" plastu boční blikače (první Favority měly identické boční blinkry jako 742, modernizovaný Favorit měl jinak profilované sklíčko a jiné těsnění, ale stále z "původního" plastu), krytku osvětlení kufru (stejná svítilna, jako u 742 modelu 88 a 89, ale s rámečkem ze šedého plastu) i sklíčka osvětlení SPZ...

Přemýšlel jsem, jestli třeba ty užovčí zadní světla neodléval úplně jiný závod v rámci (nebo mimo rámec) RVHP z úplně jiného materiálu...?
19:54:20
03.12.2018
Kocvin
Otázka spíš je, proč nevyráběli v autopalu, v 90. letech kryty na eMko z granulátu pro favorita.. To by člověka vyloženě nasralo..

Nebo spíš proč to tak nedělali od náběhu výroby fáčka na konci 80. Vždyť světla favorit nešisovaly snad nikdy..
19:53:10
03.12.2018
Tom Troll
-> Bukaj: Já je mám původní a jsou v podobně dobrym stavu, viz karta, a auto má najeto k 90ti, ale celej život bylo garážovaný... A to je to konec výroby jak zmiňuješ. Původností jsem si docela jistej, ikdyž data jsem nekontroloval.
19:51:44
03.12.2018
palinator
-> Bukaj:

Nejlepší byla dědova "88, kde u jednoho světla byla vyšisovaná horní část (červená) krytu zadního světla a u druhýho ne. 9 3 Jinak vše vyšisované stejně. A světla 100% původní. Třeba někdy najdu nějakou fotku.
upraveno 1x, naposled 03.12.2018 19:52:00
19:48:31
03.12.2018
Bukaj
-> Pavel110 - zrušená registrace 03.12.18 19:32:21: Sůl na plast světel nemá absolutně žádný vliv co se chemického působení týče.

Ta naše nešťastná světla (a další plastové díly) ničí z 99% UV záření - tedy slunko. Ani teplo, mráz, déšť, ropné látky, sůl,... ve srovnání s UV zářením krytům světel neškodí.4

-> kraska98 03.12.18 19:36:38: To bych asi také vyloučil - z dlouholetých zkušeností vím, že je to jak jsem psal výše. Ve škodovkách se vrtám od první poloviny 90. let a praxe hovoří jasně6
19:47:33
03.12.2018
Rudá Máňa
-> Bukaj: Mohu potvrdit, Rapid i 120 jsou oba 88 a všechny plasty vyšisované tj. Blinkry předek bok a světla a opravdu nechápu, ze u úžovky se prostě nešisují, zkrátka proč v materiálu nepokračovali, ač by to bylo nákladnější, cenu vozu mohly nepatrně zvýšit, u Favoritů už se nešisují6
19:41:32
03.12.2018
Bukaj
-> Rudá Máňa: Tak ona i kvalita směsi, ze které se odlévaly kryty světel dost kolísala v průběhu výroby. Dalo by se říci, že čím novější výroba, tím horší kvalita (menší odolnost vůči UV), ale neplatí to obecně. Nicméně jisté je, že poslední dva roky (88 a 89) výroby škodovek byla kvalita světel nejhorší. Stejně tak mizerné kvality (možná ještě horší) byly kryty světel a blinkrů, vyráběné v devadesátých letech (made in Czech Republic).

Nejkvalitnější sklíčka předních blinkrů byla z let 83-85 (model 84 a 85) - poznají se podle sytěji oranžové barvy a prakticky nešisují, zatímco sklíčka s logem Autopalu (zajímavostí je, že u sklíček předních blinkrů změnili logo, ale nechali nápis Made in Czechoslovakia) byla mléčná po pár letech provozu...

Stejně tak kolísala i kvalita souběžně vyráběných plastových světel v PAL Nový Jičín na všechny naše vozy - zřejmě podle toho, jaký jim dodavatel dodal granulát...

..výjimkou byly jen a pouze zadní světla na užovku, která prakticky nešisují (kdo dnes ví, jak to tehdy bylo v PAL n.p. s dodávkou materiálu)...4
Extreme Tyres