Swen / Škoda 136GL Swen / Škoda 136GL

komentáře | popis | fotky | swen | 10.02.24 00:40 | 23x v oblíbených
LE GRANDA
2017 - po dlouhých letech je opět doma Škoda 136 GL. Nyní fáze: nashromáždit díly a vše potřebné. Pak se uvidí. :)
2018 - díly se shromažďují... a blíží se rozebíračka, vyvařovačka.
2018 léto - výměna těsnění pod hlavou; chyba ukostření (nestartovala); odstrojen z části interiér a plast.podběhy;
2018-2019 zima - vyvaření akutních míst (části prahů, držáky pro hever + kousek podlahy, části zadních lemů, nosníky ramen zadní nápravy)
2019 duben - vyvařená místa nalakovaná + nová technická
2019 červenec - motor, převodovka, náprava ven, rozebráno
2020 únor až duben - vlečka odvezena: otryskání, černé cosi (asiže komaxit), seskládání (nová šikmá ramena, nové brzdy, nové buchty, nový spojovací materiál)
2020 duben - vlečka dovezena
2020 červenec - čekání na otryskaní a obarvičkovaní snad již posledních plechů do skládačky
2020 srpen - začátek skládání do auta - zadní náprava, převodovka a oholený motor v autě.
2020 říjen - nasazeny tlumiče
2020 listopad - motor komplet dostrojen, úspěšně oživen a nastartován.
2021 červenec - dovezen nově seskládaný motor 742.136 (VRBA), výfuk (B.Krejčí), převodovka po GO (VRBA)
- motor (781) ven a nový motor (742) dovnitř + něco el. kabeláže.
2021 srpen - nový motor běží (olej 10w50), ale vytekl spojkový pr. váleček. Spojkový pracovní váleček vyměněn.
2021 září - ovzdušněny zadní brzdy, vyměněna přední sedadla (o něco lépe drží v pojezdech), polovina ineteriéru nastrojena, vyměna předních obrysových žárovek a žárovky pravého blinkru na př.blatníku.
- odrezovač a barva na orezlou část levého nosníku podélného zadního ramene (bude potřeba navařit nový)
2022 květen - oprava počítadla km - už to počítá, ale zasejc je nějáká "líná" ručička rychloměru a nechce se jí moc hýbat a ukazuje méně (takže znovu někdy rozebrat).
2022 červen - sundané podložky vpředu i vzadu, nasazeny meteory; plechy motoru a pod nádrž na autě; pokus o výměnu motorku ostřikovače (nový jiný na místě, ale nenatáhne vodu z nádržky, když je hadička prázdná... bude potřeba ještě poupravit + novou hadičku dodat)
2022 červenec - STK
2023 srpen - výměna oleje (total quartz racing 10w50) a olej. filtru; dotažen šroub AC pumpy
2023 září - výměna př.čtyřpítkových brzdičů za repasované; zbývá odvzdušnit
2024 únor - nestartujeme i když starter točí motorem - přívod paliva nebo elektrika?

Zbývají plast.podběhy, přední zástěrky a interiér. Takže s mým volným časem a rychlostí - tak za rok možná hotovo.
Na konci léta vystříkat dutiny. A do budoucna bude chtít vyměnit propojovací hadice benz.nádrže, nově roztahat brzdy, umravnit el.kabeláž vzadu, ... a vůbec celé zase odstrojit a podrobně se podívat na dlouho neošetřovaný spodek.


-----------
EL ŠEDKA
2021 červenec - výměna děravého výfuku za starší (vrtání otvorů pro větší štefty) v lepším stavu; výměna vzduch.filtru.
2021 srpen:
Stará přední náprava venku...
Ošetření povrchové lišky, která je skoro všude --- provizorně ošetřeno, zatřeno + Rezistin ML do dutin prahů a k A-sloupku.
Nová náprava usazena.. brzdy brzdí (bude chtít vyměnit destičky + jsou obráceně zapojené hadičky k čtyřpístkům-krátké v plném rejdu jsou moc napnuté).
Vyměněn olej v motoru 10w40 + olej. filtr (vzduch. filtr nový již v červenci).
Vyměněn olej v převodovce pp80 (žel vše staré nevyteklo, páč vypouštecí šroub na rozvodovce nespolupracoval).
Geometrie přední nápravy hotova.
2021 září - hřebenové řízení opět drží - ze staré nápravy použit pravý držák (jeden držák a 2 šrouby se vytrousily cestou a začalo do plavat...nechápu, jak se to mohlo povolit)
2021 říjen - bouchnuta na LZ roh na parkovišti couvající důchodkyní :( (LZ bočnice, LZ světlo, LZ držák nárazníku, LZ nárazník, Z čelo, ... a možná se hnula celá kastle krapítek, protože jdou hůře otevírat PP dveře); LZ světlo poopraveno provizorně seskládaním ze dvou starších světel a izolepou :) ; PZ mlhovka utažena a vytlumena kouskem gumy, aby nedrnčela
2021 listopad - dolito asi deci oleje do motoru; výměna výfuku za téměř nový stotřicítkový
2022 únor - opřeno pravým předním nárazníkem do sousedovi brány, kam se doklouzala v zatáčce z kopečka na mrznoucím mejdle jak sáňky :( (rýha na PP části nárazníku, nárazník trochu pohnut směrem k blatníku a vyhnut trochu i z výztuhy nárazníku, pravá strana výztuhy ohnutá a pokroucená, trošku ohnutý dole PP blatník, ..ostatní snad ok)
- seřízena přední světla (stažena dolů); dolito asi deci oleje do motoru; dolito krapet brzdové kapaliny; vyměněny na obou stranách zadní pakny (u LZ byla odlepena třecí brzdová plocha od těla pakny); vyměněny brzdové destičky a závlačky na PP čtyřpístku (jedna destička byla výrazně více sjetá a byl vylezlý zaseklý jeden pístek...nakonec si kladivem a majzlíkem přes nové destičky dal říct a zalezl do díry), LP čtyřpístek pohledově ok, brzdové destičky sjeté jen trochu a rovnoměrně - takže se nic neměnilo; utažena ruční brzda; vyzkoušen provoz LPG (přidáno na volnoběhu, který nedržel).
- STK a další dva roky před námi... ale potřebné práce je hromada.
2022 březen - vyměněny brzd. destičky i na LP kole - ať je to nové na celém autě. Trochu oleje vyteklo (někde kolem AC pumpy nebo čidla tlaku oleje), tak dolito odhadem asi další 2 dcl...až ho tam je více než záhodno...ale on zase vyteče potvora)
2022 květen - vyměněn olej (10w40 total quartz), olejový filtr, vzduchový filtr a AC pumpa (nový spodek a membrána) s těsněními. Nešel povolit ten "spletenec redukcí", abych mohl nasadit normální snímač tlaku oleje... takže příště s větší pákou zkusit znovu.
2022 červen - posledních pár týdnů nedrží volnoběh na LPG /na benzín vše pohodička/ - někde to asi přisává vzduch... takže: box filtru vzduchu přichycen novými pružinkami a máznuta guma jakýmsi silikonem (a ejhle zlepšení - s nadlidským úsilím to drží občas asi tak 200 ot/min, jindy to zdechne, jak se pustí pedál plynu); trochu přidáno na LPG ventilu a lepenkou překryt asi centimetr na vstupu do vzduch.filtru - a jede to, nedusí se to a drží to i volnoběh asi na těch 200 ot/min); bude se muset hledat další možnost kde to fouká..
- zpět zapojen odpadlý kabílek od převodovky;
2022 říjen - výměna chladící kapaliny - alespoň částečně, co vyteklo (vypuštěno asi 6,5l hnědé břečky; nalito 3l nemrznoucí K11 a asi 3-4l destilky)
2023 duben - po čtvrtroce stání doufouknuta kola; výměněn olej total qwartz 10w40 (6000km), olejový filtr, vzduchový filtr a přetěsněná AC pumpa (nová membrána a těsnění s podložkou); sundán starý pletenec redukcí a místo toho nasazena redukce (10x1 na 16x1,5,, na klíč 22) a snímač tlaku oleje ze starého motoru 781.136 z LeGrandy;
2023 srpen - vyměněn olej (total qwartz 10w40) a filtry, utažen šroub AC pumpy a konečně přidána Cu podložka-těsnění 16x22x1 pod redukci na snímač tlaku oleje; vystříkané dutiny (jen zadní 2/3 prahů); vyměněny stěrače (ale ramínka jsou kratší :( ) ; zkontrolováno obložení LZ brzdy - ok;
2023 září - díry v zadní části pravého prahu - provizorně alespoň odrezovač a základ; ale vyvaření bude nutnost;
provizorně přichycena šroubem truba (vedoucí benzín od paliv.víčka k nádrži);
2024 únor - STK ok (poprvé bez zapsání do velkého papírového TP, už prý jen digitálně)

Během zimního provozu a stání non-stop venku dostal spodek záhul - zase všechno orezlé, něco úplně rezavé :( + dva úchyty přední nápravy budou chtít asi trochu přibodnout a trošku jakoby se rozevíral i most; jeden se silentbloků př. nápravy se začal vyžvejkávat; pravděpodobně stržen závit u držáku pravého plechu motoru; teče olej z převodovky u táhla řazení; zpuchřelá hadice spojující obě poloviny nádrže; levá zadní část prahu prorezlá na kaši; ...snad bude někdy čas a prostor se na to vrhnout a zachránit, co půjde.

Sehnat redukci do bloku motoru pro snímač tlaku oleje (10x1 na 16x15) a více Cu podložek-těsnění 16x22x1,5.

Swen / Škoda 136GL - komentáře:

17:15:56
29.07.2022
swen
21:44:55
11.06.2022
swen
Slunce paří a chvíle volna, tak proč si nelehnout do stínu pod auto 5
zvětšit Swen / Škoda 136GL - obrázek od swen vložen 11.06.2022 21:44:55
21:42:32
12.05.2022
swen
00000 km - jak kdyby právě vyjelo z fabriky 1
..aneb dneska u Autocentra Škoda v Lipůvce rozčístnuta další stovečka.
zvětšit Swen / Škoda 136GL - obrázek od swen vložen 12.05.2022 21:42:32
19:35:50
08.05.2022
swen
-> Tom Troll: jóó, tak já jsem ta výjimka, co má dekl na GL palubce i ze spoda + celou elektriku pěkně od minulého majitele secvakanou do silných svazků, se kterými se nedá moc hnout (pokud to celý nechce člověk rozdělávat).

A jelikož jsem nebyl ochoten odendat ten dekl (prostě jsem věřil, že to musí jít bez rozebírání jakékoliv části palubky), tak jsem tam ruku musel dostat směrem z boku (jako od spínače světel).

Příště zase bude člověk moudřejší.. :)
22:40:41
07.05.2022
Tom Troll
-> swen: U GL palubky je to vpohodě, protože tam nikdo nemá spodní dekl. Udělat si tam trochu místa mezi svazky, levou rukou uchopit matici na bovdenu mezi palec a ukazováček, prsteníčkem a malíčkem srovnat se vstupem do budíku, a je to hned.
21:36:49
07.05.2022
swen
-> Tom Troll: Díky. Chvíli mi trvalo, než jsem pobral v druhém odstavci:
Hlavně se po odpojení bovdenu musí zezadu vytlačit, rozhodně ne se je snažit vypáčit zepředu, to je bez čance dokázat bez poškození.
Ale myslel jsi zřejmě, že celé budíky povystrčit ze směru od přepážky př.zavazad.prostoru směrem do kabiny. To potom jo... a nezapomenout vycvakat svorky el.instalace.
Samotný vyndání budíků je fakt pár vteřin, ale odpojit (a pak zpátky) připojit ten náhon tachometru je jak ježek v kleci (prostě šroubovat matkou, když se tam dostaneš jen ukazováčkem a při šťastném úhlu i prostředničkem, je tráága).
upraveno 2x, naposled 07.05.2022 21:38:47
21:15:41
07.05.2022
Tom Troll
-> swen: Budíky jsou zapertlovaný. Správně na to má být pertlovačka, ale zkušenej plochej šroubovák to dokáže rozdělat a zase složit bez toho aby to bylo zepředu poznat.

K bovdenu normálně strčíš zespoda ruku. Dá to napoprvý trošku cviku, ale vytáhnout budíky je pak záležitost na minutku. Hlavně se po odpojení bovdenu musí zezadu vytlačit, rozhodně ne se je snažit vypáčit zepředu, to je bez čance dokázat bez poškození. 4

Kovový kolečko co šnekovým převodem sbírá otočky pro počítadlo bejvá vyžvejkaný když z nějakýho důvodu zatuhlo nebo se osička zkřížila. Viděl jsem to na budíkách co maj spíš menší nájezd a dá se to označit za výrobní vadu.
21:10:20
07.05.2022
swen
Co jsem poskládal blbě na budících, že ručička rychloměru je "líná" a pohybuje se "rychle asi jako kapr v medu"? A očividně ukazuje nižší rychlost než je realita (odhadem tak o 10km/h při rychlostech nad 40km/h.) Počítadlo km přitom funguje odpovídajícím způsobem.
Inu budu to zase někdy, až bude chvíle času, muset rozebrat a laborovat...
upraveno 2x, naposled 07.05.2022 21:12:41
22:34:16
06.05.2022
swen
Dnešek jsem byl asi "levorukej" u pro mě nových činností:
1) rozdělat kulatý budík s rychloměrem a počítadlem kilometrů byla nejprve záhada, jak se dostat dovnitř.. a pak hrubou silou šroubovákem to šlo, ale poškození lemu (odření, zohýbání, zkroucení) té vnější obroučky, která z vnějšku drží sklo budíku je nepěkné.
PROSÍM VÁS, jak to rozebíráte vy šikovnější, zkušenější?....nechce se mi totiž věřit, že jediná cesta je to takto domrvit

2) dostat hranaté sdružené budíky (poslední roky výroby v Š125/135/136) ven byl také porod (nemluvě o snaze dostat to pak zpátky)...
JAK ODŠROUBOVAT tu plastovou matici, která drží náhon rychloměru (bowden od převodovky) k budíkům, když tam není místo, kudy se tam dostat rukou? Existuje na to nějaký grif?
Ruce odřený, ale nakonec se podařilo...otázka jestli při zpětném seskládání jsem správně dal vše do kupy a ten náhon dostatečně zaplul na své místo (odzkouším až zítra).

3) nešlo počítadlo km..takže jsem předpokládal, že bude rozlomený, či vymletý jedno z plastových koleček.... ale prdlačky... obě plastový kolečka v pohodě, počítadlo krásně točí, tak přemýšlím, kde je zakopaný pes....a ono bylo totálně omletý to první kovový ozubený kolečko, které je schované uvnitř a je poháněné přímo z bowdenu od převodovky.
Doteď nechápu, jak se mohlo stát, že se umlelo kovový kolečko a plastový jsou při tom v cajku. Nějaké nápady někdo?
15:57:13
14.08.2021
swen
Neválí se někomu doma navíc zrepasované čtyřpístky a držáky na čtyřpístky? Zn. ideálně HK kraj a blízké okolí.
23:38:23
28.11.2020
swen
Dnes po dlouhé době obě škodověnky spolu venku. Bohužel jsme přišli o střechu nad hlavou 8 ..tak jen si přát brzy najít nové místo kde se dá v suchu pracovat.
zvětšit Swen / Škoda 136GL - obrázek od swen vložen 28.11.2020 23:38:23
17:45:50
14.11.2020
swen
Sháním pokličky (středové krytky) na meteory.
A někoho kdo renovuje - opravuje disky /východní čechy/.
14:31:09
21.08.2020
swen
Očesaný motor už trůní na svém místě.
zvětšit Swen / Škoda 136GL - obrázek od swen vložen 21.08.2020 14:31:09
14:21:41
21.08.2020
swen
-> Tuner#2 - zrušená registrace 21.08.20 07:32:12: díky. To zní logicky a rozumně.
Jen pro příště by mě zajímalo, jak tu matku ostatní utahují, či tam nacpou momenťák. Možná to, že to neutahují pořádně, protože se tam momenťák ani klíč moc nikam nevejde, pak způsobí, že matka je úplně povolená.
upraveno 2x, naposled 21.08.2020 16:32:13
07:32:12
21.08.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> swen 20.08.20 22:58:16: Když se matka povolí, tak šroub nevypadne, protože se zarazi o převodovku. U MATTESSa jsem to kdysi odhalil, když ho přivezl, měl matku úplně povolenou.
22:58:16
20.08.2020
swen
-> Tuner#2 - zrušená registrace 28.07.20 06:19:27: a je nějaký důvod proč takto a ne naopak?
Šroubem od převodovky a matka ven - v této konstalaci bylo problémové utáhnout matku na pravé straně - nevešel se tam pořádně klíč - pletou se tam hadice vody a topení a ještě cosi. Momenťák bych tam nenacpal ani náhodou.
Kdyby to bylo obraceně, tak šroub si tam nějak podržím a matku mohu v pohodě z motorového prostoru utahovat..
22:51:55
20.08.2020
swen
Konečně dovnitř převodovka, poloosy.. a po tmě nasunut motor s příčkou. Jsem zvědav, co tam zítra spatřím za světla, až se bude dostrojovat motorový prostor.
zvětšit Swen / Škoda 136GL - obrázek od swen vložen 20.08.2020 22:51:55
14:46:34
28.07.2020
swen
Sůl opravdu není v plánu. Se silnější hlavou tedy nechám na spotřebáka, ten se projede i v zimě..
Extreme Tyres