
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V létě 2015 jsem zdědil dědovu Škodovku. Děda byl první majitel. Jedná se o verzi 105L (M) z roku 1985. V posledních deseti letech toho auto moc nenajezdilo. Převážně stálo v garáži (2 roky) a předtím ve stodole (asi 8 let). Díky tomu má auto na budících něco kolem 35 tisíc najetých kilometrů.
Okamžitě když jsem se k autu dostal chtěl jsem dát do kupy vše co bude v mých silách. Motor byl nedávno dělaný, tak tam mám snad po starostech, ale zespodu auto už nevypadá jako za mlada.
Nápravy po kompletní repasi. Nové silentbloky, šrouby, matice, nalakované díly po pískování, nové čepy, brzdy a tak dále. Co šlo vyměnit, se vyměnilo. Zespodu kde byla vidět rez nebo podezřelé místo tak jsem zbrousil a následně nalakoval. Dále je nový výfuk s těsněním a přetěsněné víko ventilů s novou barvou.
Vepředu jsou snížené pružiny 220 mm, zadek zůstal původní. Jako třešničku na dortu jsem autu koupil anglická kola Apollo.
Auto má nyní rozleštěný lak a aplikovaný anglický vosk Auto finesse.
Typ: Škoda 105L
Rok výroby: 1985
Do provozu: 7. 5. 1986
Barva dle TP: oranžová tmavá 2301 neboli hněď skořicová (původní lak)
Převodovka : 4Q
Příplatková výbava: hřebenové řízení, opěrky hlavy, bezpečnostní pásy vpředu
Kola: Apollo po renovaci, nová lůžka, pneumatiky Toyo 175/60
Sháním:
Ideálně kompletní koberec interiéru
Dobovou dečku na zadní plato
Přední blatníky a čelo
Okamžitě když jsem se k autu dostal chtěl jsem dát do kupy vše co bude v mých silách. Motor byl nedávno dělaný, tak tam mám snad po starostech, ale zespodu auto už nevypadá jako za mlada.
Nápravy po kompletní repasi. Nové silentbloky, šrouby, matice, nalakované díly po pískování, nové čepy, brzdy a tak dále. Co šlo vyměnit, se vyměnilo. Zespodu kde byla vidět rez nebo podezřelé místo tak jsem zbrousil a následně nalakoval. Dále je nový výfuk s těsněním a přetěsněné víko ventilů s novou barvou.
Vepředu jsou snížené pružiny 220 mm, zadek zůstal původní. Jako třešničku na dortu jsem autu koupil anglická kola Apollo.
Auto má nyní rozleštěný lak a aplikovaný anglický vosk Auto finesse.
Typ: Škoda 105L
Rok výroby: 1985
Do provozu: 7. 5. 1986
Barva dle TP: oranžová tmavá 2301 neboli hněď skořicová (původní lak)
Převodovka : 4Q
Příplatková výbava: hřebenové řízení, opěrky hlavy, bezpečnostní pásy vpředu
Kola: Apollo po renovaci, nová lůžka, pneumatiky Toyo 175/60
Sháním:
Ideálně kompletní koberec interiéru
Dobovou dečku na zadní plato
Přední blatníky a čelo
Škoda 105L - komentáře:
Moc moc pěkný
luxusní lak

-> miguelias 07.05.18 10:24:19: Na jednom anglickém fóru jsem narazil na zapékací barvu na sklo Vitrea. Pracuje se s ní velice dobře a výsledek je o dost lepší než třeba s folií. 

-> vlada201 07.05.18 10:15:38: Co používáš za barvu ? 

-> vlada201 31.03.18 23:12:27: Koukal jsem, že jsi měl leštit v Chrástu 

Dál jsem auto svěřil do rukou odborníka na detailing a leštění. Škodovka má tedy kompletně rozleštěný a zavoskovaný lak, který by měl vydržet snad na celou sezonu. Takhle se škodovka neleskla ani na výrobním pásu :) úžasná práce ... :)
Dlouho jsem se neozval, tak alespoň malé shrnutí. Škodovka jezdí, vše funguje jak má. Před sezonou je v plánu nějaký servis - výměna předních ložisek (hučí), nějaká údržba na motoru atd. Dále na sezonu jsou v plánu nové pokličky do kol, hranaté mlhovky pod přední nárazník a možná nárazníky budou lakované.
Tak jsem si dnes u příležitosti přepisu auta na mě promluvil s babičkou a dozvěděl jsem se následující. Tachometr je opravdu stočený (nebo měněný) a sice o necelých 24 tisíc kilometrů. Stalo se tak v roce 1991 při nájezdu 25 580 km. "Nový" tachometr měl natočeno 1 770 km.
Celá situace nastala ve chvíli, kdy můj děda auto svěřil automechanikovi a ten (prý) z vlastní iniciativy tachometr vyměnil / stočil. Dále auto doplnil o celoplošné poklice se kterými se auto dostalo ke mě.
A nyní k aktuálnímu dění. Jak jsem již nastínil, auto je již na kolech, po technické, po veteránské testaci, přihlášené na mne. Nyní zbývá akorát vyměnit přední pružiny za kratší, nasadit nová kola Apollo a dokončit rozleštění karoserie. :)
Celá situace nastala ve chvíli, kdy můj děda auto svěřil automechanikovi a ten (prý) z vlastní iniciativy tachometr vyměnil / stočil. Dále auto doplnil o celoplošné poklice se kterými se auto dostalo ke mě.
A nyní k aktuálnímu dění. Jak jsem již nastínil, auto je již na kolech, po technické, po veteránské testaci, přihlášené na mne. Nyní zbývá akorát vyměnit přední pružiny za kratší, nasadit nová kola Apollo a dokončit rozleštění karoserie. :)
-> Pavel P..: jj číslo sedí,svatá pravda, ale co ten rozdílný název.. prostě škodovka no

-> Vena: no dyk to píšu.... 2301, ta je ve vzorníku vedená jako hněď skořicová.
Viz faktura,je to tam:)
Chlapci,ORANŽOVÁ TMAVÁ, nekecám! Taky jsem jí měl a přesně toto bylo napsáno v TP. V AZNP byli barvoslepci
Ale barva nádherná a hlavně povedená,extrémně lesklá,něco jak tabákovka,ta má taky vysoký lesk.
Ale barva nádherná a hlavně povedená,extrémně lesklá,něco jak tabákovka,ta má taky vysoký lesk.
-> Pavel P..: Jednoducho povedané hnedá hovnová

-> onda: kdepak, tohle je podle mě hněď skořicová 2301
červen zemitá?