
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodáno 16.10. 2021..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.
Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..
Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..
Nějaký stručný popis úprav..
- Motor
- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.
- Převodovka
- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90
- Exteriér
- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..
- Podvozek a kola
- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.
- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25
- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.
- Brzdy
- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500
- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.
- Interiér
- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.
Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..
Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:
21:31:24
13.04.2021
13.04.2021

minno
-> Kocvin: 

11:51:41
13.04.2021
13.04.2021

Kocvin
-> minno: Ještě ne.. 

10:39:26
13.04.2021
13.04.2021

minno
-> Kocvin: Lanka ručky už máš poriešené?
07:54:53
13.04.2021
13.04.2021

Kocvin
-> Vrba: Mám podezření, že mi opět chodí výfuk až na příčku.. Už jsem to řešil jednou a teď při výměně převodovky jsem si všiml, že je zas dost nízko.. Ale nevím jestli to je ten zvuk co myslíš..
06:59:21
13.04.2021
13.04.2021

Vrba
-> Kocvin: když je ten motor vytoceny, tak tam rezonuje nějaký plech, nebo odskakuje rozvod? Nezni to moc zdravě, aspon na těch videjích.
15:01:26
12.04.2021
12.04.2021

Bukaj
-> Kocvin: Rozklížila... 

21:35:50
11.04.2021
11.04.2021

Kocvin
-> Eidy: Když jsem jí tam dával, tak byla celkem umytá.. Jen jak teď dostávala za uši, tak se nějak rozklížila, začala všude téct a dopadlo to takhle.. 

21:29:38
11.04.2021
11.04.2021

Eidy
-> Kocvin: Tos tam měl takovou špinavou? Teda fuj. 

21:22:51
11.04.2021
11.04.2021

Kocvin
-> k.jarek: Je to převodovka, kterou si dle vlastního návrhu kdysi stavěl -> MVM: pro sebe.. 

21:19:00
11.04.2021
11.04.2021

k.jarek
-> Kocvin: Ta špajzka je prostě nádherná
Pokud to není tajné, tak tam jsou některé LR převody nebo nějaká vlastní úprava poměrů? Buď jak buď, přeju ať slouží
Pokud to není tajné, tak tam jsou některé LR převody nebo nějaká vlastní úprava poměrů? Buď jak buď, přeju ať slouží
21:11:38
11.04.2021
11.04.2021

Kocvin
A je to neskutečný rozdíl oproti sérii.. A to nejen v čistotě teda.. 

21:08:42
11.04.2021
11.04.2021

Kocvin
Tak jsem to tam přes víkend nahodil.. 

07:34:24
06.04.2021
06.04.2021

Kocvin
-> MATTESS: Díky.. 

07:03:03
06.04.2021
06.04.2021

MATTESS
-> Kocvin 05.04.21 21:10:55: pěkné zátiší

21:26:54
05.04.2021
05.04.2021

Kocvin
-> MVM: 
Jo, půjde tam co nejdříve tento týden.. 

Jo, půjde tam co nejdříve tento týden.. 
21:25:29
05.04.2021
05.04.2021

MVM
-> Kocvin 05.04.21 21:10:55: No ať si potmě nenarazi palec na noze o hokejku...
Hlavně ji co nejdříve projeď / tu prevodovku/ ať mam klid. 
Hlavně ji co nejdříve projeď / tu prevodovku/ ať mam klid. 
21:17:56
05.04.2021
05.04.2021

Kocvin
-> stepan: Tak tím pádem by to bylo úplně bez problémů, jednu kompletní pedálovku z kila, jsem včera vyhodil do šrotu, tak i díly jsou.. Za fotku budu rád, můžeš mi jí prosím kdyžtak poslat na mail co mám v kartě ? Díky 

21:12:48
05.04.2021
05.04.2021

stepan
-> Kocvin: Ještě je dobrý, že ta rozbočka je z dílů brzd škodovek, takže se nemuselo nic vyrábět. Myslím že průtokáč z hlavního válce stovky a očko taky. Kdyžtak to můžu vyfotit zítra.
21:10:55
05.04.2021
05.04.2021

Kocvin
-> Tuner#2: Nevadí tak to budu muset rozdvojit.. Každopádně díky.. 
Jinak špajzka už zaujala protekční místo, přímo v obýváku, než bude čas jí hodit do auta.. Akorát se bojím, jaké místa zaujmu já, až to uvidí drahá polovička..

Jinak špajzka už zaujala protekční místo, přímo v obýváku, než bude čas jí hodit do auta.. Akorát se bojím, jaké místa zaujmu já, až to uvidí drahá polovička..

21:06:04
05.04.2021
05.04.2021

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 05.04.21 20:59:12: Na tlak mám čidlo KMGY stejně tak jako budík. S Raidem si myslím to odpovídat nebude a teplotu mám přes BOSCH čidla do toho digitálu.
Kocvin/Škoda 105 L




