Kocvin/Škoda 105 L Kocvin/Škoda 105 L

komentáře | popis | fotky | Kocvin | 22.12.23 13:20 | 142x v oblíbených
Prodáno 16.10. 2021..

Tohle auto mi nabídl jeden místní člen, po tom, co jsem se v komentářích u mé 136 LPG zmínil, že bych uvítal hezké eMko.. Po
domluvě se synem majitelky, jsem se na ní jel podívat a okamžitě jsem věděl, že jí beru.. Původně padl návrh, že auto papírově
zruším a kastli využiji na nějaký projekt, nebo uložím na horší časy. Ale když jsem viděl krásné původní značky a dokonce ještě
původní pneu, rozhodl jsem se, že zaplatím ekozlodějinu a auto zachovám celé i s doklady.

Teď nějaké to kurikulum.. Je to Škoda 105L vyrobená 15. Srpna 1988.. 25. Srpna 1988 jí v mototechně Ostrava koupil pan Pilař,
který jí až do dnešních dní pečlivě opatroval. K autu je ještě původní malý tp :) Od té doby najel zhruba 82 tis. km což je na autě dost znát..

Stav auta je vynikající s minimem koroze.. Jen je bohužel lakovaný levý zadní bok, ale snad se to po umytí a rozleštění ztratí..

Nějaký stručný popis úprav..

- Motor

- Blok a vana Felicia MPi, vrtání 75,5 mm, upravené T písty, odlehčené čepy.
- Zdvih 78 mm (upravená a svážená klika Fabia).
- Ojnice ve tvaru I, šrouby ARP.
- Upravená hlava s většími ventily a kanály, speciální ventilové pružiny, celokovové těsnění.
- Vačka Urban 295°/295°, zdvih palců 7,5 mm.
- Výfuk 4-1, s příčným tlumičem schovaným nad příčkou od pana Krejčího, omotáno termopáskou DEi.
- Chlazení oleje, pod kapotou umístěný chladič, vývod z adaptéru pod filtrem (olej Motul Ester 300V 15w50).
- Elektronické zapalování Darabos, snímací kolo na řemenici klikové hřídele, zapalovací lišta Felicia MPi.
- Dva dvojité karburátory Fajs DCOE 40 na přímém sání, molitanové filtry Ramair (časem chci box).
- Palivová, nízkotlaká pumpa Facet.
- Úprava řemenice vodního čerpadla pro drážkový řemen, alternátor Felicia, hlavní řemenice Felicia.

- Převodovka

- Skládaná, bývalá převodovka od MVM, kola Sixta
- Suchý 5q, SP 4,22
- I - 3,09, II - 1,93, III - 1,41, IV - 1,16, V - 0,96
- Kartery ve stříbrném laku
- Ocelová víka ložisek diferenciálu
- Olej Castrol Syntrans 75W-90

- Exteriér

- Kvůli výfuku vyřezané zadní čelo a pro chlazení oleje navařená mřížka v zadní kapotě. Jinak naprostá, šedá série..

- Podvozek a kola

- Přední náprava kompletně vyztužená.
- Spodní ramena sériová, vyztužená s upravenými držáky pro stabilizátor.
- Horní ramena trubková by Wlad
- Pružiny dle návrhu Tuner#2, výroba Jindas, tlumiče HP sporting, zesílené držáky.
- Upravené náboje na rozteč 4x108 se středem 65,1 mm.
- Kalený, 20 mm stabilizátor od Urbana.
- Strmý pastorek řízení Ing. Kalousek.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Zadní náprava vlečná, kompletně vyztužená.
- Pružiny kyvka, tlumiče Patrol (časem bude nejspíš Protlum a zakázkové pružiny)
- Podložky na změnu rozteče 4X130/4x108 se středem 65,1 mm.
- Vše v zinku a nebo dvousložkovém, epoxidovém základu a následně vrchním dvousložkovém PUR.

- Kola
- EvoCorse X3MA Zero 8x15, 4x108, et 25
- MiM 1900 7x15, 4x108, et 13
- Braid Fullrace Maxlight, 7x15, 4x108, et 25

- Pneu
- Toyo R888 195/50 R15.
- Toyo T1-R 195/50 R15.

- Brzdy

- Předek chlazené kotouče Kalmar.
- Rozšířené čtyřpískové třmeny, pístky z nerezi by Jindas, propojky.
- Desky Ferodo DS2500

- Zadek je kit na sériové náboje, od Stepan.
- Třmeny a desky Focus (TRW).
- Kotouče Peugeot (TRW).
- Lanovody a hadice na zakázku.

- Interiér

- Sportovní sedadla, jejich držáky a čtyřbodové pásy Sabelt.
- Volant OMP Corsica 350 mm v titanovém odstínu, nába upravená od Volanti Luisi.
- Zkrácené řazení od Paja120, prodloužená řadící páka, upravené táhlo řazení.
- Ukazatele tlaku a teploty motorového oleje Raid.
- Zrušen popelník a ovládání topení, panel vlastní výroby.
- Zadní sedadla pryč, koberec jen pod nohama řidiče a spolujezdce.
- Nad pravým zadním podběhem umístěna jednotka zapalování.
- Uřezaný doraz plynového pedálu a zpevněná konzola pro uchycení bowdenu.

Velké poděkování všem, co se podíleli na úpravě tohoto auta :) Ať už dodáním, či úpravou dílů, kompletací motoru nebo
cennými radami..


Škoda 105 1.4 Weber


https://youtube.com/short s/J5Cc9BQl7Bc?feature=shar e

Škoda 105 L


Škoda 105 L

Kocvin/Škoda 105 L - komentáře:

21:48:33
03.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 03.04.19 21:29:37: To věřím, když to máš po laku, ale lepší to probrousit (taky jsem to dělal vrtačkou s brouskem) a zatřít to třeba jen ručně než pak pokaždé tahat nápravu. Teď mě sice nemáš rád, ale v budoucnu mě poděkuješ 4 1
21:37:26
03.04.2019
Petrson
-> Tuner#2 - zrušená registrace 03.04.19 21:22:50: mám to přesně tak jak píšeš a šlo to uplně v poho propilovat pomocí vrtačky. Jo uřídit směr při vyndavání a nandavání je pravda. předky ještě jdou ale zadní trochu boj
21:29:37
03.04.2019
Kocvin
-> Tuner#2: Vůbec si mě nepotěšil..7 1
21:22:50
03.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 03.04.19 21:15:32: Rameno je z jedné strany více probrané a to se musí prostě ještě víc probrousit. Když se vejde Protlum, tak tohle musí taky 4 Opravdu je to pro budoucí vyndavání pružiny a doladění výšky auta docela důležité. Je zbytečné a nepraktické tahat ven celou nápravu.
21:15:32
03.04.2019
Kocvin
-> Tuner#2: No co se dá dělat, lakovat na jinou barvu už to teď nebudu..4
Tak to by se muselo teda fest propilovat, tlumič se nevleze ani tou hladkou horní částí, natož pak tím drážkováním níže..8 Zasahovat do nalakovaných dílů se mi teda ani trochu nechce.. To radši párkrát nápravu sundám a pak zase nahodím, že bude nasazování s těmito tlumiči boj, je mě jasné..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 03.04.2019 21:15:32
21:08:21
03.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 03.04.19 21:03:32: Na hodně vzdušném kole což ty 15" jsou to pak vypadá blbě a ten štít tam bude "svítit". Jinak na tlumiče je třeba udělat místo, musí se to propilovat. Takhle nevyndáš ani pružinu když budeš chtít odladit výšku auta. Navíc jak je to plynokapalina, tak bude boj to uřidit při nasazování. 4
upraveno 2x, naposled 03.04.2019 21:09:14
21:03:32
03.04.2019
Kocvin
-> kraska98: Dík..4
-> Tuner#2: V barvě myslíš, jako že nejsou v barvě nápravy, ale takhle světlé? Důvod pro to nemám.. Prostě mě to tak napadlo, tak jsem to tak nastříkal, nějak jsem se nad tím nepozastavoval.. 1
Popravdě, bych na další nápravě udělal jinak ještě pár věcí.. Přeci jen je tohle moje první..5 Jinak díky..

Jinak tlumiče musím bohužel nasazovat i s nápravou, protože se zespod nevejdou přes rameno..4
upraveno 1x, naposled 03.04.2019 21:03:57
20:54:41
03.04.2019
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kocvin 03.04.19 19:53:19: Proč ty štíty v barvě? V otevřeném kole to pak za kotoučem hodně svítí/ruší. Jinak pěkná práca a co bych ještě doporučil, je vyndat tlumiče a dávat je až bude na autě náprava 4
20:12:20
03.04.2019
kraska98
-> Kocvin: Tak koukám, že se přeci jen povedlo. Nádhera, závidím 5
19:53:19
03.04.2019
Kocvin
Zase nějaký malý pokrok.. Chybí poskládat a namontovat ostré řízení a brzdy, které jsou teď znova v zinkovně..
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 03.04.2019 19:53:19
21:27:08
01.04.2019
Kocvin
Tak už jsem pomalu začal.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 01.04.2019 21:27:08
16:38:30
30.03.2019
Eidy
-> Kocvin: Ať se houpou. 1
13:05:16
30.03.2019
Kocvin
Oběšenci v PUR.. 1
zvětšit Kocvin/Škoda 105 L - obrázek od Kocvin vložen 30.03.2019 13:05:16
18:13:42
28.03.2019
Eidy
-> peter13789: Po písku je to jasný. Ale třeba nový šrouby jsou hezky lesklý.
17:15:32
28.03.2019
peter13789
-> Eidy: aj ja mam diely po opieskovani a zinku dost matne ... Ja som to povazoval za vlastnost,nie chybu
10:27:58
28.03.2019
kraska98
Však nějaký jemný písek by těm čepům apod neublížil ne ?
21:31:46
27.03.2019
Kocvin
-> minno: Jo je to možné, měl jsem to asi poslat na písek..
-> Shader: Ok
17:39:06
27.03.2019
Shader
-> Kocvin: Můžeš poslat do SZ kontakt na zinkovnu? Případně na kolik tě vyšly ty díly na fotce. Dík.
upraveno 1x, naposled 27.03.2019 17:40:00
17:10:36
27.03.2019
minno
-> Kocvin 27.03.19 15:53:12: Nekvalita zinkovej vrstvy bude podľa mňa potom nedobre pripraveným podkladom. Asi to nebolo dostatočne očistené / odmastené / zbavené hrdze.
15:53:12
27.03.2019
Kocvin
-> vinorak: No hlavně doufám, že to na těch 8 palců nebude moc.. Ale dle fotek by to mělo být ještě ok.. 1
-> Eidy: Nene nebyly.. Čistil jsem je sám ručně.. Asi je to tak mizerný zinek.. 8
Na hladkých plochách, kde je soustruženo, nebo frézováno, je celkem lesklý, ale na surové litině je to matné..
Extreme Tyres