Lukec / Apollonka / 125l Lukec / Apollonka / 125l

komentáře | popis | fotky | kraska98 | 12.06.24 22:07 | 59x v oblíbených
Zdravím, s radostí oznamuji, že jsem se stal oficiálním škodovákem :)



Na škodovkách ulítávám už odjakživa.Jako malý jsem vyrůstal ve škodovce a snil o tom až jednou budu mít svojí škodovku a nyní po 17 letech čekání se mi to konečně vyplnilo :) K Apollonce,jak jsem jí podle její barvy nazval jsem přišel poměrně náhodou.Celkem dlouho jsem hledal nějaký slušný kousek a po pár nevydařených pokusech jsem se rozhodl hledání škodovky odložit.Jeden před Silvestrovský večer jsem však jen tak z nudy zabrouzdal na bazoš a z ničeho nic zahlédl inzerát na slušně vypadající 125L.Na první pohled mě zaujala střešním oknem (pro které mám velkou slabost a nedokážu si bez ní škodovku představit),pak také hodně dobrou cenou a především měla stejnou barvu( i stejně vybledlou :D ) jako naše poslední rodinná škodovka,která tady mimo jiné má taky svojí kartu.Celou noc jsem na ten inzerát myslel a strachoval se,zda-li už není zadaná.Hned ráno volám majiteli a spadl mi kámen ze srdce,když mi řekl,že je stále volná.Po více než týdenním domlouvání jsme se dohodli na termínu prodeje.Auto totiž bylo ze Svitav což mám více jak 200km od domova takže bylo těžké najít termín kdyby jsme měli oba dva čas.Po týdnu snad nekonečném čekání na den D kdy jsem se strachoval,jestli mi prodávající nezazavolá,že má další zájemce kteří mu nabízejí víc apod. nakonec konečně nastal onen den.Kolem 7 hodiny ranní jsme byli na domluveném místě a čekali až přijede má Apollonka.A hle,v šeru ranního svítání spatřuji jak se k nám přibližuje škodovka se zašlou barvou červená apollo.Je to ona ! Po prohlídce a zkušební jízdě jsme si nakonec plácli a vydali se už sami do cca 110km vzdáleného Trutnova na přepis (kvůli naším skvělým vyhláškám díky kterým se musí přihlašovat auto v místě původního majitele a ten byl právě v Trutnově).Přepis proběhl i vzhledem ke vstřícné paní za přepážkou bez problémů (ikdyž na 3 plné moci trochu koukala :D ) a díky kouzelné kartičce ZTP jsme se vyhnul EKOzlodějině.Na evidenčce nám ještě říkali,že auto dobře znají a že je skutečně zachovalé.Pak už se vydáváme na dlouho cestu domů.Místy se jí moc nechtělo tahat do otáček a celkově byla taková uvadlá (na vině se ukázala neotvírající 2. komora.Po celkovém seřízení a výměně oleje motor zatím šlape pěkně) Jinak však zvládla celou cestu bez jediného problému a to jsme po dálnici celou dobu udržovali rychlost kolem 120-130km/h. Za den tedy najela téměř 400km.Pak už jen zaparkovala do svojí nové garáže a to už jsme v současnosti kdy se začíná psát její nový příběh u mě a doufám,že na hodně dlouho.



Nějaké to nudné info o autě:



-Škoda 125L expedice 17.5.89

-Po prvním majiteli,v zimě údajně neježděná a garážovaná

-Najeto dle tacho 80tisíc km.Jestli je to pravda kdoví...

-Barva (zašlá) Červená Apollo 8302

-Mezi původní výbavu patří:



Samozřejmě 5q, střešní okno, uzamykatelná schránka řidiče, cyklovač stěračů, dobové rádio značky Munchen s repro pod sedačkami, tažné zapsáno v roce 1990 do TP, odpojovač baterie, později dodělaná signalizace zaplých/vyplých světel.



Co se stavu při koupi týče tak interiér byl velmi zachovalý. Sedačky neponičené (až na vyšisované zadní opěradla) a dokonce ani neteče přes střešní okno :D Karoserie se zdála na první pohled až na vyšisovaný lak a korozi PZ lemu parádní . A podlaha i kufr skutečně jsou bez jediné chybičky. Po bližším ohledání se však zjistilo, že top stav to není .Majitel asi nevěnoval dostatečnou pozornost udržbě a vystříkání dutin. Levý lem se jevil pěkný, ale měl chycený zadní rožek plus díra v kapse motoru. Dále objevena díra na konci levého prahu. Blatníky se zdály celkem k světu, ale po sundání se shledaly býti dosti ohlodané broukem korozníkem a vršky blatníků s péčky jak by smet. Co se motoru týče tak ten byl vpohodě, jen potřeboval základní udržbu a servis. Řazení se mi zdálo býti trochu jalové. Brzdy brzdily opravdu pěkně a řízení nikam netáhlo. Jako bonus k autu jsou krásné původní SPZ,TP. Asi až po půl roce vlastnění vozu jsem našel pod třemi vrstvy koberců na zadním platě dokonce i původní servisní knížku a dobový autoatlas z roku 89 :)



Karoserie: originální až na malé doplňky



-vyvařená, měněny oba zadní lemy, oba prahy, opravená část výztuhy u levého prahu, nové oba přední blatníky, přední čelo, Pčka, vršky blatníku

-podvozek ošetřen přelakovatelným BODY 950

-nový lak (samozřejmě červená apollo 8302),

-anglická maska v barvě vozu s dálkovými světly Bosh 75w

-nové přední + boční blinkry a taky nové zadní lampy, nové zadní mlhovky na obě strany PAL

-nové těsnění kufru

-nové krytky C-sloupků se zabudovanými hlinikovými štítky

-ofuky oken Heko

-přítlaky a návleky na stěrače

-zrcátka engelman monitor s modrým nádechem

-nové zadní zástěrky

-antistatický pásek

-ochranné dorazy na dveřích

-žaluzie zadního okna

-nerezové lišty pod gumy dveří, nerezové lišty na zadek auta, nerezový nápis škoda 125l na spoileru

-ozdobné šroubky spz

-nově nalakováný příčky oken plus prahové lišty

-polepy dveří modifikované dle vlastního návrhu od individual stickers



Interier: původní elková palubka, gl palubka v plánu není a nebude



-dobový volant Kolínských strojíren

-ipury dveří, sedačky rapid vpředu, kvůli nim sehnany i dozadu vínové sedačky ze sedana, aby alespoň barevně ladily

-zánovní hlavice řadící páky

-ekonoměr

-autorádio Sencor 7405 bmr, 2x repro Audioblast 130mm max. výkon 350w pod předními sedadly, aktivní reprotuba 12" 250w se zesilovačem 70w za zadními sedadly

-na zakázku šité tapiko na zadním plátě

-manuální ovládání sahary

-fanfáry s melodií Dixie Horn zabudované v motorovém prostoru, původní klakson nahrazen dvojicí fanfár nejspíše z erka



Motor: původní asfalt trhající agregát o zběsilém výkonu 50koní



-chromové víčko expanzní nádobky

-předělané uchycení filtrboxu na pružiny

-chromový plech předehřevu

-příčný výfuk domácí výroby (tlumič neznámého původu), v záloze výfuk Ulter Sport



Podvozek:



EVO 1:

-přední pružiny Rallye Speedpro -30mm

-původní pneu barum na plecháčích s nerezovými límci



EVO 2:

-kola Apollo 4x130 5j po renovaci (jemné pískování, vaření, broušení, 2 vrstvy komaxitu a následně vyleštěno) u:www.flachworks.com/ , nové pokličky od zdejší člena.

-pneu Falken 185/60

-přední pružiny okruhové speedpro snížené o 1 a čvrt závitu. Volná délka je nyní cca 205mm

-delší štefty a duralové podložky 12mm pod přední kola

-zadní pružiny sériové snížené o 1,75 závitu

-10mm nerezové podložky pod stabilizátor

-30mm rozšiřující podložky pod zadní kola



Plány:



-V plánu je auto ponechat v původním stavu,pouze s dobovými vychytávkami vzhledu a serepetičkami,kteří montovali naši otcové na auta na přelomu 90.let a milénia.Dále auto neustále udržovat,vylepšovat detaily atd. Co nás čeká a nemine je kompletní GO náprav (snad rok 2019 ??) a možná silnější motor.



Kompletní fotogalerie zde: lukaschylek.rajce.idnes.c z/



Video:



Škoda 125l-Po koupi






Deník 2016:



-11.1: Koupě auta

-30.1: Montáž volantu z bývalé škodovky

-27.3: Start auta po cca 2,5 měsíce.Moc se jí nechtělo,ale nakonec chytla na po 4 plus montáž nerezových lišt pod okenní gumy a přilepení odstávající dvěřní ochrané lišty

-17.4:Montáž ipurů a kazetového adaptéru

-7.8 : Montáž sportovního volantu,nových zadních krytů světel,předních blinkrů,nerezový nápis Škoda na zadní spoiler,vyzvednuty SPZ z depozitu,čéká se na COčko.

-11.9 : Montáž vytoužených zrcátek engelman :)

-24.9 : Výměna motorového oleje za Paramo Trysk Speed 10w40 a olejový filtr polské produkce značky Filtron,ale hlavně první legální projížďka se škodovkou :) Najeto asi 30km,pocity úžasné,po 18letech jsem se konečně dočkal :)

-28.9 : Montáž žaluzií na zadní okno,následný 60km výlet bez problémů.K večeru však auto začalo cukat a nakonec přestalo jet úplně.Apollonka musela být odtažená do garáže kde se zjišťuje příčina poruchy.

-12.10 : Apollonka znovu jede.Pročištěny trysky a vzdušníky.Rozchozena klapka druhé komory.Nové těsnění víka a nové těsnění pod přírubu.Dále seřízeny ventilové vůle,zapalování,napnut řemen a dolití oleje v převodovce.

-25.10 : Demontáž koberce,přípravy na vyvařku

-29.10 : Odjezd na vyvaření



Stav tachometru k 31.12 je 81tis. km



Deník 2017:



-24.4: Auto přivezeno vyvařky. Následně natřeno dvousložkovým epoxem a ošetřeno BODYčkem. Auto stříklé v plniči a základu.Krom toho montáž výfuku Ulter Sport a výroba jeho držáku.Motor osazen karburátorem EDSR 2939.Stav tachometru 81 200 km.

-18.5: Úspěšně absolvování STK,stav tachometru 81 400km.

-30.5: Montáž karburátoru SEDR 2932.Snad už konečně bude poslouchat.Při testovací jízdě mi po asi 100metrech přestaly fungovat budíky,blinkry a taky přestala držet volnoběh.Příčinnou byla spálená druhá pojistka způsobena nejspíše zkrátem,kdy se pružina plynu dotkla kontaktu elektromagnetického ventilu :D

-20.6: Předělání uchycení filtrboxu pomocí pružinek.Stav tachometru 81 755 km.Kromě toho otestována maximální rychlost,která činí závratných 160km/h tachometrových po rovině :D

-16.7: Objevena dírka v pravém předním podběhu,následné zavaření a zakonzervování.

-23.7: Ošetření míst chycených povrchovou korozí na podlaze řidiče,roh řidičových dveří a kufr (obroušeno na kov,odrezovač,3vrstvy základu a 2 vrstvy vrchního laku)

-26.7-31.7: Rozborka auta na lak (při rozborce objeveno milé překvapení pod kobercem zadního plata v podobě servisní knížky a autoatlasu )

-16.11: Letmé ošetření dutin prahů,předních sloupků a vnitřků zadních podběhů.



Stav tachometru k 31.12 je 81800km



Deník 2018:



1.2: Demontáž střešního okna,dopasování dveří a kapoty,vyvrtání děr pro uchycení prahové lišty,poslední přípravy na lak.

2.2.: Odjezd do lakovny.

15.2: Příjezd z lakovny.

10.8: Výměna oleje za Total 10w40+ Mann Filtr, 82000km

17.8: Výměna brzdové kapaliny + odvzdušnění brzd

29.8: První projížďka po téměř roce

5.9: Výměna předníchu pružin za speedpro, vyměněn pravý excentr spodního ramene, výměna, výměna oleje v převodovce za Mogul SAE 80, 82000km. Až na pár detailů dokončeno po téměř roce a půl něco, jako jakási oprava plus úprava vzhledu auta.

9.9: Vyměněno víčko brzdové kapaliny, opět odvzdušněny brzdy, promazání svislých čepů.

12.9: Ošetření dutin, namazaná vodní pumpa, montáž předních zástěrek.

23.9: Výměna kulových čepů a prachovek řízení + dolití oleje PP90 do převodky řizení

29.9: Výměna hadice od čerpadla k obtoku motoru, dolití 2,5 litrů destilky

10.11: Dolití nemrzky ( Fridex Stabil ), nalepeny polepy dveří, umyto, zazimováno



Stav tachometru k 31.12 82 500



Deník 2019:



24.1: obuté kola, oprava navíjení řidičového pásu, oprava aretace dveří

17.2: Výměna pružin za flexa sport z Kocvinovy šedé (díky :) ), montáž podložek pod stabilizátor, úprava dorazů, zkrášlení zadních bubnů ( obroušeno, odrezovač, dvosložkový epoxid)

3.3-: Montáž nového těsnění dveří

17.3: Oživeno po zimě. Po 4 měsících chytla na brnk. Nahozeny Apolla. Najíždění prvních letošních kilometrů

31.3: Vyměněn termostat Wahler 80 stupňů za dobový polský na 83 stupňů. Oprava řidičového zámku. Opětovné snížení dorazů (už to konečně i pruží :D )

7.4: Oprava počítadla kilometrů, seřízení + odvzdušnění spojky a nechtěná výměna startéru (díky migueliasi :) )

14.4: Dolití 3l Fridexu, ovdzušnění chladící soustavy, výměna membrány ACpumpy, výměna hadičky od ACpumpy k nádrži.

19.4: Výměna těsnění pod AC pumpou

28.4: Montáž podložek pod zadní kola

17.5: Úspěšně absolvovaná STK

4.6: Namontováno manuální sepnutí sahary

12.6: Výměna přední pružin, úprava dorazů

17.6: Zkrácení zadních pružin, sundání předních zástěrek

12.9: Montáž delších šteftů a podložek pod přední kola



Stav tachometru k 31.12. 87 750 km



Deník 2020:



Stav tachometru k 31.12. 88 600 km



Deník 2021:



říjen: Zprovoznění, nové obložení a prasátka zadních brzd, nový HBV brembo, podložky 4x100 30 mm vzadu, vepředu předělané náboje, nové kola BBS Mahle



Deník 2022:



30.5. : Oživení, výměna oleje Total Quartz 7000 10w40 + Mann Filter při 88 700 km, příprava na STK



Deník 2023:



19.3: Oživení, výroba pokliček na bbs + jejich nálepek, 88 900 km

12.7. Nové zadní plato, výměna pouzdra kulisy řazení, oživení zástěrek.

x.10: Projeto, navrat anglické masky, čiré blinkry



Deník 2024:



Květen: po x letech jsem to vytáhl nasraz v Srdci Beskyd

Červen: Výměna Sahary

************************* *************************



Lukec / Apollonka / 125l - komentáře:

19:55:39
24.09.2018
Bukaj
-> kraska98: K čemu je ta věc vlastně dobrá? U kombíka, nebo hečbeka bych to chápal proti zanášení zadního skla aerosolem, ale u sedanu? A jak se pod tím myje okno?1
19:49:52
24.09.2018
Bukaj
-> kraska98: Vidíš, já zase Engelmanny nemusím - nehoděj se designem k eMku. Jsem originalista, takže hranaté Massagy mám na obou mých 130, ale novější zakulacené Massagy z konce 80. let se dle mého názoru k eMku hoděj nejvíc4

A dát je do barvy mi přijde míň tuzingové, než to schodiště na zadním skle, věci, pověšené na vnitřním zrcátku, nebo nálepka Kamei místo štítku...6
19:38:18
24.09.2018
kraska98
-> Nevšovjan: Tak je házej na mojí adresu. Díky. 1
18:30:54
24.09.2018
Zdendys Š.
-> kraska98: No a třeba já Engelmanna zahodím hodně daleko a dám hranatého Massaga, to je to to jediné správné. 2
16:35:55
24.09.2018
kraska98
-> Bukaj: No třeba takové zrcátka v barvě auta apod už beru spíše za tuzing a engelmany s modrým nádechem považuju za nejhezčí zrcátka na škodovku. Ale jak řikám, ještě to není na 100% dokončené. Ovšem postupně doplňuju nezbytnosti 3
zvětšit Lukec / Apollonka / 125l - obrázek od kraska98 vložen 24.09.2018 16:35:55
16:23:10
24.09.2018
Bukaj
-> kraska98: No, já právě ty devadesátkový doplňky moc nemusím a tu "žaluzii" na škodovce považuju za vrchol nevkusu té doby...

...ale proti gustu...4

V devadesátkovém stylu by tomu slušela originální zrcátka částečně v barvě karoserie (kromě toho středového "pruhu") a nárazníky s pruhem v barvě vozu. I když v této barvě by tolik nevynikly, jako v nějaké světlejší6
15:49:36
24.09.2018
kraska98
-> Bukaj: U těch rámečku blinkrů furt váhám. Jinak ty žaluzie považuju naopak za jeden z nejhezćích prvků auta a co se ti nelíbí na těch límcích ? Mě přijdou jako hezké oživení plecháčů. 5 Ale jak říkám, v přípravě jsou Apolla. Už je mám po chemickém odlakování, teď se jen musím dokopat je vyleštit, takže plecháče tam možná budou ještě dlouho 3 A ofuky beru jako jakesi doplnění toho čeho jsem se u auta snažil (90tky) 1
09:15:20
24.09.2018
Bukaj
Tato maska v barvě auta vypadá fajn (a ještě dvojdílná na ovály), jen by to chtělo dát do barvy i rámečky blinkrů4

Zato se mi hodně nelíbí ten žebřík na zadním skle, ty ofuky na oknech a nerez límce kol vypadají taky dost komicky3
19:53:35
19.09.2018
RoboSK
-> Nevšovjan: práveže mne ano 3
12:56:33
18.09.2018
Zdendys Š.
-> RoboSK: Nelíbí? Mně taky ne! 3
22:16:32
17.09.2018
kraska98
-> RoboSK: Kdyby si nekecal. 3
21:35:12
17.09.2018
RoboSK
Zdar Luky , máš to parádne vymazlené ! 158
18:40:21
17.09.2018
kraska98
-> Tomaso435: 3 3 Ti anglání mi alespoň dělají komplice. Mě se ta maska v barvě fakt libi. 1
18:23:31
17.09.2018
Tomaso435
-> kraska98: že ty angláni měly všechno tak vopatlaný barvou co 40
18:02:17
17.09.2018
Tom Troll
-> kraska98: no třeba takhle i.imgur.com/eoZqNz7.jpg



ale jinej sport jí měl taky v barvě 4 i.imgur.com/ZnLnTFA.png
17:57:05
17.09.2018
kraska98
-> Tomaso435: Je to asi o vkusu, ale v anglii mělo taky hodně rapidů masku v barvě auta, takže to nenï vyloženě tuzing 1
17:51:18
17.09.2018
Tomaso435
-> kraska98: černou mat a spline to s autem :) takhle je to tam jako pěst na oko :))) to je něco jako rám u mě na zeleným :-D
17:41:15
17.09.2018
kraska98
-> Tomaso435: V černé si to moc nedovedu předatavit. To spíše je v plánu dát do červené i rámečky blinkrů 1
Extreme Tyres