Lišour Jr. / Škoda 120 L Lišour Jr. / Škoda 120 L

komentáře | popis | fotky | Lisour Jr. | 03.10.15 19:00 | 24x v oblíbených
Historie:
Auto koupil děda 13. září roku 1988 v Mototechně Gottwaldov jakožto jedno z posledních kusů 120, které se dalo sehnat. Rozmýšlel tehdy jestli zvolit nově představeného Favorita, o kterém nikdo nic nevěděl a nebo jít cestou staré osvědčené klasiky.
Než si brácha v roce 2008 koupil VW Brouka, byla celou dobu garážovaná v suché a teplé garáži pod barákem. Poté stála venku a přes zimu se jí většinou podařilo najít nějaké ubytování. Vesměs sloužila k cestování na 40km vzdálenou chalupu, občasným výletům a nedělním nákupům. V roce '94 se na ní pořídilo tažné zařízení Sport Jacht TZ 45-B, a tak se stala pomocníkem při navážení uhlí.
K autu mám kompletní dokumentaci všeho co se s ním provádělo, ale hlavně silné citové vazby! :-)

Výhled do budoucnosti:
Škodověnku chci rozhodně nechat v co nejbližším stavu jaký jí dal bývalý socializmus, ovšem rád bych provedl nějaké změny ve snížení podvozku (pružiny, tlumiče), zabudování rádia do origo tunelu a zastavění 2 repro do zadního plata pod oknem. Dále by letos mělo přijít na výměnu blatníku, který se začal zespodu auta rozpadat a k výměně disků za bílé..

Lišour Jr. / Škoda 120 L - komentáře:

15:00:07
13.03.2015
minno
-> Lisour Jr. 12.03.15 19:36:06: Po zrezaní pôvodných pružín naopak dôjde k miernemu zvýšeniu ich tuhosti. Na bežné občasné jazdenie úplne ideál (zrezať 1 - 1,5 ot.). Aj čo sa týka pohodlia aj čo sa týka jazdných vlastností. A nemusíš špekulovať s inými pružinami na zadok a s ďalšími tunerovinami, aby si to navzájom zladil.
19:43:22
12.03.2015
castrol
-> Karlos (WIO46) 12.03.15 01:10:04: tak tak nebal by som sa toho 1 4
19:43:19
12.03.2015
Karlos (WIO46)
-> Lisour Jr.: Co se týče snižování, problém je nějak naladit rozumnou tuhost předku vs. zadku, když máš auto na kyvce.
19:36:06
12.03.2015
Lisour Jr.
Především všem děkuji za názory! 5
-> Athlonek: Ano, dvoudílná maska je origo.
-> Mikes_120L:
Snižovat chci podvozek 3, ale k věci. Jak už jsem řekl, nechci ji nijak "prasit" a "tuzingovat", žádná křídla, masky a podobný ptákoviny, jediná věc je snížení podvozku a s tím lehké "přitužení". Zkrátka všechny operace musí být případně VRATNÉ! Včetně disků.. 3
-> Karlos (WIO46):
Asi první "pozitivní" ohlas! 3 Přesně tak jen na zem a nějaké decentní kola. 5

Teď bych měl dotaz na všechny, kteří by mi byli ochotno poradit s následujícími problémy.
1. Jelikož je vcelku znát opotřebování hlavně řidičové sedačky, chystám se pravděpodobně všechny přečalounit. Nechci žádné potahy z Lídlu a jim podobné - nejlépe nechat udělat ty stejné. Můžete mi někdo doporučit na koho se obrátit? Jsem z Brna, takže ideálně něco poblíž i kvůli osobnímu setkání.
2. Ohledně snížení, sháním nějaké pružiny, jenže nejsem si jistý jaké zvolit. Možnost seřezání pružin (rozhodně né těch co tam ovšem jsou) jsem tak nějak zavrhnul, protože by došlo ke snížení tuhosti a bylo by to docela o hubu. Tuner už prý pružiny dělat nebude co jsem vyčetl, takže jediné řešení zdá se býti SPEEDPRO. Uvažoval jsem nad verzí "Rally", ta má ovšem snížení pouze na 250mm, proto jsem tedy díval na "Okruhové", ty už jsou na tom s 220mm lépe. Jejich tuhost (po dotazu na SPEEDPRO) je ale neznámá a protože auto s 99,9% pravděpodobností závodit nikdy nebude, nejsem si jistý jestli by tato možnost byla adekvátní - auto by mělo být provozu schopné při běžném ježdění pro rohlíky do Alberta nebo výlet po "českých silnicích".
Díkys všem! 2
01:10:04
12.03.2015
Karlos (WIO46)
Určitě se neboj snížení, i pokud bys to chtěl snížit o dost, není potřeba dělat nevratné úpravy. Jen to samozřejmě chce ke sníženému autu zvolit vhodná kola, aby to nevypadalo jako tramvaj. A na ostatní kašlat, podle plánů máš určitě rozum a úpravy budou citlivý. Takže hurá na zem s tim! Snížená seriovka na kolech je vždycky dobrá volba.
00:01:58
12.03.2015
Tony Outland
Nebuď Tuzer nech ji origo neznásilněnou !!
14:44:59
11.03.2015
Mikes_120L
-> martin.bystrice: ale jo, já to beru, ale tahle škodovka vypadá dost zachovale a právě takovéhle by se měy nechávat v tom originálu, na nějakých "horších" ať si každej montuje a vyměňuje co chce nebo co se mu líbí...takhle jsem to myslel...4
22:07:41
10.03.2015
martin.bystrice
-> Mikes_120L: To, že se někdo odlišuje od originálu, ještě neznamená, že jeho auto je kraksna. Neboj, těch lidí co ctí originál, je stále dost. V tvým připadě to chápu, ale kolik lidí tu má tak zachovalý vůz jak ty.
09:00:08
09.03.2015
Mikes_120L
Jinak, jestli se k tomu zhnusení odhodláš, zamlouvám si ty stříbrné disky4
08:58:57
09.03.2015
Mikes_120L
Ježkovy voči, co chceš snižovat? Na to se úplně vykašli, nech všechno pěkně origo!! Těch, co vymýšlí hovadiny a dělají ze škodovek kraksny, který dělají pak akorát ostudu je tady už tak dost!! A je to obrovská škoda!!4
19:57:40
08.03.2015
Cába
-> Lisour Jr.: nesnizuj, ani nevymejslej dalsi nesmysli, stejne to porad bude jenom 120. Nejlip udelas, kdyz ji nechas v original stavu
17:58:46
08.03.2015
Athlonek
-> Lisour Jr.: Ta dvoudílná maska tam je originál?
20:44:44
07.03.2015
Lisour Jr.
-> kraska98:
Nechci dělat žádné zásadní změny, které by nebyly vratné, proto bych chtěl jít cestou právě toho snížení, možná někdy úplně jiné kola.. No uvidíme ;) Momentálně je zazimovaná v pronajmuté garáži, takže až na apríla vyjede a nablýská se určo něco nafotím ;)
Ty bílé disky mám jakožto 2. sadu viz. foto

-> miguelias:
Na STK v červenci překročila hranici 95t km. 5
zvětšit Lišour Jr. / Škoda 120 L - obrázek od Lisour Jr. vložen 07.03.2015 20:44:44
20:03:34
07.03.2015
onda
Paradni kus.
19:58:14
07.03.2015
miguelias
Parádní stav 2 kolik má najeto ? 6
19:42:02
07.03.2015
kraska98
Nesnižuj,nechal bych jí takhle origo i disky.Víc fotek by to chtělo. 5
Extreme Tyres