
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
"Obytná"
Tak jsem se dočkal a mám obytňák :)
Auto samé je vyrobené v roce 1970 ve Vrchlabí jako minibus. Prvním majitelem byla Česká pošta v Pardubicích, jezdilo na rz PA 56-51 :)
V roce 76 (patrně díky havárii) dostala novou karoserii už s nášlapy a v roce 82 ji zakoupil a do obytné podoby nechal přestavět jistý JUDr., který pak spolu s ní a svou paní procestoval pořádanej světa kus (což mimochodem, na tehdejší poměry..) ...
Já tak dlouho hledal dobový obytný stroj, až jsem jednou při obědě zabrousil na téma "zajímavé zboží nejen..", následně zjistil, že to má "pořádek v dokladech" (2+2..), původní motor, skříň.. a bylo to :)
Plán je jednoduchý, najít jí bydlení, doucelit chybějící (prvomodelové dveře, masku..) a ..
Tak jsem se dočkal a mám obytňák :)
Auto samé je vyrobené v roce 1970 ve Vrchlabí jako minibus. Prvním majitelem byla Česká pošta v Pardubicích, jezdilo na rz PA 56-51 :)
V roce 76 (patrně díky havárii) dostala novou karoserii už s nášlapy a v roce 82 ji zakoupil a do obytné podoby nechal přestavět jistý JUDr., který pak spolu s ní a svou paní procestoval pořádanej světa kus (což mimochodem, na tehdejší poměry..) ...
Já tak dlouho hledal dobový obytný stroj, až jsem jednou při obědě zabrousil na téma "zajímavé zboží nejen..", následně zjistil, že to má "pořádek v dokladech" (2+2..), původní motor, skříň.. a bylo to :)
Plán je jednoduchý, najít jí bydlení, doucelit chybějící (prvomodelové dveře, masku..) a ..
Obytná - komentáře:
-> Luky: původ SK, hned za čárou, okres Čadca :)
..v ČR už nějak ty prvomodely nejsou - je čas začít pomalu lovit v okolních krajinách :))
..v ČR už nějak ty prvomodely nejsou - je čas začít pomalu lovit v okolních krajinách :))
-> krup: odkud to pochází? O jedné prvomodelové hasičské jsem věděl na Vysočině, před dvěma lety tam stála zarostlá v kopřivách. Letos jsem tudy jel zase a už tam není 

..tak, potíže s karoserií, dveřma, maskou, .. bych asi měl vyřešené, ale čím víc na to koukám, tím víc je mě líto do ní štárat a spíš uvažuju, že bych měl "první auto na Véčkách" :)
= hon stále pokračuje
= hon stále pokračuje

-> Nostalgik: já myslím, že pozastaví .. ale dělám to pro sebe, takže by se dalo říct "prdím na..", jenže já sám nevím, co vlastně chcu, aby z toho bylo ..
.. jo, to by bylo super, díky předem!
.. jo, to by bylo super, díky předem!
Dovolím si poznámku: Š1203 je kombináciou zastaralej techniky už pri predstavení, slabého motoru, úžitkového auta a socialistickej výroby, ako taká tak spojuje všetky vlastnosti aby sa žiadna nezachovala. Takže už samotný fakt že tvoja ešte existuje a raz bude ozdobou zrazov, je takým malým zázrakom. Tým pádom bude úplne jedno, či bude mať znaky 1. série alebo 2. , nič to na jej hodnote neubere, nikto sa nepozastaví nad tým, prečo to má prípadne zapustené kľučky a plastovú masku.
Ak by si ale mal záujem o dvere s klučkami von, jeden mikrobus 1. série som nedávno objavil na vrakovisku v Maďarsku, 28 kilometrov od slovenských hraníc. Predná maska ani nápis sa nedochovali, dvere však áno. Predpokladám že tam ešte stále je, na diely totiž nebola na predaj, len v celku. Ale ktovi, možno sa dajú presvedčiť. Môžem ti poslať fotky, poprípade sa aj spojiť s vrakoviskom.
Ak by si ale mal záujem o dvere s klučkami von, jeden mikrobus 1. série som nedávno objavil na vrakovisku v Maďarsku, 28 kilometrov od slovenských hraníc. Predná maska ani nápis sa nedochovali, dvere však áno. Predpokladám že tam ešte stále je, na diely totiž nebola na predaj, len v celku. Ale ktovi, možno sa dajú presvedčiť. Môžem ti poslať fotky, poprípade sa aj spojiť s vrakoviskom.
-> Carlo: díky, podporu a rady budu určitě potřebovat, teď je ale první v pořadí dohlášení :)
Jinak s tou "přestavbou" na prvomodel.. Sám vlastně nevím, jak se k tom postavit. Ono totiž kdyby tomu nedali novou karoserii, tak byl dé-facto prvomodelovej obytňák ..
Nárazníky (si v hrozivém stavu) mám, ostatní komponenty jsem ještě neměl čas hledat :)
Jinak s tou "přestavbou" na prvomodel.. Sám vlastně nevím, jak se k tom postavit. Ono totiž kdyby tomu nedali novou karoserii, tak byl dé-facto prvomodelovej obytňák ..
Nárazníky (si v hrozivém stavu) mám, ostatní komponenty jsem ještě neměl čas hledat :)
Navíc stejně zbytečné shánět něco co by bylo rok "70 . Když už to máš zbastelný na karavancár ,kterej v roce 70" ještě nebyl. Udělej z toho pěknou klasickou kulatosvětelnou 1203 s upravou na karavan , přidej mlhovky a dálkovky na traverzu před autem , maximálně dovrtej pozičky z litra, nahoď to barvou, udělej interiér a máš za rok-dva krásnou 1203 :-) na cestování. Ale připrav se na peklo s tou rzí, je všude a nemusí se to zdát, rám je blbě vymyšlenej a kvete z vnitřku. Až budeš shánět díly tak se ozvi.
Vím co kde jak kdo má doma a podobně.

Jo a sehnat origo dveře a masku se ti nejspíš nepovede :-) , maximálně za hodně draho tu masku. Na znak na kapotu si připrav taky tak 5-7 tis, na masku ak 5tis a na ty dveře a nárazníky dalších 20 000,- . Vše se dá jakštakš sehnat ale ty dveře už ne. Jedině očesat jen přední z nějakejch valníků. Ale ty zadní boční už se nedaj. Věř mi . Proležel jsem při studování 1203, stovky nebo i tisíce hodin u pc i pod ni a v knížkách . Kdyby si potřeboval poradit napiš ;-) . Rad poradím 

Přeju pevné nervy, já na tej své strávil rok, a to se udělal jen podvozek a mechaniku auta. A spadlo do toho dost tisíc... :-) Nakonec mě fin.situace přinutila se toho zbavit , koupil ji sběratel do své sbírky a nechá si ji dorenovovat... (minibus 72")
-> Peca: díky :)
-> Majkloš: no, štěstí budu potřebovat :))
-> Majkloš: no, štěstí budu potřebovat :))
Ahoj , člověče, fakt moc pěkný kousek, paráda, přeju hodně štěstí 

Fandim 

Dočista se zbláznil 

Vítej v klubu :-) ...... krásnej kousek
-> jerrom: dycky sem chtěl votidlo 

ty překlepy v techničáku jsou super...
Pěkný

to vypadá dobře