skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
skoda.virt.cz
... Škoda MB, 105, 120, 130, 135, 136, Rapid, Garde i starší a speciály
Nejbližší srazy a akce
datum | nazev | misto |
---|---|---|
27.06. - 29.06.2025 | Pohofest 2025 | Přepychy u Opočna | Další akce a srazy... |
Nejnovější články
Aktuální galerie
Nové fotky u aut
Poslední příspěvky v diskuzích a komentářích
10:35:05
16.11.2024
16.11.2024
Hanz1912
-> Polyš: vyrábí to firma v Tišnově. Je to na styl jako dělali (dělají) Němci ze Zlína. Děrovaná trubka průchozí uvnitř a vata. Zvuk perfektní a výkon taky větší oproti sérii. Je pohliníkovaný a najeto mám na něm přes 60 000km. A pořád drží. Ale vaty tam asi už moc nebude
10:19:43
16.11.2024
16.11.2024
Bukaj
[p#4111713] Tak operace brzdiče na Caddy včera proběhla úspěšně.
Začal jsem pravou stranou, kde byl zatuhlý ten mechanismus ručky, koncovku trubky z brzdiče se mi sice povolit podařilo, ale trubička v ní byla kouslá a protáčela se i s koncovkou (i když trubka byla jak nová, žádné stopy po korozi nebo jen porušení plastového nástřiku povrchu trubky).
Nakonec jsem si poradil tak, že jsem z brzdiče odmontoval mechanismus ručky a držák lanovodu/hadice/kabelu, trubku jsem lehce ohnul a vyšrouboval komplet brzdič z koncovky (otáčením brzdiče kolem osy trubky)
Opačným způsobem jsem namontoval nový brzdič.
Levá strana (kde byl brzdič funkční) šla úplně v pohodě povolit a nebylo tak třeba laborování s rozebíráním brzdičů (starého i nového), jako na druhé straně.
V mezičase jsem sundal a vymyl nádobku na brzdovku (byla zevnitř tak špinavá, že zvenčí nebylo vidět, kde je hladina) - na to, že brzdovka tam byla minimálně 5 let (a cca 200 tisíc km), tak z brzdičů vůbec netekla žádná hrůza, jak jsem zvyklý ze škodovek. Jen z předních brzdičů při následném proplachování a odvzdušňování tekla brzdovka, ve které plavaly malinké kovové šupinky - odkud, to netuším...
Začal jsem pravou stranou, kde byl zatuhlý ten mechanismus ručky, koncovku trubky z brzdiče se mi sice povolit podařilo, ale trubička v ní byla kouslá a protáčela se i s koncovkou (i když trubka byla jak nová, žádné stopy po korozi nebo jen porušení plastového nástřiku povrchu trubky).
Nakonec jsem si poradil tak, že jsem z brzdiče odmontoval mechanismus ručky a držák lanovodu/hadice/kabelu, trubku jsem lehce ohnul a vyšrouboval komplet brzdič z koncovky (otáčením brzdiče kolem osy trubky)
Opačným způsobem jsem namontoval nový brzdič.
Levá strana (kde byl brzdič funkční) šla úplně v pohodě povolit a nebylo tak třeba laborování s rozebíráním brzdičů (starého i nového), jako na druhé straně.
V mezičase jsem sundal a vymyl nádobku na brzdovku (byla zevnitř tak špinavá, že zvenčí nebylo vidět, kde je hladina) - na to, že brzdovka tam byla minimálně 5 let (a cca 200 tisíc km), tak z brzdičů vůbec netekla žádná hrůza, jak jsem zvyklý ze škodovek. Jen z předních brzdičů při následném proplachování a odvzdušňování tekla brzdovka, ve které plavaly malinké kovové šupinky - odkud, to netuším...
10:03:09
16.11.2024
16.11.2024
Bukaj
-> 11mAjA11: Mám to podobně - auta nedělám "na kšeft", ale "pro dobrý pocit". Většinou "zachraňuju" kamarády a známé, občas se nechám ukecat i někým, koho neznám.
Vzhledem k tomu, že mám určité zvyklosti (třeba že nesnesu špinavý interiér nebo motorový prostor, když mám dole kolo, tak sundám plastové nadkolí a vyčistím kapsy a ošetřím korozi atd.), tak v rámci opravy dělám i nestandardní úkony - a vím, že mi to zabere nesmysl času, takže když už někoho neodmítnu, vím, že musím počítat s časem navíc. Vesměs si pak říkám jen o náklady (díly, náplně, spotřební materiál), za práci většinou neberu nic (maximálně nějaké zaokrouhlení částky, případně "naturálie" (basa Kofoly, sladkosti,...).
Takže - stejně, jako mé ostatní koníčky - i toto je velmi neekonomická zábava
Vzhledem k tomu, že mám určité zvyklosti (třeba že nesnesu špinavý interiér nebo motorový prostor, když mám dole kolo, tak sundám plastové nadkolí a vyčistím kapsy a ošetřím korozi atd.), tak v rámci opravy dělám i nestandardní úkony - a vím, že mi to zabere nesmysl času, takže když už někoho neodmítnu, vím, že musím počítat s časem navíc. Vesměs si pak říkám jen o náklady (díly, náplně, spotřební materiál), za práci většinou neberu nic (maximálně nějaké zaokrouhlení částky, případně "naturálie" (basa Kofoly, sladkosti,...).
Takže - stejně, jako mé ostatní koníčky - i toto je velmi neekonomická zábava
09:59:00
16.11.2024
16.11.2024
SO545
[p#4111985] kto ma urcity standard nema problem poslat zakaznika inemu ked to nieje prave jeho specializacia.
U nas posielame auta ktore skoncia napr v totalke do servisu kde vieme ze je zarucena kvalita a cena ktoru my nevieme garantovat. Tiez sa obcas ludia cuduju ci to pre nas nieje konkurencia...a to este obcas dostanu aj vypracovanu kalkulaciu nech sa maju o co opriet pri fakturacii.
U nas posielame auta ktore skoncia napr v totalke do servisu kde vieme ze je zarucena kvalita a cena ktoru my nevieme garantovat. Tiez sa obcas ludia cuduju ci to pre nas nieje konkurencia...a to este obcas dostanu aj vypracovanu kalkulaciu nech sa maju o co opriet pri fakturacii.
09:14:05
16.11.2024
16.11.2024
11mAjA11
Tím že se živím úplně něčím jiným, sem auta přestal dělat od doby, co žena zůstala doma v očekávání, takže víc jak tři roky, sem rád že občas můžu něco udělat na svých/ rodině a jinak sem ochoten udělat auto kamosce zubarce co mi zachránila zuby, a dvěma až třem kamarádům co nikdy neřešili jaké díly používám a kolik za to vezmu, vlastně jejich auta dělám jako bych dělal svoje, čili drahé díly, ošetřuju proti korozi a vše co běžný servis nikdy navíc neudělá..proto se tím živit nemůžu protože by mi to nikdy nikdo nezaplatil.