skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pretryskovani karburatoru jikov na skoda rapi
-> King: To víš... Blázen. Nicméně je potřeba neznalé problematiky polopaticky (i když je fakt, že uhelkou přes hubu by bylo kolikrát účinnější) zasvětit. Skoro to ale vypadá že to zafungovalo. Nebo se alespoň dotyčný nevyjdřuje...
-> Stepan FUN: Obdivuju te, ze najdes chut a cas psat elaboraty takovymu "matejovi" nevycvalanymu :-)
čaute, kde seženu trysky na edsr v okolí brna nebo třebíče? řešil to někdo v dohledné době? potřebuju větší než origo, takže opravárenská sada pro mě není.. Děkuju
-> Matěj Popovský: Přetryskovat jak bylo napsáno umí skoro kdokoli, kdo někdy viděl rozebranej karburátor a má širší plochej šroubovák. Pokud víš, jaký trysky tam patřej, tak není problém je za pár korun koupit (i když je fakt, že dostupnost jsem pár let již neověřoval, ale nemyslím, že to bude až zase tak nedostupný zboží. Někde jsem míval kompletní sadu trysek a vzdušníků do SEDRu, dokonce z větší části oměřenou na průtokoměru, ale kam to přišlo netuším, nicméně nestálo to žádnej balík). Pokud nevíš co tam patří, tak ideálně na válce (nebo jak píše Stepan - v nouzi se dá použít i rovná silnice, či letiště a stopky) a tam zkoušet a ladit. Ale je to na dlouho. Poslat karburátor jde na repasi a základní nastavení (klapky atd.) čímž bych začal. Například na repasi mohu doporučit Ivana Mikova z Přelouče, i když nevím, jak se bude tvářit na SEDR. Přece jenom dělá většinou Webry...
Základní otryskování (na kterým by se dalo začít) by se dalo na dálku odhadnout (opravdu hrubej nástřel), pokud by ses rozepsal o úpravách toho motoru. Ostrá vačka je opravdu hodně širokej pojem... Jiná nastavení bude na relativně sériovou 265/265 (ale i to je považováno za ostrou vačku) a na "okruhovou", nebo "kopcovou" 320/320, u který už musíš mít volnoběh kolem 1500ot./min... Samozřejmě ani tyhle čísla nejsou úplně směrodatný, jelikož se nejdná o časování, ale jenom dobu (úhel) otevření tý vačky. Aby byla specifikovaná přesně, musel bys dát přesný údaje a ty jsou 4 (otvírá před HÚ atd...)
Pak záleží na KP toho motoru, jestli bylo šaháno do spalováků, jestli jsou tam větší či podbroušený ventily...
Zmínil jsi svody... Jaký? Od koho?
Dále jaký je zapalování? Je tam upravenej rozdělovač? Nebo používáš programovatelný zapalování?
Je toho strašně moc. A bez znalosti toho motoru to prostě na dálku nikdo neudělá. Teda možná jo, ale jestli dobře, je otázka. Spíš ne, než jo. Pokud to má bejt odladěný opravdu dobře, tak je to operace na poměrně dlouhou dobu a bude stát minimálně hodně paliva...
Takže pokud se do toho nepustíš sám, tak musíš najít nadšence nejlépe z okolí, kterej má čas a náladu se tím zabývat. Nicméně dle Tvýho přístupu kterej jsem si přečetl níže nevím jestli se někdo ochotnej najde...
Nebo to odvýzt někam do firmy a těžce to zaplatit...
Základní otryskování (na kterým by se dalo začít) by se dalo na dálku odhadnout (opravdu hrubej nástřel), pokud by ses rozepsal o úpravách toho motoru. Ostrá vačka je opravdu hodně širokej pojem... Jiná nastavení bude na relativně sériovou 265/265 (ale i to je považováno za ostrou vačku) a na "okruhovou", nebo "kopcovou" 320/320, u který už musíš mít volnoběh kolem 1500ot./min... Samozřejmě ani tyhle čísla nejsou úplně směrodatný, jelikož se nejdná o časování, ale jenom dobu (úhel) otevření tý vačky. Aby byla specifikovaná přesně, musel bys dát přesný údaje a ty jsou 4 (otvírá před HÚ atd...)
Pak záleží na KP toho motoru, jestli bylo šaháno do spalováků, jestli jsou tam větší či podbroušený ventily...
Zmínil jsi svody... Jaký? Od koho?
Dále jaký je zapalování? Je tam upravenej rozdělovač? Nebo používáš programovatelný zapalování?
Je toho strašně moc. A bez znalosti toho motoru to prostě na dálku nikdo neudělá. Teda možná jo, ale jestli dobře, je otázka. Spíš ne, než jo. Pokud to má bejt odladěný opravdu dobře, tak je to operace na poměrně dlouhou dobu a bude stát minimálně hodně paliva...
Takže pokud se do toho nepustíš sám, tak musíš najít nadšence nejlépe z okolí, kterej má čas a náladu se tím zabývat. Nicméně dle Tvýho přístupu kterej jsem si přečetl níže nevím jestli se někdo ochotnej najde...
Nebo to odvýzt někam do firmy a těžce to zaplatit...
-> Matěj Popovský: To se blbě radí. Ideální je najít si dobrý místo (letiště, opuštěná silnice, ...), nakoupit trysky a zkoušet, jezdit a měřit. Ještě lepší je mít širokopásmovou lambda sondu a měřit i bohatost.
Stepan - tak mi porad?
-> Matěj Popovský: Protože když napíšeš že chceš karburátor natryskovat na ostrou vačku a sníženou hlavu, tak si podle toho velikosti trysek asi těžko někdo vycucá z prstu.
proc myslis ze je to blbost?
-> Matěj Popovský: Ale to se musí odladit na autě, poslat někam je blbost.
to sem nerek ze to chci za dekuju, zaplatim treba i nekam poslu
-> Matěj Popovský: A má za tebou někdo přijet, odladit ti to, dát ti vlastní trysky a za děkuju zase odjet? Co takhle projevit trochu snahy?
Nech si od někoho přivařit do výfuku matku na lamba sondu.
tak umite to nekdo? 

Motor
.....

radost číst




-> Matěj Popovský: Ostrá vačka je poměrně přesnej údaj. 

presne chci ten karbec jenom odladit
-> Matěj Popovský: Jak u blbejch na dvoře co. Víš jaký trysky tam dát nebo to chceš odladit?
Mam upravenej motor a potrebuju aby mi tam nekdo dal vetsi trysky, motor ma upravy ostra vacka, odlehcena remenice a setrva, svody atd ...
Konečně trocha svěžesti na tomto jinak nudném webu... 
Ale něco konstruktivního pro tazatele - přetryskovat proč? Je to jiný karburátor a chceš to osadit na seriový motor? Nebo máš upravený motor a chceš podle toho upravit karburátor? Jak moc upravený je ten motor, co je v něm za věci? Trysky máš svoje (teda už víme že ne, ale to mělo být v původním dotazu)?

Ale něco konstruktivního pro tazatele - přetryskovat proč? Je to jiný karburátor a chceš to osadit na seriový motor? Nebo máš upravený motor a chceš podle toho upravit karburátor? Jak moc upravený je ten motor, co je v něm za věci? Trysky máš svoje (teda už víme že ne, ale to mělo být v původním dotazu)?
-> Matěj Popovský: tak proč se tak blbě ptáš... ?
-> Matěj Popovský: Takže nesháníš někoho kdo to umí, ale někoho kdo ti je věnuje? Nebo prodá?
Možná bys měl raději shánět někoho, kdo ti vysvětlí, že když po někom něco chceš, i když je to třeba jen rada či odpověď na otázku, tak je vhodné k tomu přistupovat s trochou pokory a slušnosti...
Možná bys měl raději shánět někoho, kdo ti vysvětlí, že když po někom něco chceš, i když je to třeba jen rada či odpověď na otázku, tak je vhodné k tomu přistupovat s trochou pokory a slušnosti...
Pavel P. nikdo tady debil ani tatar neni to bych ty trysky musel mit vis tak klid :DDD ...
Asi na éčko - modrý tabletky s delfínem...
-> Matěj Popovský: ale přetryskovat na co?
-> Matěj Popovský: seš tatar nebo debil? umí to každej kdo udrží šroubovák... sundáš víko a na dně plovákovky máš trysky.. vyšroubeš starou, našroubuješ novou a máš přetryskováno...

umite nekdo pretryskovat teda karbec z rapida 136?
to se pta kamos
to umí každej kdo umí používat šroubovák...
umi to tady nekdo?
To nemáš šroubovák? Nebo nevíš na jaký hodnoty a chceš to celý odladit?
schanim nekoho kdo by mi pretryskoval karburator jikov na skoda rapid. dekuji