Co jste dnes udělali...

prohledat
124105 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 06.12.2007 do 26.04.2025, založil/a iDawe
řadit dle data
07:44:50
26.04.2025
minno
-> Robert 106 25.04.25 20:39:31: "Už len toto a je to hotové"3



Inak násos pekný.
20:39:31
25.04.2025
Robert 106
-> isti: Nedokázal jsem to, tak se snažím pochytat nedostatky a dojezdit to do posledního vítězství.
20:33:41
25.04.2025
isti
-> Robert 106: Na to že to predáváš,či už nie?
20:17:31
25.04.2025
minno
-> ajok: že len3 Ja mám 1 GB na mesiac.
20:16:57
25.04.2025
Robert 106
20:04:18
25.04.2025
ajok
-> minno 25.04.25 19:20:01: taky nemam neomezeno, mam 100GB v CR a EU mimo CR jen 107
19:20:01
25.04.2025
minno
-> ajok 25.04.25 18:41:54: Infotainment je origo (len mnou upgradované na vyššiu verziu). Tuner nie. Je to prepojené s mobilom cez Android auto. TV je cez internet (web). Mať neobmedzené dáta, tak sa to dá pozerať nonstop.3
18:41:54
25.04.2025
ajok
-> minno 25.04.25 17:17:10: to je origo navigace a doplnil jsi tunerem?
17:17:10
25.04.2025
minno
Dostal telku do auta1
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od minno vložen 25.04.2025 17:17:10
19:26:56
24.04.2025
Robert 106
-> Bukaj: Díky teď to dává smysl, aby to bralo páry a ne vzduch.

Chvíli jsem dělal ve fabrice technologa a tak bych opravdu rozporoval tu unifikaci. Pokud na filtr box boduji úplně jiné nožičky, držák na třetí sponu a nelisuji díru pro šroub, tak naletování jiného nátrubku to asi nevytrhne. 136 filtrboxy musely vznikat s použitím jiných přípravků a určitě v sériích dost možná i na jiný formě v lisu, respektive jedné upravené, nepředpokládám, že tam někdo ty díry snad nevrtal.
08:02:26
24.04.2025
minno
-> Bukaj 23.04.25 22:42:28: Auto bolo v rodine od nova, nik do toho nikdy do nástupu mojich tunerských čias nešahal. Filterbox už neexistuje.
23:08:19
23.04.2025
Bukaj
-> Robert 106 23.04.25 20:37:54: Jinak filtrbox pro 135/6 zase tak moc jiný není - základní výlisky jsou stejné, liší se jen umístění a délka držáků. Jinak to Tčko na hadici mezi víko ventilů a filtrbox pro 135/136 (i první favority) není nic jiného, než nátrubek hrdla ventilového víka poslední evoluce pro pětikanály - včetně zaoblení na jednom konci - tedy teorii o unifikaci výroby bych úplně nevylučoval 4
23:01:44
23.04.2025
Bukaj
-> Robert 106 23.04.25 20:37:54: Důvod byl pravděpodobně ten, aby to ty olejové výpary vůbec odsávalo - aby to netáhlo čistý vzduch z filtrboxu...

...z tohoto důvodu (ekologie) také u karburátorů pro 135 a 136 byl zvětšen otvor pod klapkou pro přípojku odsávání výparů z klikové skříně z původního cca 1 mm na cca 2 mm.



Některé karburátory z neudržovaných 105/120 mají ten původně 1 mm otvor "vypískovaný" na mnohem větší průměr, častěji je ten otvor zcela ucpán karbonem - z toho usuzuji, že v některých případech byl přisáván vzduch s nečistotami (prach) - tedy nikoli z klikové skříně, ale z filtrboxu (či pod ním). Předpokládám, že samotný karbon by otvor v zinkové slitině nevypískoval...
22:42:28
23.04.2025
Bukaj
-> minno 23.04.25 19:25:23: A nepředělal to někdo (výměna filtrboxu)? Ona ta hadička kolem karburátoru je docela pakárna...1

Pokud bys měl někde detailní fotku filtrboxu, tak by z ní třeba šlo vyčíst datum výroby...
20:37:54
23.04.2025
Robert 106
-> Bukaj: Unifikace dílu to asi těžko. Filtrboxy na 120 jsou stejně jiné než pro 136, takže museli mít nějaký důvod dát delší hadičku a odbočku na víko ventilů.

Já jsem tohle provedení viděl vždy jen na dvouřádku u vozů 88, 89
20:07:48
23.04.2025
kraska98
-> minno: Já mám 125 5/89 a hadička jak říká Atom, z ventilového víka. On to měl na svojí 125 tak samo...
20:00:18
23.04.2025
Jarda/felda
-> Tom Troll 23.04.25 19:08:55: 87 jednořádek 105 a hadice byla z filtrboxu
19:25:23
23.04.2025
minno
-> Tom Troll: Nemal som prechod, vyrobené 05/1988. A videl som plno iných rovnako.
19:08:55
23.04.2025
Tom Troll
-> minno: Tak jsi měl nějaký přechod, 5k dvouřádky to mají cca od 87 až do konce rovnou z ventildeklu.



img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11795_2019-0 6-01_16-02-45_20.jpg
14:54:05
23.04.2025
minno
-> Bukaj 23.04.25 13:57:27: To je jedno, na 5k dvojriadku som to mal z výroby rovnako ano na 8k na fotke.
13:57:27
23.04.2025
Bukaj
-> minno 23.04.25 11:52:35: Však si to přečti ještě jednou - "5k auta od dvouřádku"...

...na fotce máš 8k 4

Jinak u zadomotorů 135/6 byly nejprve filtrboxy s odbočkou (viz -> Tom Troll 22.04.25 20:10:26: ), později, zřejmě kvůli unifikaci výroby filtrboxů, byl jen krátký nátrubek z filtrboxu a za ním na hadici T-kus s odbočkou na hadičku odsávání.

U Favoritů bylo nejdříve to Tčko mezi hadicemi a později v průběhu výroby se přípojka odsávání přesunula přímo do hrdla ventildeklu, kde vydržela ve dvou provedeních snad až do Fabií...
11:59:20
23.04.2025
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: 3 3 3 Končím teda na tom, že vím jak to mám v autě já. 3
11:52:35
23.04.2025
minno
-> Tom Troll: Takhle to mají 5k auta od dvouřádkuTo teda nemajú. Viď. aj foto -> Tom Troll 22.04.25 20:10:26: .
22:06:30
22.04.2025
Tom Troll
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: jop, nedorozumění. 1



-> Robert 106: Takhle to mají 5k auta od dvouřádku, favorit to pak má zas e tahkle, ten má ale ten T kus už mimo víko, mezi ním a víkem je krátké kolénko hadice.
21:26:58
22.04.2025
Robert 106
Poslední evoluce ??
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Robert 106 vložen 22.04.2025 21:26:58
20:44:56
22.04.2025
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Tom Troll: A? Já píšu o LEKRu a zkušenostech s ním. Pokud jsi nabyl dojmu, že popírám zcela existenci tohoto odsávání u 136-tek tak to je jen nedorozumění a myšleno bylo to, že jsou to dvě různá řešení.
20:10:26
22.04.2025
Tom Troll
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: EDSR, SEDR mají toto odsávání z ventildeklu nad klapku zabudovný do spodní příruby.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Tom Troll vložen 22.04.2025 20:10:26
09:55:13
22.04.2025
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Nemohla. Si sa rozhodol a bolo. 3 A ver, ze tiez mam tie chute obcas. Na druhu stranu mam tuto uchylku roky takze... 71 102
09:24:44
22.04.2025
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 22.04.25 08:27:43: Vidíš, tak táto informácia MOŽNO mohla zachrániť moje škodovkárčenie1



Ja som tam ten podtlak mal dorobený (navŕtané sacie potrubie a osadená trubička), ale nakoľko som to testoval S vs. BEZ hadičky (+ zaslepené vývody) a nepoznal som žiadny rozdiel v chode, v rámci zjednodušovania som to asi pred 2 rokmi zrušil a vývody odstránil.



S emisiami som mal vždy problém i keď tam tá hadička ešte bola, ale po oprave motora a výmene vačky pred rokom by možno práve tá hadička pomohla, aby som mal konečne emisie OK...
08:56:27
22.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 22.04.25 08:33:41: To se určitě neprotočí, protože tu matku nemáš ani za co chytit. 3
08:33:41
22.04.2025
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:04:28: Tak dávat vratové šrouby na spoje výfuku je jeden z větších failů konstruktérů - to po pěti letech provozu nerozebereš - když chytíš matici, tak se protočí čtyřhran...7
08:27:43
22.04.2025
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord: U nas v CZ LEKR neni problem. Len ti musia vychadzat emisie. Co je problem ked tam neni ten podtlak.

-> Robert 106: U LEKRU pokud ten podtlak není tak nevychází emise ve volnoběžných otáčkách. Když tam je tak je to OK.
22:33:19
21.04.2025
Robert 106
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Musím se přiznat, že vlastně netuším proč tam ta trubička je, respektive jaká je její přesná funkce a taky proč se v závěru výroby 120 ta odbočka přesunula z filtrnoxu na ventilové víko. K tomu přesunu musel být nějaký reálný důvod a hlavně to je jistě dražší řešení.
22:11:45
21.04.2025
darklord
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: dik, ale leby som mal s mojim volnym casom riesit vsetko co pises tak to mozem rovno predat pretoze by som si nikdy nezajazdil. (Pokial nieco.nejde zohnat online tak to proste nezozeniem, nemam cas cokolvek riesit cez pracovne dni a vikendy mi spolahlivo zabere zena s detmi).

Legalne lekr na rapidovi neni mozny, cize toto riesi vsetky problemy. Podarilo sa mi zohnat zadomotorovy filterbox bez tenkeho natrubku, este zaslepim ventildekel co mam asi z fava a tato tenka hadicka sa proste konat nebude. Plyn vyriesim rovnako ako minno pakou zo sedru. Zapojenie vody som riesil niekde bokom a riesenie je zapojenie do serie so sanim, tym padom nemusim robit ziadny zasah a zapojim to do vodnej pumpy. Caka ma vymena hlavy a vacky, uz to samo o sebe moze trvat rok... 40
21:45:02
21.04.2025
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord 11.04.25 20:37:12: Proč tak nehezky? Navíc pokud to děláš na LEKR - tak doporučuju ten vývod co je na tom mém ze strany - je důležitý pro LEKR v případě, že budeš chtít dělat emise legálně. Pokud ten vývod nedáš jinam do sání - což asi nechceš. Jinak je to podtlak z té podložky do ventilového víka. 136-tka se SEDRem to logicky nemá, ale k LEKRu na legální emise je potřeba.



Další věc je vytažení mrazovky v sacím vpravo a nahrazení nátrubkem z FA a pak originálně zapojíš hadici na automatický sytič. Důležité je i lanko - což je snadná úprava pokud máš válečky nové origo na lanka na FA. Kdysi se to prodávalo i jako ND, ale moc jsem je nepotkal. Ale ty já kdyžtak stále mám. Stačí koupit lanko ve správné délce, nalisovat váleček a přehodit koncovku na bowdenu a je to jako origo a ve správné délce se správnými koncovkami. Já mám ještě atypický Filtrbox který psasuje na LEKR úplně přesně, ale to už je další detail. Když bys chtěl nějaké info - napiš SZ.



A podložka z fotky je kopie mé kterou si dělal kolega na zkoušku. Pak přešel na ocelovou v pozinku - stejně jako mám já. Teplotní přechod je vyřešený origo podložkou pod LEKR - dá se ještě občas trefit i origo Škoda, byť to většinou je už varianta z Felicií co se prodávaly s LEKRem do Ruska.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 21.04.2025 21:45:02
upraveno 2x, naposled 21.04.2025 21:53:55
18:52:49
21.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis 21.04.25 18:33:23: Jo, tak odstup a PBŘ jsem odvodit z fotky už neuměl. To pak ano.
18:33:23
21.04.2025
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983: Jirko to už by bylo jiné řešení. Díky lepšímu výpočtu požárně bezpečnostniho řešení bych se dostal na lepší odstup od sousedovic dnes už neexistující dílny, takže by z 1+1 bylo uzavrene 3 stání na jedné desce, v sedlu malá půda na díly s zebrikovym schodištěm zezadu. Vzhledová úpravu ve stylu novostaveb. To už je motivace. Vedle je ještě jedna garáž pro škodovku, kterou bych chtěl nahradit designovým přístřeškem pro firemní pracanty 4x4, dva za sebou.

A auta pro zábavu postupně odstěhovat jinam. Sice jsem uvažoval s rozvahou a mám parkování doma pro tucet, ale provozuju v součtu víc aut a jde to jen díky parkování patinovaných ctyrkol na hlídaných zařízeních stavenišť dálnic, které tam necháváme na stálo. A nechceš mít všude betonovou zahrádku. Nebo zabezpečovat stodolu v Krkonoších.
16:26:51
21.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis 21.04.25 16:03:46: Ono by to šlo opláštit třá dřevem a bylo by to hned jiné.
16:03:46
21.04.2025
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983: To je domácí zámečnická výroba, dle vlastní omalovánky.

Ještě když nebyl barák a byla stará dílna.

Teď je barák, dílna zbourána, postavena nová. A tohle mi vzadu zbylo. Až bude mentální síla, uvažuju o demontáži a přestavbě na zděnou, s drobným zvětšením.

Je to fajn, izolované, vše řádná ocel a pozink, el. i 380v, ale není to moc pěkný.
upraveno 1x, naposled 21.04.2025 16:05:48
15:57:31
21.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis 21.04.25 15:55:01: Hurdíku, co je to za plechové garáže? Spokojenost, rozměr, cena, výrobce? Papa. 1
15:55:01
21.04.2025
Hurdis
Trochu jarní přípravy. Náplně, filtry. Auta během zimy najedou pravidelné km každý měsíc, tak toho není moc. U Rapida neprošla kontrolou těsnost některých konců hadic chlazení a paliva. Některé už se měnili před pěti lety při vyndání prevodovky, některé po 13 letech snesou úpravu ve spojení. Kde je krátká, půjde časem ven.

Kdysi jsem pryžové díly objednával podle seznamu z virtu. Nebo z pandy? Hadice, těsnění. Už nevím od koho.

Jako byl od Synyho super výpis spojovacího materiálu v článcích na celé auto.

Katalog je po kusech fajn, ale lepší je u odborné prodejny zaměstnat na půl dne někoho jiného. 31
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Hurdis vložen 21.04.2025 15:55:01
upraveno 1x, naposled 21.04.2025 15:57:08
06:52:32
20.04.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 19:16:43: Na ten vek asi super stav. Ja mením výfuk na Fiate každých 5 rokov3 A origo vydržal 10 r.
19:16:43
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:30:57: Výfuk je tam. Ty matice byl v podstatě jediný zádrhel. Jinak to byla skládačka. Akorát to auto je dost nízké, takže i s nájezdy to bylo tak tak. Původní 16 let starý výfuk před a za vlnovcem. Dost let to jezdilo jen město a krátké trasy. Středový díl byl kupodivu ok, trubka ale orezlá.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 19.04.2025 19:16:43
upraveno 1x, naposled 19.04.2025 19:17:11
13:50:30
19.04.2025
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: jd bych s tim chtel zkusit i plasty na mladyho motorce, aspon trochu aby nevypadaly tak matne...
13:42:54
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 19.04.25 13:38:52: Už to vyleštilo za poslední dva týdny světla na třech autech včetně Mercedesu a výsledek super, ohlasy potěšující.
13:38:52
19.04.2025
Sita
13:34:06
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 14.04.25 06:43:28: Zkus na gogle. Když jsem to hledal, tak tam bylo napsáno, že to nahrazuje 807x, přesně už nevím poslední číslo.
13:30:57
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 19.04.25 13:26:51: Ženy Fiat Bravo 2009. Původní výfuk. Vlnovec KO. Už mám obě strany a výfuk volný. Ale jak jsem psal. Na Volvu byly ty matice pod autem také v prdeli. Ty byly úplně kulaté. Navíc také schované v osazení příruby.
upraveno 1x, naposled 19.04.2025 13:31:51
13:26:51
19.04.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:04:28: Aké auto? U Punta je ten spoj rovnaký. Už u 10 ročného auta boli matice KO, na strane výfuku som to odrezal, prevŕtal a dávam tam klasické šróby, už 2x menený výfuk odvtedy. U brachovho Punta pred mnohými rokmi to dopadlo rovnako.
13:04:28
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak nasral, vzal lamelák a ubrousil jsem kus toho osazení včetně hlavy šteftu. Výfuk stejně vyhodím. Ještě druhou stranu a jde to ven.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 19.04.2025 13:04:28
Extreme Tyres