skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Petr98: nejhodnejší ukládám
-> orf:
Krejčík Praha 602271336
Ledr Vamberk 602467222
Janeček Nepolisy (chlumec nad cidlinou) 603110840
Krejčík Praha 602271336
Ledr Vamberk 602467222
Janeček Nepolisy (chlumec nad cidlinou) 603110840
-> Jozka: 

-> Petr98: tož kucí pošlete odkazy či nějaký kontakt at nejsem tak mimo. 

-> Petr98: Ale -> Bukaj: už dotahuje..

-> orf: to jsou majitele a prodejci asi nejvybavenejsich mototechen u nas. 

-> orf:
A taky proto ti připadá divný, že různý díly na starý škodovky jsou "běžně dostupný".. 



-> Bukaj: to máš super já nevím kdo je Krejčík , Ledr a Janeček.




-> Danster 14.10.15 16:01:59: Jo, s čepem je starší provedení, původní z MBček, nevím, kdy došlo ke zjednodušení výroby, ale myslím, že až u stovek. U všech MB jsem zatím objevil s čepem a ty s prolisem mám nové koupené coby ND. Ty novější mají i užší a tenčí zobáček na vyklapování, takže se lépěji ulomí...
Jinak sady či samotné písty na 18 mm čep se sehnat dají, Krejčík určitě bude mít, Ledr taky a Janeček nevím, kdo je

Jinak sady či samotné písty na 18 mm čep se sehnat dají, Krejčík určitě bude mít, Ledr taky a Janeček nevím, kdo je

-> Danster: Všiml jsem si toho náhodou - a můžu jen odhadovat, že ten s čepem (čili složitější) je starší..
-> orf: Sady pro čep 18 mm se v hojném počtu nikdy moc nevyskytovaly a náhradní ojnice 18 mm se s přechodem na 20 mm přestaly vyrábět úplně.
-> orf: Sady pro čep 18 mm se v hojném počtu nikdy moc nevyskytovaly a náhradní ojnice 18 mm se s přechodem na 20 mm přestaly vyrábět úplně.
-> Jozka 12.10.15 14:51:46: Zajímavý popelníky jsem nikdy nezkoumal. A jaká verze je starší ? Ta s čepem ?
-> orf: jj. Ale ojnice ma Krejcik za litr, takze neni problem. Jinak bude mit Ledr, Krejcik nebo Janecek.
-> Petr98: všude na inzerátech čep 20 hmm hmm
-> orf: Po nedavne diskuzi a porovnani cisel dilu potrebujes prumer 68 a cep 18mm 

kucíí mám na Vás technickej dotaz chci si koupit do foroty go k mojí litrovce, neb už docela kouří. číslo motoru 256177/1 tj. 15.tá série a nemám potucha jaký by měl mít čep atd. neporadíte. tipuji čep 20 vrtání 68 a nebo naco si dát pozor
-> Bukaj: Jo, čep vs. prolis..
1966 byl asi zajímavej rok - vloni na jednom deLuxe taky italský větračky, letos v létě na standartu 1966 pro změnu belgický..

1966 byl asi zajímavej rok - vloni na jednom deLuxe taky italský větračky, letos v létě na standartu 1966 pro změnu belgický..
Jinak co si myslet o trojúhelníkových sklech italské výroby? Na De Luxe 66 jsou tři ze čtyř italské, ale auto je taková splácanina, že těžko říct, z kterého modelového roku pocházejí...

-> Jozka: Těch rozdílů je víc, ale asi myslíš čep vs prolis, že? Pak je trochu jinak tvarovaný bakelitový odlitek a i vnitřní hliníkový výlisek...

Platí. Klikovenkovní kila sice mají ještě lisovaný plechový táhla, ale i tak jsou jiný než MB.. tj. uchycení protikusů zámků v karosérii je jiný a kousek jinde.
Jinak zajímavej detail jsem objevil na zadních popelnících.. nejděte rozdíl
Jinak zajímavej detail jsem objevil na zadních popelnících.. nejděte rozdíl

Pasujou perfektně - akorát nejdou zavřít. Mechanismus klik a vše kolem nich je totiž úplně jiný a tak se při takový záměně řeže do B sloupků a čel zadních blatníku.
-> zralous: Moc zajímavý ty A2 motory, další fotky určitě dávej

-> zralous: Člověk tu chvilku není a pak se nestačí divit...
Gratuluju a někdy se budu zase muset přijet pokochat...

Gratuluju a někdy se budu zase muset přijet pokochat...

-> zralous: Jo, /5 = 110L.
-> zralous: Dávej, rád se přiučím(e) 

Dnes objeven další motor, resp. polomotor bez hlavy, také značen A2, ale už /5.. Tudíž 110? Kdyby byl zájem mohu blejsknout písty.
-> tukanovec83: slonova kost, dnesni RAL 1015
-> Jozka: 

-> Milan 136: Ty díry jsou velký proto, aby měly šanci se setkat..

Zdravím, často diskutovaná otázka :)
Jakou barvu na ráfky na š1000 1966, říjen, žábrovka v profilu? :) díky případně foto s odstínem a kodem barvy.
Jakou barvu na ráfky na š1000 1966, říjen, žábrovka v profilu? :) díky případně foto s odstínem a kodem barvy.
-> Petr98: děkuji pěkně. Rezavý M4ky tam byly, ale ty díry mi přišly celkem velký
-> Milan 136: 8ks sroubku s pulkulatou hlavou, chromovane M4x10
Chlapci znali, prosim radu. Jakej rozmer sroubku patri na mrizku zadniho cela?
-> zralous:
A já s tím číslovacím infem budu prudit pamětníky.. 
E: Ono se v těch knihách hledá blbě, v řadě jsou jen narazítkovaný jen kastle, motory jsou nadrásaný propiskou kolikrát ani ne moc čitelně..


E: Ono se v těch knihách hledá blbě, v řadě jsou jen narazítkovaný jen kastle, motory jsou nadrásaný propiskou kolikrát ani ne moc čitelně..
-> Jozka: Taky jsem čekal, že mi prozradí konkrétnější údaje, kdybych měl číslo kastle, dalo by se po autu zapátrat dál. Ale tak až si někdy udělám výlet do Boleslavi, domluvím si termín v archivu a zkusím i ostatní resty co mi doma leží vyhledat sám
Jak píšeš důležitá je potvrzená informace o fabrické úpravě.

-> zralous: Super - ale děsná škoda, že nenašli to auto, protože by mě hrozně zajímalo, jestli v kolonce "zákazník-místo určení" je ta spešl dílna, co shořela, anebo "Švýcarsko".
E: Ale hlavně, že je potvrzená ta A2, to mi přijde jako docela slušná rarita - jen ten květen moc neznamená, na po sobě jdoucích autech lítají čísla motorů ve stovkách sem tam (ale na tom nakonec vlastně vůbec nesejde).
E: Ale hlavně, že je potvrzená ta A2, to mi přijde jako docela slušná rarita - jen ten květen moc neznamená, na po sobě jdoucích autech lítají čísla motorů ve stovkách sem tam (ale na tom nakonec vlastně vůbec nesejde).
-> zralous: 

Přišla odp. z muzea: ano, takovýto motor se vyráběl a byl určen pro soutěžní vozy v kategorii A2.
Jedná se o rok 1969. Toto konkrétní číslo jsme bohužel nedohledali - ale protože jde o knižní evidenci s mnoha tisíci záznamy, kdy hlavním evidenčním znakem a třídícím kritériem bylo číslo karoserie nikoli motoru, je možné, že jsme ho jen přehlédli.
Motor s číslem o 1 vyšším (končí 695) byl vyroben v květnu 1969.
Jedná se o rok 1969. Toto konkrétní číslo jsme bohužel nedohledali - ale protože jde o knižní evidenci s mnoha tisíci záznamy, kdy hlavním evidenčním znakem a třídícím kritériem bylo číslo karoserie nikoli motoru, je možné, že jsme ho jen přehlédli.
Motor s číslem o 1 vyšším (končí 695) byl vyroben v květnu 1969.
-> zralous: OK - zkusím ho i zaúkolovat, jestli by třeba něco nezjistil po svých známostech..
-> Jozka: víc hlav víc ví.. Vezmi!!
-> zralous: Přijedu mrknout určitě - ale to abych sebou vzal alespoň kámoše, kterej dobově jezdil 120S..

-> Jozka: Až se mi to podaří přivézt, tak přijedeš na návštěvu
Je to 6ks motorů 3 převodovky s poloosami a rameny a 3 přední nápravy. Z toho bezpečnš vím, ,že od každého kus patří k té 110L rallye

-> zralous: Třeba řádně zkodumentovat.. úprava A2 měla Purolator filtry bokem skoro od začátku, takže asi i tyhle, ale o jinak o tý poslední sérii závodních MB moc info není - akce skončila v plamenech a pak hned přišly 110L rallye.
-> Jozka: Dnes jsem motor prohlédl ještě jednou, má dokonce oddělený olejový filtr s tlakoměrem a myslím, že k němu mám i převodovku s rameny. Když jsem to tenkrát nakládal, přišlo mi divné že by převodovka s nízkými rameny měla lyži na ochranu diferáku. Předpokládal jsem že patří k té 110, ale teď mi to dává smysl.
-> zralous: Fakt asi jedině muzeum.. jsem dneska zkoušel pamětníka, kterej měl to A2 MB začátkem 70. jako první auto - a ohledně značení motoru si pamatuje velký kulový
/
.


-> Duri: Nerozebral.. Privezl jsem toho celou garaz uz asi pred mesicem a pomalu zjistuju, co je v tom za poklady. Cisla jsem se vsiml nahodou min. tyden, kdyz jsem prohlizel kompletnost dvoukarburace.
Poslal jsem dotaz do Archivu muzea, tak uvidime
Poslal jsem dotaz do Archivu muzea, tak uvidime

-> zralous: Parádní úlovek 

-> Duri: To dává smysl.. třeba je to motor z toho emba, co je vyfocený na vedlejší straně..
-> zralous: Napsat do muzea, jestli knihy motorů vydají svoje tajnosti.

-> zralous: Napsat do muzea, jestli knihy motorů vydají svoje tajnosti.
-> zralous: Ohladom toho motoru, pozeral som do Gerega strana 170, Skoda 1000 MB Rallye A2 model 69
kompresia 10,5 + zmena casovania = +13koni
Zvacsene kanaly +1mm vylestene
silnejsie ventilove pruziny
vypukle 3 kruzkove piesty
...
karburatory (predpokladam ze dva) dostali difuzery 25mm
vyfuk burges
Vzhladom na rok vyroby, by som povedal, ze to moze byt jeden v tych motorov.
Parada :)
Asi si to nemal rozobrate, ci tieto upravy sedia s popisom?
kompresia 10,5 + zmena casovania = +13koni
Zvacsene kanaly +1mm vylestene
silnejsie ventilove pruziny
vypukle 3 kruzkove piesty
...
karburatory (predpokladam ze dva) dostali difuzery 25mm
vyfuk burges
Vzhladom na rok vyroby, by som povedal, ze to moze byt jeden v tych motorov.
Parada :)
Asi si to nemal rozobrate, ci tieto upravy sedia s popisom?
-> zralous: Napadlo mě, že to souvisí - ale bohužel ani nevím, jestli měly MB motory pro závodní účely nějaký extra značení..
