![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
elektronik? obvod zpoždění
prohledat
51 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 20.03.2011 do 22.10.2018, založil/a Jarda - zrušená registrace
-> David29: nějakej mosfet moh jít srát. kolega si takhle pustil 220V do výstupu 24V
no šly srát všech 12 a ještě něco za tím... ale už se to nepovedlo rozchodit. zřejmě se někde přerušil více vrstvej tišťák kam nevlezeš
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Já to rozhazovat nechci, budu dělat blbýho a zkusím to vrazit na reklamaci do AutoKelly ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> David29: Otevřít a dát alespoň fotku toho místa, kde byla součástka, která vysublimovala a zbyly tam z ní jen nožičky, nebo je prasklá. Takhle na dálku mě nenapadá co by to mohlo bejt.
Trochu se vám sem vecpu se svým dotazem.
Mám měnič 12V>230V, ale omylem jsem ho vrazil od 24V zásuvky![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Něco tam řachlo, zakouřilo se z toho... Ale měnič funguje a modem běží.
Nemůže tam bejt "skrytý" problém, který by mohl podělat připojený zařízení?
Díky
Mám měnič 12V>230V, ale omylem jsem ho vrazil od 24V zásuvky
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Něco tam řachlo, zakouřilo se z toho... Ale měnič funguje a modem běží.
Nemůže tam bejt "skrytý" problém, který by mohl podělat připojený zařízení?
Díky
-> vlasmi: Nestačilo by na to obyčejné mechanické přepínací relé na dva okruhy? Tedy relátko, které by po ukostření přeplo okruhy. Pokud to chápu, mělo by to být nějak takhle:
Okruh 1: proud do okruhu jde přes spínač zatažení nohy
Okruh 2: proud do okruhu jde přes spínač vytažení nohy
Pozice 1: Čelo svisle - 45° + noha zatažená
Spínač zatažení nohy je sepnutý a přepínací relé není ukostřeno, takže jde proud přes okruh 1
Pozice 2: Čelo 45° (při otvírání) + noha zatažená
Relé se ukostřilo a přeplo mezi okruhy, takže je celý mechanismus bez proudu. Je nutno vysunout nohu a přepnout mezi spínači, aby spínač vysunutí nohy sepnul okruh 2 a pustil proud do ovládání
Pozice 3: Čelo 45° + noha vysunutá
Relé je stále ukostřeno, tedy přepnuto na okruh 2, spínač vysunutí nohy pouští proud do okruhu
Pozice 4: Čelo 45° (při zavírání) + noha vysunutá
Relé již není ukostřeno a přeplo zpět na okruh 1, je nutno zasunout nohu, aby se sepl spínač zasunutí nohy a uzavřel okruh 1, čímž se dostaneme do pozice 1.
Každopádně bych měl trochu strach ze sofistikovanosti spínače náklonu čela. Pokud sepne přesně ve 45° a nemá tam nějakou toleranci (třeba sepnutí při 50° při cestě jední směrem a rozepnutí při 40° druhým směrem), dokážu si docela reálně představit, že sepne při 45°, při vysouvání nohy se auto trochu nakloní, čímže se čelo dostane pod úhel 45°, spínač zase rozepne a celý systém přestane fungovat. Obzvlášť pokud se jedná o nákladní auto, které se má používat mimo hladké asfaltové silnice, tak to může být problém...
Okruh 1: proud do okruhu jde přes spínač zatažení nohy
Okruh 2: proud do okruhu jde přes spínač vytažení nohy
Pozice 1: Čelo svisle - 45° + noha zatažená
Spínač zatažení nohy je sepnutý a přepínací relé není ukostřeno, takže jde proud přes okruh 1
Pozice 2: Čelo 45° (při otvírání) + noha zatažená
Relé se ukostřilo a přeplo mezi okruhy, takže je celý mechanismus bez proudu. Je nutno vysunout nohu a přepnout mezi spínači, aby spínač vysunutí nohy sepnul okruh 2 a pustil proud do ovládání
Pozice 3: Čelo 45° + noha vysunutá
Relé je stále ukostřeno, tedy přepnuto na okruh 2, spínač vysunutí nohy pouští proud do okruhu
Pozice 4: Čelo 45° (při zavírání) + noha vysunutá
Relé již není ukostřeno a přeplo zpět na okruh 1, je nutno zasunout nohu, aby se sepl spínač zasunutí nohy a uzavřel okruh 1, čímž se dostaneme do pozice 1.
Každopádně bych měl trochu strach ze sofistikovanosti spínače náklonu čela. Pokud sepne přesně ve 45° a nemá tam nějakou toleranci (třeba sepnutí při 50° při cestě jední směrem a rozepnutí při 40° druhým směrem), dokážu si docela reálně představit, že sepne při 45°, při vysouvání nohy se auto trochu nakloní, čímže se čelo dostane pod úhel 45°, spínač zase rozepne a celý systém přestane fungovat. Obzvlášť pokud se jedná o nákladní auto, které se má používat mimo hladké asfaltové silnice, tak to může být problém...
-> COL: JJ, nahoře = zasunutá, dole = vysunutá / nezasunutá. Detekce úplného vysunutí tam fakt není.
Když v tuto chvíli obsluha vysune nohu, odklápění pokračuje." Tohle ma fungovat jak? predpokladam, ze se nechce, aby kdyz na to obsluha sahne a vysune nohu o 1cm, tak se ji to pod rukama rozjelo....Ne, dá povel odklápění, ve chvíli kdy náklonový spínač sepne, odklápění se zastaví. Tak přestane držet povel odklápění. Vysune nebo jen povysune nohu, aby se přepl ten dvojitý spínač. Pak znovu stiskne povel odklápění a už to bude zase fungovat.
Když v tuto chvíli obsluha vysune nohu, odklápění pokračuje." Tohle ma fungovat jak? predpokladam, ze se nechce, aby kdyz na to obsluha sahne a vysune nohu o 1cm, tak se ji to pod rukama rozjelo....Ne, dá povel odklápění, ve chvíli kdy náklonový spínač sepne, odklápění se zastaví. Tak přestane držet povel odklápění. Vysune nebo jen povysune nohu, aby se přepl ten dvojitý spínač. Pak znovu stiskne povel odklápění a už to bude zase fungovat.
nahore = zasunta, dole= vysunuta?
Chtelo by to sjednotit pojmy, hlavne pro ty, co to nevideli...
vzhledem k tomu, ze podle toho, co pises, to umi snimat jen zasunutou/nezasunutou nohu, tak pouzij odpovidajici pojmy zasunuta/nezasunuta (protoze o druhe koncove poloze se nic nedozvis) a pak si to precti, jestli je to tak spravne. Mne prijde, ze by to detekci uplneho vysunuti chtelo, fakt tam neni?
'Když v tuto chvíli obsluha vysune nohu, odklápění pokračuje." Tohle ma fungovat jak? predpokladam, ze se nechce, aby kdyz na to obsluha sahne a vysune nohu o 1cm, tak se ji to pod rukama rozjelo....
Chtelo by to sjednotit pojmy, hlavne pro ty, co to nevideli...
vzhledem k tomu, ze podle toho, co pises, to umi snimat jen zasunutou/nezasunutou nohu, tak pouzij odpovidajici pojmy zasunuta/nezasunuta (protoze o druhe koncove poloze se nic nedozvis) a pak si to precti, jestli je to tak spravne. Mne prijde, ze by to detekci uplneho vysunuti chtelo, fakt tam neni?
'Když v tuto chvíli obsluha vysune nohu, odklápění pokračuje." Tohle ma fungovat jak? predpokladam, ze se nechce, aby kdyz na to obsluha sahne a vysune nohu o 1cm, tak se ji to pod rukama rozjelo....
-> COL: Seš fakt dobrej, funguje to! ![171](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
-> All: Další problém: Jedná se o hydraulické zvedací čelo vzadu na nákladním autě. Čelo je navíc vybavené opěrnou nohou. Zákazník si vyžádal specifické zapojení které řeším.
Na platformě čela je náklonový spínač, který při odklopení platformy cca na 45° sepne mínus.
Na hydraulické noze je dvojitý spínač - pokud je noha zasunutá, je jeden spínač sepnutý a druhý rozepnutý, pokud začnu nohu vysouvat, první spínač se rozepne a druhý ve stejný okamžik sepne (neřešíme jestli je noha na zemi, nebo není, stačí když ji prostě povysune).
Představa funkce:
1)Čelo se odklápí ze svislé přepravní do vodorovné pracovní polohy. Noha je nahoře. Ve chvíli kdy sepne náklonový spínač, se odklápění přeruší (přerušovat můžeme + nebo -, to je jedno). Když v tuto chvíli obsluha vysune nohu, odklápění pokračuje.
2) Čelo se odklápí ze svislé přepravní do vodorovné pracovní polohy. Noha je dole ještě před započetím odklápění. Odklápění probíhá bez přerušení.
3) Čelo se přiklápí z vodorovné pracovní do svislé přepravní polohy. Noha je dole. Ve chvíli kdy vypne náklonový spínač, se přiklápění přeruší (přerušujeme stejný vývod jako při odklápění). Když v tuto chvíli obsluha zasune nohu, přiklápění pokračuje.
4) Čelo se přiklápí z vodorovné pracovní do svislé přepravní polohy. Noha je nahoře. Přiklápění probíhá bez přerušení.
Dostupné další součástky - přepínací relé, diody.
Poradí mi někdo co s tím?
Jde to vůbec vyřešit?
![171](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/171.gif)
-> All: Další problém: Jedná se o hydraulické zvedací čelo vzadu na nákladním autě. Čelo je navíc vybavené opěrnou nohou. Zákazník si vyžádal specifické zapojení které řeším.
Na platformě čela je náklonový spínač, který při odklopení platformy cca na 45° sepne mínus.
Na hydraulické noze je dvojitý spínač - pokud je noha zasunutá, je jeden spínač sepnutý a druhý rozepnutý, pokud začnu nohu vysouvat, první spínač se rozepne a druhý ve stejný okamžik sepne (neřešíme jestli je noha na zemi, nebo není, stačí když ji prostě povysune).
Představa funkce:
1)Čelo se odklápí ze svislé přepravní do vodorovné pracovní polohy. Noha je nahoře. Ve chvíli kdy sepne náklonový spínač, se odklápění přeruší (přerušovat můžeme + nebo -, to je jedno). Když v tuto chvíli obsluha vysune nohu, odklápění pokračuje.
2) Čelo se odklápí ze svislé přepravní do vodorovné pracovní polohy. Noha je dole ještě před započetím odklápění. Odklápění probíhá bez přerušení.
3) Čelo se přiklápí z vodorovné pracovní do svislé přepravní polohy. Noha je dole. Ve chvíli kdy vypne náklonový spínač, se přiklápění přeruší (přerušujeme stejný vývod jako při odklápění). Když v tuto chvíli obsluha zasune nohu, přiklápění pokračuje.
4) Čelo se přiklápí z vodorovné pracovní do svislé přepravní polohy. Noha je nahoře. Přiklápění probíhá bez přerušení.
Dostupné další součástky - přepínací relé, diody.
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Poradí mi někdo co s tím?
![149](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/149.gif)
-> COL: Pokud pustím 2 při stále stisklé 1 a znovu zmáčknu 2, tak se napětí na A může objevit, ale je taky možné čekat na celou sekvenci 1 - 2. To je celkem jedno a není to specifikováno, jsou možné obě varianty.
-> StepaNoFUN: Kolébka není možná, jsou vyžadovány 2 tlačítka![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> StepaNoFUN: Kolébka není možná, jsou vyžadovány 2 tlačítka
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> COL: Céče takhle jsem o tom vůbec nepřemejšlel... :-)
-> vlasmi: Jen blbej jednoduchej nápad - tlačítko 1 s aretovanou polohou uprostřed (nevím proč, ale od začátku uvažuju kolíbku) a druhý jako potvrzovací by neprošlo? Nějak takhle jsem měl kdysi řazení zpátečky na náklaďáku. Jednu rukou jsi zmáčknul dopředu/dozadu a druhou rukou jsi to musel potvrdit jako že opravdu jo.
-> vlasmi: Jen blbej jednoduchej nápad - tlačítko 1 s aretovanou polohou uprostřed (nevím proč, ale od začátku uvažuju kolíbku) a druhý jako potvrzovací by neprošlo? Nějak takhle jsem měl kdysi řazení zpátečky na náklaďáku. Jednu rukou jsi zmáčknul dopředu/dozadu a druhou rukou jsi to musel potvrdit jako že opravdu jo.
Ne zcela. Nevyplyva z toho jeste, kdy se ma napeti na vystupu opetovne zapnout. Zmacknu 1 a pak 2 a objevi se napeti na vystupu A. A ted, kdyz pustim 1 nebo 2, tak napeti zmizi. Ok. Ale co musim udelat, aby se napeti znovu objevilo? Pokud tedy treba pustim 2, napeti zmizi, ale co se ma stat kdyz ho znovu zmacknu (aniz bych pustil 1)? Ma se objevit? Nebo ne a ma se cekat, az se pusti i 1 a pak se zas bude cekat bud na sekvenci 1-2->A, nebo 2-1->B?
-> COL: Stlačím 1, držím stlačené, k tomu stlačím 2, držím stlačené obě dvě, objeví se proud na výstupu A (pouze tam) a je tam pokud držím obě tlačítka stlačené. Jakmile jedno z nich nebo obě uvolním, zmizí proud na výstupu A.
Stlačím 2, držím stlačené, k tomu stlačím 1, držím stlačené obě dvě, objeví se proud na výstupu B (pouze tam) a je tam pokud držím obě tlačítka stlačené. Opět jakmile jedno tlačítko nebo obě uvolním, zmizí proud na výstupu B.
Snad je to tak pochopitelné.
Stlačím 2, držím stlačené, k tomu stlačím 1, držím stlačené obě dvě, objeví se proud na výstupu B (pouze tam) a je tam pokud držím obě tlačítka stlačené. Opět jakmile jedno tlačítko nebo obě uvolním, zmizí proud na výstupu B.
Snad je to tak pochopitelné.
Chtelo byt lip popsat navrat do puvodniho stavu resp. to, co se ma stat, kdy to ktere z nich uvolnim. Jinak je to jen polovicni zadani. Slozite by to byt nemelo.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Bohužel, musí se kvůli bezpečnosti použít vždy obě tlačítka... Požadavek zákazníka (ČR Army).
-> vlasmi: A jednoduse jedno tlacitko jeden vystup a druhy tlacitko druhej, to nejde? :-)
Ahoj,
obnovím tohle téma, protože řeším následující problém:
Mám 2 tlačítka (jsou přepínací), označím je 1 a 2. Potřebuji vymyslet co nejjednodušší obvod, který by při stisknutí tlačítka 1 (držím) a potom 2 (stále držím 1) pustil proud do jednoho výstupu po celou dobu držení obou tlačítek stlačených.
Ale pokud stisknu v opačném pořadí - tj. stisknu 2 a držím a potom 1 (stále držím 2) postil proud do druhého výstupu opět po celou dobu držení obou tlačítek stlačených.
Celý obvod bude na 12V stejnosměrných.
Šlo by to nějak i bez elektroniky? Např. bandou relátek, max. s diodami? Lámu si s tím hlavu už 2 dny...
Předem díky za nápady.
obnovím tohle téma, protože řeším následující problém:
Mám 2 tlačítka (jsou přepínací), označím je 1 a 2. Potřebuji vymyslet co nejjednodušší obvod, který by při stisknutí tlačítka 1 (držím) a potom 2 (stále držím 1) pustil proud do jednoho výstupu po celou dobu držení obou tlačítek stlačených.
Ale pokud stisknu v opačném pořadí - tj. stisknu 2 a držím a potom 1 (stále držím 2) postil proud do druhého výstupu opět po celou dobu držení obou tlačítek stlačených.
Celý obvod bude na 12V stejnosměrných.
Šlo by to nějak i bez elektroniky? Např. bandou relátek, max. s diodami? Lámu si s tím hlavu už 2 dny...
Předem díky za nápady.
-> King: no ono je to nejjednodušší řešení na kterym není co zkazit
+ já jsem v tomhle stará škola
každopádně dneska by to 90% lidí řešilo programovatelným automatem![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
každopádně dneska by to 90% lidí řešilo programovatelným automatem
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Peťa Klíč: Vzhledem k tomu, ze se pise rok 2013 a napr. Operaky nestojej v prepoctu stovky ci tisice korun, by snad ty KT505 mohly zustat v suplikach ;-)
-> Peťa Klíč: jeeee tak a sem v loji :-D Nejlepe schema :-) snad se mi brzo podari zjistit hodnoty pri jakych by to melo spinat :-D
-> Bagrr- máma mele Emu: tak pět tyristorů a pět děličů s termistorem
s tyristorama je kříž, většina jich je na silový aplikace, pokud někde seženeš KT 505 to sou snad jediný tyristory na slaboproudý aplikace
ideálka by byla napájet ty termistory stabilizovaným napětím a ještě větší ideálka mezi termistor a tyristor strčit komparátor![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
s tyristorama je kříž, většina jich je na silový aplikace, pokud někde seženeš KT 505 to sou snad jediný tyristory na slaboproudý aplikace
ideálka by byla napájet ty termistory stabilizovaným napětím a ještě větší ideálka mezi termistor a tyristor strčit komparátor
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Peťa Klíč: ano na peti ruznych mistech, aby bylo zretelne jasne jak moc je akumulacni nadrz s objemem cca 5,8 kubiku nabita :-)
-> Bagrr- máma mele Emu: pět tyristorů a termistory zapojit coby děliče?
a proč potřebuješ pět termistorů proboha? měříš teplotu na pěti různejch místech?
a proč potřebuješ pět termistorů proboha? měříš teplotu na pěti různejch místech?
trochu se sem priseru s otazkou :-D
Problem nasledujici: 5x termistor a 5x ledka. potrebuji to nejako vymyslet aby pri urcity hodnote termistoru se rozsvitila jedna ledka a zustala svitit. pri dosazeni dany hodnoty na dalsim termistoru se rozla dalsi ledka a svitily obe, atd az po rozsviceni vsech peti ledek.... napajeni predpokladam bud pomoci trafa ze site nebo pres akumulator... Chytre hlavy prosim pomozte aboslutni elektro lame :-D
edit: jde mi o sledovani mnozstvi teply vody v akumulacni nadrz vytapeni baraku :-)
Problem nasledujici: 5x termistor a 5x ledka. potrebuji to nejako vymyslet aby pri urcity hodnote termistoru se rozsvitila jedna ledka a zustala svitit. pri dosazeni dany hodnoty na dalsim termistoru se rozla dalsi ledka a svitily obe, atd az po rozsviceni vsech peti ledek.... napajeni predpokladam bud pomoci trafa ze site nebo pres akumulator... Chytre hlavy prosim pomozte aboslutni elektro lame :-D
edit: jde mi o sledovani mnozstvi teply vody v akumulacni nadrz vytapeni baraku :-)
Jediny co me napadlo je takovahle silenost s kondenzatorem, releem a tranzistorem, ale rad bych to vymyslel lip a mensi...
Misto toho signalniho generatoru vlevo by bylo to moje tlacitko, ktery by spinalo rele. Funguje to, ale je to desne humpolacky.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Stepan FUN: No neslo jelikoz tohle prave mam a potrebuju to ovladat tim pulzem. Jenze jako vstup mam pouze skok z nuly do jednicky. A kdyz ten skok pripojim na triger tohohle obvodu, tak ten vystupni pulz bude tak dlouhej jako doba kdy drzim na vstupu jednicku.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: adam.kafelanka.cz/index.p
hp?id=13 Poslední schéma... Ani v tomhle zapojení by to nechodilo?
Jinak tuhle funkci maj i lepší časový relé, ale to určitě nechceš použít, jelikož cena není v řádu korun...
Jinak tuhle funkci maj i lepší časový relé, ale to určitě nechceš použít, jelikož cena není v řádu korun...
-> Stepan FUN: No ten prave potrebuju timhle nejak ovladat. Problem je v tom, ze ten blbec potrebuje impuls kratkej pro spusteni. Ja myslel naivne, ze mu staci sestupna hrana :(
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A co monostabilní klopnej obvod z 555 a jenom invertovat výstup?
Borci, nevite jak postavit obvod, kterej kdyz ma na vstupu nulu, ma na vystupu jednicku a kdyz na vstup privedu jednicku, tak vystup spadne do nuly a hned zase do jednicky? Aby se nic nedelo dokud zase neprijde na vstupu zmena z 0 na 1. Pokud to neni pochopitelny, tak pridavam obrazek. Muze to byt jak z tranzistoru tak z klopnych obvodu, RS, hradel cokoli. Ja si s tim lamu hlavu a uz sem z toho gumovej.
tak uz se mi to konecne povedlo
, vedet, ze se dela SKO v jedinem integraci - 40106 - 6xSKO, tak jsem to tak resil hned...
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> srandokan:
-> King: tak jsem to zkousel prehodit a rele spina ihned po stlaceni tlacitka bez prodlevy pri stejnych soucastkach 20microF a 4k6, zkousel jsem i 5 a 100microF a porad stejne
-> King: tak jsem to zkousel prehodit a rele spina ihned po stlaceni tlacitka bez prodlevy pri stejnych soucastkach 20microF a 4k6, zkousel jsem i 5 a 100microF a porad stejne
-> srandokan: -> King: dekuji, zkusim
-> srandokan: To zní více vědecky :)
-> Jarda 30.06.11 13:56:23: Skús vymeniť medzi sebou R1 a C1.
-> Jarda: Funkci fousatý 555ky si už z hlavy nepamatuju, ale třeba by to mohlo fungovat v souladu s tvým přáním, kdybys vzájemně prohodil kondík a odpor určující časovou konstantu (?) Ty non-elektrolytický konďoury se daj sehnat, řek bych, že běžně do 10uF/63V.
zkousel jsem tan dat uz i jinou 555 a porad stejne
-> King: při odporu 4k6 a kondiku 100 microF mi to dela toto - zluty je tlacitko a zeleny je rele a uz fakt nevim co s tim :(
melo by tam byt od tlacitka po sepnuti rele 0,46s ale rele sepne hned a vypne se zpozdenim :/
melo by tam byt od tlacitka po sepnuti rele 0,46s ale rele sepne hned a vypne se zpozdenim :/
-> King: jj, to budes mit pravdu a 20 microF s pevnym dielektrikem mi taky prijde docela nerealne....
-> Jarda: Jenom na okraj - ten čas zpoždění je v sekundách přibližně roven součinu odporu a kapacity (ohmy a Farady). S odporem řádu stovek ohmů a 20uF se motáš pod 0,001s. V tom textu je samozřejmě chyba, protože přes 1s se dostaneš až s odporem řádu stovek kiloohmů....
posledni hodnota, myslel jsem, ze kdyz budu mit radove desitky ohnu docilim časů, ktere bych potreboval (popripade upravit kapacitu) - treba 0,5s bych uz poznal a toto spina okamzite i pri 100 ohmech (pisui tam, ze 150ohmu odpovida 4s), jeste me napada, jestli jsem neudelal blbost, ze jsem dal C 20 microF v elektrolytu, nevim ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
tak porad se mi to jeste nepovedlo :( zkousel jsem toto, ale rele spina hned po stlaceni tlacitka :(
nefunguje :( ja uz nevim, jak to dat do kupy ....
-> Crestik: dekuji, ale ten MKO je, ze po inpulzu se mi preklopi do astabilniho stavu a tam je po definovanou dobu, ale ja potrebuji, aby po inpulzu se definovanou dobu nic nedelo a potom se mi seplo to rele... a to nevim jak udelat
ja zkousel puvodne toto (bez 555), ale nefunguje:
ja zkousel puvodne toto (bez 555), ale nefunguje:
tohle musí fungovat i kdyby nechtělo :-)
pandatron.cz/?200&ne. ..
tady uplně fajn animace
mereni.souepl.cz/java/555 %20mko.html
co konkrétně na tom nefunguje? Nabíjí se "časovací" C?
pandatron.cz/?200&ne. ..
tady uplně fajn animace
mereni.souepl.cz/java/555 %20mko.html
co konkrétně na tom nefunguje? Nabíjí se "časovací" C?
-> Jarda: opravy,upravy
-> castrol: aha, japakto?
-> Jarda: foto nejde vkladat