
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
zmena roztece 4*98 na 4*100
tak si je nech napsat za 50kč do techničáku

jen tak pro zajímavost ja to předělával nedávno ,myslel jsem že mi ty zadní bubny budou pasovat měle jsem je komplet i s nabojema jenže nepasují díry na nápravnici tak jsem ji musel vyměnit taky a ve předu stačí jen unašeče s kotouči a je to !!

-> alex favo: ja jsem treba zvedav na moje novy 14tky co budou pecky rikat..jinak kamos co mel na favu 4*98 15tky a staveli ho pecky, rikali: moc pekny kola, to asi dobre v zatackach drzi, ze ??
, tak jim jen odpovedel jojojo


-> kirri: tak to je jasny, STK mam za mesic, takze toho bude vic v seriovym stavu :]
-> alex favo: co mám kamaráda tak má ATS CUP v 15" leštěné X černé na Favoritu ''93, asi takhle bydlí kousek od Brna, každý den dojíždí do práce přes střed, předpisy dodržuje, ve městě ho nikdo nezastaví, ale pokud je nějaká "fízl ekšn" tak je samozřejmě musí zalepit, většinou za 500,- Ono ti to takhle projde, když nebudeš lákat pozornost, ale při namátkové kontrole asi těžko, i když někdy taky záleží jak se chováš a na koho natrefíš, minule sem s ním jel stavěl nás policajt, mladej kluk a chválil je, před STK ale přezout:-)
lidicky takovej malej off-topic, ale jak hodne sou haklivi fizlove na kola 15'''' kdyz max povoleny jsou 13ky? abych zase do mesice nepresel o papiry... ale co zase tak casto me nestavej, ty kolecka tam pujdou na 100%, ve ctvrtek je budu kupovat
-> alex favo: předek "jen" tohle, ale já bych tohle všechno vytáhnul někde na vrakáči a "jen" přehodit
-> Gryzly: zas takoví čurdové ale nejsú, aby si mysleli, že některý Fáčka maj 4xkotůčik
zas pod plechama to už bych neskovával
a popravdě bude to brzdit určo líp, jsem dneska jel na Brno s Fabii v TDI a 4xkotouče, po prvním zabrždění sem málem políbil motor
no jako porovnávat se moc nedá no




-> alex favo: Předek fakt nevím, to by chtělo okouknout bud v reálu na obou autech nebo aspon nejaky vykres v katalogu nahradnich dilů .
-> kirri: No pod elektrony to je dost dráždící, ale na plechážích by si toho fízlové všimnout nemuseli. A pak taky typ brzd je napsanej ve velkým techničáku a ne v malým. ;-)
-> kirri: No pod elektrony to je dost dráždící, ale na plechážích by si toho fízlové všimnout nemuseli. A pak taky typ brzd je napsanej ve velkým techničáku a ne v malým. ;-)
-> Gryzly: máš pravdu, je to jiný, ale ber v ohled to, že kotouče prostě jsou tak celkem až dost nepovolený, třeba 13" ATS na Fáčku přejde každej, no pokud chceš s autem jezdit každý den a nemít ho třeba jen na pár dní v roce je zase podle mě dávat bubny na zadek blbost, se to nevyplatí a 1.7.2006 se blíží kvapem...
-> alex favo: Ty šrouby jsou dobrý, pokud nechceš mít moc práce a kola chceš jen koupit, nasadit a jet, je to nejrychlejší a jak říká samantus opravdu se není čeho bát, daleko nebezpečnější jsou půlmetrové podložky na každé straně vyrobené z pochybných materiálů......
-> alex favo: Ty šrouby jsou dobrý, pokud nechceš mít moc práce a kola chceš jen koupit, nasadit a jet, je to nejrychlejší a jak říká samantus opravdu se není čeho bát, daleko nebezpečnější jsou půlmetrové podložky na každé straně vyrobené z pochybných materiálů......
-> Gryzly: oki a predek teda staci jen kotouce a naboje?
jinak se na to cely asi vyseru, pac ty moje kola budou mit stopro i jinej stredovej naboj, takze si necham udelat podlozky na miru
jinak se na to cely asi vyseru, pac ty moje kola budou mit stopro i jinej stredovej naboj, takze si necham udelat podlozky na miru
Jste hoši asi neviděli bubny na favorita, že? favořiti s roztečí 4x98 mají zadní buben stejným stylem jako rapid, to znamenaá že kolo drží v unašeči který je dotažen centrální maticí, a buben je na dvou šroubkách a je mezi unašečem a diskem kola. NA Favořitech 4x100 jsou kolové šrouby zašroubený přímo do bubnu který je centrální maticí přišroubený přímo hřídeli z nápravy. toznamená že ty bubny jsou upně jiný a nekompatibilní. Asi nejlepší řešení pro zadek je výměna celé nápravy. a když bych to dělal už bych asi uvažoval o nějaké z VW Golf se zadníma kotoučema.
-> Borin: jako nerikam ze to musi delat ja rikam ze to je i jedno reseni a nicim tomu moc neublizis...jen musis poradne dotahovat srouby, matky
-> black_dragons: Prasečina nejhoršíko kalibru...

-> alex favo: nebudes vrtat do kol jel zvetsis diry cca o 0,5 mm nebo 1mm to vyzkousis... je to logicky... popremyslej nad tim...
-> black_dragons: do kol urcite vrtat nebudu :]
zatim to budu asi resit tema sroubama i kdyz v to taky nemam absolutne duveru, nicmene vsechny penize pujdou na ty kolesa. budou to ATS CUP, takze na novy bubny a kotouce asi nebudu mit prachy, ale bude to priorita c. 1
-> Samantus: prodat kola a koupit si ty co maj spravnou roztec nebo zmenit to co chtel
-> black_dragons: to radsi ty srouby:-))))))))))))))))
jaste jedna trosku brutalnejsi mozmost je tato ... koli je v polomeru rozdil 4x100a 4x98 to znamena 1 milimetro jeden milimetr by meli by byt diry vyce na sred... tak vem vrat o 1mm nebo o neco mene vetsi nez je dira a provrtej je ...a mas to vyreseny nerikam ze je to zrovna nejlepsi zpusob ale da se i takto.. pokud samozdrejmne nemas nejaky kola za 10 tis...
-> Samantus: Pokud k tomu mas duveru, prosim. Ja k nim proste duveru nemam. Je sice hezky, ze jsou masivni, ale myslim si, ze je u nich vetsi riziko, ze prdnou. Tot muj nazor. Proto bych si je na auto nedal.
-> charon: ale prd, nic takovyho netvrdim, ale sou to masivni srouby, ja bych se toho nebal
-> Samantus: Ja netvrdim, ze to muze bejt schvaleny, ale to jeste nic neznamena. Nebo si opravdu myslis, ze schvaleny veci jsou vzdycky kvalitni a neschvaleny vzdycky nebezpecny? Ja mam bohuzel nekolik zapornejch zkusenosti s schvalenyma dilama. A ja osobne bych si proste srouby s plovouci hlavou na auto nedal Proste tomu neverim.
bubny, kotouče, náboje kol, přední, zadní

-> charon: To si opravdu jen myslis, ano sto je sto a devadesatvosum je devadesatvosum, ale pokud je to schvaleny tak to asi fungovat bude........
-> Samantus: ja si myslim, ze srouby s plovouci hlavou je pekna prasecina.-> alex favo: Jinak by teoreticky mely stacit vymenit bubny, kotouce a predni naboje, v kotoucich kolo nedrzi.
ja si myslim ze srouby s plovouci dosedaci plochou, by to mohly vyresit ne?
zdravim lidicky. mam stary facko s rozteci 4x98 a budu kupovat kola 4x100. podlozky sou jedna moznost, ale radsi bych zmenil roztec uplne. co se musi vymenit? bubny vzadu a kotouce vepredu? tot vse? a co naboje? na kolik to tak prijde?