-> sliwowitz: Ten SM jsem nedohledal, jen výpisek z něj (č. 11/1976). Ale paměť mě jak se zdá neklamala. Jak se oba typy rozeznaj ale nevím, kdysi v 80tých jsem sice na těch podložkovejch koupil erko, ale šlo zas tak rychle dál, že jsem kola ani nesundával..
1. At 13 508 - 5+1/2J*13, 165SR13 - pouze pro 100/110 (elektron) SM11/76
přední šrouby 75mm + vložka tl. 15mm
zadní šrouby 70 mm bez vložek
žebra Z.bubnů zmenšit na 265 mm
označení RTG, přepsat OTP
2. At 13 946 - 5+1/2J*13, 165SR13 - pouze pro 100/110 (elektron) SM11/76
obě nápravy šrouby délky 65mm
označení RTG, přepsat OTP (na 105/120nelze)
- životnost jen 8 let, výroba skončena v r.1978 (SMXX/89).
Takže pro obě bubnový nápravy embéček a At 13508 to asi znamená stočit lemy (žebra) všech bubnů..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
loukote & 2 typy bubnov
-> sliwowitz: Mrknu, byla to jen krátká zmínka v otázkách a odpovědích, pokud se pamatuju..
-> Jozka: aha... s tym stocenim bubnov na sustruhu by to sedelo...
keby si na ten SM nahodou narazil, daj pls do clankov, rad by som si to precital... alebo aspon cislo... diky....
keby si na ten SM nahodou narazil, daj pls do clankov, rad by som si to precital... alebo aspon cislo... diky....
-> sliwowitz: Jo a "kalibrovaný" 13" disky jsou kvůli nežádoucí záměně tvarově od předchozí verze odlišeny a může se stát, že při montáži na nekalibrovaný bubny půjdou blbě sundat. Nebo naopak? Teď nějak nevím..
-> sliwowitz: Bubny jsou určitě stejný od 1000 až po užovku, minimálně do roku 1977 - tedy s velkým lemem. A pokud se pamatuju, tak podmínkou montáže loukotí na 1000 - 100/110 bylo použití delších šroubů a stočení toho lemu. Info s úpravou bubnů bych ale musel pohledat, ze kterýho to je roku, asi to nebude platit pro všechny elektrony - ale takhle to kdysi psali ve Světě motorů. Pochopitelně s dodatkem, že to je pouze pro sportovní účely.. Jinak plecháče 13" jdou na tyhle bubny bez potíží - pokud tedy o vnitřní okraj disku neškrtá brzdové lano.

podložkové byli na 1000 a jak se dali do předu kotouče tak museli udělat bezpodložkové
nad tou zmenou pri prechode 14'' -> 13'' som uvazoval, napadlo ma ci ten lem nezmensili kvoli lepsiemu chladeniu bubnov, aby medzi bubnom a diskom bola vacsia medzera... (13'' plechace doma momentalne nemam, neviem posudit kolko je tam miesta)
este ma napada... tvar 13'' diskov sa menil pri prechode na hrebenove riadenie - zaviedli sa kalibrovane strediace otvory... je mozne, ze by disky po tejto zmene na stary typ bubnov nepasovali?
a ako je to s tymi loukotami? navrhnut disky specialne pre jeden typ auta tak, ze nan bez podloziek nepasuju mi pride sialene. kdepak soudruzi udelali chybu??? :)
este ma napada... tvar 13'' diskov sa menil pri prechode na hrebenove riadenie - zaviedli sa kalibrovane strediace otvory... je mozne, ze by disky po tejto zmene na stary typ bubnov nepasovali?
a ako je to s tymi loukotami? navrhnut disky specialne pre jeden typ auta tak, ze nan bez podloziek nepasuju mi pride sialene. kdepak soudruzi udelali chybu??? :)
-> minno: O.K. vratme sa k otazkam od -> sliwowitz 

-> afro100: mal som kedysi na aute jednu eMkovú polonápravu a mala tiež ten bubon s veľkým lemom...ale či ten bubon bol pôvodný to už zaručiť neviem, pretože celá tá zostava (polonáprava s bubnom) bola vymontovaná na vrakáči z jedného auta.
-> LiMaK - 742 forever: moze byt, ja sa nehadam, uzofku som zatial nemal, mal som na kile te s tymi vacsimi a aj 13 plechy tam sedia, ale moze to s tym prechodom na mensie disky suvisiet ...
-> afro100: tak ty bubny s tím vysokým lemem měli 100% jeste 105/120 užovky. Na obou užovkach (jedna z nich byla seriovka s prokazatelne nikdy nesundanymi zadnimi bubny) jsem je mel.
nevím presne v jakém roce, ale menily se za mensí lem, dejme tomu od eMka??? dalsi mozna souvislost by mohla byt v souvislosti s 13´ disky....
nevím presne v jakém roce, ale menily se za mensí lem, dejme tomu od eMka??? dalsi mozna souvislost by mohla byt v souvislosti s 13´ disky....
-> sliwowitz: ak myslis taky ten lem okolo tak to som si vsimol aj ja, na origo bubnoch aj na S 100 je vacsi, a iny je az ako hovoris na 120, ale preco neviem a tiez by ma to zaujimalo, aj ked mozno slo o usporu materialu uz v tej dobe ...
Zacal som na moju 1000MB skladat sadu loukoti. Asi kazdy vie ze su 2 typy - tzv. podlozkove a bezpodlozkove. Na bubnove brzdy by mali pasovat oboje, na kotucove by mali ist len bezpodlozkove.
Bol som presvedceny o tom, ze podlozkove boli starsie, davali sa na 1000MB, ktore mali bubny aj vpredu. Pri prechode na kotucovu napravu u S100 sa museli zmenit aj kolesa, preto sa zacali vyrabat bezpodlozkove, s inym zalisom.
Lenze podlozkove loukote mi na 1000MB nepasovali ani dopredu ani dozadu.
Potom som v garazi nasiel iny (zadny) bubon, ktory som pred par rokmi kupoval v mototechne. Oproti tym co mam na aute (zarucene povodne, z roku 1968) ma rebro po jeho obvode mensiu vysku a teda na podlozkove loukote pasuje... Predpokladam, ze ten novy bubon bude z 105/120...
otazka znie:
1. kedy, a z akeho dovodu doslo k zmene bubnov?
2. aky zmysel mali podlozkove loukote, ak nepasovali na bubny priamo? to sa pod ne na zavodne MB skutocne davali podlozky?
Bol som presvedceny o tom, ze podlozkove boli starsie, davali sa na 1000MB, ktore mali bubny aj vpredu. Pri prechode na kotucovu napravu u S100 sa museli zmenit aj kolesa, preto sa zacali vyrabat bezpodlozkove, s inym zalisom.
Lenze podlozkove loukote mi na 1000MB nepasovali ani dopredu ani dozadu.
Potom som v garazi nasiel iny (zadny) bubon, ktory som pred par rokmi kupoval v mototechne. Oproti tym co mam na aute (zarucene povodne, z roku 1968) ma rebro po jeho obvode mensiu vysku a teda na podlozkove loukote pasuje... Predpokladam, ze ten novy bubon bude z 105/120...
otazka znie:
1. kedy, a z akeho dovodu doslo k zmene bubnov?
2. aky zmysel mali podlozkove loukote, ak nepasovali na bubny priamo? to sa pod ne na zavodne MB skutocne davali podlozky?