loukote & 2 typy bubnov

prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 04.09.2009 do 16.09.2009, založil/a sliwowitz
řadit dle data
09:30:48
16.09.2009
Jozka
-> sliwowitz: Ten SM jsem nedohledal, jen výpisek z něj (č. 11/1976). Ale paměť mě jak se zdá neklamala. Jak se oba typy rozeznaj ale nevím, kdysi v 80tých jsem sice na těch podložkovejch koupil erko, ale šlo zas tak rychle dál, že jsem kola ani nesundával..



1. At 13 508 - 5+1/2J*13, 165SR13 - pouze pro 100/110 (elektron) SM11/76

přední šrouby 75mm + vložka tl. 15mm

zadní šrouby 70 mm bez vložek

žebra Z.bubnů zmenšit na 265 mm

označení RTG, přepsat OTP

2. At 13 946 - 5+1/2J*13, 165SR13 - pouze pro 100/110 (elektron) SM11/76

obě nápravy šrouby délky 65mm

označení RTG, přepsat OTP (na 105/120nelze)

- životnost jen 8 let, výroba skončena v r.1978 (SMXX/89).



Takže pro obě bubnový nápravy embéček a At 13508 to asi znamená stočit lemy (žebra) všech bubnů..
08:01:07
14.09.2009
Jozka
-> sliwowitz: Mrknu, byla to jen krátká zmínka v otázkách a odpovědích, pokud se pamatuju..
21:38:26
07.09.2009
sliwowitz
-> Jozka: aha... s tym stocenim bubnov na sustruhu by to sedelo...

keby si na ten SM nahodou narazil, daj pls do clankov, rad by som si to precital... alebo aspon cislo... diky....
08:42:06
07.09.2009
Jozka
-> sliwowitz: Jo a "kalibrovaný" 13" disky jsou kvůli nežádoucí záměně tvarově od předchozí verze odlišeny a může se stát, že při montáži na nekalibrovaný bubny půjdou blbě sundat. Nebo naopak? Teď nějak nevím..
08:25:28
07.09.2009
Jozka
-> sliwowitz: Bubny jsou určitě stejný od 1000 až po užovku, minimálně do roku 1977 - tedy s velkým lemem. A pokud se pamatuju, tak podmínkou montáže loukotí na 1000 - 100/110 bylo použití delších šroubů a stočení toho lemu. Info s úpravou bubnů bych ale musel pohledat, ze kterýho to je roku, asi to nebude platit pro všechny elektrony - ale takhle to kdysi psali ve Světě motorů. Pochopitelně s dodatkem, že to je pouze pro sportovní účely.. Jinak plecháče 13" jdou na tyhle bubny bez potíží - pokud tedy o vnitřní okraj disku neškrtá brzdové lano.4
10:15:44
06.09.2009
petr s
podložkové byli na 1000 a jak se dali do předu kotouče tak museli udělat bezpodložkové
09:42:05
06.09.2009
sliwowitz
nad tou zmenou pri prechode 14'' -> 13'' som uvazoval, napadlo ma ci ten lem nezmensili kvoli lepsiemu chladeniu bubnov, aby medzi bubnom a diskom bola vacsia medzera... (13'' plechace doma momentalne nemam, neviem posudit kolko je tam miesta)

este ma napada... tvar 13'' diskov sa menil pri prechode na hrebenove riadenie - zaviedli sa kalibrovane strediace otvory... je mozne, ze by disky po tejto zmene na stary typ bubnov nepasovali?

a ako je to s tymi loukotami? navrhnut disky specialne pre jeden typ auta tak, ze nan bez podloziek nepasuju mi pride sialene. kdepak soudruzi udelali chybu??? :)
22:52:24
04.09.2009
afro100
-> minno: O.K. vratme sa k otazkam od -> sliwowitz 4
22:37:15
04.09.2009
minno
-> afro100: mal som kedysi na aute jednu eMkovú polonápravu a mala tiež ten bubon s veľkým lemom...ale či ten bubon bol pôvodný to už zaručiť neviem, pretože celá tá zostava (polonáprava s bubnom) bola vymontovaná na vrakáči z jedného auta.
22:26:18
04.09.2009
afro100
-> LiMaK - 742 forever: moze byt, ja sa nehadam, uzofku som zatial nemal, mal som na kile te s tymi vacsimi a aj 13 plechy tam sedia, ale moze to s tym prechodom na mensie disky suvisiet ...
22:20:35
04.09.2009
LiMaK - 742 forever
-> afro100: tak ty bubny s tím vysokým lemem měli 100% jeste 105/120 užovky. Na obou užovkach (jedna z nich byla seriovka s prokazatelne nikdy nesundanymi zadnimi bubny) jsem je mel.



nevím presne v jakém roce, ale menily se za mensí lem, dejme tomu od eMka??? dalsi mozna souvislost by mohla byt v souvislosti s 13´ disky....
10:55:23
04.09.2009
afro100
-> sliwowitz: ak myslis taky ten lem okolo tak to som si vsimol aj ja, na origo bubnoch aj na S 100 je vacsi, a iny je az ako hovoris na 120, ale preco neviem a tiez by ma to zaujimalo, aj ked mozno slo o usporu materialu uz v tej dobe ...
10:28:34
04.09.2009
sliwowitz
Zacal som na moju 1000MB skladat sadu loukoti. Asi kazdy vie ze su 2 typy - tzv. podlozkove a bezpodlozkove. Na bubnove brzdy by mali pasovat oboje, na kotucove by mali ist len bezpodlozkove.



Bol som presvedceny o tom, ze podlozkove boli starsie, davali sa na 1000MB, ktore mali bubny aj vpredu. Pri prechode na kotucovu napravu u S100 sa museli zmenit aj kolesa, preto sa zacali vyrabat bezpodlozkove, s inym zalisom.



Lenze podlozkove loukote mi na 1000MB nepasovali ani dopredu ani dozadu.

Potom som v garazi nasiel iny (zadny) bubon, ktory som pred par rokmi kupoval v mototechne. Oproti tym co mam na aute (zarucene povodne, z roku 1968) ma rebro po jeho obvode mensiu vysku a teda na podlozkove loukote pasuje... Predpokladam, ze ten novy bubon bude z 105/120...



otazka znie:

1. kedy, a z akeho dovodu doslo k zmene bubnov?

2. aky zmysel mali podlozkove loukote, ak nepasovali na bubny priamo? to sa pod ne na zavodne MB skutocne davali podlozky?
zvětšit loukote & 2 typy bubnov - obrázek od sliwowitz vložen 04.09.2009 10:28:34
Extreme Tyres