
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Sportovní filtr opravdu pomáhá!!!
00:50:18
22.10.2008
22.10.2008

Petkar1
Já to řeším takhle. Výdechy jako LR. Zkusil jsem se s tím projet a teplota v motorovém prostoru je o dost nižší (nemám dole ale plechy). Filtr mám hříbek přímo na karbeci a vždycky byl dost teplej, teď je takovej "vlažnej". Změnu v chování motoru zatím nemůžu popsat, protože mi teď škodovka nejezdí ideálně. Až bude, tak poreferuju.

20:03:51
21.10.2008
21.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> kury: To mělo je Háčko, LR/B nic v blatníku nemělo.

19:51:09
21.10.2008
21.10.2008

kury
-> Martin120L: Já ti někdy písnu maila nebo zprávu tady, telefonem bych provolal majland
Mě nejde ani tak o umístění filtru, ale o co nejlepší ventilaci vzduchu u motoru. Tak mě napadla ta LR kapota, v zadním čele mám mřížky taky.To střešní křidélko by taky nebylo problém přidělat. LR holt měla ještě pruduchy v blatníkách, ale ty fakt dělat nebudu
Mě nejde ani tak o umístění filtru, ale o co nejlepší ventilaci vzduchu u motoru. Tak mě napadla ta LR kapota, v zadním čele mám mřížky taky.To střešní křidélko by taky nebylo problém přidělat. LR holt měla ještě pruduchy v blatníkách, ale ty fakt dělat nebudu
19:23:56
21.10.2008
21.10.2008

Martin120L
-> kury: ICQ nemám, ale mám tel 602 336 903. Martin
16:04:07
21.10.2008
21.10.2008

Klubko_
bude mit nejakej vliv delka privodni trubky ke karbecu? Kdyz uz, tak bych chtel umistit az k pravymu zadnimu svetlu, ale este vic do rohu, at se pres to potrubi da rozumne dostat k motoru bez vymontovani
12:36:39
19.10.2008
19.10.2008

Kapřík
-> tomaso435: no když kupovat filtr tak nějaký značkový... KN, Green, King Dragon... Nějaké Jacky atd. bych do auta nedával

12:17:42
19.10.2008
19.10.2008

Tomaso435
-> Kapřík faster: nevim kolik je druhů.... prostě stává kolem 15OO místo papíru bavlna.... maj barevný

11:26:32
19.10.2008
19.10.2008

Kapřík
-> Martin120L: to byla asi Kurymu že
-> J3STER: no podobné řešení jako to moje

-> J3STER: no podobné řešení jako to moje

11:13:00
19.10.2008
19.10.2008

kury
-> Martin120L: Ten příspěvek jsi chtěl asi adresovat mě
Nemáš ICQ? Někdy bych určite o téhle problematice rád pokecal, než se do něčeho pustím
Nemáš ICQ? Někdy bych určite o téhle problematice rád pokecal, než se do něčeho pustím
10:08:43
19.10.2008
19.10.2008

J3STER
-> Kapřík faster: Brácha to vyřešil takhle:

19:23:36
18.10.2008
18.10.2008

Martin120L
-> Kapřík faster: Stou lamiatovou kapotou ještě počkej. Tam je přísun vzduchu ůplně opačný. Těma průduchama, jak jsi naznačil pouze odchází teplý vzduch od motoru, protože asi tak v polovině zadního okna se trhá proudící vzduch a dělá se větrný pytel a těma průduchama vytahuje teplý vzduch od motoru. Je to stejný jako na LR. Proto na LR dávali na střechu takový to lízátko, aby co nejdéle udrželi vzduch podél okna a ten pak vytahoval teplý vzduch od motoru, proto má LR mřížky v zadním čele, kvůli proudění vzduchu v motorovém prostoru, protože to je jinak strašně zavřený. Sám jsen udělal filtr box jako LR a filtr jsem se snažil dát co nejvíce k mřížím v zadní kapotě, abych dostal o něco chladnější vzduch k Weberům.

17:04:31
18.10.2008
18.10.2008

Kapřík
-> tomaso435: záleží jaký filtr....

15:10:03
18.10.2008
18.10.2008

Tomaso435
máte někdo zkušenosti s bavlněným filtrem do origo filtrboxu? na fáčko 89??
15:33:09
01.10.2008
01.10.2008

Rider skoda
Jedine udelat na zadni kapote nejaky nabeh,aby to hnalo vzduch do tech otvoru do motoroveho prostoru,ale tim padem by bylo dobre udelat treba v zadnim pod SPZ nejaky otvor s tahokovem, podobne jako ma Tuner#2.Aby vzduch co prijde do motoroveho prosotoru z pod auta,tak aby zase mohl lete tim čelem ven a neltel nahoru kapotou - to by vytlacoval ten studeny vzduch privadeny tim otvorem.
14:27:41
01.10.2008
01.10.2008

rolls
pre privod vzduchu som riesil ten bocny nasavac, aj ked tu uz je zasah do karoserie ale neviem ako inac tam chcete dostat ten vzduch...potom fakt jedine spodkom auta cez nejaky odlucovac praxu

11:56:33
01.10.2008
01.10.2008

Kapřík
-> kury: tak v tvém případě u toho laminátového víka to bude fungovat určitě...Tam bude vzduchu až až

11:55:06
01.10.2008
01.10.2008

Kapřík
-> tomaso435: KN dělá i vložky do origo filtrboxů...

11:54:04
01.10.2008
01.10.2008

Tomaso435
-> Kapřík faster: kurňa chlape,,,, že bych to zkusil i ná fáčku ? ale asi bych rači do origo boxu...ale to nevim jestli dělá KN .... ??
11:51:22
01.10.2008
01.10.2008

Nwkt
-> Tuner#2: -> COL: A co u kupé, tamžádný plechy nejsou a jenom dva otvory
11:51:18
01.10.2008
01.10.2008

kury
11:50:08
01.10.2008
01.10.2008

Kapřík
-> COL: přesně jak říkáš..není nic jednoduššího to změřit....dát bezdrátové čidlo teploměru do různých míst motorového prostoru a chvíli s tím jezdit
Jinak jsem vždycky žil v tom, že ten zadní plast napomáhá vzduchu aby se právě dostal dovnitř (soudil jsem tak i z úhlu těch plechů pod výdechy víka).
Nemá někdo známého v aerodynamickém tunelu?

Jinak jsem vždycky žil v tom, že ten zadní plast napomáhá vzduchu aby se právě dostal dovnitř (soudil jsem tak i z úhlu těch plechů pod výdechy víka).
Nemá někdo známého v aerodynamickém tunelu?

11:39:41
01.10.2008
01.10.2008

Nwkt
-> kury: Nemáš fotku tý vany, z druhý strany?
11:38:36
01.10.2008
01.10.2008

Labros
Zajímavá diskuze
Já vycházel taky z tvaru toho plastu, jako COL, obrázek s rozložením tlaku mám na počítači v Praze kde teď nejsem a taky je někde tady v článcích.
Já vycházel taky z tvaru toho plastu, jako COL, obrázek s rozložením tlaku mám na počítači v Praze kde teď nejsem a taky je někde tady v článcích.11:31:13
01.10.2008
01.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> kury: U téhle zvednuté vany by to mělo fungovat
-> COL: Zkus i já se na to chystám, ale letos to už asi nebude

-> COL: Zkus i já se na to chystám, ale letos to už asi nebude

10:43:20
01.10.2008
01.10.2008

COL
-> Tuner#2: nezda se mi to, ja schvalne pridelam nejaky snimac teploty pod viko, pod ty otvory a uvidime jestli za jizdy pujde teplota nahoru nebo ne...
10:30:30
01.10.2008
01.10.2008

kury
Já bych chtěl dát filtr do vyznačeného místa. Jen doufám, že to pujde. Tu kapotu jsem v ruce nikdy nedržel, tak nevím, kolik je za tím pruduchem místa

10:22:17
01.10.2008
01.10.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL: Ano vzduch tam zhruba tam dopadá, vím který obrázek myslíš, ale když se důkladně podíváš na ten spojler, tak ty plastový žábry tam toho dovnitř moc nenavedou, naopak ten vzduch co tam dopadne ě dělá přítlak pomáhá tahat ten teplý vzduch ven. Zkus si jen tak ze srandy na sedanu fouknout ruvoběžně s kapotou kompresorem, a dej si ruku pod kapotu. Skoro nic tam není a většina se odrazí od spojleru za auto.

10:18:11
01.10.2008
01.10.2008

COL
-> Tuner#2: Ovsem tvar toho plastu nad vetracima otvorama nasvedcuje opaku. Myslim, ze to bylo dobre videt na obrazku, kde byly zachyceno rozlozeni tlaku pri proudicim vzduchu kolem auta. Ten obrazek ale nemuzu najit.
10:15:13
01.10.2008
01.10.2008

COL
-> MOLSO (Hlavný nanášač alkytonu :): to je dost nepravdepodobne
08:46:25
01.10.2008
01.10.2008

MOLSO
takže ked budem mat kombinaciu zadne veko s odvetranim + zadne čelo s odvetranim je možne ze by sa cez kapotu "fixirkoval" vzduch von a cez zadne čelo by ho nasávalo do mot. priestoru ?

23:06:59
30.09.2008
30.09.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Ratoo: Přesně tohle tvrdím já, takže nějaký teorie o filtru až na okraj jsou zcestné.
23:03:04
30.09.2008
30.09.2008

Ratoo
-> Tuner#2: tak tak, je to k odvětrání motorovýho prostoru a jak jedeš tak ty díry fungujou jako fixírka vzduch proudí přez zadní haupnu a tahá teplej ven (vyzkoušeno)
15:28:38
30.09.2008
30.09.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Tuner#2: v Boiengu

15:05:39
30.09.2008
30.09.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: K odvětrání, proto i ty plechy jsou každý jinak tvarovaný. Rukou to nepoznáš, ale tváří ano a prostě když jsem dal hlavu nad ten pravý tak to tam sálalo víc tepla než třeba přímo nad víkem ventilů. Myslím si, že tím spojlerem jde vzduch při jízdě spíš ven, protože se hahromadí pod autem, kde se bez problémů dostane pod plechama ve větším množství než těma 4 úzkýma dírkama. No co na brzdě jsem už byl, tak teď už zbývá jen aerodynamický tunel, kde ho mají na auta 1:1? 

15:05:04
30.09.2008
30.09.2008

Rider skoda
Ja si myslím dát to úplně pod tu díru na haupně,že bude mít je tu nevýhodu v tom,že za deště do toho filtru bude natvrdo pršet
Což asi moc dobrý nebude.Spíš bych ho dal osobně asi někam těsně vedle té díry,ale ne pod ní.
Což asi moc dobrý nebude.Spíš bych ho dal osobně asi někam těsně vedle té díry,ale ne pod ní.14:57:52
30.09.2008
30.09.2008

Kapřík
-> Labros: nijak... zatím
Momentálně to drží jen na filtrboxu. Samozřejmě sem chtěl vyrábět nějakej držáček, ale když jsem to nasadil, zjistil sem, že je to dostatečně stabilní. Ono celej ten sací trakt prakticky nic neváží..Takže uvidíme. Pokud by to zlobilo, budu to muset řešit..
Momentálně to drží jen na filtrboxu. Samozřejmě sem chtěl vyrábět nějakej držáček, ale když jsem to nasadil, zjistil sem, že je to dostatečně stabilní. Ono celej ten sací trakt prakticky nic neváží..Takže uvidíme. Pokud by to zlobilo, budu to muset řešit..
14:55:28
30.09.2008
30.09.2008

Labros
-> Kapřík faster: a jak tam to sání máš připevněný?
14:54:07
30.09.2008
30.09.2008

Labros
Ale co člověk může ještě udělat víc, než to dát co nejblíž k tomu spojleru na zadní haubně? Jestli je tam teplejší vzduch, než nad víkem ventilů, tak pak nevím, k čemu tam ten spojler je.
14:48:48
30.09.2008
30.09.2008

Rider skoda
Bylo by urcite dobre jak je na zadní kapotě ten plast a v nem ty diry,tak to treba dat pryc a udelat tam neco jakoby ''zeď '' do které by ten vzduch proudíci přes auto narážel a ''letěl'' by přímo tou dírou do motorového prostoru.
13:47:01
30.09.2008
30.09.2008

Kapřík
-> Tuner#2: právě proto jsem to tam dal už teď na zkoušku, jestli bude poznat nějaký rozdíl nebo ne. S novým motorem už to nikdo nepozná

13:38:04
30.09.2008
30.09.2008

rolls
-> Kapřík faster: no odkaz nemam...riesil take cosi Pavel.P skus unho
13:34:28
30.09.2008
30.09.2008

Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik: 
-> Kapřík faster: Dle mě filtr smysl má, U-Geen tenkrát takhle zkoušel KNko co má já a taky tam byl rozdíl, já to bohužel vyměnil s motorem.

-> Kapřík faster: Dle mě filtr smysl má, U-Geen tenkrát takhle zkoušel KNko co má já a taky tam byl rozdíl, já to bohužel vyměnil s motorem.
13:29:20
30.09.2008
30.09.2008

Kapřík
-> rolls: nemáš někde odkaz? Na to si nevzpomínám...
Ale ono by to spíš chtělo něco nahoru na kapotu..aby to vzduchu dávalo náběh do motorového prostoru..
Ale ono by to spíš chtělo něco nahoru na kapotu..aby to vzduchu dávalo náběh do motorového prostoru..
13:18:28
30.09.2008
30.09.2008

rolls
-> Kapřík faster: nedávno sa tu niekde riesil nejaky bazmek na zadnu kapotu zospodu, kam sa priviedol cerstvy vzduch z hora a zaroven nan bolo napojene sanie na filterbox
13:02:09
30.09.2008
30.09.2008

Kapřík
-> Gemini: je možné, že je to tím chladnějším vzduchem.
Btw. všimněte si jak na té první fotce je ten papírovej filtr pomuchlanej. A to tam byl chvíli...když jsem ho ted sundával, byl ještě mnohem víc jakoby "vcucávanej" dovnitř. Z toho soudím, že přes něj nestačilo procházet dostatek vzduchu a docházelo k jeho deformaci. Jinak si to neumím vysvětlit..
Btw. všimněte si jak na té první fotce je ten papírovej filtr pomuchlanej. A to tam byl chvíli...když jsem ho ted sundával, byl ještě mnohem víc jakoby "vcucávanej" dovnitř. Z toho soudím, že přes něj nestačilo procházet dostatek vzduchu a docházelo k jeho deformaci. Jinak si to neumím vysvětlit..
12:42:48
30.09.2008
30.09.2008

Kapřík
-> kury: to KNko jsem bral univerzál.. 
-> Tuner#2: díky
No laboroval jsem nad tím kam to natáhnout. Každopádně jsem chtěl změnu..uříznutej filtrbox byl na houby. To je jasné. Tak pak jsem vymyslel tohle řešení, nacpat to pod ty díry ve víku kufru. Momentálně mám ten filtr přímo pod tou jednou dírou. No jestli je tam tepleji než jinde fakt nevím. Jedině změřit různá místa v motorovém prostoru..což by taky nebyl tak špatný nápad..Digitální teploměr s bezdrátovým čidlem jsem koupil našim vloni k vánocům
Tak že bych ho nacpal na zkoušku k motoru
Samozřejmě (jak píšeš), určitě by bylo nejlepší dovést tam čerstvý vzduch z venku. Ale bez zásahu do karoserie to nepůjde a řezat se mi to toho nechce
Jinak proč jsem založil tohle téma: četl jsem spoustu článků o tom, že sport. filtr má minimální vliv, že se jedná o subjektivní pocit atd.. Měl jsem to sání s filtrem nachystané až na nový motor, ale zkusil jsem to hodit na auto. No a rozdíl jsem skutečně poznal. Teď se fakt už můžeme jen dohadovat jestli je to tím filtrem, délkou sání, nebo přívodem studenějšího vzduchu.
Můj osobní názor je, že to asi bude kombinací chladnějšího vzduchu a toho filtru.
Každopádně ale motor jde snadněji do otáček...

-> Tuner#2: díky
No laboroval jsem nad tím kam to natáhnout. Každopádně jsem chtěl změnu..uříznutej filtrbox byl na houby. To je jasné. Tak pak jsem vymyslel tohle řešení, nacpat to pod ty díry ve víku kufru. Momentálně mám ten filtr přímo pod tou jednou dírou. No jestli je tam tepleji než jinde fakt nevím. Jedině změřit různá místa v motorovém prostoru..což by taky nebyl tak špatný nápad..Digitální teploměr s bezdrátovým čidlem jsem koupil našim vloni k vánocům
Tak že bych ho nacpal na zkoušku k motoru
Samozřejmě (jak píšeš), určitě by bylo nejlepší dovést tam čerstvý vzduch z venku. Ale bez zásahu do karoserie to nepůjde a řezat se mi to toho nechce
Jinak proč jsem založil tohle téma: četl jsem spoustu článků o tom, že sport. filtr má minimální vliv, že se jedná o subjektivní pocit atd.. Měl jsem to sání s filtrem nachystané až na nový motor, ale zkusil jsem to hodit na auto. No a rozdíl jsem skutečně poznal. Teď se fakt už můžeme jen dohadovat jestli je to tím filtrem, délkou sání, nebo přívodem studenějšího vzduchu.
Můj osobní názor je, že to asi bude kombinací chladnějšího vzduchu a toho filtru.
Každopádně ale motor jde snadněji do otáček...

12:36:40
30.09.2008
30.09.2008

suri
-> Gemini: a takisto vlhky vzduch nie?
12:31:56
30.09.2008
30.09.2008

rolls
tak potom nejaky odlucovac prachu...nieco na system co je vo vysavacoch

12:27:16
30.09.2008
30.09.2008

havlik
-> Tuner#2 30.09.08 10:57:25: tak už nebudeš jezdit 206km/h a bude to v pohodě i s obrácenou kapotou
12:13:40
30.09.2008
30.09.2008

Gemini
-> Kapřík faster: prinos ma mozno chladnejsi vzduch......ja nebadam rozdiel ci mam filter alebo nie, ale ci jazdim cez den alebo vecer.....
