skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Domácí úkol - 65kw
19:49:24
15.12.2008
15.12.2008

Gemini
-> Saky: ja vim, ty to mas i zo vstrekmi....
18:05:15
15.12.2008
15.12.2008

Saky
-> Gemini: ja po te co jsem vyzkousel jine to taky kupovat nehodlam..
17:53:40
15.12.2008
15.12.2008

COL
-> Gemini: Ja si to kupovat nebudu.
16:53:54
15.12.2008
15.12.2008

Gemini
uz si to aj niekto kupi a bude sa skusat ladit ?? alebo zasa nic ?? ja som to mal v plane, prezentoval som to tu uz hodnych par mesiacov dozadu......no dostal som sa k inemu a musim sa naucit triger, referencne a synchronizacne zuby, pocty zubov, uhly a ine viny
15:03:56
15.12.2008
15.12.2008

COL
Ultim 14.12.08 17:21:42 napsal: -> COL: induktivniho - samozrejme :o/ ze?
u je hned vedel i... tak se to da pochopit,ne?
u je hned vedel i... tak se to da pochopit,ne?
14:59:00
15.12.2008
15.12.2008

COL
-> Labros: myslim, ze drive to naopak meli jen pro non-favo civku, ted uz mozna pokrocili... No, kdyby meli virtualni setrvacnik, nemuseli by davat ten snimac do polohy max. predstihu. U normalni civky staci, kdy ji zapnou chvili po te, co dohori jiskra (nebo v nekolika malo stupnich prodlev po zapalu podle otacek), u favo civky s omezovacem to staci spinat take +- bota, spis tedy plus :o), akorat, cim bude ta bota do plusu vetsi, tim vic protopi, ale na to spinani nabijeni civky jsou nesrovnatelne nizsi naroky na presnost nez u predstihu...
12:20:47
15.12.2008
15.12.2008

Labros
-> COL: spíš bych čekal, že budou omezovat proud cívkou, jako klasické ETZ na favoritu, připadá mi to jednodušší. Ale jestli potřebují snímač polohy v poloze maximálního předstihu, tak stejně musí mít ten "virtuální setrvačník", protože jak jinak by dokázali sepnout primár v různou dobu při různých otáčkách, aby vždycky dosáhli požadovaného proudu primárem? To by museli mít ten snímač v poloze maximálního předstihu minus ještě nějakej dost velkej úhel, aby to fungovalo i při vysokých otáčkách... Předpokládám, že používají favorití cívku s kratší dobou plnění, se stodvacítkovou cívkou by to měli ještě složitější.
17:21:42
14.12.2008
14.12.2008

Ultim
-> COL: induktivniho - samozrejme :o/ ze?

00:24:11
13.12.2008
13.12.2008

COL
-> petr s: kouknu na to
00:23:56
13.12.2008
13.12.2008

COL
-> COL: - korigovali - samozrejme :o/
00:15:42
13.12.2008
13.12.2008

petr s
-> COL: Tady máš vape
www.vape.cz/e-shop/soupra vy-zapalovani?page=0&.. .
www.vape.cz/e-shop/soupra vy-zapalovani?page=0&.. .
00:11:48
13.12.2008
13.12.2008

COL
IMFsofti jsou za tu cenu asi dobry reseni. A maji k tomu hezkej soft na PC. Obavam se ale, ze ten engine uvnitr jednotky bude kapanek neodvarenej... Uz to, ze se stale musi umistovat snimac do polohy max predstihu a ne kamkoliv, vypovida o tom, ze stale jen pocitaji zpozdeni od prujezdu znacky kolem snimace. Ze by uvnitr softu meli virtualni setrvacnik u nehoz by podle znacek korigovaly otaceni, asi nemuze byt rec. Take je otazka, jak aktualni informaci o otackach pro vypocet predstihu pouzivaji a jak byla ziskana... V neposledni rade, stale (alespon podle infa na strankach) tvrdi, ze jejich vstupy jsou vhodne pro indukcni smimace, coz absolutne neni, vzhledem k naznacenemu zpusobu vyhodnocovani, pravda. Pouziti indukcniho snimace jim tam vnese chybu vyhodnoceni polohy znacky zavislou na otackach, klidne nekolik stupnu... Sice to jde vykompenzovat tvarem zadane charakteristiky - ale to pak uz nejsou charakteristiky predstihu, ale cosi co je zavisle na te ktere konkretni instalaci a dale neprenostitelne (ani pri zmene senzoru napr. za optiku, no tu by do automotive daval snad jen cvok). Nehci jim ale krivdit, mozna maji na strankach zavadejici info. U te jejich rizene energie jiskry by mne zajimalo, jestli ji u klasickeho unduktivniho zapalovani opravdu ridi. To totiz vyzaduje bud prediktivni rizeni okamziku sepnuti, protoze doba plneni se meni podle otacek, nebo omezeni proudu civkou (coz mohou byt docela kamna) nebo kombinaci obojiho. Nebo zda to take maji nejak ocurane.. :o)
23:39:48
12.12.2008
12.12.2008

COL
Labros 12.12.08 15:04:24 napsal: -> darabos - www.mscfilakovo.sk: signál čidla klepání je červená křivka, amplituda asi 2,5V. Toto je při otáčkách 5010, při nižších otáčkách je amplituda mnohem menší.
Jenom dodavam, ze vyhodnotit z toho signalu spolehlive klepe/neklepe neni vubec zadna legrace....
Jenom dodavam, ze vyhodnotit z toho signalu spolehlive klepe/neklepe neni vubec zadna legrace....
23:10:49
12.12.2008
12.12.2008

Petr105l
-> Labros: však jic jiného ti vpodstatě netřeba.
Karburátor, alespoň mě, funguje uspokojivě a tohle ti umožní libovolně měnit charakteristiku "odstředivé a podtlakové" regulace bez toho, abys musel věčně rozebírat rozdělovač a navíc ta kŕivka nemusí mít mezi minimem a maximem tvar přímky.
Karburátor, alespoň mě, funguje uspokojivě a tohle ti umožní libovolně měnit charakteristiku "odstředivé a podtlakové" regulace bez toho, abys musel věčně rozebírat rozdělovač a navíc ta kŕivka nemusí mít mezi minimem a maximem tvar přímky.
16:30:19
12.12.2008
12.12.2008

petr s
-> Petr105l: Tak se podívej ještě na vape
15:37:51
12.12.2008
12.12.2008

Labros
no v normálních autech je křivka předstihu pokud vím minimálně dvourozměrná nebo třírozměrná, jedna osa jsou otáčky, druhá úhel klapky a třetí MAP/váha vzduchu. Samozřejmě se dá udělat jen jednoduchá korekce přičtením, jak píšeš, ale to už je v podstatě to samý jak ufo na rozdělovači.
15:08:25
12.12.2008
12.12.2008

darabos
-> Labros: Diky
15:07:13
12.12.2008
12.12.2008

Petr105l
-> Labros: funguje to tak, že čidlo zkalibruješ a v deseti krocích nastavíš nastavíš korekci křivky, kterou už sis odladil.
Když 5V bude odpovídat -0,3kPa, bude + 10°, 4,5V -0,27kPa + 9° atd.
Mě to přijde dostatečné. Co máš na mysli tím převodem křivky z 1D do 2D?
Když 5V bude odpovídat -0,3kPa, bude + 10°, 4,5V -0,27kPa + 9° atd.
Mě to přijde dostatečné. Co máš na mysli tím převodem křivky z 1D do 2D?
15:05:08
12.12.2008
12.12.2008

Labros
-> darabos - www.mscfilakovo.sk: takhle podobně vypadají výstupy ze všech knock sensorů
15:04:24
12.12.2008
12.12.2008

Labros
-> darabos - www.mscfilakovo.sk: signál čidla klepání je červená křivka, amplituda asi 2,5V. Toto je při otáčkách 5010, při nižších otáčkách je amplituda mnohem menší.
14:56:22
12.12.2008
12.12.2008

Labros
-> Petr105l: teď ještě, jestli ti nějakým rozumným způsobem umožní tu křivku změnit z jednorozměrný na dvourozměrnou, nebo jestli ji dovolí jen nějak přepočítat, jestli bude dost paměti, ...
14:52:22
12.12.2008
12.12.2008

Petr105l
-> Labros: teď jsem si vyměnil několik mailů s Ing. Tarabou z IMSoftu a jejich zapalování CDI má dva analogové 0 - 5V vstupy, které slouží ke korekcím křivky předstihu a mimo jiné na ně lze připojit jakýkoli MAP senzor, který měří v rozsahu 0 - 5V.
Roste mi v hlavě velký brouk :))
Roste mi v hlavě velký brouk :))
14:33:34
12.12.2008
12.12.2008

darabos
chalpci, ked uz ste pri predstihu, nevie niekto z Vas aky signal dava cidlo klepania (z feldy napriklad) ci digitalne funguje (1/0 - klepe/neklepe) alebo analogovo?
14:30:43
12.12.2008
12.12.2008

TUNER
13:43:46
12.12.2008
12.12.2008

Labros
nejjednodušší by asi bylo, kdyby v imsoftu přidělali jeden vstup na MAP senzor navíc, a jeden rozměr v mapě předstihu, bylo by to jednodušší než tam pak bastlit vstřikování z nějakýho bawora.
13:16:46
12.12.2008
12.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: o imfsoftu jsem uz uvazoval ale zatim se mi to neoplati... zatim jsem spokojeny s tim co mam..
13:15:38
12.12.2008
12.12.2008

Saky
vim o RJ za hodne rozumne penize cca 6000 jeze to je na to co chces strasne moc a i tak je to jen RJ kdyz pridas cidla kabelaz atd tak jses na deseti..
13:13:59
12.12.2008
12.12.2008

Saky
-> Petr105l: je to jak pises bud vsechno nebo jen odstredivku.. neco mezi netusim.. jako RJ komplexni je urcite plus.. jenze uz je to level dal.. a zacina na tom to co si proste beznej sroubovakem vybavenej tuner neudela..
13:11:25
12.12.2008
12.12.2008

Saky
-> Adam6666: nemyslel sem konkretne tebe ale obecne, jinak me je to jedno kazdej kupuje to na co ma..
13:10:57
12.12.2008
12.12.2008

Petr105l
-> Saky: potřeboval bych to jen pro řízení zapalování. Vím, že to zvládají plně programovatelné jednotky, ale to je pro mě úplně zbytečné a ty věci např. od Imsoftu nahrazují jen odstředivou regulaci a nedá se tam nijak zohlednit různé zatížení motoru, což je pro mě dost zásadní mínus.
13:08:36
12.12.2008
12.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: nenakupuju ze srotaku
mam jen nove veci..ale ne z obchodu tam je to drahe...
mam jen nove veci..ale ne z obchodu tam je to drahe...
13:06:59
12.12.2008
12.12.2008

Saky
-> Adam6666: treba neco takoveho.. nastavis si co chces a vic neresis.. nekde malo pridas nekde moc uberes a hotovo.. vyjde to levneji nez rozdelovac od nekoho kdo to dela a vi o cem to je.. ale samozrejme mnohem draz nez kdyz nekdo vezme na srotaku rozdelovac jedna nebo dve a prehazuje..
13:05:21
12.12.2008
12.12.2008

Saky
-> Petr105l: co je rozumna cena? tohle umej moderni plneprogramovatelny RJ resp to je pouhy zlomek jejich funkce.. takze pokud pouzijes to tak z ni vyuzijes tretinu funkci a bude to drahe (6-hodne 1000 -), jednoucelove zarizeni za par korun (treba 2000-3000) pouze na tohle neznam..
13:02:37
12.12.2008
12.12.2008

Saky
-> petr s: ja nemam moje zapalovani-) jinak to co pouzivam ja dnes stoji relativne dost pro seriovej motor nepouzitelne drahe.. jenze to umi mnohem vic nez pouhy predstih..
13:01:31
12.12.2008
12.12.2008

Petr105l
Labros 12.12.08 12:52:39 napsal: ... a kvůli každé úpravě znovu rozebírat rozdělovač.
Když už to děláš podvacáté, tak máš rozdělovač na prvočástice během několika málo minut
-> Saky: neměl bys tip na nějaké zařízení za rozumnou cenu, které by se dalo snadno konfigurovat a zároveň umělo regulovat předstih podle MAP senzoru?
Když už to děláš podvacáté, tak máš rozdělovač na prvočástice během několika málo minut

-> Saky: neměl bys tip na nějaké zařízení za rozumnou cenu, které by se dalo snadno konfigurovat a zároveň umělo regulovat předstih podle MAP senzoru?
12:58:42
12.12.2008
12.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: co myslis nejaky ty imfsofty a takovehle jo?
12:57:51
12.12.2008
12.12.2008

petr s
-> Saky: A kolik přijde tvé zapalování?
12:55:32
12.12.2008
12.12.2008

Saky
-> Adam6666: existuji i "levne" zarizeni ktere mohou pracovat dokonale.. "levne = cenove srovnatelne s novym rozdelovacem" jinak je dobre ze se zkouma aspon si kazdej na to prijde sam ze seriovej idealni rozdelovac neexistuje..
12:53:53
12.12.2008
12.12.2008

MerHanz
-> Labros: jasně a taky o to, že kdo o tom nic nevý, tak by tomu moh spíš uškodit
12:52:39
12.12.2008
12.12.2008

Labros
-> Adam6666: nejde o měření průběhu, na to v podstatě stačí stroboskop, ale spíš pak změřit jak to jede a kvůli každé úpravě znovu rozebírat rozdělovač.
12:49:12
12.12.2008
12.12.2008

MerHanz
-> Saky: nejde o to, aby to za každou cenu bylo jednoduchý, ale ne každej o tom má dostatečný znalosti aby se v tom víc rejpal
Třeba já sem radši zkusil mněnit serový dály za jiný sériový, pač nemám dostatečný znalosti, na to abch ten rozdělovač rozebral a upravoval. A takových lidí je tu myslím dost
Třeba já sem radši zkusil mněnit serový dály za jiný sériový, pač nemám dostatečný znalosti, na to abch ten rozdělovač rozebral a upravoval. A takových lidí je tu myslím dost
12:47:45
12.12.2008
12.12.2008

Vrba
Rozdělovač ze 105 vyzkoušeno i uplne novým kusem je proste nanic - moc strmá regulace.Jestli mam zakladni predstih kladny nebo zaporny mě celkem netrápí,protože předstih seřizuju zásadne jízdníma zkouškama do kopce a podle detonací (nekdo tomu říká klepání ventilů).Rozdělovačů už jsem vyzkoušel tolik,že si můžu dovolit říct že ten ze 120 at uz je v jakymkoliv stavu (bylo jich tam několik)je pro muj motor nejvhodnejší (aspon z tech co jsem zkoušel)
12:46:34
12.12.2008
12.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Saky: laborovat bez techniky kde muzes odmerit prubehy regulace a cpat do toho penize si muze dovolit nekdo kdo to ma spickovy zavodni motor a ne student ktery to ma na lehce upravenou serii.....
12:44:09
12.12.2008
12.12.2008

Saky
-> Petr105l: protoze laborovani chce trosku premejslet a to jak je vseobecne znamo boli.. -) ale dat tam neco serioveho je otazka jednoho sroubku..
12:39:54
12.12.2008
12.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Labros: s tim 136x to bude mit podle me lepsi tah od spodu kvuli vetsimu prestihu za cenu ze budes davat vysokooktanovy benzin aby ti to neklepalo, se 105 a malym predstihem to totiz spodek moc nejede zase o to lip vrch...
12:38:45
12.12.2008
12.12.2008

Petr105l
-> Labros: čím vyšší je tlak ve válci, tím nižší předstih potřebuješ. 136x měla lepší vačku, takže ve vyšších otáčkách měla lepší plnění.
Žádný sériový rozdělovač není vhodný pro upravený motor, takže se docela divím jak tady všichni experimentují bůhví s čím a ještě si pochvalují jak to skvěle funguje.
Jediné co se jakž takž použitelné je ten 136x rozdělovač, ale i ten potřebuje dost úprav a ladění, aby fungoval správně v nízkých i ve vysokých otáčkách, na půl plynu i na plný plyn.
Žádný sériový rozdělovač není vhodný pro upravený motor, takže se docela divím jak tady všichni experimentují bůhví s čím a ještě si pochvalují jak to skvěle funguje.
Jediné co se jakž takž použitelné je ten 136x rozdělovač, ale i ten potřebuje dost úprav a ladění, aby fungoval správně v nízkých i ve vysokých otáčkách, na půl plynu i na plný plyn.
12:30:22
12.12.2008
12.12.2008

Labros
-> Adam6666: jj to zní logicky.
Jinak je ještě jedna zajímavá věc:
Favo 136 - zákl.předstih 5st - regulace 28st - maximální předstih 33st
Favo 136X - zákl.předstih 8st - regulace 20st - max.předstih 28st.
Proč má tedy 136X celkově nižší předstih, a ještě o něco později? Přitom víc lidem to tady jezdí nejlíp s rozdělovačem 105 a nižším základním předstihem, čili pomalejší nárůst a potom maximální předstih asi jako na Favo 136.
Jinak je ještě jedna zajímavá věc:
Favo 136 - zákl.předstih 5st - regulace 28st - maximální předstih 33st
Favo 136X - zákl.předstih 8st - regulace 20st - max.předstih 28st.
Proč má tedy 136X celkově nižší předstih, a ještě o něco později? Přitom víc lidem to tady jezdí nejlíp s rozdělovačem 105 a nižším základním předstihem, čili pomalejší nárůst a potom maximální předstih asi jako na Favo 136.
12:24:38
12.12.2008
12.12.2008

Adam6666 - zrušená registrace
-> Labros: proste me to rikalo i par motoraru ze mam dat rozhodne 105 rozdelovac a sam jsem s tim spokojeny. ten klasicky rozdelovac ma problem v tom ze ma moc strmou regulaci z nizkych otacek a predstih je moc velky... musis dat nizky zaklad a potom uz mas zase malo v otackach.....takze si nevyberes
12:23:21
12.12.2008
12.12.2008

MerHanz
-> Vrba: to já sem tam taky měl 120kovej i s podtlakem a oproti tomu litrovýmu to nechtělo tahat, nehledě na to, že ten litrovej sem měl new. Kdybch měl 105kovej. tak bych ho tam taky zkusil, ale buhužel, ten nevlastnim a kupovta ještě dalčí rozdělovač? Ale až se mi dostane do ruky v good stavu, tak ho zkusím. Jinak mám n alitině kompres cca10,1:1 Počítáno ze snížení, nenalejbal sem to.
12:18:15
12.12.2008
12.12.2008

Labros
-> Adam6666: to co říkáš, má celkem i logiku, částečně to odpovídá na mou otázku
