Rozdiel medzi 130 a 136

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 03.08.2008 do 12.08.2008, založil/a bonalaco
řadit dle data
13:40:25
12.08.2008
petřík
oprava druhýho řádků mojeho výplodu ... TO NEMÁM RÁD A DOCELA... 3
13:39:03
12.08.2008
petřík
-> Syny: kvuli tomu že to vypadá jako legální motor to nemám ... prostě chci bejt jeden z málo co bude mít 5 kanál co relativně pojede a ne jako stádo ...to nemám ráda docela se bavim když ve třech autech z deseti se dočtu motor favorit 136 - upravy vačka 280/280 hlava vzatá o 0,8mm...tyhlety uni recepty na motory nemám rád toť muj názor nikomu ho necpu a taky bych nerad aby mi teď někdo začal cpát jak 5 kanál nikdy nepojede a podobný kraviny...
13:34:17
12.08.2008
bonalaco
130 4

136 2
13:31:46
12.08.2008
Syny
130 jedine z duvodu, ze to vypada stejne jako motor 120... Coz je vyhoda u uzovek... Jinak bych jasne volil 136...
13:12:17
12.08.2008
Tampajs
-> petřík: no pozor já taky 130forever3
09:20:48
12.08.2008
petřík
-> Discovera: si muj člověk , 130 fórevrrr 1
09:02:53
12.08.2008
MOLSO
-> bonalaco: cena ?? 9 som si taky inzerat nevšimol
23:32:04
11.08.2008
bonalaco
Uz som zohnal motor 136...

Ale predam ho lebo ked som to skusal bol

dobry avsak netahal lepsie ako moja 130ka,takze nem vyznam menit motor...

Naozaj,nikto nechcce 136-ku?

Je v inzercii

L.
22:19:36
08.08.2008
radec
to mas to iste akurat 2kw rozdiel 136 sa oplati zhanat akurat ked z neho chces vymackat co najvecsi vykon
10:43:19
08.08.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> jate-line: vydrzi to do te doby nez budou mit vyfukove ventily zamlacene v kanalech3 jinak ja to mam uplne v prdeli jestli tam musim pridavat neco co stoji 20kč a vydrzi to na 40litru kdyz jezdim jednou za mesic3
22:22:22
07.08.2008
Discovera
-> jate-line: no to máš taky pravdu, ale pokud budu chtít zanechat motor s 5-kanálem...je na každém, zda proto něco udělá či ne. Ale pořád je to o tom v jakém stavu motor je...já třebas bych 85kanál nechtěl....já 130cu žeru a dal sem do ní tolik peněz, že bych za ně měl 3 136ky a je mi to volný i ten pocit s motorem krmeným karbe cem s fáva je na tomto motoru úplně jiná jízda třebas...takže když je motor v dobrém stavu dobře zajetý tak můžu s ním jezdit jak hovado nebo jako důchodce a bude OK a jiný zase může odcupitat do věčných lovišť....a to samé platí i o 136-ce a myslím, že je jedno jestli je to 130 bez úprav a má nalítáno 100tkm....takové motory znám taky a jsou ve špičkovém stavu...každý motor originál...toť vše
22:05:42
07.08.2008
jate-line
-> Discovera: Jo v tom máš pravdu, já se nehádám. Tady se ale mluví o motoru bez úprav....a tam je životnost a hlavně výkon třeba po 100tis km někde jinde a to mi každý potvrdí...
21:32:48
07.08.2008
Discovera
-> jate-line: no když máš předělanou hlavu na bezolovo tak hodně...třebas palice použitá ze š100 má silnější stěny=více materiálu !!!! a takovou palici, když předělkáš na š130 tak si můžeš hvízdat.....jako já....a není pravidlo, že ti palice rupne....možnosti sou vždy...ale nechápu, že jakmilese najede na téma 5-kanál...hned je oheň na střeše a je to u všech na HO*NO....mylím, že tje to každýho věc co tam má za motor....já zase například beru jako nevýhodu zapuštěné šrouby hluboko v bloku 136ky....to není taky výhra.....občas se najde slušně zarezlé šrouby v bloku a šup a hned je urvaný....né vždy de ven....myslím, že by nebylo na škodu říct, ža KÁŽDÝ z níže uvedených motorů má své mouchy...světoborny motory to nejsou, ale jen k vůli horšímu 5-kanálu nebudu takový motor zhazovat...sám mám po kompletní GO 130ku s fávo karbem a jsem spokojený...jestli mi rupne palice tak dám další....a je to....je to debata o ničem...místo toho aby sme byly za rovno a řekli sou to naše škodule tak se tu hádejte který motor je na prd...ach jo8
20:48:50
07.08.2008
petřík
-> mb136gl: jak píše-> petr s: já vubec nereagoval na tvuj přízpěvek prostě jenom řikám že se nedá říct co pojede líp jen podle toho že vyrobce u jednoho motoru napsalo trošku víc nebo míň protože ty výkony se lišej motor od motoru. 6
19:57:08
07.08.2008
jate-line
-> Adam6666: A už jsme u první nevýhody 130ky, musíš neustále dávat příměs, vím že jsou takový borci co to tam lejou bez a tvrdí že to nemá vliv, ale kolik jim potom takový motor vydrží?...
19:36:00
07.08.2008
minno
pri písaní môjho príspevku som nakukol sem skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=86 , pretože nenosím výkony a hodnotych všetkých motorov v hlave. V článku je tam chyba, akurát že som si tiež neuvedomil, že 136 majú naozaj 100Nm. Nuž ale nejde vôbec o tie čísla, to bolo len ako príklad, išlo mi len o to, vysvetliť, že na pohľad "rovnaké" motory sa môžu skutočným výkonom líšiť.
16:34:38
07.08.2008
mb136gl
dobre, ospravedlňujem sa za moje nevhodné správanie a zdržím sa prispievania do tejto témy, aj napriek tomu, že pravdepodobne -> petřík: mi môj útok vráti
16:28:50
07.08.2008
mb136gl
-> petr s: ja viem o čom píše
16:26:10
07.08.2008
Labros
-> Jakub M.: tak s tím nesouhlasím - obyčejná MPička dodržujou co možná nejvíc stechiometrickou směs, protože při ní je nejúčinnější třícestný katalyzátor, pokud nejde o plný plyn, naopak škodovka při malém zatížení jede na chudou směs (konstrukční záměr), proto taky je tam podtlaková regulace předstihu a proto se s ní dá při lehké noze jezdit hodně úsporně... Jinak karburátory jsou samozřejmě taky dělané tak aby bohatost paliva byla přibližně stechiometrická, pokud se toho nepodaří dosáhnout jednou komorou používá se komora druhá (příliš velká nelinearita při velkém rozsahu zatížení)

takže podle mě není pravda, že karburátory obecně jezdí na bohatší směs, než obyčejná MPička. Nemyslím přímý vstřik, anebo třeba Honda motor D15Z6.
16:21:13
07.08.2008
petr s
-> mb136gl: A proč nadáváš? píše o něčem jiném
16:20:38
07.08.2008
mb136gl
Áno viem, že to nie je dôležité, ale ide o princíp a ja si na presnosti potrpím
16:18:47
07.08.2008
mb136gl
-> petřík: a čo? Máš s tým problém, že som opravil Minna? Kurva keď má raz 100 Nm tak ma 100 Nm a keď niekto napíše 94 tak opravím nie? Čo má byť? Ak ťa to štve tak si to nevšímaj a hneď bude život ľahší, boha tento web je plný podjebavakov
13:58:23
07.08.2008
Jakub M.
-> Labros:

a to že je lambda 1 je jen hodnota kterou vykazuje ten měřící přístroj nebo čidlo v autě. MPička jezděj na směs s poměrem 14-16:1. karburátory většinou 13-16:1 dle nastavení... obecně mají vstřiky chudší směs než karburátory - protože u karburátoru je to o tom kolik tomu přidáš plynu - tím se změní výsledný poměr vzduch/benzin.. teda, pokud na např. Sedru nemáš podtlakové otevírání 2. klapky.
13:51:50
07.08.2008
Jakub M.
-> Labros:

myslím, že je to dobré pro lepší chlazení sacích ventilů a pístů. kvůli chodé směsi se také rozpadávají písty ve 136tce. ale jde spíš o případ, kdy někdo jezdí záměrně chudší směs než má být.
13:32:50
07.08.2008
petřík
Se,mi líbí jak se tady řeší jesi má ten a ten motor 94Nm nebo 100Nm a jesi má o 3 kw a proto pojede trochu líp ...to sou hodnoty udáváný výrobcem chtěl bych vidět 10 stejnech seriovejch motorů na brzdě a to by se pak možná plno lidí divilo co by naměřili a že má vlastně klidně někdo 136 slabší než jinej 135 a tak podobně...
12:05:21
07.08.2008
Labros
Jakub M. 06.08.08 21:14:03 napsal: -> minno:
přesně tak, je to co kus to originál.
-> jate-line:
98čku.. v západních zemích se to ozněčuje Super či tak nějak.. no a jinak praskání pístů a hlav je třebas taky z toho, že motor jezdí na příliš chudou směs... ideálně by měla být spíše o malinko bohatší, než je předepsáno..




proč by měla být směs o malinko bohatší, než je předepsáno? To bych neřekl, kromě toho lambda hodnota není předepsána, i když do protokolu na ME ji píšou. Při volnoběhu mají benzínový motory většinou lambda=1, ale při zátěži už není daný nic, obyčejný MPička mají většinou lambda=1 i při částečným zatížení, zatímco třeba škodovka s karbecem jezdí při částečným zatížení na lehce chudou směs, stejně jako některý MPi motory s šestnácti ventilama a var.časováním ventilů, nebo taky nejnovější motory s přímým vstřikováním benzínu. V plný zátěži pak jezdí skoro všechny motory na bohatší směs. Není důvod obohacovat směs víc, než je třeba, akorát se zvýší spotřeba a smrad.
10:37:51
07.08.2008
Petkar1
Tak na sériový ježdění je to asi i jedno, pokud je 130ca v dobrém stavu. Jinak našponovat se daj oba motory dobře, ale pak už to bude u 130 horší s životností.4 Takže 160 s tím jezdit můžeš, otázka je, jak dlouho?
10:12:47
07.08.2008
mb136gl
135ka má 94Nm, 136ka 100Nm, asi si sa pomýlil
10:10:16
07.08.2008
mb136gl
-> minno: kde si nato prišiel, že 136 ma 94 Nm??? Pekná kravina
22:51:55
06.08.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> Bobesh: zadny zazrak to neni ale na paradu to staci3 5
22:40:37
06.08.2008
Bobesh
Adam6666 06.08.08 19:01:40 napsal:

-> jate-line: ne natural 95,98 +prisada na sedla
Koukám stejně mlsný auto1ale zase to jede 5
22:24:44
06.08.2008
bonalaco
95 uni (olovnaty)

L.
21:14:03
06.08.2008
Jakub M.
-> minno:

přesně tak, je to co kus to originál.

-> jate-line:

98čku.. v západních zemích se to ozněčuje Super či tak nějak.. no a jinak praskání pístů a hlav je třebas taky z toho, že motor jezdí na příliš chudou směs... ideálně by měla být spíše o malinko bohatší, než je předepsáno..
19:01:40
06.08.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> jate-line: ne natural 95,98 +prisada na sedla
18:22:03
06.08.2008
jate-line
No a co do 130tek tankujete? Že by special? 1 Jinak ja mam zase zkušenost, že než hlava tak praskají pisty teda stěny mezi kroužkama...
18:18:35
06.08.2008
minno
ach jaj, zase tie debaty čo je lepšie63

Pokiaľ viem, 130 má niektoré miesta na hlave trošku poddimenzované a preto pri priehriatí je trošku väčšia šanca že praskne, ako pri 120LS s rovnakým kompresným pomerom.

No a pri 105-120, čo chcete pri tom "detskom" KP?3 Šak to nie sú žiadne tlaky3.



A výkon? Jasné, poznáme aj sériové 105 čo "natrhujú zadky" feldám3



Ináč je to vždy čo motor to originál. Záleží v akom je ten či onen motor stave, ako sa s ním jazdilo doposiaľ atď. Rozdiel medzi vyrachtanou 120 so zaseknutým karburátorom a 120 po GO je "trochu" cítiť.

A zdravý rozum čísla nepustia. 43kW je menej ako 46kW. Aj keď v prípade rozdielu "hodnôt" 130 vs 136 je trochu sporné, 130 trochu stráca na výkone, ale doháňa to krúťak 97Nm, 136 zas výkon 46kW ale krúťak "len" 94Nm. Čiže v konečnom dôsledku by tieto dva motory v ronakom stave by mali byť také vyrovnané.
16:01:04
06.08.2008
bonalaco
Jakub M, nepouzivam to denne...len kazdy 2-3den ale som maximalne spokojni.Samozrejem ze 136ka je modernejsia a aj viac vydrzi. Ale hadam ta liatinova hlava nezvlada ten kompresni pomer a preto to praskala viac nez 120ka...

Inac vcera som s tim isiel 160 km\h (na rovine) a trojvalcova fabia len kukala ze coje 3

L.
22:20:30
05.08.2008
Bobesh
Mám 130 z druhé ruky (původní auto sešlo korozí a celkovým "odjetím"),naví c provoz na LPG,u mě dělá službu už třetí rok,tlaky 11,5-12,5. olej ročně měněnej plus litr na dolití. Krom přetěsnění při výměně rozvodů,repase rozdělovače a novýho karbu nebylo do bloku ani hlavy hrábnuto. Jen má slušný zacházení,do plnýho zahřátí žádný prudký pohyby :-). A při praxi na dílně před lety mi spíš připadaly větší držáky 105ky,prasklá palice mohla bejt 120LS nebo 130 ale těžko bych volil vítěze.
22:04:40
05.08.2008
Martin/125/
-> Jakub M.: 4
18:44:20
05.08.2008
Jakub M.
-> bonalaco:

obecně je motor Š130 konstrukčně o docela velký kus pozadu za 136kou. přesto z nepochopitelných důvodů jede o dost lépe než "motor favorit". Strýc měl kdysi 130tku rapida, motor měl zasebou 150tkm, s jednou výměnou stěracích kroužků. Motor jezdil bez jakýchkoli pazvuků a poruch dalších 100tkm (auto používané denně). Prasknout hlava můža snad jedinně v případě vady materiálu, nebo vlivem přehřátí, což se ale klidně může stát u jakéhokoliv jiného motoru. takže pokud chceš jistou dávku "fajnšmekrovství&quo t; a nebudeš s autem jezdit denně, dal bych tam 130cu.. na denní ježdění Fáčko(136)
14:14:23
04.08.2008
Petkar1
136ka je trochu jinde než 130 pětikanál, pokud je v pořádku. Mám ji skoro sériovou a kámoš se 130 nestíhá a to nemá žádnou vylítanou lemru.4
12:46:20
04.08.2008
vhml
To příjde :-D
12:03:27
04.08.2008
Hydron
Já nevím - měl jsem rapida 130 osm roků, jezdil jsem na lpg a rozhodně ho nešetřil, denně v zimě, v létě ujel 80 km, z toho 50 km po dálnici pod plným plynem.Moje údržba se prováděla systémem - po poruše, tzn. seřízení předstihu, ventilů apod, jsem dělal až když auto blbě jelo.Za celou dobu nevím co je prasklá hlava.:-)
21:30:14
03.08.2008
bonalaco
adam6666 tiez si myslim ze praskanie hlav nie je predpisane..a mimochodom zatial ani jeden favo ma neporazil s slavnou hlinikovou hlavou (alebo len mal stastie a boly 135ky? 3 ... boli to kamosi a nie starky s rodinou 1

L.
21:28:58
03.08.2008
Adam6666 - zrušená registrace
-> petr s: jo ja to vim aj bez tebe3 ale vy to prezentujete tak jako kdyby praskla kazda uz jenom z principu, proste motor 130 automaticky praskla hlava.........proste ptakoviny jak prase3
21:27:10
03.08.2008
petr s
-> Adam6666: Až budeš dělat v servisu tak uvidíš kolik 130 hlav praská
21:24:25
03.08.2008
Adam6666 - zrušená registrace
zas nejake hnupiny s praskani hlavy......uz by jste se meli dat dohromady3
21:22:45
03.08.2008
Nwkt
-> bonalaco: Ale stojí to za to do budoucna na úpravy
21:21:31
03.08.2008
bonalaco
Havlik co si napsal je ok,ale tych 5koni asi fakt nestoji za peniaze a za vymenu...ak my nedajboze praskne hlava (na skodovke samozrejme)tak potom kupim 136-ku... 7

L.
21:15:40
03.08.2008
petr s
-> bonalaco: Tak zatím o výměně nepřemýšlej
Extreme Tyres