skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
motor fabia a origo 110r chlazení
prohledat
33 příspěvků (zobrazeno 1 až 33) od 11.01.2008 do 30.07.2011, založil/a Mantrabeach
22:45:30
30.07.2011
30.07.2011

vhml
-> Robert 106: jedna díra asi není vyvrtaná, Stačí vyvrtat
17:10:17
30.07.2011
30.07.2011

Robert 106
Hele chlapi a na blok z fábie de přidělat rameno vrtule ?
Teď nevím jestli tam štefty. Vím, že oproti bloku favorit na jedné straně sou jen tři štefty a na druhý je to úplně jinak.
Teď nevím jestli tam štefty. Vím, že oproti bloku favorit na jedné straně sou jen tři štefty a na druhý je to úplně jinak.
18:44:09
28.01.2008
28.01.2008

T
aceboss : jak to ze nema komentovat,ty jsi tam mel proste elektrickej moturek? 

13:06:10
28.01.2008
28.01.2008

aceboss
-> T: To co jsi napsal nemá ani cenu komentovat.Já sem to zkoušel a nic moc
došel jsme asi k tomuto bud dát naporák,či elektriskou saharu,nebo nechat origo chlazení jen uptavit řemenice čímž by jsi dostal jiný převodový poměr,ale to se my taky vymstilo odešly mi po cca250-300km ložiska
a bylo vymalováno



12:55:39
28.01.2008
28.01.2008

T
tak co nikdo mi to neokomentuje?
12:34:26
20.01.2008
20.01.2008

T
Bobesh : proc?



09:53:42
20.01.2008
20.01.2008

Bobesh
-> T:
To byl jen vtip,že jo,řekni že jo


22:43:04
19.01.2008
19.01.2008

T
mozna divnej napad,ale taky tohle resim a napadla me jedna vec jeste.....co normlani vrtuly ale dat ji na nejakej moturek,placnu treba ze steracu,kdyz se daj kolecka,aby to bylo pekne zprevodovany,tak vlastne jeste k tomu to bude mit 2 rychlosti,co si o tomhle myslite?
09:25:03
19.01.2008
19.01.2008

King
-> MerHanz: Na podstatně kratším vodním okruhu v Š100/110 je jaxi použití megaoumpy pro shade s chladičem ve předu dost sporný. Pokud jsem měl problémy v oblasti vyšších otáček, pumpa mě nezachrání. Přece jenom se pumpy s větší řemenicí nepoužívaly na upravenejch motorech náhodou

15:30:28
18.01.2008
18.01.2008

petřík
No z vlastní zkušenosti můžu říct že lehce poladěnej motor ze 130 uchladim naprosto v pořádku takže fáčko bych uchladil zajisté taky . Mám origo chladič i vrtuli , pumpa je ze 130 a mám dvoje topení (jedno v kufru druhý pod zadníma sedačkama ) takže trošku víc vody než seriový erko...
22:26:58
17.01.2008
17.01.2008

Bobesh
-> Mantrabeach: Každopádně do tý krasavice bych radši originál,než úpravu ale to je tvoje volba.
16:15:46
17.01.2008
17.01.2008

m8rinek
-> Gemini: jsem asi blbej a myslim si že se elektrická vrtule točí jen tak na zdař bůh ne?
16:03:53
17.01.2008
17.01.2008

MerHanz
-> peppa: -> King: ono taky záleží na tom jaká tam je vodní pumpa Jestli má velký, a nebo malý lopatky,a jakou má řemenici
16:00:27
17.01.2008
17.01.2008

MerHanz
-> Bobesh: taky si myslím,110R_ls, to byli motory
11:54:06
17.01.2008
17.01.2008

alchstuip - (Až kým nás STK nerozdelí)
serivy chladic z erky to podla mna musi uchladit, hlavne by mal byt ten medeny/mosadzny? a HLAVNE - treba mat v poriadku vodnu pumpu, termostat a CISTY chladic bez usadenin. Moje aktualne skusenosti s chladenim serioveho motora 110R po instalacii favo radiatora kurenia su velmi dobre: Po nastartovani pri 10°C a zahriati motora pri volnobehu na 40° som pustil kurenie a vetrak naplno a ani pocas dalsich 15 minut sa motor nedokazal zahriat na viac ako 60 - 70°C - takze za volnobehu je standardny erkovy motor schopne uchaldit aj kurenie z Fava v spolupraci s erkovym ventilatorom kurenia - z toho usudzujem, ze plne funkcna sustava uchladi favo aj fabiu
20:30:28
16.01.2008
16.01.2008

Bobesh
-> Mantrabeach: A než dělat další motor ala fabie,nebyl by lepší originál v originálu? Ten starej podčtvercák s DDSR má něco do sebe a pokud byl dobře seřízenej,dokázal potrápit na pevným startu do stovky nejeden mladší vůz cizí značky

13:21:38
16.01.2008
16.01.2008

King
-> peppa: A mluvíme doufám o nasávacích kapsách bez úprav
A ten fofrník měl jakej odběr? A ještě mě napadá, že jsem už nestačil implementovat mosaznej chladič (byl to plechovej default).
Jinak ty problémy s chlazením byly jenom v největších vedrech a při delší jízdě na maximum. Agresívní jízdu jsem ze svýho repertoáru vypustil dávno v minulosti, takže se zkušeností nemůžu sloužit

Jinak ty problémy s chlazením byly jenom v největších vedrech a při delší jízdě na maximum. Agresívní jízdu jsem ze svýho repertoáru vypustil dávno v minulosti, takže se zkušeností nemůžu sloužit

20:47:48
15.01.2008
15.01.2008

peppa
-> King:
dovolím si ti oponovat
tento větrák stačil uchladit motor z fáčka v mé 100vce i v tom největším vedru v pohodě vypínal a i při hodně agresivní jízdě nešel stale
dovolím si ti oponovat


11:52:10
14.01.2008
14.01.2008

Labros
-> King: to je zase story
jestlipak to pořád někdo zapisuje?

11:02:15
14.01.2008
14.01.2008

Gemini
-> m8rinek: a ta elektrika sa bere z mechanickej prace motora.....
10:16:07
14.01.2008
14.01.2008

King
Já bych vyčistil originální chladič, našponoval originální klíňák originální vrtule a vesele jezdil
Předně bych si dovolil podotknout, že žádnej elektrickej větrák v platformě 100/110/110R nikdy nebude chladit líp, než origo vrtule. Možná tak někde při poskakování na volnoběh má ten elektrickej fofrník větší výkon, než mech. honěná vrtule, ale vzhledem k tomu, že poskakování v koloně prakticky nelze stovici uvařit (a to s velkou rezervou), není důvod aby neuchladil motor s fábie.
Vůbec to použití elektrickýho větráku má kouzlo možná tak v zimě, ale jak se oteplí - žádná výhra. Hodně zapomíná, že přeměna energie motoru na elektřinu a její zpětná konverze na na točky vrtule na chladiči má žalostně nízkou účinnost. Navíc ten větrák v kilu musí mít minimální výkon řádově stovek wattů, protože mu nepomáhá nápor vzduchu. Takže ty fofrníčky z chladičů běžnejch aut
s výkonem kolem 100W tam fungujou spíš jenom psychologicky :) Na kilu jsem měl z mladický nerozvážností nějakej asi 300W větrák z audiny, kterej to v létě chladil při ostřejsí jízdě na hranici varu a to mu ještě muselo pomáhat topení na plný koule a řidičova ateistická modlitba :)
To nemluvím o faktu, že v dešti se s tím skoro nedalo jet, protože větrák + světla + stěrače + topení znamenaly i pro 55A altík kurefsky velký sousto, takže se mi stávalo, že jsem domů dojížděl
na skomírající baterku :) Pošilhával jsem tenkrát po termostatický vrtuli (s prokluzem nepřímoúměrným teplotě), ale moje záměry překazil upgrade na Š105L :)

Předně bych si dovolil podotknout, že žádnej elektrickej větrák v platformě 100/110/110R nikdy nebude chladit líp, než origo vrtule. Možná tak někde při poskakování na volnoběh má ten elektrickej fofrník větší výkon, než mech. honěná vrtule, ale vzhledem k tomu, že poskakování v koloně prakticky nelze stovici uvařit (a to s velkou rezervou), není důvod aby neuchladil motor s fábie.
Vůbec to použití elektrickýho větráku má kouzlo možná tak v zimě, ale jak se oteplí - žádná výhra. Hodně zapomíná, že přeměna energie motoru na elektřinu a její zpětná konverze na na točky vrtule na chladiči má žalostně nízkou účinnost. Navíc ten větrák v kilu musí mít minimální výkon řádově stovek wattů, protože mu nepomáhá nápor vzduchu. Takže ty fofrníčky z chladičů běžnejch aut
s výkonem kolem 100W tam fungujou spíš jenom psychologicky :) Na kilu jsem měl z mladický nerozvážností nějakej asi 300W větrák z audiny, kterej to v létě chladil při ostřejsí jízdě na hranici varu a to mu ještě muselo pomáhat topení na plný koule a řidičova ateistická modlitba :)
To nemluvím o faktu, že v dešti se s tím skoro nedalo jet, protože větrák + světla + stěrače + topení znamenaly i pro 55A altík kurefsky velký sousto, takže se mi stávalo, že jsem domů dojížděl
na skomírající baterku :) Pošilhával jsem tenkrát po termostatický vrtuli (s prokluzem nepřímoúměrným teplotě), ale moje záměry překazil upgrade na Š105L :)
13:53:18
12.01.2008
12.01.2008

MerHanz
Já bych na to šel hned z kraje. Sehnat někde mněděnou vložku jako se dává do fukarů na topení a nejlíp více řadou a samo, že el. vrtuli. Pak bych možná uvažoval o tom olejovým chladiči
10:42:28
12.01.2008
12.01.2008

Rapid05
-> m8rinek 11.01.08 22:42:03: Jestli je elektrika nejak lepší co do účinnosti chlazení nevím, ono dost záleží z čeho použiješ ventilátor. Dle mě je výhoda třeba v tom, že při popojíždění po městě ten ventilátor zapneš a i při nízkejch otáčkách motoru má ten ventilátor točky standardní a v tu chvíli dle mě pomáhá chlazení víc než mechanická vrtule... Ale to jsou jen moje dohady protože origo vrtuli v ničem nemáme 

00:23:53
12.01.2008
12.01.2008

Bogy - autoclub MTx (startujem klukou)
ja mam motor 120LS s el. vrtulou a zapinam ju len ked tomu kurim do otacok a ked je vonku "horucava" inak to uchladi aj bez niekedy , alebo potom niaky pridavny chladic , alebo aj skrz kurenie ale to mi pride tak cojaviem ...
00:01:01
12.01.2008
12.01.2008

Olgoj Chorchoj
uchladí. naší divokou stovku uchladily tři listy origo poháněný vrtule:)
22:54:35
11.01.2008
11.01.2008

Mantrabeach
-> m8rinek: mechanická vrtule je samozřejmost,místo si myslím že by mohlo být taky.parohy 120 se mi tam třeba vešly takže pohoda,jen je to moc namačkaný.
-> Bobesh: no já hlavně nechci nijak zasahovat do karoserie,to je moje podmínka,je mi to prostě líto.jde mi jen o to chlazení.ale zase moc nevěřím že by to elektrickej uchladil,to by musel jet pořád
-> Bobesh: no já hlavně nechci nijak zasahovat do karoserie,to je moje podmínka,je mi to prostě líto.jde mi jen o to chlazení.ale zase moc nevěřím že by to elektrickej uchladil,to by musel jet pořád
22:42:03
11.01.2008
11.01.2008

m8rinek
-> Bobesh: -> Rapid05: by me zajimalo v cem je elektricka vrtule lepsi? podle me teda mechanika zere vykon ale aby elektrika mela vetsi prutok vzduchu tezko...
22:34:08
11.01.2008
11.01.2008

Rapid05
-> Mantrabeach 11.01.08 17:14:35: Bratranec v kilu favo uchladí celkem v pohodě, i když s elektrickou vrtulí. Ale je fakt, že když se tomu dává delší dobu kouř tak už to je trochu problém, na dálnici to chce čas od času zvolnit, v létě při závodech nachladit před startem 

21:34:46
11.01.2008
11.01.2008

Bobesh
-> Mantrabeach: Tentýž názor,zkusit originál a pokud to nebude stíhat,zkusit hliněnej chladič o větší ploše s elektrikou,dodělat to můžeš vždycky,to na tvojem neuspěcháš.
21:25:36
11.01.2008
11.01.2008

m8rinek
zkusil bych využít veškeré možné způsoby, takže chladit olej, měděný chladič, čistý chladící system a mechanickou vrtuli, spíš bych se bál o místo
18:29:23
11.01.2008
11.01.2008

Mantrabeach
-> Peterr: no já právě nevím.třeba ta slovenská oranžová stovka co byla tenkrát ve slovenským autotuningu tak tam favorita měla n origo chlazení
17:27:49
11.01.2008
11.01.2008

Peterr
Podla toho co som pocul, tak by to nestihalo uchladit motor favorit.
17:14:35
11.01.2008
11.01.2008

Mantrabeach
Chtěl bych se zeptat jestli má někdo zkušenosti se zástavbou tohodle motoru a klidně i jen favoritu do řady 100/110R a nechával origo chlazení.Přemýšlím totiž že bych tam ten motor jednou dal ale nevím zda by se mi uchladil.konkrétně třeba kdyby někdo věděl co upravit atd.díky moc