skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kolik se dá točit otáček???
-> minno: presne tak nás to naučil majster v škole :D
-> Jozef2:
hnedý fáza, modrý nulák,
kto to nevie, ten je čur*k

hnedý fáza, modrý nulák,
kto to nevie, ten je čur*k

-> Zippess: no veď klasické zapojenie hnedý, modrý a žltozelený tu sedí, nie? Vĺavo fáza, vpravo nulák a v strede ochranný :D
-> darklord: Víš jak google se přizpůsobuje tvému předchozímu hledání takže pokud věčně hledáš porno se zvířátkama tak se pak blbě hledá něco jiného 

-> Zippess: asi zalezi ako ten google pouzivas. Stacilo najst toto www.metabrno.cz/kontakt.h
tm a napisat tam email s fotkou, isto budu vediet co to vyrobili.
Zdravim,
Kusok obnovim kostlivca. Dostal sa mi do ruk tento obmedzovac otacok, no netusim z coho je. Vie dakto z coho je pripadne ako ho napojit?
Ps: Google som pouzil.
Kusok obnovim kostlivca. Dostal sa mi do ruk tento obmedzovac otacok, no netusim z coho je. Vie dakto z coho je pripadne ako ho napojit?
Ps: Google som pouzil.
-> MVM 11.11.14 19:03:30: Ha, to mě tak akorát vychází.. od baráku na hlavní před Nepomukem to mám 18 km..

-> MVM:
Nevytáčam pravidelne, ale ak áno (občas), tak poriadne zohriaty motor
Výmenník napomáha 



-> francomk: Když budeš pravidelně vytáčet k 5500 ot ZATÍŽENÝ(na 3,4,nebo i 5) a nejmíň 15-20km PROHŘÁTÝ motor,nemám žádné námitky.
Lidský očííčko je strašně nedokonalý .. jsme prostě jen živočišný druh - optický klam je neúprosný
Lidský očííčko je strašně nedokonalý .. jsme prostě jen živočišný druh - optický klam je neúprosný
Hlavne je to uplne nepredstavitelny, ze se klika se vsim otoci 100x za jednu sekundu 

-> MVM:
Veď práve, nemám v úmysle motor zničiť. Jazdím denne (a normálne) a zabrať dostáva hlavne na zrazoch, alebo keď sa musím ponáhlať...
Zase nie je ani dobré motor striktne držať v "zelenom" pásme

Zase nie je ani dobré motor striktne držať v "zelenom" pásme

-> francomk: Každej to občas zkusí... Jen málokdo ví ale co se tam děje za peklo - pokud není motor přizpůsobenej se v týhle provozní oblasti pohybovat.

-> MVM: V podstate k ničomu (ak správne chápem Tvoju otázku). Raz som zo zvedavosti vyskúšal a viac už nemusím. Maximum, kam motor pustím, je 5500 ot.
-> francomk: K čemu je to dobrý? 

-> darabos: Viem
Veď píšem, že pri 6100 BMM odstaví vstrekovač (tým utne dávku paliva), ale zapalovanie beží. Teda pri plyne obmedzovač otáčok nefunguje... 


Tak ona je to dost nešťastně položená otázka a někteří si to potom pletou s tím : Na kolik se dá přetočit motor
K tomu se totiž váže technický pojem kritické otáčky (ony jsou totiž vyznačeny obvykle červeně)
A že umí utržená ojnice prolítnout i plechem a takovej rozlítnutej motor umí i celkem hezký ohníček - můžu jen doporučit všem zkoušet co motůrek snese


K tomu se totiž váže technický pojem kritické otáčky (ony jsou totiž vyznačeny obvykle červeně)
A že umí utržená ojnice prolítnout i plechem a takovej rozlítnutej motor umí i celkem hezký ohníček - můžu jen doporučit všem zkoušet co motůrek snese

-> vhml 07.11.14 20:38:00: lpg nemá omezovač 

-> francomk: kôli katalyzátoru sa odpojuje palivo
Připomíná mi to kolegu z autoškoly,fajn kluk ale trochu jako mašina na děrný štítek,co se do něj strčilo to z něj i vylezlo,při nácviku rychlé jízdy ,tzn.po slušné cestě cca 90kou najednou instruktor velí odbočit doprava ,chlapec nezpomaloval a tak se ho instruktor ptá tak co děláme před zatáčkou? A tu si žák vzpomněl na základní poučku,před zatáčkou řadíme druhý stupeň.....řev instruktora překonal i řev motoru jelikož se mu tam povedlo u tenkrát těžce novinkové a záběhové FI lupnout v těch 90ti opravdu dvojku .-))
-> vhml 07.11.14 20:38:00: Možno to bola plynová felda 
Raz som zo zvedavosti odskúšal na 2-ke, obmedzovač na BMM odpája vstrekovač, ale zapalko funguje dalej... Pri 6500 som uznal, že stačí, ale motor by točil aj viac
-> Urbi:

Raz som zo zvedavosti odskúšal na 2-ke, obmedzovač na BMM odpája vstrekovač, ale zapalko funguje dalej... Pri 6500 som uznal, že stačí, ale motor by točil aj viac

-> Urbi:

-> Urbi: mě umí dvojka tech 85 pak je nutno ihned řadit :D
-> Urbi: Panebože.. 

-> vhml:
To je kumšt co ovládají virtáci. Jinak znám od nás pacienta s feldou bez mozku, co mu stačilo při odvozu např. večer na zábavu říct... "Ale sakra Rade, kde máš otáčky" ... kluk poslušný jak pes, nepřemýšlel ani vteřinu, hodil tam v 95km/h dvojku a držel podlahu...takové decelerace přišla :D, takže dle na přání každého pacienta i motor zatočí 




-> vhml 07.11.14 20:38:00: To už je pak takovej masakr, že už nestíháš sledovat co se děje vokolo, tak ti nezbývá než zaokrouhlovat. 

-> Jarda/felda 06.11.14 23:06:04: Znám jednoho kuchaře a jeho Fako to umělo i déle než dlouhodobě. Pořád mektal jak to jede, na každém semaforu hrábě a 6 - 7000. Fako dokonce stále jezdí. 

-> Jarda/felda 06.11.14 23:06:04: s omezovačem na 6100? 

-> Jarda/felda: Dobré vědět. =D
-> ochoda 05.11.14 18:15:41: seriový bmm zvládá chvilkově lehce přes 7000 

Díky chlapi.
Že je zbytečné to točit víc jak 5500rpm vím, víc víkonu tam už nebude, ale v podstatě sem potřeboval odpověď jako napsal Urbi. 


-> MVM 05.11.14 20:04:57: "přežil i několikrát" 


Většinou se škodovka přihlásí rachocením rozvodů a tím jsou dány kritický otáčky cca 6500, několikrát šikovní jedinci zařadili i trojku místo pětky ve fáčku na okruhu - otáček bylo jistě víc než 7tis... nechci teď počítat - nicméně v lepším případě jen vyskáčou rozvodový tyčky nebo se jen ohnou .
Každopádně seriovku točit přes 5500 je naprosto zbytečný

PS: Jeden žák okruhový školy jezdil Brno bez přeřazení na jeden kvalt - 5000ot po dobu 5,4km - tj cca jeho tempem 5minut ..motor 781,136 přežil i několikrát

-> ochoda: Zvláště sériový motor bez "velkých" výkonů snese točení opravdu dost i dlouho a zvláště fav./fel. vydrží hrubé zacházení, 6500ot. není problém, sice to tam nemá smysluplný výkon, ale pokud bych měl řadit trojku jen na pár vteřin, určitě to přetáčení na dvojku nevadí a klidně to podrž na podlaze
Při zařazené rychlosti, pokud se nejede z kopce, se ten sériový motor nepřetočí sám do otáček, kde by mu mělo hrozit poškození, to by musel být opravdu v extrémně špatném mechanickém stavu a např. extrémně zakarbonovaný s neměněným olejem.

-> stepan: Díky, otáčky přes 5500 ot/min. to má stejně dycky tak max. 1-2 sekundy páč pak je zatáčka, ono ten motor už tam stejně líp nepojede ale je rychlejší to podržet než zařadit trojku a hned zas dvojku.
-> ochoda: 5500 je málo, sériovej motor musí určitě vydržet krátkodobě minimálně 6500. U BMM je omezovač na 6100, takže to ten motor zvládá v klidu.
Zeptám se tady, lepší téma sem nenašel. Mám v eMku seriový 136 fáčko a můj dotaz je následující. Byl sem blbnout na okruhu a jelikož tam jsou kraťoučký rovinky tak bych řadil trojku na strašně krátkou dobu tak sem to valil na plnej na dvojku, podle otáčkoměru (obyč ne Lumel ale ten druhej co má zelený pole) to točilo cca5500 a myslím že by to ještě šlo kousek dál, ale už sem se bál tak sem dycky ubral. Jak poznám že už víc nesmím točit? Jde ten motor přetočit? Moc díky za odpovědi, bohužel sem tu nikde nic takovýho nenašel.
-> Vojťas: diky moc idem sa nato kuknut

-> Lezarg:
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=127
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=305
skoda.panda.cz/rubrika.ph p3?id=5&s...
tady mas neco na cteni ;-)
ja nez si koupil auto tak sem tu par mesicu vsechno procital a i kdyz sem predtim nevedel vubec nic tak tedka mam aspon zhruba predstavu co je pro ktery veci potreba ;-) co se servisu tyce
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=127
skoda.panda.cz/clanek.php 3?id=305
skoda.panda.cz/rubrika.ph p3?id=5&s...
tady mas neco na cteni ;-)
ja nez si koupil auto tak sem tu par mesicu vsechno procital a i kdyz sem predtim nevedel vubec nic tak tedka mam aspon zhruba predstavu co je pro ktery veci potreba ;-) co se servisu tyce
-> Saky: peniaze by sa na sli tie sa najdu vzdy to sa neboj len tak garaz neni to ma sere:(:( oukej poslal som ti moje icq
-> Lezarg: a ja radim pokud nemas garaz a penize tak se do niceho nepoustej.. radsi ten cas investuj do cteni a az budes mit jasno klidne se do toho pust.. ale ver tomu ze se do stare skodovky da narvat spousty penez a je to zacarovany kruh..
-> Lezarg: Motor urob nejni to tak hrozný.. Jestli chceš napiš mi na ICQ mám ho v ID kartě a já ti poradim co a jak

vies chcel by som sa tomu venovat aby som si to vedel porobit lebo ma to aj bavi hej je to brnkacka ked to uz poznas ale nato treba hlavne prax. tak co by si mi poradil vymenit ten motor alebo spravit volake upravy na tom starom a ty mas ake auto ? len teraz ide zima a nemam garaz tak sa dotoho pustat nic moc ked je zima.

-> Lezarg: Taky mám 18rokov
Řeknu ti.. Robota stim je ale pokud víš kam šáhnout přijde ti to jednoduchý.. Mě teda fávo přijde brnkačka.. Horší je fábka ale dneska je to v podstatě taky brnkačka když víš kam co a s čim za kym :)

ako myslis ze sa davaju za prepis ?
-> Lezarg: golfy se už dávají za přepis
sak viem co je zotrvacnik ale ja sa pytam kolko roboty bude stym vies ale ja mam 18 rokov chodim este do skoly tak ja si nemozem dovolit hentake auto a chcem sa v skodovke trocha poritpat spravit si ju aby to slapalo trocha
-> Lezarg: Nebude lepší koupit si nějakýho Golfa o kterýho se ti budou starat v servisu? Na co budeš mít škodovku když ani nevíš co je setrvák? Zrovna u škodovky a problemama s ní, uvidíš setrvák minimálně každej tejden a to z všemožnejch stran

takze keby som chcel cely motor vymenit za faoritovy tak by som musel zmenit venec setrvaku, krouzek v klikovce vymenit vymenit za lozisko (ze strany setraku) vymenit domek termostatu, veniec zotrvacnika to je kde ? fuf to je namna vela :D ja som si tam dal zatedy do normal skodovackeho motoru filter sportovy a vyfuk ale neni certifikovany mozu mi zobrat aj technicak ? ako by som zvysil vykon ????
a tiez klasicky vyfuk na favo zvody nepasuje bez uprav
-> Lezarg: uchyceni bez problemu ale musis zmenit venec setrvaku, krouzek v klikovce vymenit vymenit za lozisko (ze strany setraku) vymenit domek termostatu, upravit sani nebo vymenit a je to non problem
-> Lezarg: Ano.