
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyhrivane saci potrubi ???
-> zidlik: no ovsem nic nestoji v ceste tomu aby sis to zkusil sam jestli je to lepsi tak nebo tak

tak ja zase nevim

-> Jakub M.: 

-> Adam6666:
no na seriovy motor je to možná dobré... mě se to také neosvědčilo, neboť sportovní (event. závodní motor) by měl mít jaksi co nejstudenější směs, která do něj vstupuje... aby se chladily písty a sací ventily atd... taktéž molekuly vzduchu jsou při nižší teplotě jaksi zhuštěny (omluvit terminologii, nejsem vzdělán v oboru chemie či fyziky) = do spalovacího prostoru je nasáto více O2 (viz. fce intercooleru u turbomotorů) asi tolik všeobecná praxe...
Já jsem pak postupem času přišel na jednu zajímavost.. a sice, že do určité doby výroby odlitků vyhřívaného sání, byla ta slitina příliš pórovitá a docházelo tak ke vzlínání vody do sání, mám to potvrzené ze škoda servisů, kde s tím kdysi bývaly problémy (náhlé mizení vody u favoritů s následným vyžráním hlavy atd..)
Takže protože auto ve kterém máme motor, který by měl mít vyřívané sání a je to současně motor upravený, provozujeme převážně v létě. Nemám na něm vyhřívané sání a můj subjektivní pocit je, že možná došlo ke zlepšení (vyhlazení) průběhů charakteristik onoho motoru.
no na seriovy motor je to možná dobré... mě se to také neosvědčilo, neboť sportovní (event. závodní motor) by měl mít jaksi co nejstudenější směs, která do něj vstupuje... aby se chladily písty a sací ventily atd... taktéž molekuly vzduchu jsou při nižší teplotě jaksi zhuštěny (omluvit terminologii, nejsem vzdělán v oboru chemie či fyziky) = do spalovacího prostoru je nasáto více O2 (viz. fce intercooleru u turbomotorů) asi tolik všeobecná praxe...
Já jsem pak postupem času přišel na jednu zajímavost.. a sice, že do určité doby výroby odlitků vyhřívaného sání, byla ta slitina příliš pórovitá a docházelo tak ke vzlínání vody do sání, mám to potvrzené ze škoda servisů, kde s tím kdysi bývaly problémy (náhlé mizení vody u favoritů s následným vyžráním hlavy atd..)
Takže protože auto ve kterém máme motor, který by měl mít vyřívané sání a je to současně motor upravený, provozujeme převážně v létě. Nemám na něm vyhřívané sání a můj subjektivní pocit je, že možná došlo ke zlepšení (vyhlazení) průběhů charakteristik onoho motoru.
-> LiMaK: asi to skusim zapojit teda....uvidime..ale je fakt ze kdyz to je studeny tak se motor dusi kdyz seslapnu plyn tak uvidim jestli to tomu nak pomuze az to zapojim
-> Adam6666: Myslim ze na sportovom motore je vyhrievane sacie uplne zbytocne ,lebo zo studenym motorom asi nepojdes na trat zavodit.....

dyt je ta vec uplne na hovno...v motorsportu se to nikdy nepouzivalo... a este sem nevidel ze by to nekdo jezdil zapojene na zavodnim voze.... ale kdyz se vam to tak libi muzete zacit vymyslet ohrivane saci potruby na webry (rovne) a nebo kitove ohrivane sani na feldu 1500....... hodne uspechu pri prodeji

Obyčajný benzín ma bod varu medzi 80-130°C, takže si ja myslím, že voda by ho mala držať stále niekde na teplote pod 80°C, aby sa nevaril, takže spočiatku ho zohreje a potom ho udržuje na konštantnej teplote, niečo ako prevádzková teplota, môj názor
-> zidlik: tak jako podivej, ja to zapojil, musel bys sednout ke me do schade a projet se.....mam sice lekr a automat sytic,ale absolutne zadne cukani pri studenem motoru, startuju na brnk a nepocituju zadny rozdil v jizde pri teplem motoru a pri jizde na sytic...teda krom toho, ze mam vesi otacky....ale proste slapnu a jedu...
tusim ze ten vyhrev/chlazeni sani vymysleli z duvodu hlavne toho, aby se pri nizkejch teplotach nesrazely na stenach potrubi kapky benalu, coz samozrejme vede ke kuckani a cukani pri jizde na sytic....
je mozne ze rozdil pocitis, je mozne ze ne, ale ja kdyz ho mam zapojene, tak si na nic nestezuju, slapnu a jedu....a to i rychle a prudlke rozjezdy na krizovatce se studenym motorem, kde mi sedr davno zakuckal a duil se..... asi tak
tusim ze ten vyhrev/chlazeni sani vymysleli z duvodu hlavne toho, aby se pri nizkejch teplotach nesrazely na stenach potrubi kapky benalu, coz samozrejme vede ke kuckani a cukani pri jizde na sytic....
je mozne ze rozdil pocitis, je mozne ze ne, ale ja kdyz ho mam zapojene, tak si na nic nestezuju, slapnu a jedu....a to i rychle a prudlke rozjezdy na krizovatce se studenym motorem, kde mi sedr davno zakuckal a duil se..... asi tak
tak ještě sem neslyšel konečný rozhodnutí jestli to má bejt zapojený nebo ne
pojede to líp se zapojenym nebo s nezapojenym?já to zapojený nemám a ani sem to nikdy neměl takže nevim.... a nechce se mě to zapojovat jentak pro nic

nerikam ze to bude raketa,ale to vyhrivani//chlazeni tam urcite nejkej vyznam ma jak na studenym,tak na teplym motoru.. Jinak by to takhle soudruzi v CSSR nevymysleli

btw
skoda-virt.cz/cz/.../5966 7
tohle je taky vyhřívané sání ;-) tam je ten přímý kontakt víc než přímý :-)
skoda-virt.cz/cz/.../5966 7
tohle je taky vyhřívané sání ;-) tam je ten přímý kontakt víc než přímý :-)
-> LiMaK: to jako sání má taky 300 stupňů? Hele, jak říkáš, je tam asi centimetr místa, za jízdy je tam dobrý průvan, takže sáláním se ztratí toho teplat víc než dost...a jak píšeš, hliník je dobrý vodič tepla, jenže je přišroubovaný na hlavě, a tam je furt 90 stupňů...kdyby bylo sání ohřívané tak razantně od výfuku, tak by se to muselo zas dál přenášet do hlavy...i kdyby se sání ohřálo na 200 stupňů tím sáláním od výfuku, jako že neohřeje, tak na přechodu hlava-sání by musel být rozdíl přess 100 stupňů :-)
-> Crestik: hmmmm. tak litina vyfukovych svodu je asi centimetr od sacich....HLINIKOVYCH....
litina vyfuku je rozzhavena na 300.....dal at si udela obrazek kazdy sam...BEZ vody --> se hlinikem nese teplota 300 dal do smesi....pokud je zapojena voda--> tak mezi 300 stupnema a smesi je VODA na 80-90stupnich, ktera NECO urcite udela....
jak rikam, 10 let sem jezdil na 5-kanalu sedr/edsr, a momentalne bych za 8mi kanal chlazenej/vyhrivanej s LEKREm dal ruku do ohne....
KAZDY AT SI VYZKOUSI SAM, nikoho nelamu k tomu aby to zapojil,jen rikam, ze to k necemu je, ikdyz mam o 2 hadice vic:-)
jak rikam, 10 let sem jezdil na 5-kanalu sedr/edsr, a momentalne bych za 8mi kanal chlazenej/vyhrivanej s LEKREm dal ruku do ohne....
KAZDY AT SI VYZKOUSI SAM, nikoho nelamu k tomu aby to zapojil,jen rikam, ze to k necemu je, ikdyz mam o 2 hadice vic:-)
-> Mach: jenže těch 300 nebo kolik maj jen ty svody, a né že je 300 stupňů v celém motorovém prostoru...omg. Dle mě je to kravina jak vrata, že ta voda to vlastně ochlazuje...to by kolem motoru muselo být tak 150 stupňů...
vyhrev sani umi i chaladit a za tim si stojim.....zpocatku vyhriva a pak i chladi...to kdyz maj vyfukove svody 300, tak saci sou chlazene vodou....mam je taky zapojene, protoze mam termosytic a oboje, tedy zapojene saci a zapojeny termosytic, si nemuzu vynachvalit....zvlaste v tomto pocasi...uz se tesim na zimu.....asi 10 let sem jezdil na SEDR a EDSR a uz ted se tesim na prvni zimu s LEKRem a zapojenym sanim :-)
-> Mach: takze ked obmotam termopaskou potrubie tak to bude najhusto hustejsi tuning a skodovka mi poleti?:))))
pro vsecky zasstance odpojenych hadic: Saci potrubi je nad vyfukovym,ze?? Teply vzduch stoupa-svody maji cca 300stupnu. Myslim si ze odpojene hadice jsou jen na skodu,a sani se ohriva jeste vic nez kdyz je v nem voda. Tot muj nazor.
-> Johny Death: Taky možnost

-> jate-line: no treba potrebovali vic dilu na kterejch by se dalo vydelavat

Jako pro srandu králikům to tam asi nebylo!

-> King: Asi máš pravdu, benzín je hodně těkavej a sací potrubí tak funguje jako lednička...
2 Labros: Ja si myslim, ze pomuze, protoze odparujici se kapky benalu na stenach saciho potrubi potrebujou k odpareni tzv. skupensky teplo varu, kterezto si berou ze stan saciho potrubi a dal ho ochlazujou. V pripade, ze potrubim koluje chladici kapalina, hrave vykryva tyhle ztraty tepla, protoze tepelna kapacita smesi vody a fridexu je velka.
-> XFunny: tak tohle ví každej, ale háček je v tom, že zrovna po startu má jaksi chladicí kapalina stejnou teplotu jako ten promrzlej motor, čili s tímhle moc nepomůže. Pomůže až když se motor trochu prohřeje, díky čemuž se může dřív vypnout sytič.

No tak jsem se o tom trosku zajimal, ze radsi zapojit vyhrivani, protoze kdyz se nastartuje na studeno, na stenach se vytvori krupeje kondenzovaneho benzinu proste se to orosi benzinem, tim vznika nedokonale spalovani a benzin se dostava do oleje a tim ho redi, tzn. ze vetsinou u vylagrovanych motoru je z oleje vodicka...., Proto tam je zapojene predehrivane sani hned za hlavou aby co nejrychleji vyhralo to saci potrubi a aby bylo co nejlepsi spalovani, ale podle me je 80C moc takze musim popremyslet jak to udelat tak aby tam bylo nanejvys 60C
-> mirčán: já nic nemyslim a nevim co o tom víš!
kdyz myslite???!!!! vim o tom svy!!!!!
-> Labros: Ale notak já jsem na tom úplně stejně.:-)
-> Labros:


-> King: Majklovatíš

2 Labros: Trebas se konecne dokopu k prechodu do faze "skodofka jako hracka" a na kazdodenni jezdeni si koupim skutecne auto

-> King: Ále, co by mělo skalního plynivkáře donutit k takovému počinu? Změna ikonky by taky zmátla nejednoho virtistu...
2 Jirik: Konecne rozumnej nazor, jenom bych si dovolil poznamenat, ze u strikajdy multipoint lze vyhrivani sani ozelet (viz felcka 1.3 MPi), pac sysem se vstrikovacem skoro u ventilu neni na teplotu saciho potrubi tak haklivej a optimalni bohatost si ohlida motormgmt. Na novym moturku s vyhrivanim pocitam, pro pripadny budouci downgrade na tu zparchantelou predrazenou sracku s mene nez 100 oktany


-> Jirik: souhlas naprostej...

Já zapojené vyhřívání mám a nemůžu si to vynachválit. Nový karb. SEDR.
Jen si zkuste bez něj v těch teplotách co jsou teď nastartovat, hned zandat sytič a vyrazit bez cukání podchlazeného motoru.
Ani v létě jsem nepozoroval, že by to jelo hůř když je zapojené.
Má to zapojené nesčetně i nových aut se vstřiky. Když pojedete a bude okolní teplota 35 stupňů, tak vám pojede každý auto hůř než když bude 18.
Podle mě říkat jako důvod, že to nemáte zapojené, protože vám to přijde zbytečné, je jako kdybyste říkali, proč žrát maso, když můžu pít vodu.
Když se to navrhovalo, tak to určitě neudělali z dlouhý chvíle.
Jak říkám, dnes to má hodně aut.
Jen si zkuste bez něj v těch teplotách co jsou teď nastartovat, hned zandat sytič a vyrazit bez cukání podchlazeného motoru.
Ani v létě jsem nepozoroval, že by to jelo hůř když je zapojené.
Má to zapojené nesčetně i nových aut se vstřiky. Když pojedete a bude okolní teplota 35 stupňů, tak vám pojede každý auto hůř než když bude 18.
Podle mě říkat jako důvod, že to nemáte zapojené, protože vám to přijde zbytečné, je jako kdybyste říkali, proč žrát maso, když můžu pít vodu.

Jak říkám, dnes to má hodně aut.
Jen takovou vsuvku ohledně vyhřývaného sání:o) Já ho zapojené nemam, protože mi to připadne k ničemu... A další věc proč ho nemam zapojený je, když sem přivezl motor domu tak sem sundal sání a svody abych se podíval, jak to vypadá... A jaké bylo překvapení když pod sáním bylo nalezeno rozpadlé těsnění, které pouštělo vodu do sacích kanálků... Tudíž muselo proběhnout komlet rozebrání hlavy, zabroušení sedel ventilů, naštěstí to neodnesli vložky.Proto nezapojuju zásadně vyhřívání sáni.
2 libor: Rad se necham poucit - v cem teda tkvi vyznam vyhrivani saciho potrubi na teplym motoru? Predpokladam rozdil nevyhrivany/vyhrivany nekolik stupnu C. V cem mi to pomuze snizit emise?
maj pravdu oba, i studeny starty a i emise....proste vykon to snad ani nemeni
2 Faan: Skutecne?
Rek bych, ze bliz k pravde je Johny a ohrivat saci ma vyznam hlavne kvuli studenejm startum resp. tem nekolika minutam po zimnim startu.

-> jate-line:

Vyhřívané sací potrubý má hlavně význam na složení výfukovýk plynů.
-> hymla: no ono by to vyhrivany melo byt spis pri studenejch startech aby tam byla provozni teplota co nejdriv a nesla tam kapalina do valcu (tekutej benzin) ale plyn ... pri vyssi teplote se to lip splynuje . ale fakt je ze ten rozdil tam proste znat asi moc neni.
když se potrubí vyhřívá tak by to mělo jet TEORETICKY hůř protože teplej vzduch se roztahuje, tím se ho tam vleze míň a výbuch by měl být slabší než s větší dávkou vzduchu a mělo by to i hůř spalovat (ale bráchova skušenos je taková že to míň žere tak to vyhrívá)


Jede to i bez vyhřívání...

-> mirčán: když myslíš ale já to nepoznám, a myslím si že 95% lidí tak y nevidí rozdíl když je to zapojené nebo ne
-> Pavel Korbelář: ale poznas!!!! jen musis dat auto trosku napit a drzet plyn trosku na podlaze!!! mozna se pletu!!!!! ale saci potrubi ohriva smes!!!!! ja to udelal tak, ze mezi vodni pumpu a saci potrubi jsem dal kulovy kohout (trebas ten jak je u WC), kdyz zarazim tak neni prutok a neohriva se saci potrubi!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!§
rozdíl nepoznáš! zkoušel jsem to mít zapojené i ne a je to úplně jedno
Já ho zapojil,a žádnej velkej rozdíl.jenom ti tam povedou další 2 hadice.

No možná by to šlo i bez vulgárního vyjadřování !!! jinak co se tyce vyhrivani tak je to spis pro udrzovani konstantni teploty protoze ta kapalina ti vytvori vsude stejnou teplotu cili stejne proudeni a vlastnosti. ja osobne mam v aute 1,3feldu a vyhrivani jsem nezapojoval a kazdej ti rekne neco jineho nekdo zapojit nekdo nezapojit. Ja myslim ze k tomu u sedra neni nejakej podstatnej duvod.
Mate nekdo zkusenosti s vyhrivanim saciho potrubi, samozrejme provoz v lete, resil jsem dylema zapojit nebo nezappojit, kdyz jsi tak rikam ze vyhrivat zbytecne saci na 80 stupnu je taky picovina, ale kolik ma bez vyhrivani ? Meril to nekdo teplomerem ?
Zkousel jsem ty teplomery do vnitrku aut + co meri venkovni teplotu a nejak to nezvladlo cidlo....a jeden teplomer co jsem mel na kotel nefunguje ....
Zkousel jsem ty teplomery do vnitrku aut + co meri venkovni teplotu a nejak to nezvladlo cidlo....a jeden teplomer co jsem mel na kotel nefunguje ....