Motor 100 koní.

prohledat
154 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 15.01.2015 do 07.10.2015, založil/a Zdenek Neubert
řadit dle data
21:59:14
28.07.2015
elbacil
Človek vraj nadava vtedy ked mu dojdu argumenty.Tak prosím tu nenadávajte do pi..e.5
17:22:04
28.07.2015
minno
17:16:46
28.07.2015
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: druh masa na ludskom tele, pripadne tak oznacujeme cloveka 3
upraveno 1x, naposled 28.07.2015 17:21:56
16:25:44
28.07.2015
Jirik_Tuňák1983
-> minno 28.07.15 16:22:58: stlejdo minno, lád bych se tě na něco zeptal, co je to kokot? 3
16:22:58
28.07.2015
minno
-> Vena136: Nie si ty nejaký čudný?3 Z toho, čo píšeš, mám pocit, že si pletieš pojmy s dojmami. Ty si písal, že sériová 120ka má 42,7 kW. A to teda nemá. Ani 120 L, ani 120 LS. Leda tak 120 LS podľa starej ČSN normy, ktorá sa dnes už nepoužíva. Takže nemôžeš zrovnávať výkon podľa neaktuálnej normy s výkonom iných motorov podľa aktuálnej ISO normy.

A teraz tu navyše z toho všetkého ešte robíš mišung a motáš piate cez deviate....
16:07:41
28.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> minno: neznalost neomlouvá 4 Ono M-ko LS co má akorát větší KP o 00-nic pro mě neni LS-o,to si udělám snížením hlavy na L-ku to samý...ale to je jedno,těžko něco vysvětlovat,když tu lidi ani neví,co se vůbec dělalo v sériový výrobě 8 Jo a beru,měl jsem napsat 1200ccm,ale to jsem mohl myslet třeba 120S,takže napíšu 120-ka a to snad pochopí každý,...ale jo tak 120LS 5



-> MOLSO: jaký hovna?Průtočnost na průřez kruhový plochy atd. je mě známá už dávno a Alenka to tady píše náhodou uplně normálně a asi jako jeden z mála to taky pochopil.Mě je to známo už davno,tak nevím,proč tu píšu hovna,...ale budiž a pokud se to týká Urbana,tak to mě opravdu nemrzí...tak mě vlez laskavě na záda 4 8
12:25:05
28.07.2015
minno
-> Vena136 - zrušená registrace 28.07.15 12:07:15: 120ka má v sérii 36,7 kW, LSo 40,5 kW4
12:12:51
28.07.2015
MOLSO
-> Vena136: necitis sa uz trochu trapne s tymi recami ? nechcel by si sa na to uz konecne vysrat ? co prispevok to hovna 8
12:07:15
28.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Alenka: ale to ví snad už každý ne???...základní věci naprosto,takže ideální mít pruřez kanálu 30mm od klapky do sedlo a pak si říkat,proč to nejede 3



Ale tak zase bych nekazil někomu radost a s pořádným karbecem by to jelo určitě a neni to na závody ne 5



-> ochoda: 45kw nedá úsilí skoro žádný,ale dá to dost peněz za GO a pak teprve můžeš uvažovat nad těma 45kW 4 Ale tak když má 120-ka v sérii 42,7kW,tak na 45kW trochu poladim karbec a mám to tam 2



-> Zdenek Neubert: hele rozdělovač pošli Urbanovi,karbec mě a ono se ti to mezi sebou popere na tom motoru 3 Ale tak Urban ti moc rád udělá i karbec,aby přišel na nějakou tu korunu navíc 5 Výsledek jaký dostaneš nebudu komentovat,zvrtne se to tady 3
20:47:11
27.07.2015
ochoda
-> Tomaso435: Mě nejde ani tak o STK... Já spíš jen vymejšlim kraviny.
20:39:35
27.07.2015
Tomaso435
-> ochoda: jezdi tam, kde sou mladí technici, kterej ve 120 ani nejel a na hlavu a sací potrubí se ti nikdo ani nepodívá :-D
20:37:05
27.07.2015
ochoda
-> Tomaso435: Furt má ta hlava, ale víc dir než bych chtěl. 3



...originální číslo motoru už nezjistí asi ani Satan.
upraveno 1x, naposled 27.07.2015 20:37:37
20:23:20
27.07.2015
Tomaso435
-> ochoda: spíš bych věnoval usíly fávo motoru vzhledově jako 120 :D tj plechovej ventildekl, originální číslo motoru, alu olejová vana a klasickej karbec :-D
20:18:56
27.07.2015
ochoda
Já se vetřu s trapnym dotazem. Stojí hodně úsilí, aby jel motor 120 aspoň jako seriový fáčko? Tzn. cca nějakých 45kw (pokud se nepletu). Díky 1
19:07:44
27.07.2015
Zdenek Neubert
To bych byl rád, každopádně by to bylo lepší jak všechny karburátory jikov. Uvidíme třeba se někde objeví, mám velmi málo času, takže nikam i s tím nechvátám
18:56:59
27.07.2015
vhml
-> Zdenek Neubert 27.07.15 18:49:40: aby to náhodou nejelo víc? :-)
18:49:40
27.07.2015
Zdenek Neubert
Weber by se mi zamlouval, ale zase chci být opatrnej
18:48:14
27.07.2015
Zdenek Neubert
Každopádně budu zkoušet karburátory, ale jsem více nakloněnej k DDSR



Nyní je na motoru podélnej sportovní výfuk, tuším kdysi zakoupený v AT a tuning za 1200,- Myslím si, že tady bude taky problém a pomalu zapracuji na nějakém příčňáku, jen si ještě vše musím nastudovat zdy bude průchozí a nebo s přepáškami.
18:43:16
27.07.2015
Zdenek Neubert
Jo jo přesně šířku dosedací plochy sedla. Jak jsem psal, jsem spokojenej a určitě už žádnou hlavu rozjíždět nebudu, tahle mi dala dost zabrat.



Možná je to jenom můj subjektivní dojem, jede to lépe jak kamarádova octávie 1.6 100PS při akceleraci 0-100 Jen doufám, že měl i jako já plnej plyn :-)
18:38:40
27.07.2015
ondrej.
Medzi tými karburátormi nie sú nejaké zásadné rozdiely, pokiaľ majú rovnaké osadzovacie prvky. DDSR má určitú nevýhodu vo vyššej stavebnej výške a piestovej akceleračnej pumpe, ktorá je menej spoľahlivá. Ja osobne uprednostňujem EDSR, ak sa dá vybrať, ale rozdiely sú naozaj minimálne, takže je to trochu aj vec sympatií.. :)
18:35:57
27.07.2015
vhml
-> Zdenek Neubert 27.07.15 18:34:10: a nechceš to rovnou nalejt Webrem?
18:35:52
27.07.2015
Alenka
-> Zdenek Neubert: to právě ne, průměr rovné části kanálu je to poslední, co by tě mělo zajímat a vždy je nejlepší použít co nejmenší průměr, kterým ještě dokážeš protáhnout potřebné množství vzduchu za daný čas. Rychlost proudění je tvůj kamarád :)



Ventily mám 37mm sací a výfuk série. Nevím, co myslíš tloušťkou sedla, ale jestli šířku dosedací plochy ventilu do sedla, tak 0,7mm sací a 1mm výfuk.
18:35:30
27.07.2015
vhml
-> Zdenek Neubert 27.07.15 18:30:05: právěže v průměru kanálu se výkon nijak zvlášť nenachází. Sériová hlava fel 50kW má 27mm a stejně jako alenka i já mám na 140LS kanály 28mm
18:34:10
27.07.2015
Zdenek Neubert
Ono hlavně mám dva karburátory jeden DDSR a druhý SEDR 130, tak ještě polaboruju, každopádně bych chtěl rozdělovač od Urbiho, je šikovnej a urřitě ví co dělá, jinak rozdělovač jsem si také upravil a zgenerálkoval já.
18:30:05
27.07.2015
Zdenek Neubert
No počkej, ale průměr kanálu ti právě udává zrychlení motoru a hlavně i přímo ovlivňuje výkon motoru. 28mm mají sériové hlavy fel 50kw. Na výkon 130 koní máš jaké ventily průměr? a jak máš řešené sedla tloušťka? Já mám sedlo 1.2mm sací a 1.5mm výfukové
18:24:41
27.07.2015
ondrej.
-> Zdenek Neubert: Teraz sa už len neuponáhľať a s citom ten motor zabehnúť aspoň nejakých 1500-2000 km a potom - bolo by zaujímavé ho nechať zmerať na brzde... :)

A možno by som aj vyskúšal vzdušník 1. stupňa 190 - sám uvidíš, či by to motoru prospelo.
upraveno 1x, naposled 27.07.2015 18:27:14
18:20:35
27.07.2015
Alenka
-> m8rinek: zrovna tu přepážku v sacím kanálu dělají špatně úplně všichni. Ostrá hrana by se dala se zavřenýma očima tolerovat u víceventilové hlavy, kde sají všechny ventily najednou, u 5K je tenhle stav horší než série.

Odstraněný nálitek vodítka ventilu je určitě pozitivní krok, ale pokud je to jediná skutečná úprava tvaru toho kanálu, tak žádný zásadní vliv mít nebude.



EDIT:



-> Zdenek Neubert 27.07.15 18:14:28: to je právě chyba, že se soustředíš hlavně na průměry a nic jiného. Kdybych nebyl srab můj motor točit, tak mám bezmála 130k z 1.4 na 28mm kanálu, takže o průměrech to fakt není.
upraveno 1x, naposled 27.07.2015 18:23:10
18:20:14
27.07.2015
Zdenek Neubert
Děkuju všem za komentář, jinak komu ne nelíbí, tak ať sem hodí fotku jak upravil hlavu on.
18:14:28
27.07.2015
Zdenek Neubert
Zdravím všechny, ale stojím si za tím, že špatně vidíš. Sací kanál ještě před nalisováním vodítek má 32mm, ocelová kulička tohoto průměru mi celým kanálem prošla. Výfukový má 30mm a kulička 30mm se krásně dostala až před sedlo to má 27mm. Sice to asi nebude profi hlava, ale motor krásně jede, tak asi i bude fungovat.
18:03:16
27.07.2015
vhml
Mě se to zpracování na pohled líbí. Třeba u mojí hlavy by si člověk od pohledu skoro myslel, že je sériová. Ale ty podstatný detaily tam vyřešený jsou.



( kdyby chtěl bejt někdo chytrej o povrchu hlavy, tak je to před snižováním )
zvětšit Motor 100 koní. - obrázek od vhml vložen 27.07.2015 18:03:16
upraveno 1x, naposled 27.07.2015 18:04:32
17:56:11
27.07.2015
m8rinek
-> Alenka: Nevim jestli jsi 5hlavu někdy viděl, ale zrovna odstraněnej nálitek vodítka, prostor přepážky taky fajn s hranou. Výfuk to chtělo kolem vodítka ještě probrat. Nicméně na 5k velký kouzla jsou trochu problém,.. Jak jednoduché říct máš to na hovno a neříct co...
17:51:05
27.07.2015
Alenka
Leskne se to hezky, ale už podle fotek je vidět, že to dělal nadšený amatér bez skutečné znalosti toho co a proč dělá.

Sací kanál je špatně zcela, výfukový vypadá, že jen v oblasti od sedla k vodítku a spalovák by si taky zasloužil trochu víc pozornosti.



Neřikám, že to nepojede, ale tyhle úpravy jsou spíš na parádu než že by přinesly nějaké výrazné zlepšení.
17:32:55
27.07.2015
Dušan
to je tak 14 dni den co den :)
10:41:24
27.07.2015
Luky
-> Zdenek Neubert: a kolik hodin to zabralo?
10:35:39
27.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> TTomas: pokud jsou dobře usazený,tak by měly,ale zdaj se mě hrozně slabý na vnějším průměru,ale třeba to klame.Ale brutál jsou ty výfukový kanály 9
00:21:39
27.07.2015
TTomas
-> Zdenek Neubert: Zda se, že má hlavu i patu:) Snad ti ty voditka alespon chvilku vydržej.
16:03:41
26.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Zdenek Neubert: docela sis vyhrál s tou hlavou,...4 Ale to probroušení neni moc příjemný 8
12:18:04
26.07.2015
Zdenek Neubert
12:17:46
26.07.2015
Zdenek Neubert
12:17:25
26.07.2015
Zdenek Neubert
12:17:08
26.07.2015
Zdenek Neubert
12:16:49
26.07.2015
Zdenek Neubert
12:16:30
26.07.2015
Zdenek Neubert
12:16:00
26.07.2015
Zdenek Neubert
Nebudu sem dávat veškeré fotky ze stavby motoru, hlavu jsem si upravoval sám jediné vodítka a sedla jsem přenechal specializované firmě. Důležité je taky napsat, že během broušení jsem zničil dvě hlavy (probroušení do vody).
zvětšit Motor 100 koní. - obrázek od Zdenek Neubert vložen 26.07.2015 12:16:00
08:27:04
21.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> vhml: proč?...vačka jako hovado,ventily jak talíře,kanály jak do řitě,...pokud to je udělaný dobře,musí to jet dost dobře,...ale posadit na to DDSR ještě s timhle osazením to trochu zabíjí a zbytečně malý KP k tak velký vačce...a zase zbytečně tvrdý rozdělovač se zbytečně malým základním předstihem.



Ale z takovýho motoru jako základu (díly) by se musela vytáhnout 100-ka jako nic...samozřejmně sání,karbec a výfuk tomu moc nepomůžou + jestli to je posazený na sériových nevyvážěných ojnicích s tolerancí +/- 20g....ale stejně je 90Hp dost málo i když to může mít mnohem míň...ale nevím jak to jede,takže podle "receptu" se to těžko odhaduje a nerozumím tomu,takže se do toho nebudu vměšovat 4
upraveno 1x, naposled 21.07.2015 08:29:50
23:43:42
20.07.2015
ondie
-> Zdenek Neubert: Hezký..sem rád,že se ti podařilo a jsi spokojenej !
23:28:28
20.07.2015
Petr Urban
-> Zdenek Neubert: pěkné hodnoty ! Pokud byste chtěl nahnat nějaké koně laděním na brzdě... mám možnosti a z textu vidím, kde by mohly být ještě nějaké rezervy :)
22:38:49
20.07.2015
vhml
-> Vena136 - zrušená registrace 20.07.15 22:30:13: nedělal bych si přehnaný iluze
22:30:13
20.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Zdenek Neubert: zajeď na brzdu,tohle by mělo mít víc jak 90Hp...
19:44:06
20.07.2015
Zdenek Neubert
Po každodenní píli na motoru škoda 742.130 jsem se včera poprvé svezl, motor má nové rozsáhlé úpravy, 100PS to určitě mít nebude, ale 90PS nejspíš jo.



- původní sportovní díly prodány a zakoupenz nové.



Úpravy:

- filtrbox vlastní výroby

- sportovní vložka filtru KN

- kompletně zgenerálkovaný karburátor DDSR dif. 22,24mm Tr. 120,145 Vz. 200,140

-sací potrubí š.110R

-sací a výfukové potrubí vč. těsnění spasované s hlavou

-sací kanály převrtány a "hrubě" leštěny po celé délce, průměr 32mm

-výfukové kanály leštěnz do jak jen to šlo :-)

-ventilové vodítka z bronzu, dle dokumentace + jejich zkrácení

-sací ventily upraveny do tvaru T průměr 36mm + leštění

-výfukové ventily do tvaru T průměr 30mm + leštění

-sací a výfukové sedla max. rozšířěné a upravené tj. 33 a 27mm.

-rozšířené spalovací prostory snažil jsem se vzbrušovat dle vzoru š. 130RS

-nové T-písty 75.50mm kroužky KS

-vačkový hřídel 280/280 zdvihy 7.20mm povrchová úprava

-tvrdé ventilové pera a odlehčenz ventilové misky

-kontaktní rozdělovač regulace 11st, základní předstih 10st.

-kompresní poměr 10,8:1 (při prvním startu 11,56:1 ale byl strašně tvrdý spodek, proto jsem ho snížil)

-upravený litinový svod se sportovním výfukem

-palivo 98okt.

-odlehčený setrvák a řemenice (pro lepší akceleraci)



Poznatky pro stavbu jsem zjištoval od lití co jezdily rally za komunistu, motor je v záběhu ale moc krásně jede, začíná krásně tahat lehce nad 3000tis až do parádních 6500tis. Na voze je sériová převodovka a není to zrovna ideál, ale 3,4 a 5 je paráda:-)



Výkon odhaduju na max.91-93PS a krouták 110-115Nm.

-střeva motoru z felicie 50kw + ložisko 6202

-kompletní generálka, je to jednořádkový blok a i na něj jsem sehnal hlavní šály.
Extreme Tyres