skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Měření kanálů sacího potrubí.
Jak říkám, ten průřez pak už není přesně kruhový, proto kulička projít nemusí.
-> Vrba: u favoritích sání se to právě směrem k karb. nezvětšuje
kulička 26 mi nešla u fav. sání ani kousíček do žádného kanálu směrem od karb. Jen u 136 z škodovky je to parádně vyřešeno že už od půlky poloměru směrem ke karb. je cca 28-29 mm.

-> palinator: Jde o to porovnat je vzájemně, aby byly všechny stejné.
-> Nepér: Pod karbecem je ten průřez dostatečný. Stačí vybrousit cca 2/3 kanalu smerem od příruby.Jinak to stejně ani neuděláš,musel by jsi to potrubí rozřezat,upravit a znovu svařit.
Jenže ono to směrem ke karburátoru mění průřez z kruhového na hranatý...
Už jenom bude problém jak do kanálu foukat. Přiložíš zdroj pod trochu jiným úhlem a už měříš úplně jiný výsledky.
-> Olgoj Chorchoj: kulička 30mm je dost, to taky může v některých místech být ve vodě nebo naopak v atmosférickém vzduchu když nebude odebírat na všechny strany rovnoměrně, 29 je dostačující když projde celým kanálem.
lepší sehnat kuličku 30mm a zkoušet jestli projde. Proudění je strašná svině a jako analytickej údaj je pro tohle nepoužitelnej
-> Nepér:
Hele nejsem odborník, ale řekl bych, že to proudění nebude v rámci průřezu kanálu všude stejný. Předpokládám, že ted měřák měří rychlost pouze v určitém bodě. Čili odhaduju, že to nebude mít přínos.
Hele nejsem odborník, ale řekl bych, že to proudění nebude v rámci průřezu kanálu všude stejný. Předpokládám, že ted měřák měří rychlost pouze v určitém bodě. Čili odhaduju, že to nebude mít přínos.
Pro představu... šablona je přesně podle hlavy (průměry asi 30), přiložená na sání 50kW BMM, které má asi průměr 27-28.
Chci zvětšovat kanály v sacím potrubí, dá se pak porovnat vzájemný průměr kanálů anemometrem, jako rozdíl mezi rychlostmi vyfukujícího vzduchu? Do sání bych nechal foukat třeba lux, nebo nějaký ventilátor... Nebo nějaké jiné metody? A nějaké tipy, jak a jakým nástrojem sání brousit?