skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Barva na hlavu
-> palinator 14.03.13 15:06:04: Ak ale niekto jazdí celoročne, ako napríklad ja, ten blok aj hlavu je lepšie natrieť. Blok neskutočne oxiduje, na jar to človek vypucuje do leskla a príde zima a soľ a blok je úplne hnusný zoxidovaný :( Preto u nového motora čo chystám som blok radšej natrel, určite to dlhšie vydrží ako holý hliník.
-> palinator: No motor v litru je sakra ostrej. Dokonce s vrtulí.
Jak tak koukám, tak tu hlavu můžu natřít skoro čímkoliv v šedém odstínu. Teda až na ty zmiňované vodovky.

Jak tak koukám, tak tu hlavu můžu natřít skoro čímkoliv v šedém odstínu. Teda až na ty zmiňované vodovky.
-> sbf:
Já bych hliníkovou taky nenatíral, stejně jako blok... je to tak původní. V případě nějakýho ostrýho motoru, kde nejde o původní vzhled, bych si možná hrál...
Já bych hliníkovou taky nenatíral, stejně jako blok... je to tak původní. V případě nějakýho ostrýho motoru, kde nejde o původní vzhled, bych si možná hrál...
bukaj... na liatinovych syntetika tazko od vyroby (acetonom nespravis flak), vselijake spreje co dostat vo farbach-lakoch zmije par prsknuti benzinom
tonko... Al tak viditelne neoxiduje ako liatina, nemusi sa natierat (ani to ziadny vyrobca nerobi)
tonko... Al tak viditelne neoxiduje ako liatina, nemusi sa natierat (ani to ziadny vyrobca nerobi)
Odstíny originálních hlav se docela lišily v průběhu výroby - ta nová 105 v tom druhém tématu je nejsvětlejší, co jsem kdy viděl, ale možná klame foto...
...já jsem hlavu pořádně očistil od rzi a mastnot a stříkl normálně sprejem (klasické staré škodovácké odstíny) bez základu a drží už několik desítek tisíc km.
Originál hlavy nebyly stříkané, ale máčené před obrobením, také bez základu. Jakým lakem, nevím, ale tehdy frčela buď syntetika, nebo nitrocelulóza (obecně nitrolaky). Ale lakování hlavy mělo funkci spíše jako ochrana dílů proti korozi při skladování před montáží, takže na estetice a kvalitě laku nezáleželo. Tudíš tipuji, že šlo o syntetiku, která byla nejlevnější a k máčení používaná nejčastěji
...já jsem hlavu pořádně očistil od rzi a mastnot a stříkl normálně sprejem (klasické staré škodovácké odstíny) bez základu a drží už několik desítek tisíc km.
Originál hlavy nebyly stříkané, ale máčené před obrobením, také bez základu. Jakým lakem, nevím, ale tehdy frčela buď syntetika, nebo nitrocelulóza (obecně nitrolaky). Ale lakování hlavy mělo funkci spíše jako ochrana dílů proti korozi při skladování před montáží, takže na estetice a kvalitě laku nezáleželo. Tudíš tipuji, že šlo o syntetiku, která byla nejlevnější a k máčení používaná nejčastěji

-> Jarda/felda:
Hoření je pouze "druh" oxidace.
Hoření je pouze "druh" oxidace.
-> Antony: oxidace je hoření 

-> sbf: A co dělá hliník? Oxiduje. A co je oxidace? 

mino... Ziaden.
Nez polozis dalsiu otazku treba sa zamysliet co rezavi a co nie.
Nez polozis dalsiu otazku treba sa zamysliet co rezavi a co nie.
-> sbf: A aký je rozdiel či je jedna a tá istá farba na hliníkovej hlave alebo na liatinovej? Odolnosť voči chemikáliám je rovnaká. A navyše benzín každej bežnej farbe nerobí nič.
na hlinikovu hlavu nedavaj nic, trochu benzinu ti tam prskne a mas po farbe (ibaze by bola PUR ale ta zasa nie je tak odolna teplote ako olejove)
-> Koblet: Těch sprejů od Motipu na motory je více druhů, mám to taky a drží to na AL hlavě, podobně i kamarád na jiném autě... jinak můžeš tak jít cestou Galvinol (na barevné kovy) a pak Alkyton
-> Koblet: na liatinovú hlavu môžeš dať priamo alkyton (odskúšané - drží už 4-5 rokov), na hliníkovú hlavu taktiež alkyton, ale pod to ako základ Galvinol na ľahké kovy.
-> Koblet: jo, to téma jsem našel taky
Občas se najdou "plodné" příspěvky 


-> MATTESS: Tak nevím kam jsem koukal. Našel jsem diskuzi o vodovkách a temperách kde byl i zmíněný Alkyton, ale pak se debata zvrhla v něco úplně jiného a tohohle jsem si nevšiml. Vypadá to že potřebuji i brýle na hlavu

-> Koblet: stačilo tvůj název napsat do vyhledávání
skoda-virt.cz/cz/.../1217 77-barva-litinove-hlavy?go topost=2...
skoda-virt.cz/cz/.../1217 77-barva-litinove-hlavy?go topost=2...
Na hlavě jsou poměrně nízké teploty, udělal bych to Alkytonem - ten mám ověřenej, že funguje i na brzdovejch třmenech, dvousložková PUR barva nevím, jestli to vydrží, to jsem nezkoušel.
A 100% zrenovovaný motor podle originálu má blok "přírodní", jen očištěnej, co to jde a hlava na pětikanálech bývá šedá. Držel bych se toho... šedý (nemetalický) Alkyton, nepřehánět to s vrstvama a hotovo.
A 100% zrenovovaný motor podle originálu má blok "přírodní", jen očištěnej, co to jde a hlava na pětikanálech bývá šedá. Držel bych se toho... šedý (nemetalický) Alkyton, nepřehánět to s vrstvama a hotovo.
Můžete mi někdo poradit jakou barvou vzít hlavu motoru? Všude mi doporučují hliníkový sprej odolný teplotám cca do 600 stupňů, ale jak koukám na fotky zrenovovaných motorů tak mají všichni blok stříbrný a hlavu jinou. Dík za rady