Pozor - Temac tesnenia pod hlavou

prohledat
734 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 03.10.2011 do 19.11.2019, založil/a suri
řadit dle data
21:50:52
02.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 02.02.15 21:48:23: A těsnění má fakt za 80,-?
21:48:23
02.02.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.02.15 21:42:37: Kalina dělá z materiálu od Reinze.
21:47:28
02.02.2015
MVM
Mám Elring na 11:1 ale asi příště (pokud bude třeba) půjdu do Kalina RS.. Teď mi dělali těsnění vodního prostoru a měděný kroužky. Je to spolehlivá firma..
21:42:37
02.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Milan 136 02.02.15 21:32:03: Mě právě známej tvrdil, že na fabii má jiné číslo než na feldu viz. níže...



-> vhml 02.02.15 21:32:34: Tak Viktor Reinz a nebo Kalinu? To snad jsou dvě různý věci ne? Navíc mám osvědčený Elring a nedám na něj dopustit.
21:32:34
02.02.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 02.02.15 21:22:29: Victor Reinz od Kaliny za 80Kč a poprdeli :-D



Těsnění na 8k jsou stejný.
21:32:03
02.02.2015
Milan 136
-> Tuner#2: co jsem vždy kupoval erling, tak je na něm psaný použití od favorita po fabii
21:31:41
02.02.2015
Maxx
motor 1.4 Fabia , hlava Felicia Mpi , těsnění Fel Victor Reinz , 80tkm zatím bez problémů 4
21:22:29
02.02.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
Oživím téma.



Chci si objednat těsnění Elring do zásoby a zároveň na nový motor. V současné době mám Felicii 1,3, do budoucna je v plánu Fabia 1,4, ale asi s hlavou z MPI Felicie (možná zůstane Fabia).



A teď babo raď co objednat za těsnění?



04710383B a nebo 047103383D?



Jak se to vlastně od sebe liší? Není tam něco navíc, když má Fabia hydroštely (ty půjdou samo pryč), nějaký kanálek apod.?
00:03:54
27.12.2014
skodaman
-> Eidy: Děkuji 6
23:50:58
26.12.2014
skodaman
Zdravím, nevěděl by někdo kde koupit kvalitní těsnění pod hlavu na 130 na internetu nemohu na 130 žádné najít. Všude je napsáno Favorit atd... Děkuji
10:10:40
31.10.2014
fidelmc
-> MOLSO: Dekuji
09:30:55
31.10.2014
MOLSO
-> fidelmc: rapid 135 - fabia 1.4 8v plne zamenne 4
09:17:02
31.10.2014
fidelmc
Otazka, je tesneni na facko a na feldu MPI (97) stejne/zamenne ? Pač v kelly maj na feldu jen nejakej sajrajt a na fackou maji victora. Jinde koupit momentalne nemohu :(
22:41:09
20.10.2014
milano
-> Zdenek136: ja som závity v bloku čistil nylonovou kefkou na čistenie striekacej pištole kovofiniš- v podstate kefa na laufy pušiek. uchytil do aku vrtačky+ opačný chod a bordel sa sám vytiahol zo závitov.
22:32:44
20.10.2014
Zdenek136
-> MVM: olej nepřibýval, takže ta voda tam prosákla jen asi málo....prostě je lehce našedlý a poznalo se jako první na zdvihací tyčce...naleju prostě olej, vyměnim filtr a zkrátim mu interval výměny...to by mělo stačit že? mám ten motor rád a chci se vyhnout každému kroku, kterým bych mu dal kouř...přece jen mě nikde nenechal a 10 let lítá bez větší údržby...závitníkem na vyčistění toho závitu je asi blbost co? udělal bych si ještě větší paseku :/ ale někde bych ho měl mít
22:22:33
20.10.2014
MVM
-> Zdenek136 20.10.14 22:14:42: Jasně .. čímkoliv ten závit vyčistíš tím líp. Klidně sříkačkou nebo čistič brzd,benzín nalít - a potom vysát a vyfoukat vzduchem aby tam nic nezbylo. Tak záleží kolik té vody do oleje vlítlo .. když je emulze všude - vyplatí se propláchnou levným olejem (např.když vylítne mrazovka nebo fest těsnění) Jinak to stačí první výměnu zkrátit.. Ta troca vody se po ohřátí oleje odpaří - horší je to se složkou etylenglykolu z nemrzky - ta se neodpaří..
22:14:42
20.10.2014
Zdenek136
tak hlava venku, žádnej šroub nezalomenej ani nevytrženej blok...jeden byl takovej ohnilej a zanechal za sebou humus v závitu...nešlo by to vyčistit takovou tou štětkou co mají myslivci na protahování flint? nebo nějaké jiné rady? byla trochu emulze v oleji, takže jsem vypustil a nechávám přes noc vykapat...naleju potom novej a zkrátim mu interval výměny? nebo radši vanu dolů, propláchnout atd.?
07:46:28
19.10.2014
Jarda - zrušená registrace
-> Zdenek136: tak třeba pro zkoušky kostnich šroubu je předepsáno 5 závitu volnych...
12:41:50
14.10.2014
castrol
-> Zdenek136: dáva sa aj z hora ako je tesnenie
12:23:44
14.10.2014
Zdenek136
-> castrol: třeba vytrženým závitem :D když bude utopenej nějakej válec, dá se dát kroužek i shora nebo je lepší rozhasit celej motor?
12:07:21
14.10.2014
castrol
-> Zdenek136: nemaj nejak to dopadne 1
08:01:18
14.10.2014
Zdenek136
-> MVM: Díky všem za rady, takže 20Nm, a potom dám 90° a druhých 90° s citem a kdyžtak se zastavím, kdybych cítil nějak ustupování závitu. Běžím si pro úhloměr. Tyjo mám strach :D
19:01:30
13.10.2014
MVM
-> m8rinek: Tak vzhledem k tomu že mezi dvěma tuhými materiály je vložen plastický.. je utažení na úhel pochopitelné. (stoupání závitu vztažené na úhel otočení) Pokud by šlo o spoj dvou tuhých materiálů a vytvoření třecí síly - použije se moment.
18:55:15
13.10.2014
m8rinek
-> MVM: Určitě je dotahování na úhly přesnější. Moment lze ovlivnit mnoha faktory (tření v závitech, těle na podložce) a nemusí být stejný u všech šroubů. Úhel ano...
18:54:22
13.10.2014
MVM
-> Zdenek136: Nemusíš to dělat podle knížky - když se Ti jeví věrohodnější jiný zdroj informací. Stejně tak - jako to nemusíš dělat podle mě. Budeš mě proklínat že jsi urval závit a nebo jiné že fouklo těsnění a vaříš a je voda v oleji..? Zajímavé že ojnice se utahují podle knížky... Nm
18:47:01
13.10.2014
Zdenek136
-> MVM: díky za vysvětlení, nejsem stojař a proto jsem chtěl problematiku trochu poodkrýt. Když něco dělám, tak jsem rád, když o tom vím aspoň :D Dělal jsem už pár věcí dle dílenských postupů a jak jsou ti naši miláčci staršího data, tak bych asi nějaké momenty a postupy zohlednil.
18:02:42
13.10.2014
MVM
Nejvíc se mi tady líbí jak všichni řeší utahování všelijak jinak než je to předepsaný výrobcem.

Ti kteří mají alespoň sřední školu strojního technickýho oboru - si zcela jistě moc dobře vzpomenou jakým způsobem se vypočítává závit (např.metrický) a jaké působí síly a dráhy. Zrovna tak mají ponětí o tom,aby fungoval utahovací moment - musí utahovaný šroub (matice) urazit určitou dráhu(aspoň 1/4otáčky) a v okamžiku dosažení momentu se v pohybu přestane.-viz proto ten šroubek prasknul když se nemohl točit a byl ve svěráku - namáhaný torzně (Taky si zkuste pootočit šroubem z 80Nm na 85Nm o kolik s Vám pohne .. )

-> Zdenek136: Závity v bloku pořádně vyčistit,vysušit,v prvím kole šrouby namazat lehce olejem a vyzkoušet jak hluboko jdou zašroubovat -já přitom měřím vzdálenost od bloku po hlavu šroubů. Pokud to není extra nutný - závity neprořezávám.

Ten součtový úhel by měl být na konci 180°,přičemž se uvádí 2x90 ale není to podmínkou. Podle mě je 70Nm na fav/fel málo a jak už jsem psal - dělám to na úhly.
upraveno 1x, naposled 13.10.2014 18:05:45
16:18:21
13.10.2014
Zdenek136
Budu měnit těsnění na 742.136, nové šrouby Payen, těsnění Elring. Mám protáhnout blok závitníkem M11 nebo stačí naolejovat šrouby a párkrát to projet? Nevím jaký kutil a vlastník přede mnou vše domrvil. Snad bude vše ok. Nejvíce se mi líbí názor zde na virtu dotáhnout 20Nm, potom 60Nm a nakonec 70Nm.



A vlastně jak je to s mometama? Kolega si koupil kolo cca za 60tis. a přímo na rámu má dotahovací momenty spojů. U šroubku M6 tam byl moment 9Nm. Dotahoval momenťákem a zdálo se mu, že už dost pruží a táhne. Tak jsme vzali novej M6 šroubek, upnuli ho do svěráku, na momenťáku 9Nm a jakmile cvaknul, tak upadla i hlava. Pevnost 8.8. Byl kalibrovaný před měsícem s tolerancí 3%. Takže je dost smutný. Doma docela drahej momenťák, chtěl být akurátní a teď má strach, že bude trhat jeden šroubek za druhým. To mohl dotahovat klíčem na pocit. Tak jak to teda je?



Ještě jeden blbej dotaz. Koupim jsem těsnění pod hlavu na Favorit, Felicia, Octavia a má průměr 77mm. To je tolerance pro usazení, když 742.136 má 75,5?
13:40:10
18.09.2014
minno
-> m8rinek: asi máš pravdu, ale na tých starých blokoch....je to risk....chcelo by to zmeniť aspoň na 2 x 70°, alebo tak1
13:36:34
18.09.2014
m8rinek
-> minno: Jen dotahování na ° je o řád přesnější, protože nehraje roli tření. Nějak nevidím důvod k návratu na stromy...
13:29:21
18.09.2014
minno
-> m8rinek: má, ale na ° to vraj vychádza ešte viac ako 90-100 Nm, bolo mi doporučené to dať na 90 Nm, vraj overené už na viacerých motoroch ako funkčné riešenie1

Môj motor má s takto dotiahnutou hlavou za 1,5 roku nalietané 34 tis. km a bez problému.
11:24:08
18.09.2014
m8rinek
-> minno: Nemá se náhodou 136 utahovat na °?
11:19:47
18.09.2014
Jarda - zrušená registrace
-> minno: myslim, ze jit o dalších 90°, tak jsem ještě vys...4
11:18:21
18.09.2014
MOLSO
-> minno: nemal si niekde pod tou hlavou pricviknutý myší chvost ? že by tá byš vydávala také zvuky ? 40 47
08:24:34
18.09.2014
minno
Ja som 136ku doťahoval myslím na 90 Nm a nemal som z toho dobrý pocit, vydávalo to všelijaké zvuky :(
21:56:21
17.09.2014
Jarda - zrušená registrace
-> stepan: 130 jsem dotahoval na 55 a drzelo, u celoplechu se nedivim, ze se musi poradne dotahnou

znamej prijel, ze to delal momentakem podle prirucky a ze uz mu to vari - dotahnul to jen na 25Nm u feldy a tyden to vydrzelo jezdit3
21:47:25
17.09.2014
stepan
-> Jarda: 60Nm je strašně málo na motor se šroubama M11. Na upravený 130 (M10) s celoplechovym těsněnim mi bylo doporučeno utáhnout na 90Nm a nic se nestrhnulo. To co je v knížkách normálně funguje a vymejšlení čehokoliv jinýho je horší.
upraveno 1x, naposled 17.09.2014 21:49:13
21:34:41
17.09.2014
Jarda - zrušená registrace
tak jsem si to dnes zmeril momentakem a mam to dotazeny pres 70Nm po prvnich 90°9 takze ted uz je to pretazeny, dotahovat dal, tak neco povoli a ja si nehodlam zku*vit 742.136 blok, uz ted si myslim, ze ho natahuju a dopadne jak ve zlutym rapidu, ze nahore presahy nemam a u zdvihatek jsou OK

jen lituju, ze jsem se do teto spravne metody poustel, ale delejte si to jak chcete, ja to priste dotahnu na max. 60Nm, sice vzhledem k treni tam muze byt rozdil az 20% s tim souhlasim, ale radeji to risknu, nez si znicit blok
11:03:03
16.09.2014
Jarda - zrušená registrace
a druhy
zvětšit Pozor - Temac tesnenia pod hlavou - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 16.09.2014 11:03:03
11:02:49
16.09.2014
Jarda - zrušená registrace
tak dva srouby (ne hlavy, ale to je vzhledem k Mk zrejme...) s obdobnou pevnosti, proto jsem psal, ze nevim, co je to za srouby, elring urcite ne :(



zvětšit Pozor - Temac tesnenia pod hlavou - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 16.09.2014 11:02:49
upraveno 2x, naposled 16.09.2014 11:13:26
09:32:48
16.09.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: A ještě si na to budu brát dovolenou, ne? Vtipálku 260 Ale dost OT 4
09:24:31
16.09.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Když to pojmeš jako výlet... :D
09:20:50
16.09.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: Nevim, já teda firmy který nejsou schopný dát rozumnou mailovou odpověď ignoruju, protože čas kterej bych tím cestováním musel strávit většinou stojí o dost víc než je případná cena zakázky. Pokud jde o nějaký speciality, tak jasně, tam není moc výběr, ale zrovna u těch péroven je konkurence značná...
09:10:24
16.09.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Tak tady to je případ 4roky zpět, nicméně nepsal jsem email, ale sebral se a dojel tam...
09:05:19
16.09.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: OK, jestli máš zkušenost tak proč ne... jen jsem mrknul do jejich podmínek a tam ty čísla byly dost velký. Já když tohle řešil s pružinama, tak to bylo v různecjh pérovnách taky hodně odlišný - někde pod 1000 kusů ani nezvednou hlavu aby tě poslali do prdele, tady u nás mi nabídli klidně udělat jen 10 kusů...
09:02:40
16.09.2014
m8rinek
-> dragon_cb_cz: Taky bych si na web nenapsal, že udělám cokoli, aby mi nechodili maily od jouzů co chtěj jeden dva šrouby...



Minimálně tam bývali ochotní a třeba dlouhý štefty co jsem kdysi nabízel pocházely od nich...

A taky jsem je udal...
08:57:31
16.09.2014
dragon_cb_cz
-> m8rinek: No podle jejich obchodních podmínek je pro ně malá zakázka cokoliv pod nějakých 20 tisíc kusů... to nevím jestli udáš.
22:57:32
15.09.2014
MVM
-> stepan: Někde tam ještě 100 % bývala zmínka o "přeměření délek"
Extreme Tyres