skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Oprava sání 136
prohledat
41 příspěvků (zobrazeno 1 až 41) od 12.08.2011 do 22.08.2011, založil/a Petr Urban
-> fidelmc 17.08.11 09:53:26: Spíš i přes zdrsnění příliš hladký povrch a na ten tah (vytržení) to nevytrímalo. Letování by bylo lepší, akorát že při něm to dost často odskáče ten nanicovatej chrom, proto jsem se to snažil vyřešit takto. Jinak Weicon sice drahej, ale dobrej, třeba takovej nerez ve spreji..
-> sbf: zvaram hlinik ale do tohto by som sa nepustil.......zvaral som kanaly v hlave prebrusene, ale tam sa dal pridavat material a hlavne pozerat co sa tam deje cez druhu stranu......
-> sbf: Tohle varit? Bych chtel vydet, se ti to propadne, nebo i to udela bubliny.-> Jozka: Asi koroze pod lepidlem? Ale takhle, na blatniku jsou docela vibrace a tohle je docela krehke lepidlo a na tuhle aplikaci bych lepidlo vubec nepouzival-jak rikas letovat
ozz... a precoze by sa to nedalo zvarit? ak nie je miesto odrezat to stredom toho kanala, vyvarit dieru, privarit naspat, vybrusit a nic neuvidi. hrubu stenu tam ma. 10-15 eur vseho vsudy.
pajka na hliniku je +- to iste ako epoxid (co sa tyka spolahlivosti).
pajka na hliniku je +- to iste ako epoxid (co sa tyka spolahlivosti).
-> fidelmc: Weicon je dobrá značka, ale tady u toho kovu bych uvážil jednu věc - je to určitě odolný vůči tlaku, ale kdoví jak je to s přetlakem (podtlakem). Když jsem to použil třeba na šroubek blatníkový lišty místo pájeného spoje, tak i přes zdrsnění a odmaštění vydržel spoj cca 2 roky - než ho někdo na srazy odtrhl asi zachycením oděvu. S přiletovaným šroubkem to nesnese srovnání.
Presny nazev
Weidling C - tekutý - hliníkem plněný, vysoce teplotně odolný od -35°C do +220°C
Od znacky Weicon
Weidling C - tekutý - hliníkem plněný, vysoce teplotně odolný od -35°C do +220°C
Od znacky Weicon
Myslim, ze tohle by se bez obav mohlo pouzit na opravu vyzrane palice treba
No tak jsem zjistil ze mam Weicon typ C. Docela mazec postup pro docileni vlasnosti- odolnost do 220°C Snad to z fotky pujde precist
-> fidelmc: Díkes, taky dobrá varianta, i když ta Belzona na mě zatím dělá největší dojem... a taky za nějvětší prachy. Snad vydrží i to moje za pár peněz.
loctite hysol bežne do 120st drží aj na liatinovej hlave aj na iných teplotne namáhavých miestach bez problémov
-> Urbi:
Tady je odkaz, jen nevim co presne mam, se musim v praci podivat. Pouziti pro opravu forem. Teploty kolem 180°C to zvlada, ale az po vytvrzeni. Nafotim navod. Tady je foto, kdyz jsem pojistil trubicky na AC pumpe proti vzlinani a vyvyklani.
A odkaz www.weicon.cz/produkty/.. ./plastikova-ocel
Tady je odkaz, jen nevim co presne mam, se musim v praci podivat. Pouziti pro opravu forem. Teploty kolem 180°C to zvlada, ale az po vytvrzeni. Nafotim navod. Tady je foto, kdyz jsem pojistil trubicky na AC pumpe proti vzlinani a vyvyklani.
A odkaz www.weicon.cz/produkty/.. ./plastikova-ocel
Inak aj ja som tu kúpil akýsi tekutý kov, ze s ním prebehnem deliacu rovinu prevodovky a je to v kýbliku a schne to 24 hod., tak verím, že to bude poctivé...môžem zajztra kuknúť, čpo je to zač...
-> fidelmc: Můžeš poslat detailnější foto třeba na email jak vypadá výsledná práce a co je to zač....nebo odkaz přímo na výrobek,mohlo by se to zas někdy hodit. Díky.
Jen pridam dalsi alternativu dvouslozkoveho plasticmetalu, je urceny na opravu forem pro lisovani termoplastu. Dokonce se da vytvrzovat pri 160°C. Takto to vypada
Natlakování 4,5 Atm. po dobu 1h. Toho zapatlání lepidlem na kov ze všech stran si nevšímejte a ani nekomentujte, byla tam sem tam dírečka maličká a je o takový pojistka,aby to trochu drželo pohromadě
Kanály místama 31mm je fakt moc, ale dělal semt o poprvé a naspoled takle moc....chybama se člověk učí nejlíp.

-> Stepan FUN: -> OndraST: Jo tohle by byli ty nejlepší řešení, když u Belzony píšou přímo na opravu bloku, převodovky apod. ale to bych asi rači šel dělat nový sání než dát tolik peněz, leda sehnat někoho kdo s tím dělá. Snad vydrží i to co jsem udělal já, to se uvidí za pár dní hned jak to pojede.
-> m8rinek: Řešení a oprava problému mi tvrvala celkově 3-4h a to hlavně jen kvuli shánení informací jak a čištění plochy kde sem to dával. Proč mi pořád píšeš takové pěkné příspěvku typu "vyhodit" apod. Pokud se nechceš podělit s tvou zkušenost s problémem čím a jak si to někdy spravoval ty a dedukce proč ti to třeba nevydrželo, tak se zdrž takových kometů, jsou mi totiž úplně k ničemu !
-> m8rinek: Řešení a oprava problému mi tvrvala celkově 3-4h a to hlavně jen kvuli shánení informací jak a čištění plochy kde sem to dával. Proč mi pořád píšeš takové pěkné příspěvku typu "vyhodit" apod. Pokud se nechceš podělit s tvou zkušenost s problémem čím a jak si to někdy spravoval ty a dedukce proč ti to třeba nevydrželo, tak se zdrž takových kometů, jsou mi totiž úplně k ničemu !
-> Urbi: Teď jsem koukal na cenu Belzony... :-O Sice to určitě funguje (co vím, tak s tím už kdysi i upravovali tvar kanálů v litinovým osmikanálu), ale za ty peníze bych snad řešil jiný sání. Balení 0,4kg něco kolem 2500,- :-O :-O To snad jedině to někde ukrást...
-> Klubko_: tak si může připočíst 15h shánění vhodného řešení. Už jsem tenhle problem řešil...
Sežeň někde dvouslžkové lepidlo METALOX, ale pokud nemáš někoho kdo stím dělá nemá cenu ho kupovat, protože za tu cenu lepidla máš nové sání. Jinak naprostá spokojenost, lepil jsem stím prasklou litinovou hlavu, prasklej chladič oleje, vanu motoru, benzínovou nádrž....atd.
Vše drží již několik let viz hlava teď tomu budou 4 roky od opravy.
Vše drží již několik let viz hlava teď tomu budou 4 roky od opravy.
Věřím že tohle může být velice slušné lepidlo, které drží na 100%,když píšou že je to i na opravy pístnic, trhlin v bloku a převodovek. : www.lepidla-centrum.cz/ww
w/index.php?option=com... Ale musel sem to udělat tím co bylo, už potřebuju jezdit.
Je tam vrstva min. 0,5cm, tak uvidíme. Podstoupáím riziko zníčení motoru, protože to jak sem se najebal s tím sáním aby takle bylo už bych podruhé dělat něchtěl, to sem ani neřek kolik hodin sem dělal zkráceným jehlovým pilníkem ostrou hranu mezi kanály pod karb.
Tak já to riziko s lepidlem podstoupím, udělal sem to tím co je na obrázku. Zahříval sem ho na 200 C a zkoušel ulamovat kombinačkama, drželo to hodně i za takové teploty. Zítra sání dám na hlavu a pustím do něho vodu 4 At. z kohoutku,když to vydrží, dám to normálně na motor. Já tomu docela věřím že to vydrží, dal sem fest vrstvu lepidla a od vody to ještě zamažu silikonem celý, kdyby to od sebe povolilo, at nejde voda do sání.
-> m8rinek: vyhodit 15hodin prace? By se mi taky moc nechtelo.
-> Urbi: postupoval bych jak psal Gemini.
-> Urbi: postupoval bych jak psal Gemini.
to nezvaríš, vravím ja by som to skúsil zaliaľ mäkkou Sn-Pb spájkou alebo zaletovať mosadzou, lepidlu by som neveril lebo je tam vysoká teplota + tlak
ak mas nejakeho AL zvaraza skus mu to narezat by sa tam dostal cez vodny kanal. zvar treba zacat tam kde je sirsia stena. epoxid = riziko ze znicis cely motor
Zkusil bych Belzonu nebo neco takovyho, ale ze strany vody by se musel udelat nejaky ramecek nebo tak neco, v tenke vrstve to drzet nebude. Leda tim zadelat celou slepou cast vodniho kanalu.
Ruznymi epoxidy jsem zkousel zakapavat sroubky na klapkach karburatoru a prakticky vzdy se to po case odseparovalo.
Ruznymi epoxidy jsem zkousel zakapavat sroubky na klapkach karburatoru a prakticky vzdy se to po case odseparovalo.
-> Urbi: vyhodit!
Jde se na to lepidlem za 150,- Prý odolávám louhům, kyselinám,benzínům a je na všechny slitiny kovů. Zavařit to nejde, ráno sem byl u zkušeného svářeče, prý by mi udělal návar tak 1cm a pořád by se taková papírová stěna propalovala, navíc se tam nemohl ani dostat.
Chlapy kurva ani nevíte jak sem nešťastný z toho 15 hodin práce, sací jak když střelí pěkný. Jedu to ted zkusit zavařit a jaký lepidlo teda nejlíp koupit ? Stačí to co mám na obrázku ?
Prave ze strany od vody se tam spatne dostava a navic je to v tom miste tenky jak alobal,takze se to bude propalovat......taky jsme jedno uz varili
Taky bych to zavařil tam nebude až takovej problem se dostat jak se může zdát
-> Urbi: lepidlům bych nevěřil....raději bych to zavařil. jsem od tebe z ruky jinak bych ti řekl přijeď do Archlebova a za chvíli to máš jako nové...

ja by som dal radšej nejakú mäkkú spájku na hliník, tie epoxy lepy a tekuté kovy sú max. do 120°C
zalep to z vnutra aj z vonku aby sa cez tu dieru epoxid spojil a vytvoril zatku.......nie ze ti to motor nasaje aj s vodou !!
-> ferrari: tohle neschne 30min, pouze to ma za 30min manipulacni pevnost...
Ja osobne neverím tým epoxy lepidlám, čo schnú 30 min. Staré poctivé CH Epoxy 1200 (či tak nejak sa to volalo) by to pravdepodobne vydržalo...ale schlo min. 24 hod.
Mohlo by to dostačovat ? Po vytvrzení je to tvrdé jako kov, dá se to brousit pilníkem.
Udrží to když to zevnitř pořádně zalepím dvousložkovým lepidlem na kov ? A pojistím to motorovým silikonem přes to, at na to nejde voda a kdyby to povolilo, tak pružný silikon aspon udrží těsnost.
Tak sem brousil, až sem probrousil do vody. Rád bych rychlou konstruktiní radu, dnes to musí být opravené...nejlépe radu na hodně dobré lepidlo na kov které bude držet zevnitř od vody, zavařit se tam asi nikdo nedostane, navíc by se to vařením možná rozpadlo ta tenká stěna a mě už se to další hodiny spravovat nechce, když už mám kanály 30mm na hotovo. A chytráci si odpustí řeči že tolik se to nebrousí, za prvé to bylo špatně rozpracováno od úpravce a za druhé už vím sám že se to tolik dělat nemá.