Prosím o pomoc, už si fakt nevím rady :(

prohledat
40 příspěvků (zobrazeno 1 až 40) od 10.01.2011 do 07.02.2011, založil/a mafes
řadit dle data
15:24:07
07.02.2011
mafes
Tak auto definitivně pojizdné a plně funkční, dneska jsem najel asi 40km a konečně to jede tak jak má. Ještě jednou děkuji za pomoc chlapi 4
17:59:19
29.01.2011
Petr Urban
-> mafes: Aspoň nějaký výsledek že se dostavil, tak ať se daří.
10:32:11
29.01.2011
mafes
-> Urbi: No já byl z toho k zešílení :D děkuji za pomoc, pokračování na jaře :) už jsem to zazimoval 3
19:33:18
25.01.2011
Petr Urban
-> mafes: No vida ! Tak to jsem rád a gratuluji. To už jen maličkost. Hned můžeš líp spat :D :D Mě se kdysi o karburátoru aji zdálo :)
18:51:01
25.01.2011
mafes
-> Urbi: Jop díval, karbec tam mám teďka úplně nový Sedr z 1203 natryskovaný dle 120LS, je to uloženka, kterou jsem kdysi někde vyvexloval a nikdy nebyl jetý a před tím, než šel do auta jsem jej pro jistotu rozebral a zkontroloval, ten by měl být OK, a AC pumpu jsem taky už měníl, ta původní byla vadná ( taky ) 3 Ono když jsem pomačkal plyn, tak tam benzín nějaký stříkl ale jenom to teď podpalovalo ale nechytlo, ale když jsem do komor nalil benzín, tak už to najednou chytlo tak mě napadlo právě, že by tam někde byla dirka a ztrácelo to tlak a nebylo to schopno nacucnout přes hadičku když jsem jel přes starter, ale když to chytlo točky( blaflo ), tak to začlo cucat pořádně a už to natáhlo benzín nahoru i přes ten únik. Každopádně kámen úrazu byl rozdělovač, teď už jen doladit tohle 3
18:43:35
25.01.2011
Petr Urban
-> mafes: Já bych vyměnil benzínovou pumpu. A na ten karburátor ses díval ? Jestli třeba zezadu není ucpaný to sítko přívodní, nebo jestli to drží dobrou hladinu. Zkoušel bych nejdříve vyměnovat celky, at víš po čem hlavně jít, tzn. benzínovou pumpu a hadičku, nepomůže, celý karburátor jiný. Nepomůže, tak zase napiš :) Nebo musíš říct nějakému profíkovi jako zdendul, ten se jen podívá a auto začne strachy samo startovat :)
15:54:37
25.01.2011
mafes
-> zdendul: pěšky s dovolením chodit nebudu :) jako při vší úctě, tohle, co jsi mi napsal je mi na prd.. Zase jako úplný amatér se necítím a když na to příjde, tak ten motor je moje práce a měl jsem jej takřka durch rozebraný a ne vždy se pravidlem buď není co zapálit, nebo není čím zapálit dá řídít, viz můj případ..potřeboval jsem doplňující rady k tomu, co jsem dělal a ne, aby si z toho někdo utahoval, navíc nemám tolik času, abych se v tom souvisle patlal, proto jsem vždycky sem tam o volném něco udělal z ND co mám doma.



Ale teď k věci, pokrok tu je, po výměně rozdělovače to konečně začlo blafat, podpalovalo to, ale nechytlo. Udělal jsem tedy to, že jsem sejmul filtrbox a nalil do komor trochu benzínu a auto po dlouhé době konečně nastartovalo a jelo, ale teď proč si to nenacucne benzín, když startuju? Je možné, aby byla někde diravá hadička, že by to bylo zavzdušněné, jak někdo psal?
00:04:33
24.01.2011
zdendul
Jasně máš pravdu v tom že to může být prakticky cokoliv od falešného vzduchu až po špatné seřízení zapalování. Vzhledem k tomu že už rozebral celou karburaci tak nějaké netěsnosti neřeším, zapalování už měl také rozebrané. Je těžké někomu radit po netu když nejste u toho a nevidíte/neslyšíte9 ale to asi víte. Pokud nepopíše jasně závadu tak můžeme jen spekulovat....samozdřejmě můžeme všichni sborem radit co to může být ale to by rozebral celý motor, i když si myslím že by to měl mnohem snažší než stále hledat, hledat a zkoušet co by to bylo. Nevím jak na tom dotyčný je ale GO motoru (pístní kroužky,šály,rozvoďák,all -těsnění) se dá udělat za 1den/1osoba za předpokladu že hlava je dobrá, jinak + cca 2dny a to nikam nespěcháte..... a to nechci sekat patky. Jó taký jsem řešil závadu typu vysunutý kolík na rozdělovači či ucpanou trysku ale vzdy jsem si s tím pravidlem zatím vystačil. Už jsem viděl celkem hodně..opravdu hodně ale u škodovky která jezdí i na toluen či jiná rozpouštědla jsem se nesetkal že by nechytla. Například jeden z mých motorů měl kompresi ůplně v prd.. cca 3-4 Bar!!, zapečené a prasklé všechny vrchní pístní kroužky, prasklou pružinu na jednom sání.....to vše na jednom motoru a přeci to jelo (LPG 7,5l/100) snad jen oleje to žralo víc než benzínu 3 to fakt nekecám protože tak jsem jedno auto koupil a dělal jsem na něm.

Resume: sorry ale ať se na to koukne ten co tomu rozumí proto jsem se také ptal odkud je ať tu neplácáme jen vodu a můžeme skutečně pomoct.
upraveno 2x, naposled 24.01.2011 00:28:35
10:35:37
23.01.2011
Capricorn
-> zdendul: Jen příklad... když mi bude motor sát falešný vzduch všude kde jen může např. vadnou podložkou pod karburátorem, hadicí posilovače, přes špatný brejle (těsnění sacího potrubí/hlavy) k tomu se přidají ještě nesprávně seřízené ventily s malou vůli při studeném motoru tj. pootevřené a pak třeba ještě nesprávný předstih tak budu mít taky docela velký problém motor dobře nahodit. A přitom palivo i jiskru budu mít. Jasně tenhle příklad je o zanedbané údržbě a seřízení. Tvůj předpoklad vychází z toho že jinak je všechno OK, ale jak víme většinou nikdy nic není tak perfektní a úplně jasné. Opravdu bych to neviděl tak jednoduše protože mnohdy to tak jednoduché není a kdyby ano tak každý kdo jen ví co je pro spalování paliva potřeba by mohl být rázem automechanikem.
05:02:01
23.01.2011
Petr Urban
-> zdendul: Že by to bylo zas tak jednoduché...Už jsem řešil nejednu hodně podivnou závadu, někdy to může být věc kterou by si neřekl v životě že by za to mohla nebo měla s tím spojitost. My tady frajery neděláme (i když poslední dobou...), ale snažíme si navzájem pomoc a něco se dozvědět.
04:48:01
23.01.2011
zdendul
Čau..... nechci rýpat pokud nestačíš na škodu, tak choď pěšky2

odkud jseš ?? ...mrknu se na to a pojede to. Ono tam zase není tolik důvodů proč to nejede.

Je to benzíňák tak jsou jen dvě hlavní závady a to : Buď není co zapálit !!! a nebo čím zapálit!!!! z toho vycházej a směřuj tak svoje snahy o rozpohybování.

Fakt na tom nic není.....až rozebereš motor do šroubku a zase ho složíš (samo s novýma dílama) tak pochopíš že je to stavebnice pro děti do školky.

Nic proti škodovkářům ...sám patřím mezi ně

Zatím....... Škodě zdar

1
17:06:33
22.01.2011
Petr Urban
-> mafes: Jdi postupně a logicky a po každé změně nečeho vyzkoušej, at víš kde je problém. A postupně udělej všechno, není možné na to nepřijít u takového motoru. Nebo ti nějaký kamarád škodovkář dělá naschvály a každou noc ti přehodí něco vadného zpátky 3 3
13:56:28
21.01.2011
mafes
-> Urbi: je to maras, je to jako by mi to někdo dělal naschvál 3 každopádně zítra jdu na to, natáhnu tu kostru. Jinak indučku a káble jsem měnil skoro jako první. Začínám si myslet, že to bude v karbu, zítra jej vyměním a uvidí se, nechápu to...jak říkáš, není tam moc věcí které by mohl být vadné 3
10:31:38
19.01.2011
Petr Urban
-> mafes: Tak to už začíná znít jako solidní Science Fiction. Dát injkeční stříkačkou trochu benzínu do sání nepomáhá ? A ty kabely ke svíčkám si měnil ? Indučku...kdyby to třeba házelo malou jiskru... Jako na škodovce tolik věcí kolem motora není, zkusil bych postupně povyměňovat úplně ale úplně všechno co by s tím mohlo mít souvislost a to ukostření motoru dle Vrba si udělal ?
17:24:42
18.01.2011
mafes
Tak podávám hlášení, nakonec jsem se k tomu dostal až dneska 6 To je normálně vzpoura 3 začínám si myslet, že to vždycky na noc někdo otevře a schválně něco zmrví a pak se na mě dívá jak nadávám :) tak a teď k věci : rozdělovač byl více méně mrtvý, myslel jsem, že už to teda bude ono, našel jsem si doma jeden dobrý, takřka bez vůlí, komplet ho celý rozebral, vyčistil, vyměnil kladívko, kondík, palec a těšil se na start...marně, předstih jakž tak seřízen tak, aby to aspoň blaflo, jiskra je...zjistil jsem však, že mi tam kdesi z hadičky leze ven trochu benzínu, alespoň to tak vypadá...chtěl jsem nacupat, šáhl trochu výš a ruka šla cítit od benzínu a byla od něj i vlhká. Zítra vyměním za světla hadičku a pak zkusím karbec, mám tu z 1203 úplně funglovku, tak ho tam šlehnu a není boha aby to nejelo. Jinak k přetěsnění sacího traktu, skoro všecky těsnění co šly jsem vyměnil, když jsem rozhýbával motor, tj pod svody, na výfuk, těsnění pod hlavou, pod karbcem jsou nové těsnění a aj vanu jsem přetěsnil pro jistotu, a teď nově i AC pumpa. Práce je to tak dva měsíce stará, takže myslím, že tady problém nebude, lehké dotažení takřka všeho nepomohlo 8 nevím, spíš mě zaráží na kolik špatných věcí jsem při tom narazil 9
22:11:44
14.01.2011
mafes
Hoši zatím moc děkuji za rady, bohužel díky škole se k tomu dostanu až zítra, tak pak poreferuju, jestli už jezdíme, nebo ne 6
13:49:08
13.01.2011
VeTeV
-> Eidy: on to prodá neboj - vyprodává obejvák - www.nejlevnejsiautodilysk oda.cz/
13:12:17
13.01.2011
petr s
-> Eidy: To jde prodat
13:06:12
13.01.2011
Pavel P..
-> Eidy: vole... až pojedeš kolem tak ho po tobě hodim3
13:04:07
13.01.2011
Eidy
-> Pavel P..: Tak ho vyhoď. K čemu takovej klump doma sysle? 1
12:56:56
13.01.2011
Pavel P..
-> Eidy: přesně takovej tu mám fáčkovej rozdělovač... taky se protáčí.
12:55:23
13.01.2011
Eidy
Mě zaráží ten dokola špatnej předstih.

Zažil jsem to u kamarádový 120. Volal, že zůstal viset. Seřídil jsem předstih a jelo se. Za 5 minut to zase nejelo. Opět jsem to seřídil a zase to vydrželo pět minut. Po asi páté kontrole jsme zjistili, že je to rozdělovač. Na spodní část hřídele je nalisovanej vršek se závažíčkama. Je to na drážky, ale z nějakýho důvodu se to celý vydřelo a díly se proti sobě otáčely takže předstih byl každou chvíli úplně jinej. Já bych zkusil sundat palec a kleštěma pootočit za hřídel jestli to povolí nebo ne. Může to bejt i střiženej čep jak říkal Bobesh.
00:19:10
13.01.2011
Petr Urban
- navíc k tomu co psat Vrba:

Pokud něpomůže prohlídka případná repas sacího traktu, zkus vyměnit celý karburátor, klidně za 120-kový,jen aby si zjistil kde je problém, pojede to s ním těměř stejně, nemusíš ani nic měnit vevnitř. Pokud ani to ne, vyměnit rozdělovač za nějaký schopný nejlépe bez vůlí. Každopádně dobré uzemnění motoru s baterkou je základ. Určitě natáhni drát dle Vrba ! A když koupíš nové svíčky, nemusí se na nich nijak upravovat odtrh, ty se prostě jen nasadí, to co je psané v Andrtu platí pro dobu 25 let zpátky.
upraveno 1x, naposled 13.01.2011 00:19:32
18:10:36
12.01.2011
Vrba
-> palinator: to je taky fakt,...takze-> mafes: zkus jeste znovu přetěsnit celý sací trakt.Dej nové těsnění pod svody,nebo je alespon dotahni,...pod karburátor dej nové těsnění,nejlépe dvě nebo tři papírové a mezi každé dej silikon.Rozdělovač nastav bez stroboskopu na předepsany předstih pro konkrétní motor (já na to kašlu a začínám vždycky na 0 - tam ti motor nastartuje vždycky.V karbecu doporučuju ještě přeměřit výšku hladiny,zda odpovídá a zkontrolovat,jestli nemáš prohnuté víko-potom nestartuje (srovnat ve švěráku).Pokud tohle uděláš a povede se ti to,měl by motor chytat bez plynu s plným sytičem.Pokud nechytá a navzdory nové baterce málo točí,zkontroluj uzemnění motoru a nejlepším případě natáhni drát z baterky z mínusu přímo k přírubě startéru na převodovce-tohle je zákadní věc,co dělám na každém autě.Pokud pořád málo točí,máš nejspíš zkraty na komutátoru spouštěče.Pokud nemáš motor po smrti,tak v ničem jiným už chyba byt nemůže.
16:05:59
12.01.2011
palinator
-> Vrba:

Na druhou stranu bude mít příslušenství motoru po renovaci. 6 Aspoň je to schopnej člověk a snažil se si poradit sám, ne jako někteří zde, kteří se ptají na voloviny.
15:39:35
12.01.2011
Vrba
-> mafes: Dej to nekomu,kdo tomu rozumí at si ušetříš práci a peníze za výmenu všeho,co jen tak střelíš od boku.To bude kombinace více faktorů a chce to jen dát pořádně do kupy.
09:51:13
12.01.2011
Gemini
mezera na svickach 0,7mm , ak das menej, bude slaba energia iskry a nepojde to, odtrh na ramienku 0,4mm a skontroluj si predstih 5-7 stup.



vyskusaj aj silu iskry, musi na 1cm hodit modro-fialovu iskru so znacnym zvukovym efektom, ak to nerobi, je chyba niekde v zapalovani.....premeraj aj napatie na inducke, stalo sa mi ze som tam mal 8V a motor isiel len do 1500 otacok
09:29:14
12.01.2011
Kočislav
-> mafes: Odtrh máš správně, jak psali ostatní, podívej se, jakou má vůli rozdělovač, případně, pokud máš ještě chuť kupovat a vyměňovat drobnosti tak kup nový palec, ale především seřiď předstih, věřím, že je to celé tím.
21:39:51
11.01.2011
mafes
Oukej, díky za tip. Zítra mám konečně trochu času, tak na to kouknu
17:49:32
11.01.2011
zedd
ještě mrkni na hadičku z nadrze do acpumpy,vede kolem plechu a sem tam se prodře,jak to dyl stojí zavzdušní se a má pak problem nacucat benzín kdyz je tam dirka,odpovídá to tvojemu popisu,až na to sekani starteru,to nevim
22:37:14
10.01.2011
mafes
zkusím pozítří vyměnit rozdělovač a snad to rozhýbu :)
18:16:22
10.01.2011
Bobesh
-> mafes: Nemáš náhodou uštíplej kolík unašeč-osa na rozdělovači nebo pastorek-osa na noze rozdělovače? Nebo není přidřenej?
18:02:04
10.01.2011
mafes
-> vhml: 0 no právěže byl ale seřizován včera, z toho soudím, že je vadný rozdělovač
18:01:28
10.01.2011
mafes
-> jok3r: no propadal jsem v záchvaty šílenosti, ne nepodobné tomu borcovi opravujícího ten traktor ( lakatoš ) 1







-> jarda.u1: no já to právě dělal podle Andrta, tam tvrdili 0,35 - 0,45 tuším, ale i tak by to přece mělo chytit ne? Jinak ventily jsem seřizoval před STK cca 2 měsíce z5, ale zkusím znova..fakt už nevím, udělal jsem snad vše co jde :D 8
17:58:17
10.01.2011
vhml
pokud se motor zakopava tak se podivej na predstih
17:54:22
10.01.2011
jarda.u1
-> mafes: ten odtrh na svickach 0.4 mm je malo,melo by tam byt cca 0.7 mm.Mas serizene vule na ventilech?Nebo mas na mysli odtrh 0.4 mm na kladivkach?
upraveno 1x, naposled 10.01.2011 17:55:31
17:50:01
10.01.2011
Jendo-virtak
no tak skus ten rozdelovac skus dat dole viko rozdelovaca chytit palec a nasilu pootocit tak zistis ci je uplne v prdeli ak ma velku volu tak repas.inak to nevidim.
17:47:06
10.01.2011
jok3r
neporadim ti ale mas u me velkej obdiv, takovou trpelivost bych asi nemel4
17:45:53
10.01.2011
mafes
podotýkám, že svíčky jsou cca 1500 km staré BERU, odtrh je 0,4mm, vše jak má být ale žebrák nejede a nejede..a pro rejpaly, benzín tam je, včera, jak to chvíli jelo jsem nabral za 250 2
17:42:42
10.01.2011
mafes
Chlapi potřebuju pomoct, jsem už fakt zoufalý. Z vcelku tradičního problému se pro mě vyklubalo neřešitelné. Začalo to špatným karburátorem ( přisával falešný vzduch ), byl vyměněn za repasovaný ( údajně ) ze Škody 130. Auto normálně jezdilo, vše OK. Zastavil jsem normálně u baráku a na druhý den chtěl jet do školy. Ale nejel, nechtělo nastartovat a vybil jsem na tom baterii ( tehda byly ještě ty obří mrazy a navíc jsem měl baterii před smrtí ). Vyřešilo se to tím, že mě kamarád roztáhl a jelo se, vše vypadalo OK, ale auto bylo znatelně nějaké líné. Na druhý den to samé, vybitá baterie, naštval jsem se a koupil novou s vidinou šťastných startů 1, bohužel nová baterie a auto točí točí a nechytne. Ani škrk. Zkusili jsme to tedy ještě jednou roztáhnout, auto chytlo až po dlouhé době, na tři válce. Po chvíli se to ale dalo do cajku a jelo to. Všímal jsem si ale znatelného úbytku výkonu, auto se doslova plazilo, nešlo do otáček a hlavně pekelně začlo žrát. Naštval jsem se a auto odstavil s tím, že v tomhle počasí prostě ne. Teď jak přišla obleva jsem šel ihned po zapalování, koupil jsem sadu do rozdělovače ( kondík, palec, kladívko ) a očekával zase nastartování...marně. Auto jen točí a nic, šlo cítít po benzínu ale nechytlo. ZKoušel jsem jiskru a dávalo, ale svíčka byla suchá, říkám si OK, nejde palivo, vyřešeno, a taky že ano, AC pumpa nechtěla nacupat. Vyměnil jsem ji tedy a čekal co bude, no samo, že nestartovalo. Koukl jsem jště do karbce, po zmáčknutí plynu tam normálně benzín teče. Šel jsem tedy po cívce, jestli ta jiskra náhodou není malá. Vyměnil jsem cívku za úplně novou a zase nic, pouze točil naprázdno při startování. Mezitím mi odešel startér 8 Takže jsem se zdržel výměnou startéru..hnus...Tak poslední, co mě napadlo bylo vyměnit víko rozdělovače a kabely ke svíčkám. Vyměnil jsem je tedy a ouha, motor zvakrát lehce blafl při točení ale pak už zase ani ťuk. Zkusili jsme tedy nalít trochu benzínu do komor karbce, znova seřídili předstih a najednou to začlo blafat, až to chytlo..vypadalo vše dobře, auto jelo, jelo moc pěkně, seřídil jsem vše jak má a spokojeně šel spát. Dneska mě však málem omylo. Chtěl jsem si zajet pro jídlo, sednu do auta, točím a zase nic 7 Teď jsem šak zpozoroval nové příznaky, auto točí na prázdno, chvíli i vypadalo, že chce chytit ( podpalovalo ) ale pak to začlo najednou zasekávat. Normálně starter točil a z ničeho nic se zasekával. Tak mě napadlo jestli není vadný rozdělovač? Že by to kopalo do protivky díky opět špatnému předstihu? Auto totiž mělo seřízený předstih cca 2 měsíce z5 na stroboskopu a teď jak jsme jej znova seřídili byl moc velký z níčeho nic. Taky si myslím, že to je rozdělovač, protože je to jedíná věc, do které se zatím nevrtlo..už fakt nevím, prosím poraďte, začíná mě to auto pekelně srát...
Extreme Tyres