Sami 06.02.12 18:24:34 napsal:
Už začínám teda naplno uvažovat o přestavbě svého Rapida na LPG.
V březnu bych to chtěl uskutečnit a tudíž sháním veškeré info co jde.
Přečetl jsem si a vyslechnul mnoho názorů. Byly různé, například, že si
totálně odrovnám motor, nebo že přestavbou auto ztratí „status
veterána“ do budoucna atd atd. I zkušenosti tady na fóru mi pomohly.
S Rapidem 130 najezdím v průměru denně kolem 50 km. 25 tam a zpět.
Hned po startu mě očekává 3km-4km stoupání, tak že někdy s plným autem
a v zimě většinou řadím za tři. Auto mám tudíž hned zahřáté.
Krátké popojíždky do 5km moc nemívám. V létě mi to žere cca 7/100,
v zimě 9/100. Tankuju Special 91. Auto hodněkrát za život jenom
postávalo, tudíž není moc najeto. Přesně to nevím, kdysi byla ukradena
celá palubní deska. Koroze není ani moc znát. STK udělalo bez
problémů.
Tak že bych rád ještě naposled slyšel nějaké vaše nové zkušenosti a
rady, jestli do toho mám jít nebo ne, případně dát třeba nějaké
kontakty na kvalitní firmy. Díky mocta hlava pokud nebudou tvrdá sedla tak pujde do hajzlu, budeš pořád ladit ventily ..
za tu cenu přestavby kup nejaké fáčko v lpg bez eko dane a jezdi ..
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg škoda 130
King hlava ze 105ky předělaná na 130 kovou frezováním a zalisovný sedla a ventilový vodítka + ventily favorit ...
MATTESS 781.136 favorit ... trošku jsem to spletl ,,,,

-> franta111: 748.136 favorit?
-> franta111: "....ventily jsem měl v litinový hlavě z favorita...."
WTF?! :)
WTF?! :)
Mil@n je jsem se škodou 130 spokojenej v zimě mám tam další topení pod sedačkou spolujezdce - original radiator + dva 120mm větračky z počítače a topí toskoro hned protože to honí jen vzduch v kabině .... a je to normalně napojený na hadici k puvodnímu topení a se zimníma gumama škodovka hodně projede .... 2 a plnej plyn a hurá ....hrabe a jede i z místa ..... Jen ted po zvýšení kroutíciho momentu na nějakých 125 N m už bych měl mít lehčí nohu ... 

Já mám LPG v autě už 12 let jezdím denně do práce kratký trasy .... a jsem spokojenej po 10 letech jsem vyměnil membrany v reduktoru a nádrž . Do -10 C startuju na plyn , občas krátce projedu auto na benzín aby se motor vypláchnul od usazenin LPG, ventily jsem měl v litinový hlavě z favorita fungovalo vše OK . Po 7 letech jsem motor vymenil za typ 742.136 /motor identický s 748.136 favorit/ a zase je vše ok spotřeba je asi do 10 litů jako u puvodního moturu ale líp to jede ..... Ted po předělaní na obsah 1400ccm už to žere víc , ale taky to dobře táhne .... , studený motor jede lepe na plyn než na benzín...... LPG mám i na trakturku 4x4 škoda octavia 450 a se sedly v litině nejsou problemy... motor tahne pořádně i po 2 hodinách težký práce na poli .... jen reduktor by chtěl po 12 letech vyměnit membráby.....nedrží volnoběh ....

-> Sami: Jo to já netušim ale mělo by to bejt konečné číslo z principu. spotřeba bude nejspíš trochu větší do těch 10L na 100 km ale třeba taky ne. Je to auto od auta s tou spotřebou... Už je to dlouho co jsem jezdil na plyn tak si to tak nepamatuju. Spíš by ti měl poradit někdo kdo to má. Počítej zimy to asi startovat nebude, budeš muset nejdřív na benzín.
-> Petr Volfik: Když mají v ceníku napsáno přestavbu 10 900 Kč, je to konečná cena v tu chvíli? Nemyslím následné revize atd.. Podle mých hrubých výpočtů bych měl mít návrat investice zpátky do roka. A když jezdim průměrně 8/100 benzinu, kolik by byla asi spotřeba plynu?
www.autolpg.cz/lpg_kalk.h
tml si to spočítej
-> Sami: Si spočítej jednu položku kolik za ty 4 roky projedeš v benzínu a druhou položku kolik stojí přestavba + co projedeš za 4 roky za plyn. Která položka bude míň do té jdi. Samožřejmě to přesně nedáš jenom zhruba...
I tu přestavbu budu brát na splátky. Víc peněz si nemůžu dovolit momentálně. Jiné auto nechci. Když teda dejme tomu budu jezdit čtyři roky ještě s tím Rapidem, mám to nechat v benzínu, nebo přestavit na LPG?
-> Mil@n: mám to stejně, jen na zimu feldu a na léto motorku.
-> Sami: asi tak jak říkají kluci,ja mam 2 auta na LPG-škoda 120 a BMW e34.V zimě jezdím v pohodlí a bez stresu že nenastartuju s baworakem a v letě odstavím baworaka a jezdím škodou 120
Protože po 5 zimach s lpg škodarnou a těma roztlačeníma už na to nemam nervy a aspon mě škodarna neshnije

-> Nwkt: to je druhá věc no, než vrazit 15 do rapida, tak za 25 máš feldu a pohodlí, topení atd. úplně nekde jinde. Leč to clovek nepochpi dokud to nezkusi. Taky jsem loni jezdil v zimě stovkou a dneska bych do toho nevlez v takový zimě ani za zlatý prase.
-> Sami: Má to smysl platit do toho instalaci převyšující hodnotu auta?
-> Sami: pokud to ma litinovou hlavu, budou trochu vic trpet sedla. Ale vzhledem k tomu ze jezdis na 91čku tak uz je asi jen tak neco nezaskoci :-)
Už začínám teda naplno uvažovat o přestavbě svého Rapida na LPG. V březnu bych to chtěl uskutečnit a tudíž sháním veškeré info co jde. Přečetl jsem si a vyslechnul mnoho názorů. Byly různé, například, že si totálně odrovnám motor, nebo že přestavbou auto ztratí "status veterána" do budoucna atd atd. I zkušenosti tady na fóru mi pomohly.
S Rapidem 130 najezdím v průměru denně kolem 50 km. 25 tam a zpět. Hned po startu mě očekává 3km-4km stoupání, tak že někdy s plným autem a v zimě většinou řadím za tři. Auto mám tudíž hned zahřáté. Krátké popojíždky do 5km moc nemívám. V létě mi to žere cca 7/100, v zimě 9/100. Tankuju Special 91. Auto hodněkrát za život jenom postávalo, tudíž není moc najeto. Přesně to nevím, kdysi byla ukradena celá palubní deska. Koroze není ani moc znát. STK udělalo bez problémů.
Tak že bych rád ještě naposled slyšel nějaké vaše nové zkušenosti a rady, jestli do toho mám jít nebo ne, případně dát třeba nějaké kontakty na kvalitní firmy. Díky moc
S Rapidem 130 najezdím v průměru denně kolem 50 km. 25 tam a zpět. Hned po startu mě očekává 3km-4km stoupání, tak že někdy s plným autem a v zimě většinou řadím za tři. Auto mám tudíž hned zahřáté. Krátké popojíždky do 5km moc nemívám. V létě mi to žere cca 7/100, v zimě 9/100. Tankuju Special 91. Auto hodněkrát za život jenom postávalo, tudíž není moc najeto. Přesně to nevím, kdysi byla ukradena celá palubní deska. Koroze není ani moc znát. STK udělalo bez problémů.
Tak že bych rád ještě naposled slyšel nějaké vaše nové zkušenosti a rady, jestli do toho mám jít nebo ne, případně dát třeba nějaké kontakty na kvalitní firmy. Díky moc
-> King: Ahoj,
Tak souhlasím s tebou rozhodně jsi podal přesnější informace.
Tedy jen k tomu co sem psal.
Psal sem obyčejnou zkušenost s provozováním různých škodovek v naší rodině.
Máš pravdu myslel sem srát a tím bylo myšleno, že provozování LPG na motoru 120 a 130 se časem neobejde bez závad a přesně jak píšeš pro člověka co do starý škodvky dá LPG aby ušetřil s přesvětšením, že od teď to jezdí za polovic a basta.
Dojde k závadě byť třeba jen na hlavě. Pro mě už bylo levnější a jednoduší vyměnit celej motor co sem koupil za 1000 kč z bořený škodovky se 30 000 km.
než to rozbírat když sem nikdy sudanou hlavu předtím neměl.
Dále: ve všech autech nám bomba ležela přímo na podlaze. NIkdy sem se nestkal že by tam bylo místo proto sem o této možnosti nevěděl.
umístění plnícího hrdla má dvě úskalí zaprvé když chce člověk vyndat motor musí to rozpojit.
a opravdu se mi stalo, že nám někdo do rapida před barákem najel a já vesnaze rukou narovnat jen velmi lechce hlé čelo sem byl obdařen únikem LPG.
jel sem to tehdy nechat přetěsnit do servisu tam ni to zkrátili a dali novou dutinku.
Když sem po nich chtěl aby mi to hrdlo dali do boku jako na žígo.
tak mi řekli, že to bohužel nemohou protože v homologaci je jasně určeno kam se motuje plnící hrdlo. ( zajímavé je, že někdy v pravo a nědy v levo)
v roce 98 -99 dědovi okouzlenému hospodárností matčina auta namontovali do jeho jako nové š 120L rv85. tu zrůbnost do fitrbofu a okolo to opatlali silikonem.
Místo slevy mu tam dali 50L nádrž a ukradli baterku místo toho tam dali nějakej křáp
a já sem pak zalepil a přetřel barvou dvě díry v levo pod mřížkou na zadní kapotě takže alespoň přestali hnít svorky na baterce.
furt stím byli nějaký potíže.
Hlavně ať slouží ve škodovce se veškerá údržba spojená s LPG zas tak neprodraží.
Ovšem stejně se přikláním že pokud je ten 130 motor v tak dobrým stavu, vyndat ho a koupit si za 1500 - 3000 fávo a dát to tam pač pak to najezdí spoutu km bez problémů.
Tak souhlasím s tebou rozhodně jsi podal přesnější informace.
Tedy jen k tomu co sem psal.
Psal sem obyčejnou zkušenost s provozováním různých škodovek v naší rodině.
Máš pravdu myslel sem srát a tím bylo myšleno, že provozování LPG na motoru 120 a 130 se časem neobejde bez závad a přesně jak píšeš pro člověka co do starý škodvky dá LPG aby ušetřil s přesvětšením, že od teď to jezdí za polovic a basta.
Dojde k závadě byť třeba jen na hlavě. Pro mě už bylo levnější a jednoduší vyměnit celej motor co sem koupil za 1000 kč z bořený škodovky se 30 000 km.
než to rozbírat když sem nikdy sudanou hlavu předtím neměl.
Dále: ve všech autech nám bomba ležela přímo na podlaze. NIkdy sem se nestkal že by tam bylo místo proto sem o této možnosti nevěděl.
umístění plnícího hrdla má dvě úskalí zaprvé když chce člověk vyndat motor musí to rozpojit.
a opravdu se mi stalo, že nám někdo do rapida před barákem najel a já vesnaze rukou narovnat jen velmi lechce hlé čelo sem byl obdařen únikem LPG.
jel sem to tehdy nechat přetěsnit do servisu tam ni to zkrátili a dali novou dutinku.
Když sem po nich chtěl aby mi to hrdlo dali do boku jako na žígo.
tak mi řekli, že to bohužel nemohou protože v homologaci je jasně určeno kam se motuje plnící hrdlo. ( zajímavé je, že někdy v pravo a nědy v levo)
v roce 98 -99 dědovi okouzlenému hospodárností matčina auta namontovali do jeho jako nové š 120L rv85. tu zrůbnost do fitrbofu a okolo to opatlali silikonem.
Místo slevy mu tam dali 50L nádrž a ukradli baterku místo toho tam dali nějakej křáp
a já sem pak zalepil a přetřel barvou dvě díry v levo pod mřížkou na zadní kapotě takže alespoň přestali hnít svorky na baterce.
furt stím byli nějaký potíže.
Hlavně ať slouží ve škodovce se veškerá údržba spojená s LPG zas tak neprodraží.
Ovšem stejně se přikláním že pokud je ten 130 motor v tak dobrým stavu, vyndat ho a koupit si za 1500 - 3000 fávo a dát to tam pač pak to najezdí spoutu km bez problémů.
... a teď koukám, že věta: "Motor dříve nebo později půjde SR.´.T.“
nejspíš znamená, že motor se bude dříve či pozdějc bude srát, že (?).
To ovšem nic nemění na tom, že takový tvrzení je dobrý podepřít něčím konkrétnějším.
Ano, obecně může při provozu na lpg docházet např. k podpalování sedel ventilů (chudá směs, malej předstih nebo kombinace obojího). V krajním případě to může skončit i propáleným dnem pístu. Ovšem při správným seřízení a údržbě mě skutečně nanapadá nějaká závada charakteristická pro provoz na LPG. Samozřejmě, kdo sere na 10tkm intervaly výměny oleje (olej na lpg degraduje rychlejc) asi pohoří, ale to je obecně problém všech aut (resp. majitelů :)
nejspíš znamená, že motor se bude dříve či pozdějc bude srát, že (?).
To ovšem nic nemění na tom, že takový tvrzení je dobrý podepřít něčím konkrétnějším.
Ano, obecně může při provozu na lpg docházet např. k podpalování sedel ventilů (chudá směs, malej předstih nebo kombinace obojího). V krajním případě to může skončit i propáleným dnem pístu. Ovšem při správným seřízení a údržbě mě skutečně nanapadá nějaká závada charakteristická pro provoz na LPG. Samozřejmě, kdo sere na 10tkm intervaly výměny oleje (olej na lpg degraduje rychlejc) asi pohoří, ale to je obecně problém všech aut (resp. majitelů :)
-> Robert 106: Ta k já jsem si dal tu práci a dočet jsem až do konce. takže popořadě:
"tedy první a nej důležitější otázka : Motor dříve nebo později půjde SR.´.T."
Hádám, že to znamená "do šrotu". Bylo to možný podepřít nějakým argumentem nebo jenom takový "moudro" na základě toho, že někdo namontuje plyn do škodivky před smrtí, začne víc jezdit a tím tu "smrt" urychlí? :)
"dále to mrví karburátor"
Ano, ale jak jsme uvedli níže, při rozumným přepínání na benzín to lze částečně eliminovat. Hodně trpí dutej plastovej plovák, kterej se v prázný plovákovce postupně umlátí k smrti :) Tedy k prasknutí a naplnění benzínem tzn. karbec se začne náhodně přeplavovat.
".. velmi nedobré je umístění baterky vzádu tak, že ti na ní prší (proto chtěj aby byla přidělána na příčce mezi motorem a zavazadlovým prostorem.)"
K tomu se taky kloním, ale tam zase trpí baterka vysokou teplotou od motoru a výfuk. svodů (stejně jako u předohrabů). Nicméně tam jsem ji měl celých 8 let a no problem.
"Dále ti to krásně zhatí přístup ke spojce."
Záleží, kdo to montuje a co při tom použije za materiál. Měl jsem to štěstí, že jako lama jsem dal auto na přestavbu maníkům, co používali jakejsi rám, kterej se montoval na zmíněnou stěnu mezi zadníma sedadlama a motorem a nádrž díky tomu byla pár cm nad víkem spojky. Čili s jistým diskomfortem pak jde štelovat spojku, odvzdušňovat, měnit startér atd. Na tom bych u nový zástavby trval taky.
"úplně blbé je umístění plnícího Hrdla v zadním čele jak do tebe někod při parkování drbne začne to utíkat. jinam to nesmí podle předpisů."
Tohle slyším poprvý, ale připouštím, že se to stát může. Za mojí lpg kariéru do mě drclo pár aut, ale plnící přípojka a její trubička je poměrně robustní, takže žádná apokalypsa se nekonala. navíc těch pár ml lpg, co je v plnící vedení obvykle katastrofu nezpůsobí (podmínkou je funkční multiventil)
"..Dále nedávat větší bobmu než 40 L když pak nabereš plnou auto se do kopce za studena jen vleče."
To je zajímavý postřeh, ale nevidím jedinej důvod, proč by tomu tak mělo bejt. Sám jsem měl NÁDRŽ 48l, která šla u většiny stojnů naplnit skoro na 100pct a žádnej problém.
"...nevím jak teď a určitě tu bude spousta reakcí, ale NIKDY NE Lovato = žere a nestartuje.
Nejlepší zkušenost mám s BRC v rapidu."
Osobně bych se taky přimlouval za podtlakový BRC, protože je konstrukčně "čistší", ale sám jsem najezdil skoro 200tkm s reduktorem Zavolli (což je takový maskovaný LOVATO) a nic z výšezmíněných příkoří se mi nestalo.
"Dále je potřeba aby plynové trysky byli přidělané v límci ketrý se vřadí mezi filtbox a katburátor. Musí být, ale přdělán čtyřmi šroubky k víku ( musí se udělat závit ), protože, když je to přidělané za ten střední šroub, tak většinou ohnouvíko a přisává to vzduch.
úplně na H…O je hdyž ti udělají díru do filtrboxu a narvou to tam."
Použití mixeru připojenýho karbec je už léta povinný. Jinými slovy - všelijaký trubičky nebo mixerky nabastlený do airboxu jsou ilegální a nikdo si netroufne je montovat (minimálně posledních 15let). Mixer přidělanej SEDR se samozřejmě vyplatí předělat - tzn. uchytit ho na 4 šrouby na víko karbu a původní těsnění (obvyle velkej gumovej o-kroužek) nahradit těsněním ze silnější gumy po celý ploše příruby mixu.
"...pak ještě vzpomenu volnoběh krerý občas zlobí a je hodně závislý na stavu hadičky podtlaku a vzduchovém filtru....."
On je závislej obecně na každý netěsnosti mezi mixerem a hlavou motoru. Při opatření oné hadičky hadicovejma sponama a jejím zkrácení o zpuchřelé konečky je tento problém eliminován.
"K nákladům ještě připočti roční revize."
Já bych to opravil na revize před technickou. Zákon sice praví, že se dělají jednou za 10tkm nebo 1x ročně, ale nikomu nebráním, aby zbytečně vyhazoval peníze každej rok :)
"No a co se týče seřízení ? nech je ať udělají co udělaj a pak to rozboř a nastav to jak má bejt. Když si stím pohraješ tak dosáhneš malé spotřeby za určitou daň v podobě snížení výkonu.
No startovat se dá i v zimě pokud máš auto v přádku ( mlvím o BRC) ovšem němělo by se to Protože zplynovač zamrzá a odpařováním ne zcela zplynovaného LPG dostává motor pěkně na frak....."
Snížení výkonu je tam už principiálně a když se sejde správná velikost mixu s motorem a dobře nastaví bohatost, dá se jezdit se slušnou spotřebou i beze škrcení bohatosti. Naopak nastavení, který snižuje výkon, obvykle zvyšuje spotřebu.
Pokud je nemrzka namíchaná se slušnou rezervou i na největší mrazy a reduktor je správně zapojenej do chladící soustavy, není problém startovat ani v největších mrazech na LPG. Ovšem zdůrazňuju tu rezervu, kdy fridex namíchanej na -30C je minimum a soustava vč. reduktoru musí bejt perfektně odvzdušněná. Po zástavbě fávomotoru a se startérem s reduktorem jsem pak startoval jenom na LPG, reduktor nikdy nazamrznul a na motoru prakticky nebylo poznat, že je promrzlej na kost.
"....Nicméně ti nakonec nezbyde než to tak dělat, protože karburátor časem zaschne a na benzín to bude dělat psí kusy.
Nemluvě o tom že když budeš přepínat na LPG tak někde na rovince dáš mezipolohu a ono to napotvoru vydrží do křižovatky kdy benzín dojde v tu nejblbější dobu...."
tak přepínat z benzínu na lpg ve městě skutečně není nejlepší nápad. Když se to provádí při ustálený 90tce někde mezi vesnicema, obejde se to bez poskakování a škubání.
"....Když u se nadaří seřídit chod motoru vyměňoval sem karburátor pač ten původní ikdyž sem vyčistil stejně šel blbě."
Tam obvykle lehká repase nestačí a je potřeba přistoupit k radikální koupeli v horký octový vodě, aby se oxidy zinku dostaly ze všech tenkých trubiček v karbu.
"...Sytič se normálně uplatňuje, alespoň na těchto jednoduchýh systémech."
Sytič se tam sice uplatňuje, ale rozhodně ne "normálně" jako v případě jízdy na benzín. Sytič na karbu je na LPG degradován na pouhej obtok 1. klapky, tzn. slouží jenom jako "ruční plyn" - při správným nastavení obvykle v mrazech LPG volnoběh drží jenom obtížně a sytičem se ten volnoběh zvyšuje. Každopádně vytaženej sytič neovlivňuje spotřebu LPG tak brutálně jako na benzín.
"..motor fávo 136 se s LPG snáší velmi dobře až na to že časem uletí těsnění pod hlavou, ale to uletí u každýho facka."
Souhlas :)
"tedy první a nej důležitější otázka : Motor dříve nebo později půjde SR.´.T."
Hádám, že to znamená "do šrotu". Bylo to možný podepřít nějakým argumentem nebo jenom takový "moudro" na základě toho, že někdo namontuje plyn do škodivky před smrtí, začne víc jezdit a tím tu "smrt" urychlí? :)
"dále to mrví karburátor"
Ano, ale jak jsme uvedli níže, při rozumným přepínání na benzín to lze částečně eliminovat. Hodně trpí dutej plastovej plovák, kterej se v prázný plovákovce postupně umlátí k smrti :) Tedy k prasknutí a naplnění benzínem tzn. karbec se začne náhodně přeplavovat.
".. velmi nedobré je umístění baterky vzádu tak, že ti na ní prší (proto chtěj aby byla přidělána na příčce mezi motorem a zavazadlovým prostorem.)"
K tomu se taky kloním, ale tam zase trpí baterka vysokou teplotou od motoru a výfuk. svodů (stejně jako u předohrabů). Nicméně tam jsem ji měl celých 8 let a no problem.
"Dále ti to krásně zhatí přístup ke spojce."
Záleží, kdo to montuje a co při tom použije za materiál. Měl jsem to štěstí, že jako lama jsem dal auto na přestavbu maníkům, co používali jakejsi rám, kterej se montoval na zmíněnou stěnu mezi zadníma sedadlama a motorem a nádrž díky tomu byla pár cm nad víkem spojky. Čili s jistým diskomfortem pak jde štelovat spojku, odvzdušňovat, měnit startér atd. Na tom bych u nový zástavby trval taky.
"úplně blbé je umístění plnícího Hrdla v zadním čele jak do tebe někod při parkování drbne začne to utíkat. jinam to nesmí podle předpisů."
Tohle slyším poprvý, ale připouštím, že se to stát může. Za mojí lpg kariéru do mě drclo pár aut, ale plnící přípojka a její trubička je poměrně robustní, takže žádná apokalypsa se nekonala. navíc těch pár ml lpg, co je v plnící vedení obvykle katastrofu nezpůsobí (podmínkou je funkční multiventil)
"..Dále nedávat větší bobmu než 40 L když pak nabereš plnou auto se do kopce za studena jen vleče."
To je zajímavý postřeh, ale nevidím jedinej důvod, proč by tomu tak mělo bejt. Sám jsem měl NÁDRŽ 48l, která šla u většiny stojnů naplnit skoro na 100pct a žádnej problém.
"...nevím jak teď a určitě tu bude spousta reakcí, ale NIKDY NE Lovato = žere a nestartuje.
Nejlepší zkušenost mám s BRC v rapidu."
Osobně bych se taky přimlouval za podtlakový BRC, protože je konstrukčně "čistší", ale sám jsem najezdil skoro 200tkm s reduktorem Zavolli (což je takový maskovaný LOVATO) a nic z výšezmíněných příkoří se mi nestalo.
"Dále je potřeba aby plynové trysky byli přidělané v límci ketrý se vřadí mezi filtbox a katburátor. Musí být, ale přdělán čtyřmi šroubky k víku ( musí se udělat závit ), protože, když je to přidělané za ten střední šroub, tak většinou ohnouvíko a přisává to vzduch.
úplně na H…O je hdyž ti udělají díru do filtrboxu a narvou to tam."
Použití mixeru připojenýho karbec je už léta povinný. Jinými slovy - všelijaký trubičky nebo mixerky nabastlený do airboxu jsou ilegální a nikdo si netroufne je montovat (minimálně posledních 15let). Mixer přidělanej SEDR se samozřejmě vyplatí předělat - tzn. uchytit ho na 4 šrouby na víko karbu a původní těsnění (obvyle velkej gumovej o-kroužek) nahradit těsněním ze silnější gumy po celý ploše příruby mixu.
"...pak ještě vzpomenu volnoběh krerý občas zlobí a je hodně závislý na stavu hadičky podtlaku a vzduchovém filtru....."
On je závislej obecně na každý netěsnosti mezi mixerem a hlavou motoru. Při opatření oné hadičky hadicovejma sponama a jejím zkrácení o zpuchřelé konečky je tento problém eliminován.
"K nákladům ještě připočti roční revize."
Já bych to opravil na revize před technickou. Zákon sice praví, že se dělají jednou za 10tkm nebo 1x ročně, ale nikomu nebráním, aby zbytečně vyhazoval peníze každej rok :)
"No a co se týče seřízení ? nech je ať udělají co udělaj a pak to rozboř a nastav to jak má bejt. Když si stím pohraješ tak dosáhneš malé spotřeby za určitou daň v podobě snížení výkonu.
No startovat se dá i v zimě pokud máš auto v přádku ( mlvím o BRC) ovšem němělo by se to Protože zplynovač zamrzá a odpařováním ne zcela zplynovaného LPG dostává motor pěkně na frak....."
Snížení výkonu je tam už principiálně a když se sejde správná velikost mixu s motorem a dobře nastaví bohatost, dá se jezdit se slušnou spotřebou i beze škrcení bohatosti. Naopak nastavení, který snižuje výkon, obvykle zvyšuje spotřebu.
Pokud je nemrzka namíchaná se slušnou rezervou i na největší mrazy a reduktor je správně zapojenej do chladící soustavy, není problém startovat ani v největších mrazech na LPG. Ovšem zdůrazňuju tu rezervu, kdy fridex namíchanej na -30C je minimum a soustava vč. reduktoru musí bejt perfektně odvzdušněná. Po zástavbě fávomotoru a se startérem s reduktorem jsem pak startoval jenom na LPG, reduktor nikdy nazamrznul a na motoru prakticky nebylo poznat, že je promrzlej na kost.
"....Nicméně ti nakonec nezbyde než to tak dělat, protože karburátor časem zaschne a na benzín to bude dělat psí kusy.
Nemluvě o tom že když budeš přepínat na LPG tak někde na rovince dáš mezipolohu a ono to napotvoru vydrží do křižovatky kdy benzín dojde v tu nejblbější dobu...."
tak přepínat z benzínu na lpg ve městě skutečně není nejlepší nápad. Když se to provádí při ustálený 90tce někde mezi vesnicema, obejde se to bez poskakování a škubání.
"....Když u se nadaří seřídit chod motoru vyměňoval sem karburátor pač ten původní ikdyž sem vyčistil stejně šel blbě."
Tam obvykle lehká repase nestačí a je potřeba přistoupit k radikální koupeli v horký octový vodě, aby se oxidy zinku dostaly ze všech tenkých trubiček v karbu.
"...Sytič se normálně uplatňuje, alespoň na těchto jednoduchýh systémech."
Sytič se tam sice uplatňuje, ale rozhodně ne "normálně" jako v případě jízdy na benzín. Sytič na karbu je na LPG degradován na pouhej obtok 1. klapky, tzn. slouží jenom jako "ruční plyn" - při správným nastavení obvykle v mrazech LPG volnoběh drží jenom obtížně a sytičem se ten volnoběh zvyšuje. Každopádně vytaženej sytič neovlivňuje spotřebu LPG tak brutálně jako na benzín.
"..motor fávo 136 se s LPG snáší velmi dobře až na to že časem uletí těsnění pod hlavou, ale to uletí u každýho facka."
Souhlas :)
ahoj,
tak měl sem několik několik škodivek na LPG.
tedy první a nej důležitější otázka : Motor dříve nebo později půjde SR.´.T.
dále to mrví karburátor velmi nedobré je umístění baterky vzádu tak, že ti na ní prší (proto chtěj aby byla přidělána na příčce mezi motorem a zavazadlovým prostorem.)
Dále ti to krásně zhatí přístup ke spojce.
úplně blbé je umístění plnícího Hrdla v zadním čele jak do tebe někod při parkování drbne začne to utíkat. jinam to nesmí podle předpisů.
Dále nedávat větší bobmu než 40 L když pak nabereš plnou auto se do kopce za studena jen vleče.
nevím jak teď a určitě tu bude spousta reakcí, ale NIKDY NE Lovato = žere a nestartuje.
Nejlepší zkušenost mám s BRC v rapidu.
Dále je potřeba aby plynové trysky byli přidělané v límci ketrý se vřadí mezi filtbox a katburátor. Musí být, ale přdělán čtyřmi šroubky k víku ( musí se udělat závit ), protože, když je to přidělané za ten střední šroub, tak většinou ohnouvíko a přisává to vzduch.
úplně na H...O je hdyž ti udělají díru do filtrboxu a narvou to tam.
pak ještě vzpomenu volnoběh krerý občas zlobí a je hodně závislý na stavu hadičky podtlaku a vzduchovém filtru.
K nákladům ještě připočti roční revize.
No a co se týče seřízení ? nech je ať udělají co udělaj a pak to rozboř a nastav to jak má bejt. Když si stím pohraješ tak dosáhneš malé spotřeby za určitou daň v podobě snížení výkonu.
No startovat se dá i v zimě pokud máš auto v přádku ( mlvím o BRC) ovšem němělo by se to Protože zplynovač zamrzá a odpařováním ne zcela zplynovaného LPG dostává motor pěkně na frak.
Nicméně ti nakonec nezbyde než to tak dělat, protože karburátor časem zaschne a na benzín to bude dělat psí kusy.
Nemluvě o tom že když budeš přepínat na LPG tak někde na rovince dáš mezipolohu a ono to napotvoru vydrží do křižovatky kdy benzín dojde v tu nejblbější dobu.
Tedy jezdit jen na LPG je pohodlnější.
Když u se nadaří seřídit chod motoru vyměňoval sem karburátor pač ten původní ikdyž sem vyčistil stejně šel blbě.
Sytič se normálně uplatňuje, alespoň na těchto jednoduchýh systémech.
motor fávo 136 se s LPG snáší velmi dobře až na to že časem uletí těsnění pod hlavou, ale to uletí u každýho facka.
Sem zvědav jestli to někdo dočetl až sem.
tak měl sem několik několik škodivek na LPG.
tedy první a nej důležitější otázka : Motor dříve nebo později půjde SR.´.T.
dále to mrví karburátor velmi nedobré je umístění baterky vzádu tak, že ti na ní prší (proto chtěj aby byla přidělána na příčce mezi motorem a zavazadlovým prostorem.)
Dále ti to krásně zhatí přístup ke spojce.
úplně blbé je umístění plnícího Hrdla v zadním čele jak do tebe někod při parkování drbne začne to utíkat. jinam to nesmí podle předpisů.
Dále nedávat větší bobmu než 40 L když pak nabereš plnou auto se do kopce za studena jen vleče.
nevím jak teď a určitě tu bude spousta reakcí, ale NIKDY NE Lovato = žere a nestartuje.
Nejlepší zkušenost mám s BRC v rapidu.
Dále je potřeba aby plynové trysky byli přidělané v límci ketrý se vřadí mezi filtbox a katburátor. Musí být, ale přdělán čtyřmi šroubky k víku ( musí se udělat závit ), protože, když je to přidělané za ten střední šroub, tak většinou ohnouvíko a přisává to vzduch.
úplně na H...O je hdyž ti udělají díru do filtrboxu a narvou to tam.
pak ještě vzpomenu volnoběh krerý občas zlobí a je hodně závislý na stavu hadičky podtlaku a vzduchovém filtru.
K nákladům ještě připočti roční revize.
No a co se týče seřízení ? nech je ať udělají co udělaj a pak to rozboř a nastav to jak má bejt. Když si stím pohraješ tak dosáhneš malé spotřeby za určitou daň v podobě snížení výkonu.
No startovat se dá i v zimě pokud máš auto v přádku ( mlvím o BRC) ovšem němělo by se to Protože zplynovač zamrzá a odpařováním ne zcela zplynovaného LPG dostává motor pěkně na frak.
Nicméně ti nakonec nezbyde než to tak dělat, protože karburátor časem zaschne a na benzín to bude dělat psí kusy.
Nemluvě o tom že když budeš přepínat na LPG tak někde na rovince dáš mezipolohu a ono to napotvoru vydrží do křižovatky kdy benzín dojde v tu nejblbější dobu.
Tedy jezdit jen na LPG je pohodlnější.
Když u se nadaří seřídit chod motoru vyměňoval sem karburátor pač ten původní ikdyž sem vyčistil stejně šel blbě.
Sytič se normálně uplatňuje, alespoň na těchto jednoduchýh systémech.
motor fávo 136 se s LPG snáší velmi dobře až na to že časem uletí těsnění pod hlavou, ale to uletí u každýho facka.
Sem zvědav jestli to někdo dočetl až sem.
-> Kapřík: Když budeš mít velký štěstí, nastavěj to při montáži někde poblíž "dobře". Ovšem bez pečlivýho doladění na kompromis mezi výkonem a spotřebou to prostě nebude ono. Když tak lze dohledat v archivu nebo pořešíme až bude plyn. Hlavně bacha potom na emisích - je dobrý si před emisema poznačit nastavení regulačních ventilků a po absolvování emisí zase obnovit původní nastavení. Emisáci obvykle chaoticky manipulujou nastavením, aby dosáhly emisního optima ve dvou minimálně používaných režimech (volnoběh a 3000rpm na prázdno) a po opuštění stanice se plynivka obvykle změní v nenasytnýho hlemýždě, kterej žere i trávu ze škarpy :)
-> Kapřík: asi jedine podla okometrickeho merania vykonu a stavu sviecok...
-> King: teď otázka laika v problematice LPG. Předstih tedy o těch 5 - 10 st. vyšší oproti normálu. Ok, to není problém, strobo doma mám. A směs - jakým způsobem se u provozu na LPG nastavuje směs?? Předpokládám, že mi to nastaví při montáži, ale dá se to i nějakým způsobem nastavit doma?
-> Kapřík: Ono je stejně i tak dobrý obětovat cca 5pct ujetejch km na benzín, protože trvalej provoz na "suchej" LPG je pohromou pro karbec.
Z vyprávění vím o jednom týpkovi z Brna, co měl Š120LS a prej vůbec nemusel ventily řešit. Pokud je správně nastavenej předstih (+5 až +10st oproti benálu) a správně nastavená směs LPG (chudá směs je pro motor peklo kvůli vyšší teplotě a menší rychlosti hoření) a sem tam se to "promaže" benálem, můžou to ventily (resp. "sedla" v litině ) vydržet léta...
Z vyprávění vím o jednom týpkovi z Brna, co měl Š120LS a prej vůbec nemusel ventily řešit. Pokud je správně nastavenej předstih (+5 až +10st oproti benálu) a správně nastavená směs LPG (chudá směs je pro motor peklo kvůli vyšší teplotě a menší rychlosti hoření) a sem tam se to "promaže" benálem, můžou to ventily (resp. "sedla" v litině ) vydržet léta...
-> ondrej1: 175 km/h je skutečně nesmysl. To že to ukazuje je jedna věc, ale kolik tam je reálně je věc druhá
Taky jsme si myslel jak mi to rychle jezdí dokud jsem nenamontoval digi tachometr. A ejhle, najednou při 100 jsem jel jen 90, při 130 jsem jel 120, při 150 už jen 130 no a tímhle tempem tam budeš mít při těch 180 tachometrovejch maximálně 150 a budeš rád
To není žádné kárání nebo tak, ale tohle je prostě realita



Nebavme se o tom jestli se mi to vyplatí nebo ne...prostě teď jsou peníze. Tak se to udělá a hotovo. Nevím co bude za rok za dva, takže pak se třeba bude hodně hodit jezdit za menší peníze..asi tak..
-> King: díky za příspěvek. Faktem je, že to auto opravdu jezdí jen trasu 4 km do práce ráno a 4 km z práce odpoledne. K tomu občas to vezmu k mladé, takže 13 km tam a 13 zpátky. Delší trasy to jezdí jen veeeelice výjimečně. Jelikož budu mít náhradní hlavu na 130tku, pravděpodobně to nechám přestavět na LPG, a budu jezdit. No a uvidí se. Pokud se budou ventily zaklepávat, nechám tu náhradní hlavu předělat. Pokud to nebude zlý, občas to protáhnu na záměrně přeaditivovanej benál, vykašlu se na tvrdý sedla a budu jezdit. Asi to dopadne takto...
-> King: díky za příspěvek. Faktem je, že to auto opravdu jezdí jen trasu 4 km do práce ráno a 4 km z práce odpoledne. K tomu občas to vezmu k mladé, takže 13 km tam a 13 zpátky. Delší trasy to jezdí jen veeeelice výjimečně. Jelikož budu mít náhradní hlavu na 130tku, pravděpodobně to nechám přestavět na LPG, a budu jezdit. No a uvidí se. Pokud se budou ventily zaklepávat, nechám tu náhradní hlavu předělat. Pokud to nebude zlý, občas to protáhnu na záměrně přeaditivovanej benál, vykašlu se na tvrdý sedla a budu jezdit. Asi to dopadne takto...
-> ondrej1: Svoje pochyby vyjadřuju na základě provozování prakticky toho samýho HW (původně Š105 s 5q, motor favo) - nějakých 100tkm. Samozřejmě není tajemstvím, že mírné obohacení směsi nad stechiometrický poměr, malinko na výkonu přidá, ovšem od jisté hranice, je to jenom plýtvání PHM s nepatrným nárůstem výkonu
Doporučuju si znova a přečíst moje řádky - nikdo tam nepsochybňuje dosažení hodnoty 175 na tachometru - ano i já jsem občas opřel ruřičku tacho o "doraz" ve 180 :) Rozdíl je v tom, že já si nemyslím, že jsem jel skutečných 180 a už vůbec ne s 11l spotřebou - sorry, ale perpetum mobile je až do prokázání opaku považováno za nesmysl :)

Doporučuju si znova a přečíst moje řádky - nikdo tam nepsochybňuje dosažení hodnoty 175 na tachometru - ano i já jsem občas opřel ruřičku tacho o "doraz" ve 180 :) Rozdíl je v tom, že já si nemyslím, že jsem jel skutečných 180 a už vůbec ne s 11l spotřebou - sorry, ale perpetum mobile je až do prokázání opaku považováno za nesmysl :)
-> ondrej1: ja a favo motor?
no vo formanovi ano, ale tam neni znizeny predok tak nerozumiem :D

-> ondrej1: tych otáznikov tam máš teda dosť
nezasekava sa ti klavesnica ?

-> Kapřík: S těma ventilama to není zas tak jednoznačný. V případě motoru 130 je výhoda v tom, že má vyšší kompresní poměr, což je pro provoz LPG žádoucí. Já jsem se trápil s elpídží na 105 motoru, kdy díky malý kompresi bylo nutno každejch 5tkm štelovat ventily a po cca 40tkm už nebylo kam štelovat a palice praskla. Ovšem u stoprda nebyl problém v intervalech 1,5roku měnit makovici, protože její cena se limitně blížila ceně litiny ve sběrně :) Efekt zaklepávání sedel je markantnjší při dlouhejch jízdách po dálnici, ale pokud jsou to ty přískoky do práce a sem tam se motoru dopřeje aditivovanej benál, nebude to taková trága.
Do kalkulace návratnosti je potřeba zahrnout asi o 20pct vyšší spotřebu LPG oproti benálu, pár stovek navíc za revize a emise a neznámou sumu za servis, protože představa, že podltlakem řízený lpg vydrží bez zásahu 4 roky je iluzorní. Samozřejmě, pokud je člověk ochoten obětovat tomu svůj čas, ponořit se do problematiky a nebude svůj volnej čas přepočítávat na Kč, pak je to návratná investice...
Do kalkulace návratnosti je potřeba zahrnout asi o 20pct vyšší spotřebu LPG oproti benálu, pár stovek navíc za revize a emise a neznámou sumu za servis, protože představa, že podltlakem řízený lpg vydrží bez zásahu 4 roky je iluzorní. Samozřejmě, pokud je člověk ochoten obětovat tomu svůj čas, ponořit se do problematiky a nebude svůj volnej čas přepočítávat na Kč, pak je to návratná investice...
-> King: ?????????????????????ked si do motora na kohútiku pustzis viac zmesi tak to samozrejme zere viac ja to auto potrebujem mat svižné.Mám motor favo to je jedna vec prečítaj si v profile mám tam malé úpávy a nemám problém ist 175km/h ked si v mojom aute nesedel tak nepíš!POzri si videa darklorda tak isto má motor fávo má snížený predok :)A tak isto mu to dalo 175km/h ja neviem prečo tomu neveríš????a ked si na plyne otvorím ventil na plno tak mi to samozrejme že žere vela nie???????????
-> King: do 45 L nadrze das 45L LPG? A ako ked sa to plni na 80% nominalneho objemu vecsinou? 

-> ondrej1: Když ti 45l nádrž vystačí jenom na 440km, pak to žere přes 10l/100km, což je při zmíněnejch 100km/hod cestovní rychlosti a dýlce trasy 40min docela haluz. Pravděpodobně problém nastavení směsi, možná ucpanej airfilter, nevhodnej předstih......V podobným režimu dojíždění do práce (třetina po Praze) jsem měl se 105 průměrnou spotřebu kolem 7 litrů. Když jsem jezdil se 100 na tacho (90 v reálu), bylo to kolem 8l/100.
Služební cesty s trvalou cestovní rychlostí 150 už radši nekomentuju, protože podobných pohádek jsem na virtu vyvracel kotel :) SpotřebA 11/100 LPG při 175km/hod ve škocně 130 je jasnej adept pro zápis do Guinessovky a jejího autora bych viděl jako nominanta na nobelovku za fyziku :)
Služební cesty s trvalou cestovní rychlostí 150 už radši nekomentuju, protože podobných pohádek jsem na virtu vyvracel kotel :) SpotřebA 11/100 LPG při 175km/hod ve škocně 130 je jasnej adept pro zápis do Guinessovky a jejího autora bych viděl jako nominanta na nobelovku za fyziku :)
mno tak má vstupní náklad 11500kč + 1 za 2roky kontrola před ME ca 400kč + je maličko dražší ME, jemu svíčky vydržej v podstatě 1 nebo 2, olej se mění stejně jako u benínu, co on najezdí tak 1x do roka vyměnit vzduchovej filtr.
v podstatě veškerý náklady, 105 jezdí cca za 8-9l/lpg
v podstatě veškerý náklady, 105 jezdí cca za 8-9l/lpg
-> ondrej1: MY nepisem ze se to nevrati ale u nej kdyz najezdi tak malo a musi udelat tolik veci s tim spojenych za tolik penez tak to uz je skoro na povazenou.

Nepíšte že sa LPG nevráti!!!!Ja by som sa asi zbláznil keby som nemal LPG chodím každý den do roboty a 40min vkuse v 100km/h a 45litrová nádrž mi vydrží 440km a 15korún za liter to je polovica z benzínu ešte mi aj ostane:)A ešte nerátam služobné cesty na ktoré idem po dialnici vkuse 150km/h ked som sa ponáhlal a kadil som 175km/h tak sa mi spotreba vyšphala na 11litrov a to je myslím slušné.Odporúčam spravit tie sedlá lebo sa LPG naozaj opltí a nech tých 2000KC bere čert!

-> Kapřík: ještě můžeš namontovat Flash lube
složí to k přimazávání ventilů 


No dobre, no, u nás za tie prachy LPG asik nedostaneš...u nás tak 600€...už som ticho

neopomenul bych ze na LPG nemusis ani po nastartovani pouzivat sytic 

-> ferrari: přestavba na LPG u škodovky stojí 11500 Kč. Cena plynu je u nás 14 Kč, cena benzínu 31 Kč. Spotřebu mám v létě 8 l, v zimě jelikož jezdím kratší trasy a často sytič až kolem 11 l. Takže při dosažení těchto proměnných mi vyšla návratnost zhruba za rok a půl. Škodovka je ve vynikajícím stavu, takže ještě bude jezdit minimálně 4 roky (je na ní čerstvě dělaná STK a další ještě zcela jistě projde). Tudíš i kdyby se mi investice vrátila po 2 letech, zbylé 2 roky budu jezdit za polovinu. Pořád se mi to nevyplatí??
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: zjišťuji ceny, od toho se odpíchnu. Uvidí se. Každopádně díky za příspěvek a osobní zkušenost..
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: zjišťuji ceny, od toho se odpíchnu. Uvidí se. Každopádně díky za příspěvek a osobní zkušenost..
Stotožňujem sa s názorom, že ak investuješ do LPG (15000 CZK?), tak už by si si mohol nechať urobiť tie sedlá...lebo mať potom problémy so štartami, EK, spotrebou,...
Ale nedá mi sa nevyjadriť k tej úspore:130 bežne papá 8l benzínu/100 km, čo je 240 CZK. Pri LPG to bude okolo 10l, čo je 150 CZK. Každý rok musí ísť auto na kontrolu zariadenia (ak sa nemýlim), neviem, koľko to stojí, ale odhadujem 500 CZK. Potom sviečky vydržia menej, dajme tomu, že to vyjde 100 CZK/rok. Olej asik riešiť nebudeš. Teda náklady za rok máš pri benzíne 16 800 a pri LPG 11 100. A to ani nehovorím o prípade, keď praskne hlava, ktorú na 130tku až tak ľahko nezoženieš...neviem, ale mi to vychádza, že sa to LPG vráti najskôr po 3 rokoch...
Ale nedá mi sa nevyjadriť k tej úspore:130 bežne papá 8l benzínu/100 km, čo je 240 CZK. Pri LPG to bude okolo 10l, čo je 150 CZK. Každý rok musí ísť auto na kontrolu zariadenia (ak sa nemýlim), neviem, koľko to stojí, ale odhadujem 500 CZK. Potom sviečky vydržia menej, dajme tomu, že to vyjde 100 CZK/rok. Olej asik riešiť nebudeš. Teda náklady za rok máš pri benzíne 16 800 a pri LPG 11 100. A to ani nehovorím o prípade, keď praskne hlava, ktorú na 130tku až tak ľahko nezoženieš...neviem, ale mi to vychádza, že sa to LPG vráti najskôr po 3 rokoch...
-> Kapřík: ventily pujdou do prdele, nech předelat ty sedla, demontáži hlavy se nevyhneš, pokud se na to vyprdneš tak počítej že budeš mít pořád nulové ventilové vůle, blbé starty a budeš seřizovat a seřizovat ..
já když jezdil se š120 na lpg tak po každé jízde 700km ze slovenska do čr, jsem musel seřizovat..
já když jezdil se š120 na lpg tak po každé jízde 700km ze slovenska do čr, jsem musel seřizovat..
-> darklord: aha to som nevedel:(
-> ondrej1: no hej, u nas stoji tiez 15, ale CZK

-> darklord: Slovnaftácky stojí cca 15SSK presne neviem nepozerám sa na cenu ked tankujem.Ale tankujem iba slovnafťácky flagu nie lebo ked som ju natankoval sa mi auto zdalo trocha slabsie ale to je vec názoru.

-> ondrej1: na slovensku som LPG videl za 0.45EUR co vychadza 12.40 korun :) SKK uz neexistuje, radsej preratavaj na CZK a bud rad ake lacne LPG mate...
-> Kapřík: Presne tak u nas toji 1liter plynu 15korun cize 50 centov a zere mi to korunu na kilometer podla štýlu jazdy lpg sa naozaj oplati,radsej to daj niekomu spravit ako keby si mal tristorazi menit hlavu a riešit všeliaké problémi

-> petr s: tak na to kašlu...moc drahý
to to radši risknu

