skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
nestartuje
-> Induktor: není zááč, tiež som mal jednu dobu to auto s < > v znaku :D
Tak už to jede, prostříkl jsem zapalovací kable kontaktolem, nastavil vzdálenost elektrod, pořádně dotahl svíčky a jede to. A děkuji uživateli -> afro100: za rady.
Jiskru to haze. na stare svicky to nastartovalo, ale vali to jen na 3 valce. (dost se to auto trepe a strasne smrdi)
-> afro100: Zkusím to zítra, teď už je tma, mám to před barákem. Tak zatím díky moc a zítra dám vědět jestli jsem to opravil, nebo srazil ze skály 

-> afro100: Aha, to mě nenapadlo, tata stál u motoru, říkal že tam de cítit něco kysele, ale to mě nenapadá co. Zkusím to ještě jestli se to fakt nepřechlastalo. A tu jiskru taky
-> Induktor: pretoze sa to uchcalo ... iskru to hadze ? vysrobuj sviecky, nasad do kablov, opri niekde o blok, pomocnok nech zastartuje a ty sa divaj
-> afro100: Kable vypadaji ok, leda ze bych je poradne nenasadil, ale tomu neverim. 100% jsem je neprehazel. Kabely jsou docela nové.
Byly tam 4bodové, nevím jaká značka, a bylo na nich najeto asi 40 000km. Nové jsou jednobodové Brisk. Vadilo by , kdybych zapomněl zkontrolovat vzdálenost elektrod? Na to jsem zapoměl, ale zase proč by to nejelo když jsem ty staré vrátil?
Byly tam 4bodové, nevím jaká značka, a bylo na nich najeto asi 40 000km. Nové jsou jednobodové Brisk. Vadilo by , kdybych zapomněl zkontrolovat vzdálenost elektrod? Na to jsem zapoměl, ale zase proč by to nejelo když jsem ty staré vrátil?
-> Induktor: kable OK ? mne na 19 odhnil od cievky k viecku rozdelovaca ...
Zdravím. Mám Renault Clio 1,2SPi rok výroby 1995. Měnil jsem vzduchový filtr a zapalovací svíčky. Když byli svíčky staré, auto jelo, ale už chtěly vyměnit. Tak jsem dal nové a nechce to nastartovat. Pak jsem vrátil staré, (tak jak byli v původním pořadí) a zase to nechytá. Já už jsem z toho zoufalý, potřebuju s tím zítra odjet a nejede to
. Nevíte co s tím?

-> Marťan136LS:
Ok, díky.
Ok, díky.
-> James1991: Dobře. No, tak zatím asi nic moc nevymyslíme. Zkus ještě pohýbat s kabelama co vedou do/z pojistkovky. A asi nezbyde než počkat až budeš mít jinou pojistkovku a vyzkoušíš ji. Pak se dozvíme víc a uvidíme co dál.

-> Marťan136LS:
Ještě jí bohužel nemám...:-( Ale jak říkám osvětlení funguje, výstražné taky, ale otáčkoměr, palivoměr a teplota nefunguje...
Ještě jí bohužel nemám...:-( Ale jak říkám osvětlení funguje, výstražné taky, ale otáčkoměr, palivoměr a teplota nefunguje...
-> James1991: Takže nesvítí akorát mazání, dobíjení a kontrolka ruční brzdy? Máš teda možnost zkusit dát druhou pojistkovku? Alespoň na zkoušku?
-> Marťan136LS:
Na přístrojovce normálně svítí např.výstrahovky, parkovačky a i normální světla i dálková....
Na přístrojovce normálně svítí např.výstrahovky, parkovačky a i normální světla i dálková....
-> James1991: Hm, skus pohýbat s kabelama co vedou do pojistkovky. I tak může být v té pojistkovce někde něco. A nebo se pohlo s kabelama a není tam kontakt. Svítí na přístrojovce vůbec něco?
Bylo by vhodný pokračovat v sekci elektrika, ale když už je to tu tak hezky rozjetý..
Dneska sem zjistil, že v pojistkovce chybělo jedno relátko:D to, které spíná: stěrače, ostřikovače, osvětlení přístrojovky + kontrolky mazání atd., blinkry a elektromagnetický ventil karburátoru... Zajímavé je, že po sepnutí klíčku do 1.polohy relátko sepne(cvakne), ale kontrolky se nerozsvítí a auto jde krásně nastartovat a běží, takže jediné, co z výše vyjmenovaných věcí funguje je elektromagnetický ventil karbece, tak já už sem z toho jelen...:-(
Dneska sem zjistil, že v pojistkovce chybělo jedno relátko:D to, které spíná: stěrače, ostřikovače, osvětlení přístrojovky + kontrolky mazání atd., blinkry a elektromagnetický ventil karburátoru... Zajímavé je, že po sepnutí klíčku do 1.polohy relátko sepne(cvakne), ale kontrolky se nerozsvítí a auto jde krásně nastartovat a běží, takže jediné, co z výše vyjmenovaných věcí funguje je elektromagnetický ventil karbece, tak já už sem z toho jelen...:-(
-> James1991: Jo, nemáš zač :-), já jsem v tomto oboru studoval 

-> Marťan136LS:
Ok, nejdřív musim nějakou sehnat. Děkuju moc za rady a zkušenosti:-)
Ok, nejdřív musim nějakou sehnat. Děkuju moc za rady a zkušenosti:-)
-> James1991: Jo no, to je dost možné. Jak jsem psal, zkus prohodit a uvidíš.

-> Marťan136LS:
Ale dle mýho jeto opravdu v nějakém špatném kontaktu v té pojistce, je to pojistak č.6-stěrače, ostřikovaše a ventil v karburátoru a směrové světla a ani jedno z tohodle nefunguje a pojistku jsem měnil, takže to nejspíš bude něco v tom tišťáku...
Ale dle mýho jeto opravdu v nějakém špatném kontaktu v té pojistce, je to pojistak č.6-stěrače, ostřikovaše a ventil v karburátoru a směrové světla a ani jedno z tohodle nefunguje a pojistku jsem měnil, takže to nejspíš bude něco v tom tišťáku...
-> James1991: Ano, zkus prohodit, třeba jen na zkoušku a uvidíš. Protože i přes velkou snahu může v této být ještě chyba.
-> Marťan136LS:
Když bych zkusil nejprve vyměnit celou pojistkovku, tak by to asi bylo lepší že?
Když bych zkusil nejprve vyměnit celou pojistkovku, tak by to asi bylo lepší že?
-> James1991: Tak mohly, ale když vezmeš, že to dělalo, když si pohýbal s relátkem, tak mi to přijde nepravděpodobné. No přístup je tam horší. Vlastně na spínačce máš svorku 30 a svorku 15. (jsou tam i jiné, ale ty nás teď nezajímají). Když otočíš do polohy I tak se tyto dva kontakty propojí a z 15ky to jde do pojistkovky. Takže asi bude nej. zjistit jestli vůbec v 15 na spínačce po otočení klíčku je napětí.
-> Marťan136LS:
Otevírání kufru tam mám nějak dodělávané, ale teď si z hlavy nevzpomenu jak jsem ho zapojoval, resp.kam.. každopádně fungovalo i když byl vypnuté zapaolvání..
Všechno jsem zapojil tak jak bylo. To tu spínačku ale asi budu muset demontovat co? protože když sem dneska vyndal přístrojovku, byl tam dost blbej přístup. nemohly odejít nějaké kontakty na spínačce?
Otevírání kufru tam mám nějak dodělávané, ale teď si z hlavy nevzpomenu jak jsem ho zapojoval, resp.kam.. každopádně fungovalo i když byl vypnuté zapaolvání..
Všechno jsem zapojil tak jak bylo. To tu spínačku ale asi budu muset demontovat co? protože když sem dneska vyndal přístrojovku, byl tam dost blbej přístup. nemohly odejít nějaké kontakty na spínačce?
-> James1991: No, je to docela zvláštní. (světla svítí, výstražné fungují, troubí to,topení - až na to topení jsou to spotřebiče, které nejdou přes svorku 15.) (Nefunguje-stěrače, ostřikovače, směrová světla a otevírání kufru elektromagnetem - tyto spotřebiče jdou po zapnutí klíčku. To topení ti před tím šlo pouze po zapnutí klíčku? Nehrál si s tím někdo? Protože se divím, že jde, když to relé nespíná. ... Pokud to relé předtím seplo, když jsi s tím pohýbal, tak to muselo být leda *paticí nebo spojem v pojistkovce. Skus otočit klíčkem do polohy I. A ze zadní strany spínačky najdi svorku 15 a dej multimetr někam na kostru. A měl bys tam naměřit napětí co je na baterce. Jsi si jist, že jsi vše zapojil jak bylo? Skus oškrábat kontakty na relátku a v patici.
Svorka 15-plus po sepnutí klíčku
Svorka 30 - trvalé plus
EDIT: * Nepřijde mi to pravděpodobné, ale ještě v kabelech vedoucích do/z pojistkovky.
Svorka 15-plus po sepnutí klíčku
Svorka 30 - trvalé plus
EDIT: * Nepřijde mi to pravděpodobné, ale ještě v kabelech vedoucích do/z pojistkovky.
Dneska sem teda vrátil do Favorita pojistkovku, očištěnou, prostříkanou kontaktolem, proletoval sem tišťák, zkontroloval všechny pojistky, zapojil..otočim klíčkem a nesepne a nesepne.. kontrolky se zas nerozsvítily.. jinak -světla svítí, výstražné fungují, troubí to,topení taky funguje po sepnutí klíčku do polohy 1. Nefunguje-stěrače, ostřikovače, směrová světla a otevírání kufru elektromagnetem... Pomozte prosím někdo:-(
-> suri:
neřikám že pojistkovka byla doslova mokrá, byla orosená. pokud by mi tam teklo,voda by byla i na plastovém krytu, který chrání tištěnný spoj, ale plast byl naprosto suchý i všechno ostatní nad pojistkovkou.... koberec je mokrý od toho když nastupuju s mokrýma botama např.
neřikám že pojistkovka byla doslova mokrá, byla orosená. pokud by mi tam teklo,voda by byla i na plastovém krytu, který chrání tištěnný spoj, ale plast byl naprosto suchý i všechno ostatní nad pojistkovkou.... koberec je mokrý od toho když nastupuju s mokrýma botama např.
-> James1991: spíš vysušiť a utesniť miesto kade tečie
petr s 27.01.11 19:47:29 napsal: → James1991: Teče ti voda oknem do pojistkovky a vybíjí baterku přesně tak. svině jedna 

-> petr s:
Z mokrejch koberců...
-> suri:
Tak tu skříň mám zabalit do igelitu?:D
Z mokrejch koberců...
-> suri:
Tak tu skříň mám zabalit do igelitu?:D
-> James1991: je tam diera ako do prdele tam ti nič kondenzovať nemôže
-> James1991: Odkud se tam bere vlhkost?
-> petr s:
Voda mi tam neteče, tim sem si jistej, ale spíš vlhkost se tam sráží...
Voda mi tam neteče, tim sem si jistej, ale spíš vlhkost se tam sráží...
-> James1991: Teče ti voda oknem do pojistkovky a vybíjí baterku
-> Marťan136LS:
Tak dneska sem vyndal pojistkovku, byla celá vlhká a orosená... Předtim sem vyměnil ještě to relátko, ale to už to neseplo ani když sem s nim hnul... vyndal sem pojistkovku, dal na topení, relátko proměřil, vše zkontroloval a pročistil kontaktolem a teďka ještě letuju ten tišťák pro sichr... tak sem šel pro baterku z auta a je skoro vymlácená, doufám tedy, že to bylo tím a pokud ne, tak mě zas nejde do hlavy proč to relátko neseplo když sem dál klíček do 1.polohy..
Tak dneska sem vyndal pojistkovku, byla celá vlhká a orosená... Předtim sem vyměnil ještě to relátko, ale to už to neseplo ani když sem s nim hnul... vyndal sem pojistkovku, dal na topení, relátko proměřil, vše zkontroloval a pročistil kontaktolem a teďka ještě letuju ten tišťák pro sichr... tak sem šel pro baterku z auta a je skoro vymlácená, doufám tedy, že to bylo tím a pokud ne, tak mě zas nejde do hlavy proč to relátko neseplo když sem dál klíček do 1.polohy..
-> James1991: Jj nemáš zač.
-> Marťan136LS:
Ok, to mě uklidnilo. Díky
Ok, to mě uklidnilo. Díky
-> James1991: To je ono, je to relátko 15ky. To je to + po zapnutí klíčku, když nesepne jde jen to, kde je trvalé plus (30). Takže vlastně ti nejde elektrika dál. A bez toho to nepujde no. Můžeš zkusit jen prohodit pojistkovky. Ono relátko samo o sobě to nebývá tak často, spíš je to v patici nebo někde v pojistkovce. Ale tak skus nejdřív relátko a pak kdyžtak přehodit pojistkovku, třeba kus za kus, aspoň na zkoužku, ale v ničem jiném než tady by problém být neměl. (na 99%)
Má někdo jiné nápady / rady?
-> Marťan136LS:
Ozve se cvaknutí s rozsvícením kontrolek. Když nesvítí, hejbnu s relátkem a kontrolky se rozsvítí + cvakne.
Ozve se cvaknutí s rozsvícením kontrolek. Když nesvítí, hejbnu s relátkem a kontrolky se rozsvítí + cvakne.
-> James1991: Jj zkus. No a když dáš klíček do polohy I, ozve se cvaknutí?
-> Marťan136LS:
Právě:-( nejdřív vyzkoušim relátko, pak se uvidí...
Právě:-( nejdřív vyzkoušim relátko, pak se uvidí...
-> James1991: Toš můžeš no, ale aby to nebylo z bláta do louže. (jestli víš co myslim)
-> Marťan136LS:
Jestli myslíš tu s těma válečkovýma pojistkama, tak tu už nemám, je tam ta trochu novější...
To než se s tim pájet tak sehnat jinou ne?
Jestli myslíš tu s těma válečkovýma pojistkama, tak tu už nemám, je tam ta trochu novější...
To než se s tim pájet tak sehnat jinou ne?
-> James1991: No, tak můžeš zkusit dát druhé, ale já bych řekl, že to bude v patici relátka na pojistkovce. Že je tam špatný kontakt. Pokud máš tu starší verzy pojistkovky tak je to běžná věc. Pár jsem jich na praxi na učňáku taky přepájával.
-> Marťan136LS:
Takže by to spíš mohlo být relátko ne?
Takže by to spíš mohlo být relátko ne?
-> James1991: No, rozhodně to ničemu neuškodí když to uděláš (pokud to neuděláš špatně). Já bych to tipoval na relátko 15ky. Tj + po zapnutí klíčku. Můžeš ještě dát pojistkovku z novější verze, ale budeš muset předělávat nekteré piny.
EDIT: No když otočíš klíčkem do polohy I, tak by ti mělo v pojistkovce cvaknout relátko, to by mělo být ono.
EDIT: No když otočíš klíčkem do polohy I, tak by ti mělo v pojistkovce cvaknout relátko, to by mělo být ono.
-> Marťan136LS:
A kdyby ani to nepomohlo?
A kdyby ani to nepomohlo?
-> James1991: Tak skus vytáhnout pojistkovku a přepájet znova.
Takže znova. Favorit 135 L. Poslední týden sem měl horší starty. Otočil klíčkem, rozsvítily se kontrolky, točím dál, startér točí ale hrozně líně. Náhodou motor chytne a vše bez problému. Pak zahýbu relátkem v pojistkovce a točí uplně normálně a chytá hned. Teď sem se zahřátym motorem zastavil, stojim cca 15 minut, chci nastartovat, otočim klíčkem, kontrolky zhasnutý. Hýbnu s relátkem-kontrolky se rozsvítí. Točim klíčkem že nastartuju a starér otočí jen jednou a kontrolky jsou zhaslé a konec.... tohle se opakovalo cca 10x a pak sem už sem odtlačil auto domu.... Poraďte prosím někdo. Už z toho fakt teču....