skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
sedr a bezkontakt
09:52:38
18.02.2012
18.02.2012
stodvacet
-> minno 17.02.12 13:16:44: Právě na těch třech místech to musí být nadoraz,aby se ta cívka v tom rozdělovači nehoupala.Vzdálenosti jsem nikdy neřešil,jistě je nutné aby to nechytalo o sebe.
13:16:44
17.02.2012
17.02.2012
minno
-> Bukaj: hm, tak čo ja viem, skúšal som vôle v rozdelovači a sú tam minimálne, takže uvidím čo to povie za prevádzky.
11:24:25
17.02.2012
17.02.2012
Bukaj
-> minno:
Tam je spíš důležité, aby ta hvězdice neškrtala o ty výstupky - akurát jsou z toho pak magnetické piliny, co zaserou celý rozdělovač a znemožní jeho funkci.
Takže tu mezeru nech spíš větší, ta regulovatelná deska (podtlakovou regulací) s výstupky mívá axiální a radiální vůle, takže i když naprázdno neškrtá, tak při záběru podtlakovky se výstupky vychýlí a začne je brousit hvězdice...
Tam je spíš důležité, aby ta hvězdice neškrtala o ty výstupky - akurát jsou z toho pak magnetické piliny, co zaserou celý rozdělovač a znemožní jeho funkci.
Takže tu mezeru nech spíš větší, ta regulovatelná deska (podtlakovou regulací) s výstupky mívá axiální a radiální vůle, takže i když naprázdno neškrtá, tak při záběru podtlakovky se výstupky vychýlí a začne je brousit hvězdice...
09:10:08
17.02.2012
17.02.2012
minno
nik nič?
20:03:20
15.02.2012
15.02.2012
minno
-> stodvacet: super. A ako myslíš že pevne upevnený? Je snáď viac možností ako to upevniť? Však sú tam tie 3 držiaky a tie keď sa dotiahnú tak je to pevné.
A ešte mám jednu otázku: ako veľmi dôležité je správne vyladiť tie medzery medzi tými štyrmi výstupkami na "statore" vs na hviezdici? Má tam byť 0,2 - 0,4 mm. ja som to tak nejako nastavil, ale presné to nie je.
A ešte mám jednu otázku: ako veľmi dôležité je správne vyladiť tie medzery medzi tými štyrmi výstupkami na "statore" vs na hviezdici? Má tam byť 0,2 - 0,4 mm. ja som to tak nejako nastavil, ale presné to nie je.
19:54:45
15.02.2012
15.02.2012
stodvacet
15.02.12 18:43:17Jsou záměnné,byli tam tři druhy a lišily se odporem,ta která má 3500 ohmů je ten poslední model.Bezproblémů jsem je zaměňoval,v rozdělovači musí být ten kroužek velmi dobře usazený a pevný.Jinak to může způsobovat škubání nebo i zdechnutí motoru
18:43:17
15.02.2012
15.02.2012
minno
Už som to našiel v Andrtovi.
Uvádza sa tam ale, že snímacie cievky boli dva druhy a líšili sa odporom:
do 02/1991 7500 ohm
od 03/1991 3500 ohm
Máte s tým niekto skúsenosti, či sú tieto dva druhy cievok navzájom zámenné? Nelíši sa podľa nich aj krabička ETZ? Toto som nikde nenašiel.
Uvádza sa tam ale, že snímacie cievky boli dva druhy a líšili sa odporom:
do 02/1991 7500 ohm
od 03/1991 3500 ohm
Máte s tým niekto skúsenosti, či sú tieto dva druhy cievok navzájom zámenné? Nelíši sa podľa nich aj krabička ETZ? Toto som nikde nenašiel.
17:45:42
15.02.2012
15.02.2012
minno
Dokážem nejako premeriať snímaciu cievku čo ide do rozdeľovača? Niekde som tušim čítal, že by mala mať nejaký presný namerateľný odpor, len teraz už neviem kde to bolo a aká by tá hodnota mala byť.
22:06:53
13.02.2012
13.02.2012
minno
-> Bukaj: čiže tú silnejšiu pružinku dať na tú "menšiu rozteč" a slabšiu pružinku na "väčšiu rozteč"? Pretože tá slabšia pružinka je zároveň aj menšia na dĺžku a čiže bude mierne natiahnutá na obidvoch miestach, môžem sa teda rozhodovať len podľa tej silnejšej pružinky, tá bude buď menej voľnejšia alebo viac voľnejšia - voliť umiestnenie s väčšou vôľou?
21:42:12
13.02.2012
13.02.2012
Bukaj
-> minno: To je jednoduché - ta tenší pružinka s kulatými očky musí být bez vůle a mírně předepjatá, ta tlustší pružinka (s oválnými oky) musí mít vůli, aby zabírala cca v polovině trasy pohybu závažíčka
20:13:02
13.02.2012
13.02.2012
franta111
Mně rozdělovač s favoritu chodíl dobře na 130 a pak na 136 šikovnej mechanik mi ho rozdělal a seřídil uvnitř a pak ladil na motoru včetně podtlaku motor točí i 6000 ot v pohodě občas se mi ten rozdělovač trošku sype mechanicky .... tak má praci mechanik , jen čínská verze rozdělovače nejde doladit..
20:05:28
13.02.2012
13.02.2012
minno
-> darklord: jj to viem len jedna tá vzdialenosť je menšia a druhá väčšia, na oboch rozdeľovačoch. A neviem ktorá pružinka má ísť kam.
20:03:28
13.02.2012
13.02.2012
darklord
-> minno: treba upravit vzdialenosti medzi tymi hacikmi na pruzinky podla kontaktneho rozdelovaca, aby mali pruzinky rovnaku volu ako v starom rozdelovaci.
20:01:39
13.02.2012
13.02.2012
minno
Mám jednu otázku. Upravujem Favo rozdeľovač pre SEDR karburátor. Vymieňam pružinky odstredivej regulácie za pružinky z kontaktného rozdeľovača. V kontaktnom rozdeľovači boli tie pružinky ale odlišné - jedna silnejšia, druhá slabšia. Je jedno ktorú dám kde? Lebo si už nepamňtám ktorá bola kde v kontaktbom rozdeľovači
Tie rozteče medzi držiakmi pružiniek sa tiež líšia, jedna rozteč je menšia, druhá väčšia. Ktorá pružinka kam?
Tie rozteče medzi držiakmi pružiniek sa tiež líšia, jedna rozteč je menšia, druhá väčšia. Ktorá pružinka kam?
17:24:48
09.02.2011
09.02.2011
darklord
-> Jirik_Tuňák: ked funguje favo rozdelovac na 130 so sedrom bez upravy tak preco by nemal na 136. Nastartovat to pojde, jazdit sa s tym bude dat. Ale bez upravy odstredivej a podtlakovej regulacie to holt nebude uplne idealne.
13:58:53
09.02.2011
09.02.2011
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
Tomuhle a zvlášť na starejch autech už moc nehovím.
Jakej účel má např. na 742.136 se SEDRem malej rozdělovač z 1000 nebo 100 MB?
Stejný dotaz mám k podtlakové regulaci, někdo má odpojeno a někdo připojeno.
Je možné, aby bezkontakt z Faka vůbec fungoval na 136 bez úpravy? Prostě vzít a přehodit společně s ETZ a cívkou z fava?
Jakej účel má např. na 742.136 se SEDRem malej rozdělovač z 1000 nebo 100 MB?
Stejný dotaz mám k podtlakové regulaci, někdo má odpojeno a někdo připojeno.
Je možné, aby bezkontakt z Faka vůbec fungoval na 136 bez úpravy? Prostě vzít a přehodit společně s ETZ a cívkou z fava?
12:48:29
30.10.2010
30.10.2010
Saker
teda jak si to tadu čtu, tak přemýšlím, zdali se vůbec vrhnu do výměny kontaktního za bezkontaktní.. jinak mimochodem, kdyby jste někdo scháněl mechannika který ještě vlastní stolivi, tak o jednom vím, je tedy z Mladé Boleslavi.. na náměstí u zámku, je to servis Vary..
17:54:10
17.10.2010
17.10.2010
ferrari
No, len to si mohol rovno napísať, že nebolo iba vymenené zapaľovanie, ale niekto niečo robil s karbom ;-)
07:44:41
17.10.2010
17.10.2010
rsvancara
-> Tomito: no vidíš, gratulace :-)
15:02:42
11.10.2010
11.10.2010
Tomito
Konečně auto jede jak má.Byly zaměněny hlavní trysky karburátoru.Trysky se přehodily a předstih se nastavil na 7° a auto konečně upaluje.Díky moc všem za užitečné rady.
19:55:17
22.09.2010
22.09.2010
kubo980
-> rsvancara: No len 120 GLS ma mať asi 5-7 stupnov.. A nedavno som čital že 742 136 ma mať 2-4 myslím...
13:32:35
21.09.2010
21.09.2010
rsvancara
U bezkontaktu zůstanou nastavené hodnoty prakticky nezměněné. U kontaktního zapalování se vám během pár km udělá pecka na kontaktech a všechno je jinak.
Bezkontaktní zapalováníje pak taky schopné dát plnou jiskru při 6 voltech a také neklesá napětí jiskry při vysokých otáčkách (tuším nad 3500 ot/min, ale musíte použít cívku z Favorita).
Výhod je samozřejmě víc (jsou popsané níže), já sám bych už do auta jiné nedával. Osobně jsem mu taky vyměnil podtlak (stačí rozebrat UFO a prohodit pružinu) i pružinky odstředivé regulace, nastavil ho paltestem na předepsané hodnoty (Š120 GLS) a bylo to v pohodě.
Bezkontaktní zapalováníje pak taky schopné dát plnou jiskru při 6 voltech a také neklesá napětí jiskry při vysokých otáčkách (tuším nad 3500 ot/min, ale musíte použít cívku z Favorita).
Výhod je samozřejmě víc (jsou popsané níže), já sám bych už do auta jiné nedával. Osobně jsem mu taky vyměnil podtlak (stačí rozebrat UFO a prohodit pružinu) i pružinky odstředivé regulace, nastavil ho paltestem na předepsané hodnoty (Š120 GLS) a bylo to v pohodě.
20:13:54
15.09.2010
15.09.2010
ferrari
Vidíte, a ja som radšej hodnoty ani neriešil - načo si privodiť zbytočné pochybnosti??? Proste som to nastavil od ucha (aby to neklepalo, resp. slabo zaklepalo), jazdilo to super, ale predstih musel byť dosť vysoký, bo ako som už písal, bol problém naštartovať. teda som predstih znížil (bohvie na akú hodnotu) a teraz je všetko OK - nič neklepe, dobre to ťahá a v poho aj štartuje...
-> MiroJ: to lepšie vytáčanie som nepostrehol...naozaj, temer nič som nepostrehol...aj keď pravda je, že jazdím dosť málo a tak sa to ťažšie porovnáva...
-> MiroJ: to lepšie vytáčanie som nepostrehol...naozaj, temer nič som nepostrehol...aj keď pravda je, že jazdím dosť málo a tak sa to ťažšie porovnáva...
21:49:20
14.09.2010
14.09.2010
kubo980
-> Tomito: Ja mam 136 karbec SEDR a bezkontak zapalovanie z fava.. V rozdelovači je podtlakova a odstrediva regulacia zo 120.. Nastavene to je na 7 stupnov... Jazdi to v pohode.. 13 stupnov je podla mna a dielenskych priručok na 136 vela....
21:32:29
14.09.2010
14.09.2010
MiroJ
-> ferrari: z predstihom presne ako pises
ale musim oponovat , po nastartovani hned pocut pravidelnejsi a kultivovanejsi chod motora , proste to odpaluje "pravidelnejsie" ; a spolahlivejsie a navyse ochotnejsie toci do vyssich otacok ...
ale musim oponovat , po nastartovani hned pocut pravidelnejsi a kultivovanejsi chod motora , proste to odpaluje "pravidelnejsie" ; a spolahlivejsie a navyse ochotnejsie toci do vyssich otacok ...
16:19:39
14.09.2010
14.09.2010
ferrari
Tiež to mám od oka nastavené a OK, no problem. Motor Favo, bezkontakt, SEDR...a bezkontakt nie je nijak upravený...ale tiež mi to najlepšie fachalo na dosť vysoký predstih, kde už ale bol porblém s tým, aby štartér pretočil motor, pretože pri odpálení to doslova vracalo štartér...trochu som znížil a už jazdím s úsmevom na tvári :-)) ale zas nejakú extra výhodu voči kontaktnému zapaľovaniu som nepobadal...
08:53:01
13.09.2010
13.09.2010
Jozka
-> MiroJ: Mám podobný zkušenosti - jen v obráceným pořadí. Nastavili jsme dle ucha, motor fungoval uspokojivě ve všech režimech. Pak jsem v rámci měření emisí požádal o doladění - předstih byl téměř 40° ! Tak mi to stáhli někam k těm 20°, níž to nešlo.
21:19:08
12.09.2010
12.09.2010
MiroJ
moja skusenost z bezkontaktom , bezkontakt original bez uprav , motor S120 , auto startovalo za tepla i studena , reagovalo na volnobehu bezchybne , pekne za plynom , ale za jazdy to bola vrazda , auto sa dusilo pri prudsom zoslapnuti pedalu ci rozbehu . Isiel som vtedy za jednym mechanikom , podla ucha mi to nastavil a to auto zrazu ozilo a nejavylo ziadne problemy . Doma som to hodil na stroboskop a moje prekvapenie bolo ze predstih bol na 25° , pravdaze mi to prislo moc a tak som to znizoval a minimum kedy to slapalo este OK bolo 20° .
Potom som si poskladal vlastny bezkontakt z odstredivou charakteristikou pre S120 a hlavne podtlakove ufo pre S120 a je po problemoch ... teda hlavne zmen podtlakovu regulaciu , ta to posiela mimo potrebny predstih ...
Potom som si poskladal vlastny bezkontakt z odstredivou charakteristikou pre S120 a hlavne podtlakove ufo pre S120 a je po problemoch ... teda hlavne zmen podtlakovu regulaciu , ta to posiela mimo potrebny predstih ...
19:42:13
11.09.2010
11.09.2010
Tomito
-> Kapřík: Stroboskop nemám, ale vím že za volnoběhu byl předstih 13°.
Taky pořád nechápu proč to s tím bezkontaktním zapalováním nechce jet.Etzko ukostřený je dobře a kontakty zoxidovaný nejsou.Ještě zkusím vyměnit Etzku a nějak to poladit.
Taky pořád nechápu proč to s tím bezkontaktním zapalováním nechce jet.Etzko ukostřený je dobře a kontakty zoxidovaný nejsou.Ještě zkusím vyměnit Etzku a nějak to poladit.
18:13:05
11.09.2010
11.09.2010
darklord
-> Tomito: ETZ je dobre ukostrena?
17:59:57
11.09.2010
11.09.2010
Rider skoda
-> Tomito: sezenes si nahradni ETZku a zkus ji vymenit.Ja mel nejakou spatnou a chovalo se to jako omezovac,ze mi to cukalo pri otackach 3500 a vys.jelo to jakoby trhave a skubave ,ale pomalu to akcelerovalo,jakoby se to kousalo
17:52:52
11.09.2010
11.09.2010
Kapřík
-> Tomito: s benzkontaktem to musí letět jako střela.... pokud jsi nesahal do karburátoru a jen vyměnil zapalování, tak to chce jen seřídit..upravit předstih, bohatost atd...ale argument že to s tím zapalováním nejde seřídit je nesmysl
Máš stroboskop? Jaký máš předstih na volnoběh?
Máš stroboskop? Jaký máš předstih na volnoběh?
16:44:23
11.09.2010
11.09.2010
Tomito
Motor má najeto něco kolem 5000 km od celkové GO.Karburátor je nový stejně tak cívka i vysokonapěťové kabely.Dělá to rozdělovač, auto jede trhavě a je jedno jestli v nízkých nebo vysokých otáčkách.Svíčky jsou nový, ventily seřízeny.S kontaktním zapalováním to jelo nádherně asi ho dám zpět a uvidím.
16:07:55
11.09.2010
11.09.2010
werty
-> TAZ1500: To, že v něm nevidíš přínos ty neznamená, že žádný přínos nemá. Mimochodem zapalovací cívka jak kontaktního tak i bezkontaktního zapalování má určitou provozní teplotu a to, že je sama osobě teplá ještě neznamená vůbec nic (max. provozní teplota zapalovací cívky je jestli se nepletu cca 80°C - na tuhle teplotu se ale dostane jen ve výjimečných případech). A když už o té cívce tak jedna z výhod bezkontaktního zapalování je, že pokud se nechá zapalování delší dobu zapnuto tak nedojde k poškození oné cívky... což u kontaktního zapalování je při sepnutých kontaktech v některých případech (hlavně bez předřadného odporu) dost dobře možné.
15:43:11
11.09.2010
11.09.2010
darklord
1. rozvody su na tom ako? ak hraju stvorhlasnu symfoniu tak ani kontakt nepomoze
2. skusal si menit rad za radom casti zapalovania? toto moze robit napriklad zla cievka v rozdelovaci pripadne len zaoxidovane kontakty na kabli z rozdelovaca do ETZ
3. karburator je na tom ako?
4. regulacia predstihu ma aky priebeh (realny, nie to co tvrdi Jozko Ferko)
5. predstih mas nastaveny ako?
6. ventilove vole ti nieco hovoria?
2. skusal si menit rad za radom casti zapalovania? toto moze robit napriklad zla cievka v rozdelovaci pripadne len zaoxidovane kontakty na kabli z rozdelovaca do ETZ
3. karburator je na tom ako?
4. regulacia predstihu ma aky priebeh (realny, nie to co tvrdi Jozko Ferko)
5. predstih mas nastaveny ako?
6. ventilove vole ti nieco hovoria?
15:35:52
11.09.2010
11.09.2010
105
kdyz mas prvni pist v horni uvrati kam ti ukazuje palec...? neboli ... dostanes tecku ktera je na rozdelovaci tak aby se kryla s palcem?
15:33:52
11.09.2010
11.09.2010
TAZ1500
a tohle dušeni jak povidač v nizkejch to nedela? a pokud ti to začne delat ve vyších tak bych skusil vymenit civku ja osobne tohle zapalovaní nemam rad nevidim v tom zadnej prinos davam ho do aut jen pokud jezdi na LPG kvuli vyšímu napeti a tim vyší jiskře pokud jezdiš na benzin nech si tam kontakt
15:31:46
11.09.2010
11.09.2010
TAZ1500
-> Tomito: blbost vsechno de seřidit. co rika stroboskop?kabely zmeřeny?svíčky dobry? a stim kontaktem to jelo normalne?nehřeje se ti civka?jak to chyta za studena? regulace sou funkčni?motory 135 a 136 sou trochu citlivejší než 5 ti kanaly pokud ti vsechno funguje budes muset na diagnostiku a nebo nekomu dat rozdelovač na stolici at ti ho vyskouši ale nejhorši je že dneska už to skoro nikdo nema
13:59:05
11.09.2010
11.09.2010
Tomito
za jízdy se motor dusí a nejde do otáček, nemá ten výkon jako s kontaktním zapalováním.Když jsem byl na seřízení motoru na emisích tak mě řekli, že to nejde seřídit. Jedině kdybych tam vrátil kontaktní zapalování.
13:51:26
11.09.2010
11.09.2010
105
prvne nam líp popis jakto nespolupracuje
13:48:05
11.09.2010
11.09.2010
Tomito
-> TAZ1500: jo zapalování je upravený na sedr karburátor, ale nechce to spolupracovat
13:41:33
11.09.2010
11.09.2010
TAZ1500
mas regulace upraveny posle klasickyho?jesi jo tak ti to musi jit sladit
12:37:57
11.09.2010
11.09.2010
Tomito
Potřebuju poradit, mám problém se seřízením motoru 742.136.Mám sedr karburátor s upraveným bezkontaktním zapalováním od výrobce.Nejde sladit sedr s bezkontaktním zapalováním a kontaktní se mě vracet nechce, tak nevím co s tím.