
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
funkce trysek a vzdušníků
prohledat
57 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 11.08.2010 do 17.08.2010, založil/a patnact - zrušená registrace
17:23:49
17.08.2010
17.08.2010

COL
-> Alenka: tak nam udelej nacrtek a nejak tam orientacne zakontuj ty tvary. 

16:28:04
17.08.2010
17.08.2010

Alenka
-> Urbi: foto zevnitr jsem nedelal - kdyz jsem to konecne dodelal, byl jsem z te titerne prace tak nas*any, ze uz jsem to nechtel ani videt - a z venku nevim, jestli to ma smysl. Proste kvadr duralu pod karbem :)
15:45:49
17.08.2010
17.08.2010

Petr Urban
-> Alenka: To zni fajn, nemas foto ? Taky bych o tom popřemýšlel.
13:06:11
17.08.2010
17.08.2010

Alenka
-> COL: ja to mam vyrobene kombinaci favoriti ocelove podlozky a duraloveho mezikusu mezi tu podlozku a karbec.
Nechal jsem si udelat polotovar se dvema rovnymi dirami, prisrouboval na sani a nasledne opracoval jako jeden celek.
Na to jaka je to blbost to funguje prekvapive dobre. Motor v nizkych otackach a pri castecnem zatizeni jede stejne jako predtim, ale kroutak uprostred a vykon nahore se meritelne zlepsil.
EDIT: vysoke to mam celkem 31mm, navic mam na karbecu filtrbox z Favorita 40kW strikacky, ktery je hodne vysoky a kapotu zavru jen tak tak, ale v Rapidu toho mista bude asi min, takze tech 20mm max.
Nechal jsem si udelat polotovar se dvema rovnymi dirami, prisrouboval na sani a nasledne opracoval jako jeden celek.
Na to jaka je to blbost to funguje prekvapive dobre. Motor v nizkych otackach a pri castecnem zatizeni jede stejne jako predtim, ale kroutak uprostred a vykon nahore se meritelne zlepsil.
EDIT: vysoke to mam celkem 31mm, navic mam na karbecu filtrbox z Favorita 40kW strikacky, ktery je hodne vysoky a kapotu zavru jen tak tak, ale v Rapidu toho mista bude asi min, takze tech 20mm max.
09:06:52
17.08.2010
17.08.2010

COL
-> Alenka: Takove konusy pro SEDR by se daly zkusebne udelat z nejakeho plastu.... mozna to vyzkousim. Akorat je k dispozici jen tak 15 max. 20 mm mista.
07:12:35
17.08.2010
17.08.2010

Alenka
-> COL: presne tak, omlouvam se za spatnou formulaci.
Proste tohleto, jenom pro dvoukomorovy karburator.
static.racingjunk.com/63/ .../12832625-294-2-CNC-POR TED-ALUMINUM-CARB-SPACER-4 -HOL.jpg
Proste tohleto, jenom pro dvoukomorovy karburator.
static.racingjunk.com/63/ .../12832625-294-2-CNC-POR TED-ALUMINUM-CARB-SPACER-4 -HOL.jpg
00:46:10
17.08.2010
17.08.2010

COL
-> Alenka: zatoci? to si nejak nedovedu predstavit... nebo myslis nejake "konusy", aby roury v nichz jsou difuzory, nekocily jen tak do prosta?
23:41:09
16.08.2010
16.08.2010

Petr Urban
Sání mám převařený Fav. a vybrané kanály kam až šly, ale nevím jaký typ, jinak karburátor Sedr Š130 přetryskovaný od Tommu. Jde nějak zjistit jaké mám sání aniž bych to rozebíral...popřípadě když se ho budu snažit sehnat, jak ho poznám a jaký je přesný typ ten favorit ?
21:27:40
16.08.2010
16.08.2010

vhml
-> Alenka: pro me je to aktualni tak za rok nejdriv, ale je treba sbirat moudra prubezne :-)
21:05:47
16.08.2010
16.08.2010

Alenka
-> vhml: presne tak, pripadne si jeste muzes pod karbec misto te seriove gumove hruzy vyrobit podlozku se dvema dirami, ktera postupne "zatoci" smes z karbu do jednotlivych vetvi sani a bude to fungovat krasne.
Resp. mne to funguje bezvadne, your mileage may vary :)
Resp. mne to funguje bezvadne, your mileage may vary :)
19:05:25
16.08.2010
16.08.2010

Petkar1
-> vhml: jj, takhle mi to nabízel i Saky - sání BMM 28mm a navařit přírubu na karbec.
17:12:35
16.08.2010
16.08.2010

vhml
-> Alenka: takze jenom prevarit ucyceni klapky na uchyceni karbu a pak ,,prelestit" neduhy po odlévání
16:57:06
16.08.2010
16.08.2010

Alenka
-> vhml: jde to, ale je to hrozna piplacka.
Jednodussi je upravit BMM sani na karbec, trochu ostrouhat kanal v hlave a funguje to super i na kratkych vackach.
Jednodussi je upravit BMM sani na karbec, trochu ostrouhat kanal v hlave a funguje to super i na kratkych vackach.
16:29:27
16.08.2010
16.08.2010

vhml
Takže montáž MPI hlavy s 27mm kanály na sériový saní teda nemá žádnej význam koukám a probrat sání po celý dýlce asi taky nepůjde
16:21:43
16.08.2010
16.08.2010

Petkar1
-> tami: Fáčko má 28mm, ale až BMM. Karburátorový má 25mm.
15:09:51
16.08.2010
16.08.2010

tami
Sání pokud má orig. 136 má 25 mm,Fa 28 mm.Spíš jde o ten karburátor(ekonosat,vzduš
níky podtlakové regulace aj,¨.) a průchod vzd.filtrem (sportovní filtr- více vzduchu)
14:43:57
16.08.2010
16.08.2010

Petkar1
-> tami: sání mu to tolik neuškrtí, protože já měl sání Fáčko bez úprav a točilo to tolik, co jsem psal a do těch otáček to táhlo...
14:15:08
16.08.2010
16.08.2010

tami
Ten přetryskovaný karburátor je SEDR?Jaký typ?Sání je sériovka?
20:53:12
15.08.2010
15.08.2010

Petkar1
-> Urbi: to je zajímavý. Já měl Fabku, vačku teda nevim, ale LEKR skoro sériovej, hlava akorát měla sáhnuto na sací kanály, KP nevim, výfuk 4-1 s příčákem, rozdělovač Fa bezkontakt a neměla problém na 2ku 6000 a na 3ku těch 5700, pak teprve slábla. Ona Fabka je míň točivá díky zdvihu než 1300, ale jestli to nejde přes 5000, tak je to málo.
18:36:46
15.08.2010
15.08.2010

Petr Urban
Velice dobré téma. Mám 1.4, vačka od Tommu 284/276, zdvihy palců sání/výfuk 7,5/7,3, zatím neupravená hlava MPI, karburátor přetryskován od Tommu, nevím jak…jeho Know how…věřím že správně, Originální rozdělovač upraven od Poláška,podtlak zapojen. Motor má pěkný chod, mezi 4000–5000 tis. táhne nejlépe, všechno šlape do chvíle 5 tis. otáček, pak prudký pokles. Zkoušen i originální rozdělovač…v otáčkcáh do 3500 tis. detonace, nastaven tak aby udržel volnoběh a přitom i v 5 tis. táhnul , s upraveným tento problém nebyl, ale at dám předstih jakýkoli na obou rozdělovačích je problém aby se motor v zátěži nechal vytáčet za 5 tis. O tom upraveném bohužel nevím nic,druhá ruka. Teoreticky pokud tedy někdo upravuje orig. rozdělovač 120 pro upravený motor který by měl jít točit do 6500 ot./min,tak by měl regulovat předstih i nad 4000ot. motoru ? Už nevím kde jsem slyšel že nad tuto hodnotu už rozdělovač předstih nereguluje z důvodu že už to není potřeba, že už na další zvyšování otáček stačí plný předstih. Takže je možné že z důvodu rozdělovače to nejde točit nad 5 tis. hranici ? Další věc je zatím neupravená hlava, zda by to mohla takle omezovat, dle názoru chovance má halva MPI dostatečné kanály a v sání mám kanály zvětšená na 28 mm. Co zkoušet ? Nebo kde na Moravě bych to mohl ladit na brzdě za slušný peníz ?
21:57:44
14.08.2010
14.08.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL 14.08.10 02:04:14: Aha, tak tím je vše vysvětleno, pochopeno. Díky. NJ ideální ladit na brzdě s lambdou a nebo min. za jízdy což u klasiky rozdělovač a karbec je krapet problém.
09:51:59
14.08.2010
14.08.2010

vhml
vznesu dotaz ještě kolem náběhu regulace. Pružinky v rozdělovači drží na těch packách s vůlí. Je třeba packy přiohnout aby na ně pružina přesně sedla nebo mají mít trochu vůli? Předpokládám, že když mám lomenou charakteristiku, tak minimálně ta velká pružina tu vůli mít má aby naběhla až dýl. Ale co ta slabá?
02:04:14
14.08.2010
14.08.2010

COL
-> Tuner#2: Cece ja uz ten kp zapomnel, no nekde bych to asi nasel. Ale vim, ze ho Cepek navrhnul hodne velikej az jsem myslel, ze spatne slysim, pak se mel o neco snizit - kvuli zvyseni zivotnosti, ale ve vysledku se byl snizen min.... uf. Ale myslim, ze min nez 12 to neni. Pouzivam N98 a LPG. Hodlam zkouset E85. Cepek tu charku vytahl ze slozky, kde mel materialy k nejakemu jinemu motoru s tim, pro zacatek by to mohlo poslouzit jako voditko. :o).
Ja vim, ze seriovy rozdelovac s regulaci konci na 2000 resp. 4000 ot./min. a vubec jsem tohle nezpochybnoval, jen jsem rikal, ze muze mit smysl ten predstih regulovat i vys, zvlast na motoru, ktery je staven na opravdu vysoke otacky, na 4000 ma stezi max. moment. Ale chapu, ze udelat mechanikou tvar, ktery ze zacatku nejak roste, pak rust kolem max. momentu zpomali nebo se zastavi a pak zas zacne, je ponekud orech...
Ja vim, ze seriovy rozdelovac s regulaci konci na 2000 resp. 4000 ot./min. a vubec jsem tohle nezpochybnoval, jen jsem rikal, ze muze mit smysl ten predstih regulovat i vys, zvlast na motoru, ktery je staven na opravdu vysoke otacky, na 4000 ma stezi max. moment. Ale chapu, ze udelat mechanikou tvar, ktery ze zacatku nejak roste, pak rust kolem max. momentu zpomali nebo se zastavi a pak zas zacne, je ponekud orech...
23:14:48
13.08.2010
13.08.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL 12.08.10 13:17:50: Díky zajímavé, ale Ty máš tu ostřejší vačku, navíc zcela jiný KP a vačku. Někde jsem četl, že máš 12,5:1. Opravdu tolik? To jezdíš výhradně na 100octan ne?
Jinak tady je důkaz, že rozdělocač plně najede už v 2000 otáček, tudíš 4000rpm: skoda-virt.cz/cz/.../2874 -rozdily-regulaci-rozdelov acu
Jinak tady je důkaz, že rozdělocač plně najede už v 2000 otáček, tudíš 4000rpm: skoda-virt.cz/cz/.../2874 -rozdily-regulaci-rozdelov acu
14:04:59
13.08.2010
13.08.2010

patnact - zrušená registrace
-> Gemini: díky za tip. Já z toho nechci udělat bůhvíjakou raketu, to bych se asi vydal cestou dvojitý karburace. Jen mě zajímalo, jak spolu souvisí a jak ovlivňují práci karburátoru trysky a vzdušníky.
11:20:48
13.08.2010
13.08.2010

Gemini
-> patnact: chcelo by to zvysit kompresny pomer na 10,9-11:1, potom ladit dalej....
09:56:32
13.08.2010
13.08.2010

patnact - zrušená registrace
-> Gemini: Rozdělovač je původní (CS) kladívkovej 742.136, ale byl úplně novej, nejetej. Přesdtih mám základ malinko pod 10°.
09:00:13
13.08.2010
13.08.2010

Gemini
-> patnact: nastav si prvu komoru diff. 22mm - palivo 118 - vzduch - 200, druha komora 24mm - palivo 145 - vzduch 140
aky mas rozdelovac a aky predstih nastavujes ?
aky mas rozdelovac a aky predstih nastavujes ?
06:20:51
13.08.2010
13.08.2010

patnact - zrušená registrace
-> Petkar1: Dobře, tak uvedu svůj model: obsah 1340ccm, komprese 10,5:1, otevřený kanály v hlavě, vačka 280/280 (nebo 280/278... už nevim), svody 4-1 a další drobnosti ....... a k tomu sérivě nastavenej SEDR ze 136-ky. Karbec má mechanicky otvíranou druhou komoru. Karburátor je to dočasnej, už je stejně vylítanej, nicméně je znát, že v otáčkách nestíhá plnit svojí funkci. Do 2000 ot. to tak nějak normálně jede, pak se to začne docela sbírat a kolem 2500 - 3000 ot., když otevřu i druhou klapku, dokáže pěkně zabrat šponu. Jenže to mu vydrží jen tak do 4000 ot. a dál už je cítit, že se vytáčí tak jakoby tupě. Čili mechanika by chtěla, ale karbec jí nestíhá krmit. Kolem 5000 ot. celý představení končí, na vyšší kvalty nemá smysl dál trápit motor. Benzín tam leju jen 100oct. (většinou Vervu, občas Carreru) a zapalování by mělo být v pořádku - rozdělovač má najeto cca 4000km, svíčky a kabely jakbysmet. Co si o tom myslíte?
00:49:14
13.08.2010
13.08.2010

Petkar1
-> patnact: záleží na jakém motoru. Na sériové motory nemá cenu nic měnit, protože tam jsou karbce spočítaný. Ale pokud budeš mít motor s úpravama a nebo dáš třeba Fabku, tak to musíš natryskovat. Však jsem u svého příspěvku psal, že jsem to dělal na Fabce, protože ta "víc" směsi potřebovala, na sériovém Fávu by bylo převrtání trysky k ničemu....

23:12:34
12.08.2010
12.08.2010

patnact - zrušená registrace
Když se tedy vrátím k původní otázce vzájemné propojenosti vzdušníků a trysek, dá se velmi obecně říct, že pro získání lepší dynamiky je nejsnažším řešením implantace větší trysky v první komoře a zmenšení vzdušníku ve druhé komoře? Vycházím z vašich postřehů, že větší tryska zlepší chování v nižších otáčkách a tedy i při nižší zátěži (čímž nepotřebuju řešit trysku druhé komory, která při nižší zátěži stejně odpočívá) a naopak menší vzdušník druhé komory mi míň naředí bohatost směsi při plné zátěži. Chápu to správně? Pomineme zapalování, bereme čistě problém karburace..
13:20:10
12.08.2010
12.08.2010

Gemini
maximalna regulacia konci niekde pri 3500ot (edit : podla otackovej charakteristiky) , potom uz ide motor na hodnote max mozneho predstihu (mechanicky rozdelovac)
(na zavodakoch (s el. zapalovanim ) byva max predstih v oblasti maxima krut. momentu, potom so stupajucimi otackami mierne klesa (o max 3 stupne))
vhml : daj na druhu komoru mensi vzdusnik 140 a trysku 145, ak ti ani to nepomoze, problem je niekde inde.......(vyfuk, sanie, casovanie a pod.)
(na zavodakoch (s el. zapalovanim ) byva max predstih v oblasti maxima krut. momentu, potom so stupajucimi otackami mierne klesa (o max 3 stupne))
vhml : daj na druhu komoru mensi vzdusnik 140 a trysku 145, ak ti ani to nepomoze, problem je niekde inde.......(vyfuk, sanie, casovanie a pod.)
13:17:50
12.08.2010
12.08.2010

COL
Nastrel charky od Cepka:
2000 15
3000 18
4000 21
4500 23
5000 25
5500 30
6000 32
6500 35
Bez dalsiho sice nanic, ale je z ni videt, ze od 4000 to jeste dost leze.... Max. moment je nekde kolem 4200 cca...
-> vhml: no to je prave potiz - upravovat mechaniku, kdyz clovek ani poradne nezna hodnoty, kterych by mel dosahnout....
2000 15
3000 18
4000 21
4500 23
5000 25
5500 30
6000 32
6500 35
Bez dalsiho sice nanic, ale je z ni videt, ze od 4000 to jeste dost leze.... Max. moment je nekde kolem 4200 cca...
-> vhml: no to je prave potiz - upravovat mechaniku, kdyz clovek ani poradne nezna hodnoty, kterych by mel dosahnout....

12:06:31
12.08.2010
12.08.2010

vhml
My máme v závodní fabi základní předstih 5, ale regulaci netuším.
Upravit by to určitě mělo jít, ale těžko to doma vymyslet, když ani nevím co od toho chci a jaká hodnota má bejt správně
Upravit by to určitě mělo jít, ale těžko to doma vymyslet, když ani nevím co od toho chci a jaká hodnota má bejt správně
11:57:44
12.08.2010
12.08.2010

petr s
-> COL 12.08.10 11:48:10: Tak třeba čepkův motor který je v kolářově LR má základní předstih 2 a odtrh 0,2
11:49:47
12.08.2010
12.08.2010

COL
-> vhml: Mozna nejaka rezonance, ten prurez je blizky, ale pri sundani toho kyje se ubytek tlaku na sani nijak zasadne nesnizi - to jsem prave meril a to jsem mel difuzory 23.5 a 26.5....
11:48:28
12.08.2010
12.08.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL 12.08.10 11:39:43: Jak píše vhml, sériový 10°rozdělovačnaplno najede už daleko dřív než v 5 - 6000. Někde mám graf že kolem 4000?
11:48:10
12.08.2010
12.08.2010

COL
-> vhml: to ano, ale to by melo jit upravit, ne? Ostatne ta nastrelova chrakteristika od Cepka od cca 4000 ot docela rostla. Prave mi pripada zvlastni, jak se da vystacit s rozdelovacem, ktery konci na 4000, u motoru, ktery toci treba 7.... Ja nemam rozdelovac, tedy rozdelovac mam, ale jen rozdelovac (z nejakeho skoda 1 bodu, ikdyz na fotkach je tam klasika favorozdelovac, tak tam neni, aby se neojizdel) tj. bez regulaci, prerusovace atd., regulace je elektronicka.
11:45:03
12.08.2010
12.08.2010

vhml
-> COL: je pravda že nikde jinde jsem se s tím nesetkal ale zase má to svou logiku, jelikož dekl má vstup 34mm a difuzory 22 a 24 už mají tu plochu skoro stejnou, takže tam není nějaká velká rezerva aby to tím nebylo škrcený
11:42:38
12.08.2010
12.08.2010

COL
-> vhml: s tim deklem je to zvlastni..... tohle by chtelo meric bohatosti.
11:41:13
12.08.2010
12.08.2010

vhml
-> COL: ale sériovej rozdělovač se naplno roztočí už někde ve 4000 ne? Máš tedy nějak upraven rozdělovač?
11:39:43
12.08.2010
12.08.2010

COL
-> Tuner#2: No nahore jo, jde o to, kde... ja mam asi 33st. @ 6500. Na 5000 mam tak 25, musel bych se kouknout na presnejsi cislo. Taky vychazim z nejakeho nastrelu, co mi dal Cepek, a ten byl jeste pro 100 oct benzin... S tim podtlakem mi to rikal take, nejak ho nema v oblibe :o).
11:36:35
12.08.2010
12.08.2010

vhml
-> Tuner#2: já mám na dvojce 160 vzdušník z dob kdy se mi to dusilo s bočním deklem a nevěděl jsem co s tím, možná až dám 140 aby to nahoře bylo bohatší, že už to bude fungovat
Co se týče předstihu je ale pravda, že s vyšší kompresí a bohatší směsí stačí menší předstih a těch 35 má 105 s kompresí nafukovacího balónku a všechny další motory už měli předstih menší. Ale zase my se pohybujeme v jinejch otáčkách a zatíženích
Co se týče předstihu je ale pravda, že s vyšší kompresí a bohatší směsí stačí menší předstih a těch 35 má 105 s kompresí nafukovacího balónku a všechny další motory už měli předstih menší. Ale zase my se pohybujeme v jinejch otáčkách a zatíženích
11:20:57
12.08.2010
12.08.2010

Tuner#2 - zrušená registrace
-> COL 11.08.10 18:23:41: Předstih nahoře kolem 30 - 35° je přece zcela běžný ne? Dokonce v tomhle rozmezí mě doporučovat Čepek se pohybovat na mou vačku s tím, že to chce vypojit podtlak a 10° rozdělovač s předstihem na volnoběh kolem 12 - 14°. Mám mezi 14 - 15° a funguje to, nepozoruju nic z toho co píše vhml.
18:32:56
11.08.2010
11.08.2010

vhml
-> COL: ano, dám dekl a toci tak 5000 a pak se zadusi, bez deklu se nezadusi, ale vykon uz to tam stejne moc nema.
18:23:41
11.08.2010
11.08.2010

COL
-> vhml: No ale 105tka ma ponekud jiny kp, jine casovani rozvodu nez ty - alespon myslim..... zkus ten predstih zkusebne snizit treba o 5st.... prilis casny zazeh nemusi vzyd Jinak nevim, uz mne napadaji jen nevhodne prumery kanalu nebo spatne casovani ventilu. Ale proces plneni, prumery kanalu atd. to uz jde nejak mimo mne :o).
Ale planuju vyzkouset plneni valcu v zavislosti na otackach... Jen musim udelat tlakove cidlo s rychlou odezvou misto svicky, coz nebude sranda.
Neda se provozovat = nema to smysl, uz to tam proste nejede, prestane tahnout, umre.... Netoci pres pet s bocnim deklem a bez nej ano??? Zvlastni... ten samy motor, o kterem tu mluvime? Ja jsem u Chovance se sundavanim deklu nexperimentoval, ale na tom Cepkove motoru jsem to zkousel a jediny efekt byl zvyseny kraval, niceho jineho jsem si nevsiml, na akceleraci 4-6 tisic ot. to vliv nemelo a na tlaky v sani take ne, co si vzpominam, ale muzu se jeste prilezitostne kouknout do dat.
Ale planuju vyzkouset plneni valcu v zavislosti na otackach... Jen musim udelat tlakove cidlo s rychlou odezvou misto svicky, coz nebude sranda.
Neda se provozovat = nema to smysl, uz to tam proste nejede, prestane tahnout, umre.... Netoci pres pet s bocnim deklem a bez nej ano??? Zvlastni... ten samy motor, o kterem tu mluvime? Ja jsem u Chovance se sundavanim deklu nexperimentoval, ale na tom Cepkove motoru jsem to zkousel a jediny efekt byl zvyseny kraval, niceho jineho jsem si nevsiml, na akceleraci 4-6 tisic ot. to vliv nemelo a na tlaky v sani take ne, co si vzpominam, ale muzu se jeste prilezitostne kouknout do dat.
17:50:46
11.08.2010
11.08.2010

matisek
-> vhml: Ja mam druhú komoru mechanicky ovladanú a ked chcem pridať odrazu plný plyn tak to má zmysel až niekde pri 4000 ot.ked ho dám skôr tak efekt je len zvukový a nič moc sa nedeje.Dokonca mám obavy či to vtedy nedetonuje teda či tým skorím otvorením druhej komory neochudobním zmes.
17:43:57
11.08.2010
11.08.2010

vhml
-> COL: není to moc, nedetonuje to ani dole. Vždyť 105 rozdělovač tohle má při nulovým základu, já mám eR rozdělovač, základ někde přes 10
A nedá se provozovat se projevuje jak? Mě to třeba taky netočí přes pět pokud mám ten boční dekl na filtrboxu
A nedá se provozovat se projevuje jak? Mě to třeba taky netočí přes pět pokud mám ten boční dekl na filtrboxu
17:27:49
11.08.2010
11.08.2010

COL
vhml 11.08.10 11:02:31 napsal: → COL: kontrukcne by to tocit melo, motor vyvazenej, vacka 265, predstih v tech otackach nejakejch 30–35.
Takze teda otevrenim druhy klapky v nizkejch otackach si akorat zvysuju spotrebu bez vetsiho efektu. Je pravda ze otevreni klapky ve vyssich otackach se projevuje mnohem vyrazneji nez kdyz slapnes nekdy kolem 3000
Rekl bych, ze nevyzujes ani spotrebu, tedy pokud ten druhy stupen nemas nesmyslne bohaty.
Ono taky zalezi jestli mas mechanicky otevirani nebo pneumaticky, je totiz mozne, ze kdyz das treba pri 2000 ot. podlahu, tak se II st. u pneumatickeho systemu neotevre.... coz ale nemusi byt problem, protoze v takovem rezimu by tam spis skodil.
30-35 stupnu @ 5000? To nejak dost, ne? samozrejme, ze to zavisi na k.p., vacce, palivu atd... ale i tak. Ja mel motor 1.5 od Chovance a nad 5200 se to nedalo pod zatezi provozovat, nikdy jsem nezjistil proc, ale do tech 5000 jel krasne. Vacka byla 280/? uz nevim - proste nejak z tech nabizi. Najel jsem s nim 60tkm a ted ceka na analyzu :o), tak se snad dozvim, v cem byl problem.
Takze teda otevrenim druhy klapky v nizkejch otackach si akorat zvysuju spotrebu bez vetsiho efektu. Je pravda ze otevreni klapky ve vyssich otackach se projevuje mnohem vyrazneji nez kdyz slapnes nekdy kolem 3000
Rekl bych, ze nevyzujes ani spotrebu, tedy pokud ten druhy stupen nemas nesmyslne bohaty.
Ono taky zalezi jestli mas mechanicky otevirani nebo pneumaticky, je totiz mozne, ze kdyz das treba pri 2000 ot. podlahu, tak se II st. u pneumatickeho systemu neotevre.... coz ale nemusi byt problem, protoze v takovem rezimu by tam spis skodil.
30-35 stupnu @ 5000? To nejak dost, ne? samozrejme, ze to zavisi na k.p., vacce, palivu atd... ale i tak. Ja mel motor 1.5 od Chovance a nad 5200 se to nedalo pod zatezi provozovat, nikdy jsem nezjistil proc, ale do tech 5000 jel krasne. Vacka byla 280/? uz nevim - proste nejak z tech nabizi. Najel jsem s nim 60tkm a ted ceka na analyzu :o), tak se snad dozvim, v cem byl problem.
14:01:20
11.08.2010
11.08.2010

Petkar1
-> vhml: je pravda, že když jsem převrtal trysku 1.stupně na LEKRu na Fabce, tak to šlo lépe "vodspod"
Ne, vážně - větši tryska pomohla při menším zatížení. Nepatrně jsem zvětšil i druhou a svíčky šly více do cihlova....

