-> Bobesh: nejspíš jo :-) ono je to citlivý zařízení, stačí to o 45 stupňů otočit a už to nejede :-D :-D
Na druhou stranu jsem si odzkoušel svoji ŘJ a lambdu v provozu (stále kvoká :-D) .... takže cesty i času rozhodně nelituju ...
Taky jsme trochu eliminovali vůli na rozdělovači .... vypadal jako reklama na použití zázračného přípravku PS23 by Horst Fuchs :-)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Gli suchy svicky-nenastartuje
20:17:46
01.03.2010
01.03.2010

Bobesh
-> rsvancara: Tqakže kdybychom se drželi předtím toho přetočenýho setrváku,mohlo to dávno chodit.
06:38:39
01.03.2010
01.03.2010

rsvancara
-> Bobesh: to je pravda, proto mám dva pokusy :-D
11:21:30
28.02.2010
28.02.2010

Bobesh
-> rsvancara: Nojo ale tu rysku tam máš dvakrát za celej cyklus,takže se musíš chytit toho,jak hrajou ventily. 'Ono je to v podstatě jedno,jak to sedí,hlavně aby byl palec u správnýho kontaktu ve správnej moment.
22:29:42
27.02.2010
27.02.2010

rsvancara
-> Bobesh: já zase nastavuju podle stupnice na prsou rozvodů, jen jak jsem to už dva roky neviděl (hlavně tu karburátorovou žlutou), tak mi to trvalo nějakou tu minutu, než jsem si vzpomněl :-)
21:15:57
27.02.2010
27.02.2010

Bobesh
-> rsvancara: Tak to mi povídej,nastavoval jsem ho podle ventilů (tj palec na rysku 1. při střihu 4.) a ten posunutej setrvák jsem po poslední rozpravě zavrhnul jako blbost.
20:08:04
27.02.2010
27.02.2010

rsvancara
-> Mantrabeach jj, palec rozdělovače o 180°, setrvačník o 45° proti směru hodinových ručiček a preventivně vyměnili stratér
Majitel sám poprvé nastartoval - jako že to fakt chytlo (o tohle jsem ho nemohl ochudit)

Majitel sám poprvé nastartoval - jako že to fakt chytlo (o tohle jsem ho nemohl ochudit)

19:48:52
27.02.2010
27.02.2010

Mantrabeach
jinak RIC už šlape a to díky -> rsvancara: 
Přehodili jsme setrvák a šup,napoprvé chytil
,prostě paráda

Přehodili jsme setrvák a šup,napoprvé chytil
,prostě paráda18:30:24
27.02.2010
27.02.2010

rsvancara
Takže potvrzuji následující zjištění (ověřeno prakticky) :
- pokud je ryska řemenice kliky na 0° (viz. označení na víku rozvodů), musí být palec zapalování na značce pro první válec (uprostřed palce vs. označení na rozdělovači)
- pokud je ryska řemenice kliky cca na 40° (viz. označení na víku rozvodů), končí v díře pro čidlo mezera a začínají díry v setrvačníku
- kabely do svíček odpovídají obrázku z 09:01:58 03.01.2010
Poznámka : První válec je válec s nejkratším svíčkovým kabelem
- pokud je ryska řemenice kliky na 0° (viz. označení na víku rozvodů), musí být palec zapalování na značce pro první válec (uprostřed palce vs. označení na rozdělovači)
- pokud je ryska řemenice kliky cca na 40° (viz. označení na víku rozvodů), končí v díře pro čidlo mezera a začínají díry v setrvačníku
- kabely do svíček odpovídají obrázku z 09:01:58 03.01.2010
Poznámka : První válec je válec s nejkratším svíčkovým kabelem
23:30:00
16.02.2010
16.02.2010

Klubko_
-> Mantrabeach: nz, posilal jsem to okolo 14 hod, to by snad mohlo do patku dojit 

23:23:15
16.02.2010
16.02.2010

Mantrabeach
-> Klubko_: díky moc.na víkend mám co dělat.modlímse aby to bylo tím.
-> Bobesh: to nééé,to by byla škoda to zničit.jednou to snad vyjede:D
-> Bobesh: to nééé,to by byla škoda to zničit.jednou to snad vyjede:D
21:19:04
16.02.2010
16.02.2010

Bobesh
Nee,i když jsem koketoval s myšlenkou,že zamorduju majitele,kterej si ten vehement koupil ale jak se říká:"Zabiješ šaška,zaplatíš cirkus",navíc platit vdově a malýmu Tádovi tantiémy za tátu,to už bych neutáh,sám mám dost,tak se budu radši modlit,že už to brzo povrčí

21:14:22
16.02.2010
16.02.2010

Klubko_
-> Bobesh: nee woe, to by byla skoda
to bych si to od nej radsi vzal to auto 
-> rsvancara: jo taaak, no to je jedno, i s obalkou to stalo 45kc. Doufam se to cestou neztrati. Nebo je to aspon nejak pojisteny, sic jsem tam napsal cenu 400kc.
to bych si to od nej radsi vzal to auto 
-> rsvancara: jo taaak, no to je jedno, i s obalkou to stalo 45kc. Doufam se to cestou neztrati. Nebo je to aspon nejak pojisteny, sic jsem tam napsal cenu 400kc.
21:11:29
16.02.2010
16.02.2010

rsvancara
-> Bobesh 16.02.10 21:07:46: Díly když tak házejte mím směrem :-D
21:09:01
16.02.2010
16.02.2010

rsvancara
-> Klubko_ 16.02.10 20:46:00:
To se musí umět :-D
Na poslání jako "balík" to bylo moc malé (součet rozměrů) tak jsme to poslali jako "doporučenou zásilku", kde minimální rozměry definované nejsou :-D
To se musí umět :-D
Na poslání jako "balík" to bylo moc malé (součet rozměrů) tak jsme to poslali jako "doporučenou zásilku", kde minimální rozměry definované nejsou :-D
21:07:46
16.02.2010
16.02.2010

Bobesh
-> Klubko_: Tak buď to nebo ještě mozeček a pak pudu do Armyšopu a rozstřelím ten modrej Mantrouc krám i se stodolou
,takhle mě dlouho žádnej povoz netrestal
,takhle mě dlouho žádnej povoz netrestal
20:46:00
16.02.2010
16.02.2010

Klubko_
tak dneska odletel snimac k Mantrovi
zajimavy, ze v krabicce na fotce to me prislo a kdyz jsem to v ni chtel poslat dal, tak mi typek za prepazkou rekl, ze je to moc maly, ze to musi byt minimalne formatu A5. Takze mi dal jeste vypolstrovanou obalku.
zajimavy, ze v krabicce na fotce to me prislo a kdyz jsem to v ni chtel poslat dal, tak mi typek za prepazkou rekl, ze je to moc maly, ze to musi byt minimalne formatu A5. Takze mi dal jeste vypolstrovanou obalku.15:06:08
14.02.2010
14.02.2010

Klubko_
-> Mantrabeach: to vypada na to cidlo. Jak to pujde, poslu ti ho. Nam to taky palilo jen na 2 valce.
14:00:20
14.02.2010
14.02.2010

Mantrabeach
Tak jsme na tom zase dělali s bobeshem a zase bez výsledku.Setrvák je dobře,jiskru to dává v pohodě.svíčky v pohodě.akorát jsou třeba dvě suchý a dvě mokrý od benzínu.Jinak snahu chytat to má.pořád to ale hrozně kope.kopne to,motor se skoro zastaví a pak jakoby to chtělo naskočit.je to divný.v krajním řešení by se to zkusilo roztáhnout.

19:46:01
11.02.2010
11.02.2010

Bobesh
-> rsvancara: Nemáš náhodou přízeň v HK?
07:39:46
11.02.2010
11.02.2010

rsvancara
Vyjepšil jsem obrázek (nastavení rozdělovače a palec pro GLi) :
17:27:21
09.02.2010
09.02.2010

rsvancara
-> Bobesh 09.02.10 17:21:44:
vím, Mantra psal - tím nám vypadly ty kabely
Doporučuju zkontrolovat správnou montáž setrváku. Zkuste podle tohoto obrázku - -> rsvancara 03.01.10 18:38:15: mezera v dírách na setrváku je trochu nad riskou nad řemenicí (jsou tam ještě dvě). Tudíž typuju, že když se řemenice natočí značkou někam ke 40 stupňům (spíš o trochu víc), měla by ta mezera být v díře u čidla.
vím, Mantra psal - tím nám vypadly ty kabely
Doporučuju zkontrolovat správnou montáž setrváku. Zkuste podle tohoto obrázku - -> rsvancara 03.01.10 18:38:15: mezera v dírách na setrváku je trochu nad riskou nad řemenicí (jsou tam ještě dvě). Tudíž typuju, že když se řemenice natočí značkou někam ke 40 stupňům (spíš o trochu víc), měla by ta mezera být v díře u čidla.
17:21:44
09.02.2010
09.02.2010

Bobesh
-> rsvancara: Předtím to prý normálně jezdilo jako překopaný mechanický zapalování s klasickou karburací. VN kabely cajk,čidlo dává,cívka vyměněná,kabeláž původní. Motor se chová tak,že při startování zatočí,chytí směs a kopne zpět tak,že se až zastaví. Prostě je tam extrémní předstih,směs chytí ale kurevsky před HÚ,nestačí dojít nahoru a kope zpět. Po přečtení dřívějších statí z manuálu k RiCovi jsem pojal podezření,že je setrvák o čtvrtku dřív,protože při nastavení kliky na HÚ 1. a 4. při zážehu 1. ryska na nule tam díra právě je.
17:10:41
09.02.2010
09.02.2010

rsvancara
-> Bobesh 09.02.10 17:03:51: Správně, to už si hlídá ŘJ a ta polohu zjistí jen přes to nešťastné magnetické čidlo na převodovce.
Právě proto to je buď :
- čidlo
- otočenej setrvák
- proházený zapalovací kabely
alternativně :
- blbé kabely
- nemocná cívka ....
- špatná elektrifikace
- špatná ŘJ ...
Jak je natočený rozdělovač (pokud bude trochu dobře zejména s palcem - viz. obrázek níž) zase až tak nerozhoduje.
Jo a při startování nechat plyn napokoji, jen spojku ! :-)
Právě proto to je buď :
- čidlo
- otočenej setrvák
- proházený zapalovací kabely
alternativně :
- blbé kabely
- nemocná cívka ....
- špatná elektrifikace
- špatná ŘJ ...
Jak je natočený rozdělovač (pokud bude trochu dobře zejména s palcem - viz. obrázek níž) zase až tak nerozhoduje.
Jo a při startování nechat plyn napokoji, jen spojku ! :-)
17:06:20
09.02.2010
09.02.2010

rsvancara
Já to měl přesně podle obrázku, rozdělovač na značce a značku na klikovce na 0 st. (ještě jsem si chválil, jak se to pěkně nastavuje) ....
Jinak ještě pro GLi použijte palec vpravo (levý je obyč 120, krátké jiskřiště - může to pak blbnout) ....
Jinak ještě pro GLi použijte palec vpravo (levý je obyč 120, krátké jiskřiště - může to pak blbnout) ....
17:03:51
09.02.2010
09.02.2010

Bobesh
-> Klubko_ 09.02.10 15:57:21: Ale to je dobrý pouze pro to,aby byl palec při zážehu prvního hrnku na svým kontaktu,nic jinýho,kladiva tam nejsou,takže se tam nic jako odtrh a předstih neseřizuje.
16:56:37
09.02.2010
09.02.2010

Bobesh
Klubko_ 09.02.10 15:58:45 napsal:
→ rsvancara: chran buh pomlouvat
→ Mantrabeach: a HU coz je podle me 0° na remenici by mely byt
prave ty vynechany diry na setrvaku.který tam při HÚ 1. a 4. hrnku (který zároveň stříhá,takže jednička pálí) jsou.
→ rsvancara: chran buh pomlouvat
→ Mantrabeach: a HU coz je podle me 0° na remenici by mely byt
prave ty vynechany diry na setrvaku.který tam při HÚ 1. a 4. hrnku (který zároveň stříhá,takže jednička pálí) jsou.
15:58:45
09.02.2010
09.02.2010

Klubko_
-> rsvancara: chran buh pomlouvat
-> Mantrabeach: a HU coz je podle me 0° na remenici by mely byt prave ty vynechany diry na setrvaku.
-> Mantrabeach: a HU coz je podle me 0° na remenici by mely byt prave ty vynechany diry na setrvaku.
15:57:21
09.02.2010
09.02.2010

Klubko_
-> Mantrabeach: melo by to byt tak, ze v HU ukazuje palec na znacku(1) na rozdelovacu a je v pravm uhlu se sroubem hlavy u vodnni pumpy(2) viz obrazek
13:33:26
09.02.2010
09.02.2010

Mantrabeach
ryska
13:32:50
09.02.2010
09.02.2010

Mantrabeach
a druhá mezera vypadá takto.přesně naopak než by měl palec bejt a ryska na řemenici ukazuje mezi 10 a 15 stupňů asi.
13:31:30
09.02.2010
09.02.2010

Mantrabeach
tohle je první mezera kterou sem nahmatal,ryska na řemenici je asi někde dole
13:27:55
09.02.2010
09.02.2010

Mantrabeach
-> rsvancara: určitě tě nepomlouváme.Jen takovej dotaz.Oddělal jsem čidlo na setrvák,šáhnul jsem na díry v něm.postupně sem točil až sem narazil na mezeru a vyfotil jsem obě mezery.Poznal bys kde je to špatně?respektive špatně to bude určitě ale chcem se ujistit.fotky vložím.
13:18:21
09.02.2010
09.02.2010

rsvancara
-> Mantrabeach, -> Klubko_ : To mě pomlouváte nebo chválíte ? :-D
Domluvte se mezi sebou a pošlete to čidlo jeden druhému. Je nesmysl, aby šlo poštou mě od Klubka, já ho pak balil a zase posílal Mantrovi.
.... ať víme, že to tím je (nebo není) a můžeme to řešit dál :-)
Domluvte se mezi sebou a pošlete to čidlo jeden druhému. Je nesmysl, aby šlo poštou mě od Klubka, já ho pak balil a zase posílal Mantrovi.
.... ať víme, že to tím je (nebo není) a můžeme to řešit dál :-)
21:52:24
08.02.2010
08.02.2010

Bobesh
Klubko_ 31.12.09 18:47:08 napsal:
→ petr s: podle manualu, co mi poslal rsvancara
cituji: The flywheel has 40 holes drilled in the periphety to provide te
control unit with information on the speed of the engine and position of the
crankshaft.
The position of top dead center is identifed by the two „missed“ holes.
The rotation of the flywheel is detected by a magnetic sensor mounted on the
bellhousing in a special aperture.
preklad:
setrvacnik ma po obvodu vyvrtano 40 der, ktere poskytuij RJ informace
o rychlosti motoru a poloze klikove hridele.
Poloha horni uvrati je oznacena 2 „vynechanymi“ derami.
Otaceni setrvacniku je zjistovano magnetickym sensorem nanomtovanym na prirube
prevodovky ve zvastnim otvoru.
takze by to melo byt na 0 ne?
→ suri: no su zvedavej, jak sem ho tam namontoval.
Ps. stejne by se to casem asi muselo znovu rozdelat, protoze jsem asi zapomnel
srouby drzici setrvak zajistit tim pliskem
ale pssst
-> Mantra poblázněnej: A my jsme měli díru na HÚ,takže asi číňan pumu našel...
→ petr s: podle manualu, co mi poslal rsvancara
cituji: The flywheel has 40 holes drilled in the periphety to provide te
control unit with information on the speed of the engine and position of the
crankshaft.
The position of top dead center is identifed by the two „missed“ holes.
The rotation of the flywheel is detected by a magnetic sensor mounted on the
bellhousing in a special aperture.
preklad:
setrvacnik ma po obvodu vyvrtano 40 der, ktere poskytuij RJ informace
o rychlosti motoru a poloze klikove hridele.
Poloha horni uvrati je oznacena 2 „vynechanymi“ derami.
Otaceni setrvacniku je zjistovano magnetickym sensorem nanomtovanym na prirube
prevodovky ve zvastnim otvoru.
takze by to melo byt na 0 ne?
→ suri: no su zvedavej, jak sem ho tam namontoval.
Ps. stejne by se to casem asi muselo znovu rozdelat, protoze jsem asi zapomnel
srouby drzici setrvak zajistit tim pliskem
ale pssst-> Mantra poblázněnej: A my jsme měli díru na HÚ,takže asi číňan pumu našel...

21:49:57
08.02.2010
08.02.2010

Mantrabeach
-> Klubko_: já si taky myslím že toho tam moc není co by se mohlo vysrat.no zkusím to no.ale nemám stroboskop tak budu muset počkat na čidlo
21:43:07
08.02.2010
08.02.2010

Klubko_
-> Mantrabeach: jojo, kontrolovat predstih, hlavne jestli zapalujou vsechny valce. Nam to prave zapalovalo(nebo neco delalo) jen na 2 valce a asi tim byla zmatena cela jednotka a nenastartovalo to. Ono jak mi psal rsvancara je to tak jednoduchej system, ze kdyz jsou spravne zapojeny hadice, funkcni ten snimac polohy, jede cerpadlo, tak to musi jet a je to neuveritelne spolehlivy a kdyz je to v poradku, tak to nastartuje i na temer vybitou baterku, lip jak BMM.
19:30:38
08.02.2010
08.02.2010

Mantrabeach
-> havlik: vole karbec sem nějak neřešil.jen semho zkusil vyměnit jestlito bude lepší a nebylo tak sem se rovnou pustil do stříkačky.
19:17:34
08.02.2010
08.02.2010

havlik
-> Mantrabeach: sory ale proč si kupuješ takový píčoviny když neumíš rozchodit ani karbec


18:20:06
08.02.2010
08.02.2010

Mantrabeach
-> Klubko_: počkej takže už vám to naskočilo?A strobáč jako na předstih nebo na co?nejsem motorář tak nevím právě.Mě to totiž dělá to že to startuje a pak jakoby to kopne a má hroznej odběr
18:13:43
08.02.2010
08.02.2010

Klubko_
-> petr s: rsvancara nam pujcil svoje vlastni+rezervni z R19. Zatim je tam to GLickovy, ale musim vyzkouset i to R19 abych mohl to GLi cidlo vratit.
18:11:35
08.02.2010
08.02.2010

petr s
-> Klubko_: Kde jste sehnali další?
18:04:56
08.02.2010
08.02.2010

Klubko_
-> Mantrabeach: my uz to dokonce vyresili. Byl nakonec vadnej snimac polohy klikovky. Vem na to stroboskop a sleduj, jak to blika. Takle jsme odhalili, ze je to vadny.
17:12:18
08.02.2010
08.02.2010

Mantrabeach
hoši máme téměř stejnej problém koukám,mě to taky nechytá

22:35:48
03.01.2010
03.01.2010

Klubko_
-> rsvancara: achjo, tak to to fakt vypada na to cidlo a otoceni setrvaku. Poslu ti sz s adresou.
21:59:39
03.01.2010
03.01.2010

rsvancara
-> Klubko_:
Tak to jsi to měl dobře :-(
Na 99% je to dobře, mám zářez na setrváku a klikovce (u díry šroubu na "setrváku" a závitu šroubu "na klikovce" pilkou na železo) - narozdíl od lihovky nesmazatelné (samozřejmě nic hlubokého) ... mám to takhle připravené na GO polomotoru (jen setrvák oddělanej a je to uskladněné).
Vzhledem k okolnostem so dovolím si tvrdit, že i ten nový snímač je špatný ...
Edit : poslal jsem ti na mail ochutnávku manuálu ..... ještě 24 stránek a mám to komplet ...
Tak to jsi to měl dobře :-(
Na 99% je to dobře, mám zářez na setrváku a klikovce (u díry šroubu na "setrváku" a závitu šroubu "na klikovce" pilkou na železo) - narozdíl od lihovky nesmazatelné (samozřejmě nic hlubokého) ... mám to takhle připravené na GO polomotoru (jen setrvák oddělanej a je to uskladněné).
Vzhledem k okolnostem so dovolím si tvrdit, že i ten nový snímač je špatný ...
Edit : poslal jsem ti na mail ochutnávku manuálu ..... ještě 24 stránek a mám to komplet ...
21:49:45
03.01.2010
03.01.2010

Klubko_
-> rsvancara: diky za vyfoceni. Takle jak je to na fotce jsi to vymontoval z motoru? Myslim, tim polohu setrvaku vuci rysce. Ono totiz takle jsem to smontoval, prvne 

21:37:40
03.01.2010
03.01.2010

rsvancara
Právě jsem se dostal k části diagnostika snímače polohy klikového hřídele (v manuálu bod 8.11). Zkuste změřit odpor snímače - musí být v rozsahu 150 Ω až 250 Ω.
18:41:51
03.01.2010
03.01.2010

rsvancara
po obvodu setrváku to je tak, že : 20 děr, 2 chybí, 20 děr, 2 chybí ....
18:40:51
03.01.2010
03.01.2010

rsvancara
detail setrvačníku :
