Odstredivá regulácia ... čo to ? :)

prohledat
117 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 22.10.2009 do 16.04.2010, založil/a MOLSO
řadit dle data
22:39:45
27.10.2009
elbacil
A načo potom vlastne tá podtlaková regulácia je ?5
15:25:39
27.10.2009
MiroJ
-> MOLSO: tak som si jeden druhovyrobny rozdelovac rozobral , bol novy predany ako pre S120 ale zial ziadne cisla na oske ci doske vyrazene niesu a tak sa mozeme len domnievat ci reguluje v tom ci onom odstredivom rozsahu . Pruzinky vyzeraju byt rovnako hrube . A co sa podtlaku tyka , zial ziadne MOLSO 27.10.09 11:28:49 napsal:
→ MiroJ: zospodu tej zakladovej platne su hranate diery tam
to treba prepilovat 4
tam niesu a na odstredivu regulaciu podla mna vpliva len to ufo akodarklord 27.10.09 13:58:33 napsal:
→ MOLSO: nestaci vymenit ufo?
ako darklord pise , lebo jedine to tiahlo a vzdialenost jeho posuvu meni podltakom jeho regulaciu ...

alebo sa mylim ?

EDIT: beriem spet svoj vyrok ze tam nieje nic so sa moze upravit , ano tie otvory su tam len som si neuvedomil ze mozu mat aj taky vyznam ked vlastne skrutka sluzi ako doraz podtlaku ...
upraveno 2x, naposled 27.10.2009 15:37:22
13:58:33
27.10.2009
darklord
-> MOLSO: nestaci vymenit ufo?
11:28:49
27.10.2009
MOLSO
-> MiroJ: zospodu tej zakladovej platne su hranate diery tam to treba prepilovat 4
11:24:32
27.10.2009
MiroJ
vedeli by ste mi povedat akym sposobom sa da regulovat rozsah podtlakovej regulacie ?
19:59:29
26.10.2009
COL
-> Alenka: No ale na tech 13kPa teprve regulace zacina, to museli mit v sani spunt... Na druhou stranu, zvyseny podtlak znamena, ze se ty valce plni ridsi smesi, tak by to zvyseni predstihu nemuselo byt vzdy na skodu... ale to asi zalezi na konkretnim motoru. Regulacni charakteristiky, co se tu furt dokola omilaji konci u cca 4000, coz byva u trochu "vackovanejch" motoru okoli maxima tociveho momentu, kde zrovna klesa potreba predstihu z duvodu dobreho plneni. Obcas je dobre pridat nad touto oblasti jeste nejaky ten stupen, tam by mohla byt podtlakovka uzitecna.

Mam 23.5 a 26.5 mm z nouze vyrobeno z 22/24 protoze T613 sedr v dobrem stavu jsem nesehnal (mam jen EDSR). Jinak jsem uvazoval o weberu DGV?, ale musel bych vyresit prechod na filter box, coz se mi nechtelo. Ted koukam, jestli bych nenasel nejaky kuzelovy filtr, ktery ma na jedne strane +- stejne rozmery jako skodovacky a delku kolem 260mm . Ted pouzivam filtr z Fiatu doblo (prumery +- jako skoda, ale delka 270mm, skodule ma 190mm) - mam prodlouzenej filtr box. Nelibi se mi ale to, jak ten filtr vzduchu prekazi prurezem zaslepene casti.
upraveno 1x, naposled 26.10.2009 20:01:37
18:20:22
26.10.2009
Alenka
-> COL: ano, i takove veci se deji.
Staci si precist, kolikrat se tu objevily rady k odpojeni podtlakove regulace s tim, ze to dotycnemu zlepsilo chovani ve vysokych otackach.

Mimochodem, jake prumery difuzoru mas na tu 1,5?
17:59:24
26.10.2009
COL
-> Alenka: Co? To by musel mit ubytek tech 13kPa - pak jo, ale to uz je cislo k zamysleni. Ja mam asi 4 kPa pri 5500, a to mam v ceste jeste lpg-mix, ikdyz upravenej.
17:48:26
26.10.2009
Alenka
-> COL: ale muze mit
Nekterym udela ve vysokych otackach karburator takovy pressure drop, ze je to schopno pretahnout i pruzinu podtlakove regulace.
17:04:44
26.10.2009
COL
-> Kapřík: No ano. Na plnou zatez nema vliv z principu a na volnobeh z toho, jak je na skoduli (vlastne na SEDRu a spol.) provedenej.
17:01:31
26.10.2009
darklord
-> Kapřík: karbec je ako novy (jedine co je na nom ine oproti serii je to ze som zrusil prepazky v rozprasovacoch.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/3826_2009-07-10_ 00-35-50_23.jpg
17:00:10
26.10.2009
Kapřík
-> COL: jasně, rozumím, chápu... no spíš jsem tím jen chtěl říct, že na volnoběh je podtlak k ničemu a nemá na předstih vliv...4
16:57:51
26.10.2009
COL
-> Kapřík: "podtlak" se uplatnuje nezavisle na otackach. Velikost ovladaciho podtlaku odpovida velikosti podtlaku v sani - v situaci, kdy prvni klapka je hranou uz nad snimacim otvorem, jinak je podtlak 0. Otacky sami o sobe nemaji vliv.
16:57:00
26.10.2009
Kapřík
-> darklord: to může být špatnýma tryskama v karbecu, někde nějakou netěsností, ale i tím rozdělovačem. Těch věcí je moc. Ale přikláním se ke karburátoru..
16:55:49
26.10.2009
darklord
-> Kapřík: no ja mam prave problem ze ked to medzi 2-4t zamacknem na podlahu tak zacne saskovat a az potom vystreli za plynom
16:53:55
26.10.2009
Kapřík
-> darklord: podtlak tam je stejně prakticky na prd a když tam nebude, tak tam nebude. Taky ho tam nemám a jezdím 4 Ona samotná podtlaková regulace funguje jen v úzkém spektru otáček. Teď ti neřeknu čísla, ale je to tuším nějak mezi 2 - 3 tisíci.. Na volnoběh se její vliv neprojevuje vůbec..
16:51:39
26.10.2009
darklord
-> Kapřík: isto? ja sa totiz snazim prist na to preco to ani za boha nejde naladit ten moj motor... skusim najskorej prehodit podtlakovku z kontaktu a ak to nepomoze tak aj pruzinky
16:43:54
26.10.2009
Kapřík
-> darklord: skoda-virt.cz/cz/.../1155 -tabulky-prestihu-pre-skod a-a-ine-vozy tady máš předstihy v tabulkách. Buď hodnoty s odpojenou nebo připojenou podtlakovkou. Ale podtlaková regulace nemá při základním předsithu, předstihu na volnoběh žádný vliv. Projevuje se až při vyšších otáčkách
16:36:43
26.10.2009
darklord
-> petr s: este mam otazku, zakladny predstih podla tabuliek sa nastavuje s odpojenou podtlakovou regulaciou?
16:30:37
26.10.2009
petr s
-> darklord: podívej se na ty odkazy hned pod tebou
16:28:13
26.10.2009
darklord
a ked sa teda riesi odstrediva regulacia, co podtlakova? su vsetky ufa rovnake alebo sa nejako medzi sebou lisia?
10:52:30
26.10.2009
Kapřík
-> Dušan: tady máš hodnoty:
www.eurosta.cz/hanhart/Ro zd_520.html
www.eurosta.cz/hanhart/Ro zd_860.html

Já myslím, že pružinky ze 105tkového rozdělovače ti až tak moc nepomůžou v tom co píšeš, protože ve vysokých otáčkách docílíš právě toho velkého předstihu který nechceš. Ale však proč řešíš nízké otáčky? V těch stejně nejezdíš1 4 Jen pro informaci ta firma co jsem hodil odkaz (hanhart bývalý magneton) vyrábí všechno i součástky a za pár korun jsou ochotní poslat hřídele, pružinky atd. Dřív jsem se na to informoval. Krom toho dokážou taky defacto postavit rozdělovač na míru. Poskládáním různých komponent. Tak mi to tedy asi před rokem psali4 Jinak já mám tu 880tku ze 136X a jede to dobře. V nízkých otáčkách pohoda a točí to do 6 tisíc jak nic. A jede to taky dobře. Takže to špatné nebude.
09:34:19
26.10.2009
105
-> darklord: jj dekuju myslel sem si to ale rikal sem si ze to je chujovina3
22:36:19
25.10.2009
AZmotor
-> darklord: dostal by tento graf...viz červená čára
zvětšit Odstredivá regulácia ...  čo to ? :) - obrázek od AZmotor vložen 25.10.2009 22:36:19
22:29:54
25.10.2009
darklord
-> AZmotor: no cize by bol ostrejsi nabeh (tj vecsi predstih dolu) a 880ka ma 10° maximum cize by nebol velky predstih nad 4000ot... alebo kecam? takto to teda ja chapem4
22:22:57
25.10.2009
AZmotor
ty pruzinky z 540 jsou moc měkké....tam by nezískal vůbec nic......
22:12:49
25.10.2009
darklord
-> Dušan: do 2000 vyssi to by som dal pruzinky z 540, ale nad 4000 nizsi... to by mozno chcelo kombinaciu hriadel z 880 (forman 136X) a do toho pruzinky z 540 kontaktu
22:10:45
25.10.2009
Dušan
ja bych taky potreboval pomoc. Mam klasika favoritackej bezkontakt. Potrebuju abych mel do 2000 ot vyssi predstih a nad 4000 nizsi. Co s tim jestli nekdo laboruje ? Napadly me pruzinky ze 105 rozdelovace, ale napred se zeptam nez zacnu laborovat.
22:00:22
25.10.2009
darklord
-> 105: BMM ma siroky palec rozdelovaca, cize je nad kontaktom dlhsiu dobu - jednotka hodi iskru podla seba a palec kedze je siroky ju prevedie na najblizsi kontakt. (dufam ze som to moc nedomotal)
20:14:26
25.10.2009
105
kluci ja se vkradu do tematu ale s jinym autem, trochu mi vrta hlavou jak si reguluje predstih felicia 1,3 bmm .. vim ze na zaklade udaju z cidla klepani a polohy skrtici klapky a porovnava s datovym polem a bla bla bla... ale jak se to deje technicky kdyz tam je rozdelovac ''pevnej '' bez jakejkoliv regulace jako jak se tam meni ten predstih ? nechapu :D3
19:26:45
25.10.2009
MOLSO
-> Gemini: jj presne tak 6
19:23:49
25.10.2009
Gemini
-> MOLSO: jaaaj , tak myslis 3
18:53:20
25.10.2009
MOLSO
-> Gemini: nepouzitelny lebo vyzera ako keby ho dakto vytiahol z dna jazera .... odstrediva regulacia je ok ale spodna hriadelka je uplne vyžrata hrdzou
17:52:52
25.10.2009
Gemini
-> MOLSO: preco by bol nepouzitelny ?? jazdil som na nom sezonu a bol som spokojny.....staci mierna uprava a je tam
21:27:15
24.10.2009
AZmotor
-> MOLSO: můžes zkusit jestli bude lepsí.. jinak se mi zdá seriovy 540 lepsi
20:39:51
24.10.2009
MOLSO
-> AZmotor: ja v tom nevidim nejaky problem ... ty hej ? co by si mi odporučil ?
20:37:17
24.10.2009
AZmotor
-> MOLSO: pokud mas pruzinky ze 120, tak mas: prubeh jako 120 ale regulaci na desce 17 stupnu, tudíž budeš muset jít se základním předstihem dolů a maximální přestih díky vyššímu rozsahu regulace se ti posune někde k 4200 otáčkám motoru.. ta křivka 540 je totiž ze začátku dost strmá ale až se zapojí do funkce i druhá pružinka tak to narůstá jen velmi pomalu..... viz obrazek
zvětšit Odstredivá regulácia ...  čo to ? :) - obrázek od AZmotor vložen 24.10.2009 20:37:17
20:35:18
24.10.2009
MOLSO
-> darklord: daco poriesim .... skoda ze ten 1500vkovy je nepouzitelny 8
20:32:24
24.10.2009
darklord
-> MOLSO: skusaj skusaj, mna to tiez caka ked zozeniem sadu rozdelovacov na darovanie pruziniek ;) az sa o tvoj vyskum mozem opret
20:22:10
24.10.2009
MOLSO
-> AZmotor: predstav si že tam mam 105ku hej ? tie slabe strunky to pustia do vysokeho predzapalu podstatne skor ako ked bude jedna slaba a jedna silna strunka nie ? takže toto je taky kompromis medzi 105 a 120 ..... či ?
20:15:39
24.10.2009
AZmotor
-> MOLSO: zakresli si graf regulace 540 a prodluž regulaci na 17 stupnu..4 bude to regulovat asi do 4200 otacek motoru
20:08:22
24.10.2009
MOLSO
-> AZmotor: nemyslim si .... 105ka ma tie strunky o hafo slabšie a tuto to ta velka struna zachyti v polovici roszahu .... mohlo by to byt ok 6
20:03:51
24.10.2009
AZmotor
-> MOLSO: je tam vyrazeny rozsah odstredive regulace... a to že jsi tam prehodil ty pruzinky nebude nic extra.. budes mit maximalni predstih az strasne vysoko..
20:00:16
24.10.2009
MOLSO
Takže zobral som všetky doma najdene rozdelovače a sú to samé 105ky (na obale 520, na doske odstredivej regulacie vyrazene 17 a 2 rovnako slabé strunky) a jedna 120ka (540ka, na doske podtlakovky vyrazené 15, kombinacia silnej a slabej strunky.

Našiel som doma ešte aj 1500kový rozdelovač (600 na obale, na doske odstredivej vyrazené 11 a kombinacia slabej a silnej strunky.

Chcem sa opýtat co znamenaju ti čisla vyrazené na tej doske odstredivj regulácie (asi to suvisi s dierami v ktorych sa pohybuje vrchna čast hriadelky na ktorej je palec - neviem isto vie to niekto potvrdit / vyvratit ?)

105kový sériový rozdelovač na mojom motore nerobí žiadne zázraky 120kový tahá pekne odspodu ale cukanie ktorým teraz moje auto trpí sa s ním citelne zhoršilo. Poskladal som si rozdelovač - do 105kového osm dal pružinky zo 120 a zajtra sa chystám otestovať ako to pojde.
19:06:18
22.10.2009
MOLSO
-> mb136gl: nojo ja som to menil kvoli tomu ze som myslel ze to zapricinuje cukanie a stratilo mi to spodok teraz to uz v nizkych netaha tak dobre .... uvidime zajtra ako to pojde je tam spat 120 odstredivka 6
19:02:43
22.10.2009
AZmotor
-> darklord: ale zakladni budes muset jit o 3 stupne dolu jinak ti to bude detonovat. a maximalni predstih budes mit az strasne vysoko.....
19:01:30
22.10.2009
mb136gl
-> MOLSO: so 105kovým nemal ten motor žiaden spodok, jazda po meste katastrofa, mimo mesta to chcelo len otáčky, teraz to je krása, ide pekne od spodu
19:00:37
22.10.2009
darklord
-> MOLSO: ale ked sa tak divam na tie grafy. nebolo by uplne najlepsie do 105koveho rozdelovaca nahadzat pruzinky zo 120? to by si tym padom dosiahol vecsieho predstihu a normalny priebeh regulacie...
18:59:11
22.10.2009
MOLSO
-> mb136gl: tak sme aspon dvaja no 1
18:58:30
22.10.2009
mb136gl
-> MOLSO: na mojom áno
Extreme Tyres